تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

ابزارهای انجام وظایف برای سایت

ابزارهای انجام وظایف برای سایت

طراحان وب سایت، باید مغز خود را بیشتر به کار بیاندازند. چرا که هم طراحان وب سایت و هم طراحان وب سایت برای مشتریان از راه دور، نیاز به کسب درآمد بیشتر دارند. هر چند که برای رسیدن به درآمد بیشتر ، فشار کاری بیشتری را باید تحمل کنند ، admin بیشتری داشته باشند و کمتر، وقت تلف کنند.

برنامه ریزی، کلید موفقیت وب سایت شما می باشد. شما طراحان وب سایت ، باید برای هرکاری ، برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. مثلا ، شما باید بدانید که فلان کار، چقدر زمان می برد تا انجام شود و شما، چه زمانی باید آن کار را شروع کنید.اگر شما طراحان وب سایت، بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی کنید ، از کار اصلی خود ، جا می مانید.
شما، همیشه باید قدر وقت خود را دانسته و به خودتان استرس نداده و خود را تحت فشار، قرار ندهید. اگر ، شما طراحان وب سایت، فکر می کنید که پروژه طراحی سنگینی گرفتید و مدیریت آن ، از عهده شما خارج است، می توانید ، پروژه را قسمت بندی کنید تا به راحتی بتوانید ، از پس کار طراحی آن ، برآیید.

در این مقاله از سلسله مقاله های طراحی سایت و بهینه سازی سایت که در شرکت طراحی سایت وب شهر برای شما خوانندگان و طراحان وب سایت عزیز تهیه و گردآوری شده است قصد داریم تا شما را با این ترفندها آشنا نماییم تا در نهایت طراحی های مدرنی را داشته باشید.

خوشبختانه، برنامه های کاربردی و نرم افزاری زیادی، برای سازمان دهی کردن برنامه های طراحی وب سایت شما، وجود دارند و شما، از طریق این برنامه ها می توانید بر روی پروژه های خود ؛ برنامه ریزی کرده و آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید. ما در اینجا، لیستی از بهترین برنامه ها را به شما معرفی می کنیم.

(TEUXDEUX (FREE–$۲٫۹۹
TeuxDeux، برنامه ای ساده و شیکی می باشد و شما به راحتی می توانید ، از آن استفاده کنید. این برنامه، ۵ روز در هفته قابل رویت است وسریعا می تواند ، خود را با تاریخ به روز، تطبیق دهد. شما باید ، وظایف را در روزهای خاصی، به این برنامه بدهید. اضافه کردن، حذف و چک کردن و حرکت دادن وظایف، به این برنامه ، کار راحتی است. به علاوه، وظایفی که در طول روز چک نمی شوند، خود به خود و اتوماتیک وار، به روز بعد موکول می شوند.

شما نمی توانید از طریق این برنامه ، وظایف را در پروژه های طراحی وب سایت، سازمان دهی کنید. این برنامه ، هیچ لیستی برای به اشتراک گذاشتن مطالب و یا هیچ هشدار ایمیلی ندارد. همچنین، این برنامه نمی تواند با تقویم های خارجی، همگام شود، این برنامه، وظایف را در محدوده زمانی معین انجام نداده و هیچ کدگذاری رنگی نداشته و تنظیمات اولویت بندی هم ندارد.

اما ، برنامه فوق، برنامه نرم افزاری بسیار واضحی است که برنامه های شما را به طور منظم، تا چند روز آینده، تنظیم کرده و اصلا، شما را به دردسر نمی اندازد.ممکن است که شما احساس بدی داشته باشید، چرا که تا به حال، کارخود را شروع نکردید. استفاده از این برنامه، رایگان است.

(THINGS ($9.99–$۴۹٫۹۹
http://culturedcode.com/things/ ، بیشتر برای برنامه های مدیریتی طراحی شده تا لیست انجام وظایف و در Mac، iPhone و iPad قابل استفاده می باشد. آیتم ها در inboxاین برنامه گذاشته شده تا بعدا بر روی آنها، برنامه ریزی ها، صورت گیرد. شما می توانید به لیست امروز مراجعه کرده و آیتم های مورد نظر خود را در آنجا قرار داده تا در روز خاصی، بر روی آنها، برنامه ریزی شود. شما می توانید آیتم ها را به لیست “someday” اضافه کنید. وظایفی که در موعد مقرر، تکمیل نشدند ، اتوماتیک وار ، به لیست امروز اضافه می شوند. آیتم ها می توانند در محدوده زمانی معین و سه سطح ترتیبی و سلسله مراتبی ، مورد بررسی قرار گیرند: وظایف ، پروژه و حوزه مسئولیت.

