تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

استفاده مناسب از عناوین و تشریحات تگ ها

استفاده مناسب از عناوین و تشریحات تگ ها

خیلی حیرت انگیز است که چگونه توجه کمی به صفحه عناوین تگ ها و تگ های بزرگ تشریحی در یک پروسه طراحی سایت می شود. در حقیقت، زمانی که رو این موضوع پافشاری می شود، کمتر طراحان وب سایت جزئیات زیادی را در این باره و برخی مفاهیم پایه می دانند. در هر صورت، هر دو تگ ها در جذب مخاطبان وب سایت و افزایش شمار کلیک ها در مرورگرها، بسیار مهم و اساسی است.

این مقاله، این موارد را مشخص می کند و اینکه چرا آن ها جزء اصلی یک طراحی وب سایت به شمار می روند را بررسی می کند. این موضوع هم چنین شامل جزئیاتی درباره این موارد است: چگونه جذاب نوشتن تگ ها، درباره طراحی سایت باید از چه چیزهایی دوری کنیم و چگونه موضوع اصلی را برای مشتریان وب سایت بازاریابی کنیم.

زمانی که جستجوهایی در موتورهای جستجو یا همان مرورگرها اجرا می شود، نتایج با وب سایت های مربوطه به ترتیب از بالا تا پایین ردیف می شوند (از بالا به پایین به ترتیب مناسب ترین و معقول ترین وب سایت ها قرار می گیرند). در GOOGLE، محتوای هر صفحه وب سایت با تیتر آبی و فونت بزرگ با توضیح و شرحی کوتاه که دارای فونت کوچک تر و مشکی رنگ، نمایان می شود. در مجموعه اصطلاحات مخصوص حرفه طراحی سایت، متن آبی، عنوان تگ و متن سیاه، شرح و توصیفات آن می باشد، هر دو این موارد در برنامه نویسی HTML وب سایت به خوبی یافت می شود. در نگاه اول، نتایج GOOGLE با نام های سیاه و آبی مانند YAHOO و BING می باشد. اما در اولین نگاه اندگی فریب دهنده است، وقتی با دقت بیشتری نگاه می شود، می بینید که تفاوت های دقیق و ریزی بین این مرورگرها وجود دارد که باید از آن مطلع باشید.

اولین تفاوت عمده، طول کاراکترها می باشد. در حالی که دو مرورگر YAHOO & BING، موضوعات شان با پروسه جستجو کردن وب سایت ها، تغییر می یابد، اخیرا GOOGLE ۷۰ کاراکتر را برای عنوان تگ ها و ۱۵۰ کاراکتر برای توصیف تگ ها در نظر گرفته است. دو وب سایت YAHOO & BING به ترتیب دارای ۷۲ و ۶۵ برای عنوان تگ و ۱۶۱ و ۱۵۰ برای توصیفات تگ می باشند. خیلی مهم است که بدانید چرا پا فراتر گذاشتن از این حد( تعداد کارکتر) می تواند در نتایج جستجوها اثر بخش باشد. و اگر هم به این ترتیب نمایان نشود، متن برای جذب کردن مخاطبان وب سایت بی اثر و بلا استفاده می شود.

دومین تغییر چشمگیر جایی بود که کلمات در صفحه جستجو وب سایت ها، دارای فونت پر رنگی بودند. تمام مرورگرها کلمات کلیدی هر جستجوی وب سایتی را پر رنگ نشان می دهند. برای مثال، یک جستجو برای “طراحی سایت “، کلمات کلیدی را در قالب عنوان و شرح تگ پررنگ می سازد. GOOGLE نبز همین کار را می کند. اما در طرف دیگر YAHOO، به علاوه بر پررنگ کردن کلمات کلیدی، از یک الگوریتمی که دارای برنامه نویسی جغرافیایی می باشد، استفاده می کند تا به طور مثال شهری که جستجو شده است را در نقشه پر رنگ نشان دهد. مرورگرBING توسط مکان جغرافیایی پر رنگ نمی شود، اما این مرورگر هر مثالی از یک کلمه را پر رنگ می سازد، حتی اگر کلمات با یکدیگر نباشند. برای مثال، جستجو برای “طراحی وب سایت” در پررنگ کردن کلمات “وب سایت” و “طراحی” نتیجه می دهد، حتی اگر کنار هم نمایان نشوند.

