تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

الگوریتم های گوگل را بیشتر بشناسید

الگوریتم های گوگل

در این مقاله از سری مقاله های سئو و طراحی سایت گروه وب شهر به بررسی الگوریتم های گوگل خواهیم پرداخت.

شرکت گوگل به عنوان یکی از برترین شرکت های موتور جستجو که تمام تمرکز آن بر روی جستجوی مشتریانش است باید شرایطی را ایجاد کند که کاربرانی که از این موتور جستجو استفاده می کنند در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسند. به کلیه تکنیک ها و روشهایی که در داخل و خارج از وب سایت انجام می شود که باعث شده جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند سئوگفته می شود.

الگوریتم های گوگل هر یک دارای مقاصد مختلفی هستند ولی در مجموع هدف همگی آنها بصورت کلی انتخاب بهترین وب سایت ها جهت نمایش در صفحه نتایج جستجو برای کاربران است.

همواره وب سایت های بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه های برتر در موتور جستجوی گوگل و بهینه سازی سایت همچنین آوردن کلمات کلیدی خود به صفحه اول گوگل از روش های نادرستی استفاده می کنند ولی الگوریتم های گوگل که توسط تیم برنامه نویسی شرکت گوگل به روز رسانی می شوند این وظیفه را بر عهده دارند که جلوی این کارهای غیر اخلاقی را بگیرند.

الگوریتم چیست؟

در یک تعریف عمومی به مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال کنند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد، الگوریتم گفته میشود.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد فرایندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام میدهند.الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در حقیقت اگوریتم ها به شکل ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد.

به روز رسانی الگوریتم گوگل

« در گذشته، الگوریتم گوگل به ندرت تغییر می کرد »
همه این موارد با راه اندازی کافئین “Caffeine” در سال ۲۰۱۰ تغییر کرد. از زمانیکه کافئین راه اندازی شد، نتایج موتور جستجو چندین بار در یک روز تغییر می کرد به جای چند هفته یکبار. گوگل بیش از ۶۰۰ تغییر در الگوریتم های خود در یک سال ایجاد می کند و اکثریت قریب به اتفاق آنها را اعلام نمی کند. اما وقتی گوگل یک تغییر واقعا بزرگ ایجاد می کند، روی آن یک نام می گذارند و معمولا یک اطلاعیه صادر می کنند، و هر شخصی در دنیای سئو دیوانه وار برای کشف کردن و درک تغییرات تلاش می کند تا از آنها به سود خود استفاده کند.

الگوریتم های گوگل

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم mobilegeddon
  • الگوریتم PayDay Loan
  • الگوریتم Page Authority
  • الگوریتم Page Layout
هرکدام از این الگوریتم ها دستورالعملی را به اجرا در میآورند و نکاتی برایشان دارای اهمیت است،در زیر به توضیح هرکدام ازالگوریتم های بالا میپردازیم:

الگوریتم های گوگل-پاندا

الگوریتم پاندا (Panda algorithm)

الگوریتم پاندا برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ بود که با آمدنش بر سر زبانها افتاد و وظیفه آن جلوگیری از کپی برداری، نوشتار یا عکس یا … تکراری می باشد که تمامی این اطلاعات را به موتور جستجوی گوگل گزارش می دهد تا از بالا آمدن سایت هایی با کیفیت ارزشی پایین و سایت هایی که عملا مطالب را از سایت های دیگر سرقت می کنند و در سایت خود به نمایش می گذارند به صفحه های اول گوگل جلوگیری کند و سایت هایی که این کار را انجام می دهند و توسط این الگوریتم شناسایی می شوند از طرف گوگل جریمه می شوند.

الگوریتم پاندا گوگل با محتوای کپی شده شدیدا مقابله می کند. شاید برایتان سوال باشد که چگونه گوگل می تواند متوجه شود یک محتوای خاص ابتدا در چه سایتی منتشر شده است؟
پاسخ این سوال دشوار نیست، گوگل با بررسی تاریخ انتشار یک محتوای خاص از روی سرورها می تواند اورجینال بودن سایت منتشر کننده آن را براحتی تشخیص دهد.