شما می توانید ، قراردادها و مفاد آن را به این برنامه اضافه کنید.آیتم ها، باید با iCal ها تنظیم شوند و Things Cloud، همگام سازی و تنظیم خودکار را با دستگاه های موبایل iOS شما انجام می دهد. هرچند که برنامه های iPad iPhone، باید به صورت مجزا خریداری شوند.

(ASTRID (FREE–$۵ PER MONTH
Astrid، لیست انجام وب سایت است که برای برنامه های iPhone و iPad طراحی شده است. شما می توانید وظایف را به لیست های خاص ، اضافه کنید و موعد خاصی را برای انجام آن ها، البته با اولویت بندی خود، در نظر بگیرید. حتی می توانید ، زمان خاصی را هم ، تنظیم نکنید. شما باید یک یادآور، برای هریک از وظایف خود در نظر بگیرید. اگر شما از برنامه های نرم افزاری و کاربردی iOS استفاده می کنید ، باید ، برای برنامه های وب سایت خود، یادآوری را در ایمیل خود، تنظیم کنید. این برنامه ، مختص به تخصیص وظایف در برنامه های iPad می باشد.

وظایفی که در لیست اشتراک گذاشته می شوند، به وظایف دیگر هم، محول می شوند.
ورژن اولیه این برنامه ، رایگان است، اما ورژن اصلی این برنامه ، به شما اجازه می دهد تا فایل های خود را پیوست کرده و از نوشته های voice خود، backup بگیرید و پیشرفت کار خود را در لیست اشتراک، مشاهده کنید. محیط کاربری این برنامه، زیبا می باشد، اما شما می توانید از آیکون های مورد دلخواه، برای لیست و لیست یادآور خود، استفاده کنید. اگر شما، از آیکون های این برنامه استفاده کنید ، حتما از استفاده آنها لذت خواهید برد.

(REMEMBER THE MILK ($25 PER YEAR
همانند برنامه های وب سایتی iPad، iPhone واندروید ،remember the Milk، با جی میل و مایکروسافت Outlook و گوگل Calendar و بسیاری از مرور گرهای دیگر، نیز سازگار است. وظایف ، یا به صورت مستقیم و یا از طریق ایمیل، بر روی iOS و با Siri، به این برنامه اضافه می شوند. شما می توانید یادآورها را از طریق ایمیل ، SMS و پبام های پیاپی دریافت کنید. جزئیاتی مثل تاریخ ، برآورد زمان تکمبل وظایف ، tag ها و محل، نیز به لیست وظایف اضافه می شوند.
در برنامه های آینده، نام وظایف، نیز در برنامه های جستجو کاربران، مدنظر قرار گرفته و این برنامه به شما اجازه می دهد تا بر اساس معیار مورد نظر خود، مثل اولویت ها، به اشتراک گذاشتن ها، مکان ها ، تاریخ مدنظر و tagها، برنامه های مورد نظر خود را جستجو کرده و لیست بسیار زیبایی از نتایج را برای خود، طراحی کنید.
این برنامه نرم افزاری وب سایت، در مقایسه با لیست انجام در وب سایت، از خلاقیت زیادی برخوردار نمی باشد. اما شما می توانید با اضافه کردن موارد دلخواه خود و جستجوهای زیاد، لیست خود را با دیگران، به اشتراک بگذارید.

(PRODUCTEEV (FREE–$۲۰ PER MONTH
Producteev، برنامه نرم افزاری است که برای وب سایت ها ، برنامه Mac، ویندوز ، iOS و اندروید ها و دستگاه های موبایل غیر اندرویدی ، طراحی شده است. این برنامه به شما کمک می کند تا برنامه های پروژه های خود را سازمان دهی کرده و وظایف غیر اصلی را به وظایف اصلی، اضافه کنید. شما می توانید زمانی را برای انجام وظایف خود در نظر گرقته و یادآور را برای تنظیم برنامه های خود، تنظیم کنید. شما می توانید طرفداران وب سایت خود، را به این وظایف اضافه کرده و برای هر کدام از آنها، وظایفی را محول کنید تا انجام دهند. ورژن رایگان این برنامه ، به شما اجازه می دهد تا افراد دیگری را به فضای کاری خود، دعوت کنید. اما، اگر شما ، تعداد کاربران را در این برنامه افزایش دهید، این برنامه وب سایتی، ماهیانه، حقوقی را برای شما در نظر می گیرد.
محیط کاربری این برنامه وب سایتی، کمی شلوغ است ، اما بسیار خلاقانه، طراحی شده است. شما به راحتی می توانید وظایف را اضافه و ویرایش کنید. شما می توانید بین لیست مشاهده و تقویم، تغییر وضعیت دهید که برای جدول برنامه ریزی برنامه های وب سایت شما، بسیار مفید است.