فهمیدن این تفاوت های دقیق و ریز، همانند جمله بندی ضعیف و یا تگ های بلند در طراحی سایت بسیار مهم است، زیرا می تواند بر چگونه به نظر رسیدن وب سایت و اینکه چقدر از متن ها برای همه اشکار است، مستقیما تاثیر بگذارد و به این ترتیب یک جستجو در اینترنت شکل می گیرد. به یاد داشته باشید که GOOGLE دارای ۴/۶۴ % در بازار جستجو ها سهم دارد (YAHOO ۷/۱۷ % و BING ۸/۱۱ %(، هم چنین این موضوع برای اینکه الزامات مهم را در جستجوهای طراحی وبسایت رعایت کنیم، بسیار اهمیت دارد.

در حالی که عنوان و شرح تگ ها در بهینه سازی مرورگرها، نقطه کلیدی می باشد، از دیدگاه بازاریابی، بسیار متناسب نیز هستند، زیرا اولین قسمت یک وب سایتی است که بازدیدکننده آن می بیند. مخصوصا بازدیدکنندگان اولیه وب سایت، بسته به چیزی که تگ ها بیان می کند، ممکن است تصمیم بگیرند که آیا روی وب سایت کلیک کنند یا خیر. آن ها انتظاراتی درباره اینکه کاربر وب سایت چه چیزی را در وب سایت می خواهد بیابد را زیر نظر می گیرد. در اکثر مواقع، موتورهای جستجو یا همان مرورگرها عملکرد خوبی در تکرار مجدد جستجوی آن وب سایت ها، اجرا می کنند. در هر صورت، در برخی شرایط، این موضوع به نظر مبهم می آید. برای مثال، جستجوی” قالب و الگوها”، ۵ میلیون جستجو را در ماه در مرورگر GOOGLE دریافت می کند و بستگی به عنوان یا شرح تگ ها دارد تا مشخص کند کدام وب سایت ها با عینک های مخصوص، فیلم های دیجیتالی و یا الگو بندی های تصاویر و غیره در ارتباط است. تگ های به خوبی نوشته شده می تواند به سرعت این موضوع را شفاف سازد.’

خیلی کمک کننده است تا فکر کنید که عنوان و شرح تگ ها مانند بیلبوردهای تبلیغاتی است؛ یک بیلبورد تبلیغاتی زیبا و جذاب، عابران را مجذوب خود می کند، این در حالی که ممکن است یکی از بیلبوردهای که خیلی هم چشمگیر نیست، نایده گرفته شود. در هر حال هر قاعده کلی در یک صنعت و یا حرفه ممکن است در حرفه یا صنعت دیگر قابل قبول نباشد. قسمت بعدی این مقاله، توصیه هایی را درباره چگونه خوب نوشتن و منحصر به فرد نوشتن تگ ها مهیا می کند.

۱-کلمات مهم مطلب را برجسته کنید
اگر کلمه یا کلمه های مهمی در تیتر شما وجود دارد و میخواهید با انها رتبه بگیرید سعی کنید این کلمه را در تگ h۱ که همان تیتر است در شروع تیتر قرار دهید که بسیار مناسب تر است بعد از ان در تگ h۲ قرار دهید سعی کنید دقیقا تیتر h۱ را در تگ h۲ استفاده نکنید و کمی تغییر دهید که اصل ان حفظ شود و کلمه شما برجسته شود استفاده کنید در تیتر های داخل متن هم که تگ های h۲ و h۳ است استفاده کنید اما به صورت طبیعی که حالت بهینه سازی بیش از حد به خود نگیرد در توضیحات و عنوان عکس برای درک بهتر گوگل استفاده کنید میتواند کمی ان را تغییر دهید استفاده در تگ توضیحات به صورت کاملا تشریحی و قابل فهم مفید است اگر با توضیجات یک مطلب اشنایی ندارید بذارید خود گوگل برای مطلب شما توضیحات قرار دهد.