عوامل مهم تاثیر گذار در الگوریتم پاندا:

محتوای ضعیف و ناقص (Thin content):
یک صفحه ضعیف به صفحه ای می گویند که برای شخصی که آن را می خواند بسیار کم و یا هیچ سودی ندارد و در واقع ارزش آن صفحه پایین می باشد. این لزوما به این معنی نیست که یک صفحه حتما باید یک تعداد معینی از کلمات داشته باشد، اما اغلب صفحات با تعداد لغات کم خیلی مفید و سودمند نیستند.

محتوای تکراری (Duplicate content):
راه های مختلفی وجود دارد که محتوا و مطالب تکراری می تواند باعث بشود که وب سایت شما به عنوان یک سایت با کیفیت پایین توسط الگوریتم پاندا شناخته شود.

محتوای با کیفیت پایین (Low-quality content):
وقتی من یک مقاله می نویسم و آن را روی وب سایت خودم منتشر می کنم، تنها نوع اطلاعاتی که من می خواهم در گوگل ارائه کنم، اطلاعاتی می باشد که در نوع خودش بهترین باشد. در گذشته بسیاری از مشاوران سئو به صاحبان وب سایت ها می گفتند که این خیلی مهم است که هر روز یک مطلب روی سایت و یا وبلاگ آن قرار دهید و مطمئن باشید که همیشه با گذاشتن مطالب در گوگل ایندکس می شوید.

یکی دیگر از موارد تمرکز این الگوریتم، توجه به درصد محتوا (متن) در مقابل تبلیغات در یک صفحه خاص از سایت است. هرچقدر که میزان تبلیغات یک سایت زیادتر باشد، احتمال جریمه گوگل نیز افزایش می یابد. بهبود تجربه کاربری (UX) سایت می تواند نقش مهمی در جلوگیری از جریمه شدن سایت ها توسط الگوریتم پاندا گوگل ایفا کند.

راه های بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم پاندا :

۱- افزایش زمان ماندگاری در سایت

۲- افزایش گردش در سایت

۳- کاهش فرار از سایت

۴- شبکه های اجتماعی

۵- برندسازی اینترنتی

چگونگی بهبود یافتن مجدد رتبه بعد از ضربه خوردن از پاندا:

گوگل تقریبا به صورت ماهانه الگوریتم پاندا را تازه می کند. آنها قبلا هر زمان که الگوریتم تازه (Refresh) می شد آن را اعلام می کردند، اما در حال حاضر فقط تغییرات واقعا بزرگ در الگوریتم پاندا را اعلام می کنند. آنچه در زمان تازه شده الگوریتم پاندا اتفاق می افتد این است که گوگل یک نگاه تازه به همه وب سایت ها در وب می اندازد و کیفیت سایت ها را بر اساس معیار های تازه شده الگوریتم پاندا تعیین می کند.

در صورتیکه وب سایت شما قبلا تحت تاثیر منفی از پاندا قرار گرفته باشد و سپس شما تغییراتی در سایت تان ایجاد کرده باشید مانند حذف محتواهای ضعیف و تکراری، بنابراین در زمان تازه سازی پاندا، شما خواهید دید که همه چیز بهبود می یابد. با این حال برای برخی از وب سایت ها تازه سازی پاندا می بایست دو بار اتفاق بیفتد تا بهبود های کامل تری دیده شوند.

این موضوع به دلیل آن است که گاهی اوقات چندین ماه برای گوگل طول می کشد تا همه صفحات سایت را مجددا بررسی کند و تغییراتی که ایجاد شده است را تشخیص بدهد.