(TOODLEDO (FREE–$۱۴٫۹۵ PER YEAR
درToodledo ، پوشه ها از طریق استفاده از tag ها،فیلتر ها و تنظیمات ارجح تر، به خوبی سازمان دهی شده اند. اگر شما یک دوره زمانی خاصی را مد نظر داشته باشید، اما مطمئن نباشید که کدام یک از وظایف، در اولویت قرار دارند، این برنامه ، وظایفی را بر مبنای برآورد زمانی، تاریخ تحویل و اولویت ها، به شما پیشنهاد می دهد. لیست های داغ روزانه، به صورت خودکار، بر مبنای تنظیم اولویت ها و تاریخ مورد نظر، طراحی می شوند.
ورژن پایه این برنامه، رایگان می باشد، اما خیلی پایه و ساده است.لیست های اشتراک، ویژگی جدول زمان بندی، وظایف غیر اصلی ، یادرآور های مهم ، از طریق ایمیل، sms ، twitter و iPhone، به صورت پولی، در اختیار ما قرار می گیرند. هرچند که هزینه استفاده از این برنامه، فقط ۱۴.۹۵ دلار در سال می باشد.
ممکن است که شما فکر کنید که استفاده از این برنامه، مشکل است ، اما اگر شما با برنامه های iPhone کار کرده باشید ، متوجه می شوید که قابلیت های این برنامه ، شبیه به آن است. این برنامه ، برنامه طراحی شده برای وب موبایل ها می باشد.

(WUNDERLIST2 (FREE
همانند برنامه های طراحی شده برای وب سایت ها، Wunderlist2، برنامه ای است که برای Macها ، ویندوز ها ، Ios و اندروید، طراحی شده است. این برنامه، بسیار ساده بوده و کار با آن، راحت می باشد و محیط کاربری را بسیار عالی جذب می کند. شما می توانید، جدول برنامه ریزی را برای وظایف خود در نظر گرفته و یادآور را برای آن، تنظیم کنید. همچنین می توانید برنامه های غیر اصلی را هم به این برنامه اضافه کنید. وظایفی که به لیست ها محول می شوند، می توانند در لیست اشتراک، گذاشته شوند.

Wunderkist2، کار بیشتری، نسبت به لیست های دیگر انجام نمی دهد. اما ، مزیت این برنامه ، سبک خاص و طراحی زیبای آن می باشد.

(ASANA (FREE–$۱۰۰ PER MONTH
Asana، توسط بنیان گذار Facebook، آقای Dustin Muskowitz طراحی شد و هدف اولیه آن، کارهای تیمی می باشد . این برنامه برای لیست های انجام طراحی شده است و برای پروژه های عظیم مدیریتی ، مورد استفاده قرار می گیرد. وظایف، بر حسب پروژه ها ، طبقه بندی شده و شامل وظایف غیر اصلی هم می باشد که به هرکدام از اعضای تیم، محول می شوند. افراد این گروه ها، می توانند ببینند که چه وظایفی، به چه کسانی محول شده و زمان تحویل کار ها، چه زمانی می باشد. وظایف، دارای فعالیت خاصی بوده و ما باید، تاریخ و مباحث مربوط به آنها را یادداشت برداری و ثبت کنیم.

پروه های بزرگ، پروژه های نسبتا پیچیده ای را انجام می دهند و طراحان وب سایت، از راه دور، باید مسیر خود را در پیش گرفته و وظایف خود را تک به تک انجام دهند.

(DO IT TOMORROW (FREE–$۰٫۹۹
من به TeuxDeux گفتم که برنامه او همانند Do It Tomorrow، خیلی ساده می باشد و به شما اجازه می دهد تا وظایف امروز یا فردای خود را در یک لیست قرار دهید. این برنامه ، شبیه به یک دفترچه یادداشت می باشد و شما می توانید بین دست خط ها و نوع متن، یکی را انتخاب کنید.

اگر شما فردی هستید که تمایل دارید تا لیست انتخابی خود را خودتان تهیه کنید، پس باید بدون این که دچار آشفتگی شوید، برنامه های هفته آینده خود را تنظیم کنید و بهترین کار را انجام دهید.

(FLOW ($9.99 PER MONTH
Flow، هدف تیمی و نه فردی دارد و همه ابزار مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می دهد تا پروژه خود را مدیریت کنید و برای اعضای تیم خود، وظیفه ای را در نظر بگیرید و راجع به وظایف آنها، با اعضای خود صحبت کرده و در کار خود، به پیشرفت برسید. این برنامه برای وب سایت ها ، Mac و iOS طراحی شده است و دارای ترکیب ایمیلی است.

(TODOIST (FREE
در میان برنامه های وب سایت، iPhone، اندروید ،Mac، ویندوز ، کروم Firefox، Outlook و Thinderbird، برنامه Todoist، برنامه نسبتا ساده ای است که برای لیست های انجام طراحی شده است. شما می توانید وظایف را در پروژه ها ، بر اساس ، برچسب ها ، سازمان دهی کرده و جدول زمان بندی را برای برنامه های خود در نظر گرفته و یادآوری را برای برنامه های خود تنظیم کنید که برنامه ها و زمان آن ها را از طریق ایمیل و یا متن، به شما ، یادآور شود.

این برنامه ، در هر ۷ روز هفته قابل مشاهده است و برای همه پروژه ها، قابل اجرا می باشد. این برنامه، خیلی ساده می باشد و در محیط کاربری، به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد.

(HITASK ($9 PER MONTH–$۲۹ PER MONTH
Hitask، هم برای کارهای گروهی و هم برای کارهای فردی، طراحی شده است. این برنامه، دارای ویژگی های معمولی ، فایل اشتراک گذاری ، و تایمر وظایف می باشد. این وظایف، از طریق ایمیل ، ایجاد شده و همانند برنامه های iPhone و اندروید ، برای وب موبایل ها هم قابل اجرا می باشد. محیط کاربری این برنامه نرم افزاری ، در مقایسه با محیط های دیگر ، کمی درهم و برهم می باشد ، اما شامل مشاهده تقویم ، روز ، لیست وظایف و لیست تیم ، است.

(GET IT DONE ($39 PER YEAR
برنامه Get It Done، ویژگی های معمولی دارد، همانند : سازمان دهی وظایف در پروژه ها ، افزودن tag ها به وظایف و تنظیم یادآور و به شما اجازه می دهد تا فایل های مورد نظر خود را upload کنید ، ایمیل ها را پیوست کرده و با تقویم های خارجی ، همگام شوید. این برنامه ، برای iPhone، iPad، اندروید، Blackberry، Kindle و Nook و ویندوز ۸ ، طراحی شده است و قابل اجرا می باشد.

(VITALIST (FREE–$۱۰ PER MONTH
Vitalist، از عملکرد ها، پروژه ها و متون ، به جای وظایف، لیست ها و tag ها استفاده می کند. اما ، دقیقا مشابه با برنامه فوق ، می باشد و قابلیت یکسانی دارد. لیست ها ، از خوانندگان RSS ، iCAL گرفته شده و می توانند از طریق SMS و یا Twitter، اضافه شوند.

(NOZBE ($7.50 PER MONTH–$۳۷ PER MONTH
Nozbe، با سیستم ویندوزها و Mac کار می کند و برای برنامه های موبایل های اندروید، iOS ( که به زودی وارد بازار می شود)، موبایل های تحت وب سایت ،طراحی شده است و همچنین برای Google Calendar، Twitter، Dropbox، ایمیل و Evernote، قابل اجرا می باشد.

وظایفی که در این برنامه ها، به اشتراک گذاشته می شوند، مورد بحث قرار گرفته و شما می توانید با به روز رسانی ایمیل خود ، از پیشرفت پروژه هایی که به اشتراک گذاشتید ، با خبر شوید.

(THRIVE SOLO ($21 PER MONTH APPROX.
Thrive Solo، برنامه پروژه مدیریتی است که برای طراحان وب سایت ، از راه دور ، طراحی شده است و برنامه ریزی دارد که به شما کمک می کند تا زمان تحویل پروژه ، نقاط عطف ، وظایف و جلسات را مدیریت کنید. این برنامه ، به صورت خودکار و در تایمر ، طراحی شده است. شما می توانید قراردادها را به این برنامه اضافه کرده و آن ها را در پروژه های خود قرار دهید تا هم قراردادها و هم پیش فاکتور های پروژه های خود را به روز رسانی کنید.
Thrive، به شما اجازه می دهد، تا بر روی هر پروژه ، پیشبرد آن و نقاط عطف پروژه های خود، برنامه ریزی کنید. این برنامه می تواند ، تاریخ تحویل پروژه ها، دریافت پرداختی ها و سررسید هزینه ها ، را برای شما تنظیم کند.

این برنامه، برنامه ساده ای است و محیط کاربری آن، خیلی خوب طراحی شده است. طراحان وب سایت از راه دور می دانند که کار با این برنامه، سخت نمی باشد و آنها می توانند ، از Solo برای تجارت و محیط مدیریتی در مکان، استفاده کنند.

*** با هریک از این ابزارها می توانید به راحتی برنامه ریزی وظایف خود را انجام دهید و به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 14 =