۲-وزن و معنای مطالب را حفظ کنید

استفاده از کلمات مرتبط بسیار مهم است باید کلمات مرتبط را به صورت طبیعی که به مطلب شما وزن میدهند را استفاده کنید هر چقدر مطلب شما از نظر مفهومی امتیاز بیشتر داشته باشد بهتر است مثلا وقتی میخواید در مورد سایت جی تی متریکس صحبت کنید کلمات مثل سرعت سایت یا بهینه سازی عکس و بقیه موارد میتواند حالت معنایی مفیدی به مطلب شما بدهد.استفاده از واژه که میخواهید رتبه بگیرد در بین متن به صورت طبیعی و مثلا الان من اضافه میکنم seo سئو مطالب سایت چگونه است استفاده به این صورت در بین متن میتواند مفید باشد سعی کنید در ابتدای متن یک اشاره به موضوع داشته باشد در خط های ثانویه بهتر است که حالت طبیعی داشته باشد به هیچ عنوان از مطلب خود خارج نشید بعضی دوستان وقتی مطلب مینویسند از بهینه سازی سایت شروع میکنند در اخر به مطالب بی ربط میرسند و بیشتر مشورت میکنند تا مطلب قرار دهند پس سعی کنید از موضوع مطلبتان خارج نشید از کلمات بی ربط که صد هشتاد درجه با عنوان مطلب شما فاصله دارد زیاد استفاده نکنید چرا که گوگل متوجه نمیشود درباره چی صحبت کردید.

۳-ساختار پیوند های در داخل متن سایت

سعی کنید به سایت های معتبر که دقیقا عنوان مطلب شما را دارند لینک بدهید به صورت نوفالو این باعث میشود مطلب شما کارشناسی تصور شود و خزنده دید خوبی به ان پیدا کنند یکی دیگر از روش لینک دادن به مطلب مرتبط با همین موضوع در خود سایت است که میتواند مفید باشد و نشان دهد شما در این موضوع مطالب مفیدی دارید و تولید میکنید حتما از تصاویر در مطالب خود استفاده کنید که میتواند بسیار مفید باشد سعی کنید عکس های شما زیر ۸۰ kb باشد این اصل نیست فقط یک پیشنهاد است سرعت صفحه میتواند در بهتر بررسی کردن خزنده و بهتر ایندکس شدن کمک کند از بولد کردن استفاده کنید که به صورت کامل در سایت درباره ان صحبت کردیم که میتوانید یک نکته بسیار مثبت باشد و به مرور زمان بسیار مفید است دیگر نکات مهم برای مطالب سعی کنید در متن زیر ۳۰۰ واژه استفاده نکنید البته باز هم این اصل نیست و فقط پیشنهاد است اگر مطلب مینویسید تمام نظرات سایت های دیگر و مشکل آنان را بخوانیذ و در متن خود به ان مشکلات پاسخ دهید چرا که میتواند بهتر رتبه بگیرید و هر طریق که مطلب شما جستجو شود شما ورودی داشته باشید از مطالب تکراری و کپی و تغییر بخش از ان به شدت پرهیز کنید سعی کنید از کاربران بخواهید که کاربران مطالب شما را به اشتراک بگذارند در شبکه های اجتماعی و سایت های خودشان که میتواند بسیار موثر باشد و بسیار از سایت ها با همین روش ورودی خوبی از موتورهای جستجو میگیرند استفاده از کلیپ ویدیو که میتواند یک نکته مثبت به شمار بیاید مخصوصا اگر اختصاصی باشد و یک نیازی که بسیار جستجو میشود را برطرف کند قبل از مطلب گذاشتن حتما پیشنهادات خود گوگل را یک نگاهی بیاندازید که خالی از لطف نیست و میتواند بسیار مفید باشد مخصوصا برای زمانی که واقعا نمیدانید چه تیتری برای مطلب خود انتخاب کنید که ورودی خوبی بگیرید از تیتر های کوتاه استفاده نکنید سعی کنید تیتر های مناسب استفاده کنید که در دراز مدت بسیار مفید است و میتواند در هر شرایطی شما را در صفحه اول قرار دهد مخصوصا اگر تیتر شما پاسخ یک سئوال یا سئوالی که کاربران میپرسند باشد استفاده از تیتر های مختلف و توضیحی در بین متن میتواند از لحاظ معنایی یک نکته مثبت باشد و کاربر از یک نواختی در بیاید تا به صورت حجمی با یک تیتر مطلب قرار دهید که تا چشم کار میکند کلمه است در تیتر های داخل متن هم میتواند با کلمات جالب انها را جذب کنید ورودی گرفتن بسیار خوب است اما نگه داشتن بازدید کنننده در سایت بسیار مهم تر است.سعی کنید غلط املایی و نکات نگارشی نداشته باشد مثلا اگر یک کلمه را به صورت نا صحیح تایپ کنید که خزنده متوجه نشود میتواند بسیار نکته منفی باشد لینک های شکسته داخل مطلبتان نداشته باشد و اگر قبلا مطلبی قرار داده اید و لینک شکسته دارد ان را جایگزین کنید تایپ کنید بسیار از دوستان میپرسند چطور مطلب بنویسیم که حتی درصدی هم با مطالب سایت های دیگر یکسان نباشد و خاص خاص باشد من به انها میگویم تایپ کنید که به شدت به طبیعی بودن مطلب کمک میکند و با نگرش و دید خوب به موضوع نگاه کنید و مطلب بگذارید.