الگوریتم های گوگل-پنگوئن

الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm)

الگوریتم رتبه بندی پنگوئن ابتدا در آوریل سال ۲۰۱۲ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. اسم این الگوریتم از روی یکی از شخصیت های داستانی کتاب کمیک بتمن انتخاب شد. تمرکز این الگوریتم جلوگیری از نمایش اسپم در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. همچنین این الگوریتم از رسیدن سایت هایی که به طور انبوه و غیر طبیعی لینک سازی کرده اند، به صدر نتایج جستجو، جلوگیری می کند.

« تمرکز اصلی پنگوئن بر روی لینک های غیر طبیعی می باشد.»

فاکتور های تاثیر گذار دیگر پنگوئن:

  • محتوای به صورت اتوماتیک تولید شده
  • پنهان کاری
  • تغییر مسیر های فریب کارانه
  • بارگذاری صفحات با کلمات کلیدی بی ربط
  • ایجاد صفحات با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ، نصب ویروس ها، تروجان ها یا دیگر بدافزارها
  • متن یا لینک پنهانی
  • صفحات راه در رو
  • سوء استفاده از تکه های غنی نشانه گذاری شده
  • ارسال پرس و جو های خودکار به گوگل

سایت هایی که مورد جریمه الگوریتم رتبه بندی پنگوئن گوگل قرار می گیرند، باید تا می توانند لینک های ورودی به سایت خود را که از سایر وبسایت ها با روش های مختلف ایجاد کرده اند، حذف نمایند. در لینک سازی حتما باید مرتبط بودن (محتوایی) سایت های لینک دهنده به سایت تان را مورد بررسی قرار داده و از سایت های معتبر برای لینک سازی استفاده کنید.

راه های بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم پنگوئن :

۱- قوانین گوگل را بشناسید و همیشه به روز باشید

۲- سعی کنید محتوای خود را ارزشمند و مفید کنید.

۳- روی وب سایت خود وقت بگذارید و به فکر بهبود موقعیت آن باشید.

۴- از خرید لینکهای تبلیغاتی نامناسب دوری کنید.

۵- از تبادل لینکهای نادرست و مشکوک دوری کنید.

۶- اگر نمیتوانید لینک سازی صحیح انجام دهید از متخصصان سئو کمک بگیرید.

۷- سعی کنید وب سایت خود را برای کاربران بهینه کنید نه برای موتورها جست و جو.

 

مواردی که باعث میشود سایتها در الگوریتم گوگل پنگوئن نمره منفی بگیرند عبارت اند از :

 

۱- تبادل لینک با سایتهای مختلف که دارای لینک خروجی زیاد هستند

۲- لینکهای خروجی زیاد به سایتهای دیگر و ارائه بک لینک به سایتهای مختلف

۳- ایجاد هرگونه کمپین لینک خلاف و غیرمعمول برای افزایش رتبه سایت

 

چگونگی بهبود یافتن مجدد رتبه بعد از ضربه خوردن از پنگوئن:

به منظور بازیابی و بهبود یافتن از پنگوئن، شما نیاز به شناسایی لینک های غیر طبیعی که به سایت شما اشاره می کند دارید و آنها را حذف کنید و یا اگر شما نمی توانستید آنها را حذف کنید، شما می توانید از گوگل بخواهید تا دیگر آنها را به حساب نیاورد و این کار را با ابزار disavow tool انجام می دهید.

سپس در دوره بعدی که پنگوئن تازه و یا به روز رسانی گردید، در صورتیکه شما به اندازه کافی برای پاک کردن لینک های غیر طبیعی فعالیت کرده باشید، شما یک بار دیگر در نظر گوگل اعتمادتان را بدست می آورید و در واقع مجددا اعتماد گوگل را جذب می کنید. در برخی موارد دوبار تازه شدن الگوریتم نیاز است تا یک سایت به طور کامل از تاثیرات پنگوئن رها شود زیرا حتی ممکن است تا ۶ ماه برای پردازش کامل فایل disavow یک سایت زمان لازم باشد.

نمونه هایی از لینک های غیر طبیعی:
  • لینک های خریده شده برای بدست آوردن رتبه
  • تبادل لینک بیش از حد به صورت متقابل
  • لینک های ایجاد شده به صورت خودکار با برنامه های لینک ساز

الگوریتم های گوگل-مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird algorithm)

الگوریتم مرغ مگس خوار ابتدا در سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. نام این الگوریتم به خاطر صفت “دقیق و سریع” مرغ مگس خوار انتخاب گردید. تمرکز این الگوریتم بر کشف ارتباط معنایی میان واژه ها و تشخیص کیفیت و دقت محتوای سایت ها است. این الگوریتم رتبه سایت هایی را که فقط از کلمات کلیدی به تعداد زیاد استفاده کرده بودند و محتوای با کیفیتی نداشتند، به شدت کاهش داد و سایت های با کیفیت تر را در صفحه نتایج گوگل جایگزین آن ها کرد.

حتما برایتان اتفاق افتاده است، زمانی که در گوگل چیزی تایپ می کنید نمونه هایی از کلمات کلیدی پر تکرار توسط مرورگر گوگل به شما نشان داده شده است.
بله، این الگوریتم به کلمات کلیدی ای که کاربران به جست و جوی آنها هستند تمرکز دارد و به رتیه شما در بررسی های شما کاری ندارد.

مرغ مگس خوار گوگل بر خالف دو الگوریتم قبلی یک افزونه ضد اسپم نیست بلکه افزونه ای برای تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربران آنها را جستجو میکنند.

الگوریتم رتبه بندی مرغ مگس خوار به معنای کل عبارت جستجو توجه می کند و سعی می کند سایت هایی را که دقیق ترین شباهت را به عبارت جستجو دارند، در صدر نتایج جستجوی خود نمایش دهد. این الگوریتم باعث می شود نتایج جستجو فقط به یک کلمه کلیدی از عبارت جستجو شده حساس نباشد و نتایجی نمایش داده شود که نزدیک ترین ارتباط معنایی را با عبارت جستجو شده دارد.

راه های بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم مرغ مگس خوار:

واقعا پاسخ به سوال چگونگی بهبود یافتن از الگوریتم مرغ مگس خوار مبهم می باشد به دلیل اینکه این الگوریتم با الگوریتم های پاندا و پنگوئن متفاوت می باشد. وقتی یک سایت توسط الگوریتم های پاندا و پنگوئن تنزل رتبه پیدا کند به دلیل این است که گوگل برخی از معیار های اعتماد به کیفیت سایت را از دست داده است و یا مشروعیت و کیفیت لینک دهنده ها مناسب نباشند.

و در صورتیکه شما این مسائل کیفیتی را برطرف کنید می توانید مجددا اعتماد الگوریتم را بدست آورید و شاهد بهبود رتبه سایت تان باشید. اما اگر سایت شما از ابتدا در نظر الگوریتم مرغ مگس خوار ضعیف باشد، در واقع راهی جهت بهبود این وضعیت برای کلمات کلیدی مورد نظرتان نیست.

با این حال افزایش ترافیک وب سایت با پیدا کردن راه های دقیق تر و کامل تر توسط آنچه در سایت تان ارائه می کنید موثر خواهد بود.

حتما بخوانید: ” افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس ”

الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm)

الگوریتم کبوتر ابتدا در جولای سال ۲۰۱۴ میلادی مورد استفاده گوگل قرار گرفت. اسم این الگوریتم رتبه بندی به خاطر تمرکز بر سئو محلی یا لوکال انتخاب گردید. این الگوریتم که فعلا در آغاز راه قرار دارد، متمرکز بر ارائه نتایج جستجوی با کیفیت و مرتبط با مکان جستجو کننده است. در این الگوریتم رتبه بندی سئو محلی یا لوکال اهمیت زیادی پیدا کرده است و برای مثال کسب و کارها می توانند با ثبت نام و آدرس شرکت خود در فهرست کسب و کارهای گوگل، شانس پیدا شدن شان را در نتایج گوگل افزایش دهند. البته خدمات سئو لوکال گوگل در حال حاضر به طور کامل برای ایران ارائه نمی شود.

این الگوریتم به این شکل کار می کند که پس از ایندکس شدن سایت توسط گوگل چند کبوتر درون آنها قرار می گیرد و در زمانی که کاربر کلمه کلیدی را تایپ کند، گوگل این کلمه کلیدی را به کبوترانش می دهد و در صورت وجد داشتن این کلمات کلیدی در سایت ها اصطلاحا نوک میزند و این سایت ها را بر اساس کلمات کلیدی پر کاربرد فراخوانی می کند و به کاربر نمایش می دهد.

صورت مساله اصلی موتور جستجوی گوگل الگوریتم کبوتر است. این الگوریتم به زبان ساده به شیوه زیر عمل میکند. اطلاعات وب‌سایتهای اینترنتی در قفس‌های داده قرار می‌گیرند و در هر قفس تعدادی کبوتر وجود دارد که به بررسی محتوای این سایتها و مقایسه آن‌ها با کلمه کلیدی جستجو شده می‌پردازند.

هر بار که مطلبی مناسب کلمه کلیدی پیدا کنند یک بار به آن نوک می‌زنند. صفحاتی که بیشترین مقدار نوک به آنها خورده شده باشد در گوگل بالاتر نشان داده می‌شوند. این الگوریتم به کاربران کمک میکنند بهتر به اهداف برسند حتی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بومی،مطلب و هدف مورد نظر را به کاربر نشان میدهد.

الگوریتم کافئین (Caffeine algorithm)

این الگوریتم مانند مرغ مگس خوار است و روی عبارات جستجو شده برای بهبود بخشیدن جستجوها بوجود آمده است با این تفاوت که نگاهش روی شبکه های اجتماعی نیز بنابراین در حال حاضر فعالیت در شبکه های اجتماعی به میزان زیادی روی سئوی سایت تاثیر مثبت دارد.

الگوریتم گورخر (Zebra algorithm)

این الگوریتم جهت کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شد و جلوی ترویج و گسترش فروشگاه های اینترنتی تقلبی را میگیرند طراحی سایت به صورت واکنش گرا یا ریسپانسیو، داشتن بارکد برای تمامی کالاها، استفاده از کوپن های تخفیف برای تشویق کاربران به خرید این محصولات، ایجاد مقایسه با کالاهای موجود در سایتهای دیگر، کم شدن مراحل خرید و راحتی خریدار، وجود قیمت روی کالاها، وجود آدرس معتبر برای فروشگاه و … عواملی هستند که گوگل در این الگوریتم خود به آنها توجه میکند.

مقاله ” محتوا مناسب سئو در وردپرس ” را مطالعه کنید!

الگوریتم تلفن همراه (mobilegeddon algorithm)

این الگوریتم جدیدترین الگوریتمی است که از طرف گوگل معرفی شده و در حال راه اندازی می باشد ولی فعلا کاملا راه اندازی نشده است.

*** هدف اصلی این الگوریتم حذف تمامی وب سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ها را نداشته باشند!

برای اینکه سایتتان در این دسته از سایت ها قرار نگیرد باید این امکانات را فراهم نمایید:
  • سایت شما باید رارای طراحی ای واکنش گرا یا اصطلاحا ریسپانسیو باشد.
  • از فایل ها یا ابزار هایی مثل فلش که برای موبایل ها و تبلت ها کاربرد ندارد استفاده نشود.
  • تعیین اندازه متن ها به طوری که خوانا بوده و نیازی به بزرگ نمایی نداشته باشند.
  • قراردادن لینک های صفحاتتان در فاصله ای که کاربران بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.
  • ربات گوگل باید قابلیت دسترسی صد درصدی به فایل های css و js شما داشته باشد.
  • این الگوریتم در حال ساخته شده و در حال تست بر روی کشور های محدودی است و پس از دریافت نتیجه و اصلاح آن راه اندازی خواهد شد.

با توجه به مصرف موبایل اینترنت و نسبت های آماری نسبت به دیگر دیوایس ها گوگل جدیدترین الگوریتم خود را اعلام کرد این الگوریتم جزء جدیدترین الگوریتمهای گوگل به حساب می آید که در اردیبهشت امثال اعمال گردیده است. سایت هایی که در صفحات تبلت و گوشی های همراه به خوبی نمایش داده نمیشوند به تدریج از نتایج جستجو حذف خواهند شد.

الگوریتم (PayDay Loan)

برخی از سایت ها برای رسیدن به صفحات اول سایت ها کلمات کلیدی خود را بسیار تکرار می کنند تا بتوانند از الگوریتم کبوتر سواستفاده کنند و به صفحات اول گوگل بیایند ولی این الگوریتم این تکرار بیش از حد را به عنوان اسپم شناخته و این گونه سایت هارا جریمه می کند و از فهرست جست و جو ها حذف می کند.

*** درضمن باید توجه داشت که پاپ آپ ها نیز به خاطر کاری که انجام می دهند توسط الگوریتم Payday Loan یا Page Layout جریمه می شوند!

اتفاق افتاده است که کلمه کلیدی را جستجو کردید و وارد سایتی شدید اما محتوای مورد نظر را پیدا نکردید. یک سری سایت هایی هستند که کلمات کلیدی پرکاربرد را برای سایت خود و صفحات آن استفاده میکنند تا جستجو ها را از آن خود کنند. این الگوریتم با این سیستم مبارزه میکند.

الگوریتم Page Authority

عتبار سنجی و قدرت سنجی وب سایت شما، به این مفهوم که سایت با استفاده از فاکتورهای مختلفی نظیر کیفیت محتوا، میزان لینک ورودی از سایت‌های دیگر، تعداد بازدید کننده و زمانی که بازدیدکننده‌ها در سایت شما می‌گذرانند میزان قدرت صفحه وب‌سایت مشخص شده و در رتبه آن در گوگل تاثیرگذار است.

الگوریتم Page Layout

دربسیاری از سایت ها برای تامین هزینه های سایتشان از تبلیغات استفاده می کنند تا بتوانند هزینه سایت خود را تامین کنند ولی در برخی موارد این تبلیغات ها بسیار زیاد شده و باعث آزار کاربران می شود که این الگریتم به دنبال اینگونه سایت ها می گردد و با جریمه کردن آنها، این سایت ها را از دید کاربران دور نگه می دارد تا کاربران بتوانند نتایج بهتری را برای جستجو های خود پیدا کنند.

***************************************************

الگوریتم های اصلی گوگل که به آن ها اشاره شد، خود نیز به مرور زمان بروز رسانی شده و نسخه های جدیدی از آن ها توسط گوگل منتشر می شود.

به نظر می رسد که هدف گوگل از تمام این تغییرات الگوریتم ها تشویق مدیران وب سایت ها برای انتشار بهترین محتواها در نوع خود می باشد. در واقع هدف گوگل ارائه پاسخ به کسانی است که جستجو می کنند، و در صورتیکه شما بتوانید مطلبی تولید نمایید که پاسخ سوالات مردم را بدهد، بنابراین شما در مسیر درست ردیابی شدن قرار دارید.

اگر سوالی در زمینه آموزش سئو و آموزش طراحی سایت دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا کارشناسان گروه طراحی سایت وب شهر در اولین فرصت به صورت دیدگاه یا ارائه مقاله به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین، خوشحال می شویم که پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با کمک شما پایگاهی ایده آل برای آموزش طراحی سایت و سئو ایجاد نماییم.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 12 =