مهم ترین اصول یا قانون مهم برای به یاد ماندن این است که عناوین و شرحیات تگ ها باید توسط اشخاصی خوانده شود که در نهایت تصمیم می گیرند که روی نتایج جستجو شان بر روی وب سایت ها کلیک کنند یا نه. بنابراین، این تگ ها به خودی خود بیان می کند که وب سایت درباره چه چیزی است. توصیه می شود که دارندگان وب سایت از این عملکرد برای برنامه نویسی وب سایت شان، گذر نکنند. در عوض، این امر نیازمند تلاش های متداوم می باشد. یک برنامه نویس وب سایت به خوبی درک می کند که چگونه وب سایت ها طراحی می شود، در حالی که دارندگان وب سایت بیشتر در زمینه شغلی و تجارت شان تبحر دارند و موارد مربوط به آن ها را بیشتر درک می کنند.

یک تکنیک مفید این است که تگ های رقیبان تان را مطالعه کنید تا ببینید ار چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند و چه چیزهایی را در تگ های خود قرار دادند. چه چیزهایی را حذف کرده اند؟ آیا تگ ها به طور واضح بیان می کند که بازدیدکننده از وب سایت چه می خواهد؟ چگونه وب سایت تان می تواند از این موضوع بهتر باشد؟ زمانی که یک بار این موضوع را در یافتید، طراحان وب و دارندگان وب سایت می تواننند ایده های نابی را ارائه دهند که مورد توجه قرار خواهد گرفت و مطمئنا هم کلیک های بیشتری را جلب می کند.

یک مورد بخصوص برای اینکه همیشه به آن دقت کنید این است که آیا وب سایت، URL خود را در تگ قرار داده است یا نه. عموما، قانونی که باید در این امر رعایت شود این است که هرچه یک برند شناخته شده تر باشد، نیاز کمتری است تا URL را در تگ خود قرار دهد. برای مثال، هر کسی موتورهای TOYOTA را می شناسد، اما چه تعدادی از مردم درباره موتورهای TATA شنیده اند؟

اکثر طراحان وب سایت امروزه درباره این موضوعات همه چیز را می دانند. اولین و مهم ترین مورد این است که برای کسب رتبه بندی بالاتر در جستجو وب سایت ها، تگ ها را با کلمات کلیدی شلوغ نکنیم و نامرتب نسازیم. همیشه به یاد داشته باشید که برای یک انسان این تگ ها را می نویسید نه برای یک ماشین و یا یک دستگاه.

توصیه دیگر که کمتر کسی می داند این است که زمانی که تگ ها ساخته شدند، آن ها را تغییر ندهید. عنوان و شرح تگ ها باید تنها یک بار نوشته شود. به این دلیل که موتورهای جستجو و یا مرورگرها ممکن است فرض کنند که این کلمات بیهوده هستند و در رتبه بندی جستجوها وب سایت تان اثر می گذارد. حتی وب سایت های که در مرورگرها رتبه بالایی دارند، دارای URL قدیمی خود می باشند و اگر آن ها هر لحظه شروع به تغییر دادن تیترها و توضیحات تگ ها خود کنند، رتبه بندی وب سایت شان نزول می یابد.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =