تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

بایدها و نبایدها در طراحی وب سایت

بایدها و نبایدها در طراحی وب سایت

شبکه جهانی وب حتی در شمال و جنوب و شرق و غرب کره زمین و به طور کلی در سراسر دنیا فراگیر شده است. مانند انسان ها که سراسر کره زمین وجود دارند، شبکه جهانی وب سایت ها هم در همه جا ریشه دوانده است. این بحث هر زمان که جستجوی در مرورگرها انجام می شود، اهمیت فزون تری می یابد.

بیایید این گونه فرض کنیم که شما تصمیم گرفته اید تا وب سایتی را طراحی کنید. هیچ زمانی بهتر از حالا نیست تا دریابید که چگونه از این شبکه جهانی فراگیر برای جلب مخاطبان به وب سایت تان استفاده کنید. بیایید بفهمیم که چگونه این وب سایت ها را اجرایی کنیم و چگونه حجم زیادی از بازدیدکنندگان را به این وب سایت اختصاص دهیم و جذب کنیم.

زمانی که شما در ابتدا، وب سایت را برای اینترنت طراحی می کنید، نیاز دارید تا روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشید. دقیقا این موقعیت زمانی است که شما متوجه خواهید شد که کلمات کلیدی وب سایت ها مانند دام و طعمه ای در مرورگرها هستند تا به این وسیله در سراسر دنیا مورد توجه قرار بگیرند. ما سال ها است که درباره کلمات کلیدی می شنویم، اما آیا کسی تا به حال کلمات کلیدی را به طور واضح برای ما توضیح داده است، یا اینکه در کجا می توانیم آن ها را پیدا کنیم و چگونه کار می کنند را برای ما بیان کرده اند؟ این موارد نشان می دهد که چگونه کلمات کلیدی کار می کند و چگونه آن ها را برای مشتریان طراحی سایت مان عملی سازیم.

اولین توجه تان قبل از طراحی سایت تان در حین پروسه و حتی بعد از پروسه طراحی وب سایت باید روی کلمات کلیدی باشد. زمانی که ما وب سایت ها را جستجو می کنیم، آن ها به موتورهای جستجو می گویند که ما به دنبال چه چیزی هستیم، و زمانی که موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی هستند، این کلمات کلیدی، جستجوها را به وب سایت ها متصل و هدایت می کنند.

بیایید اهمیت کاربرد کلمات کلیدی در وب سایت ها را کشف کنیم. اول تصمیم بگیرید که وب سایت تان درباره چه چیزی است. چرا وب سایت طراحی می کنید، آیا می خواهد محصولی را بفروشید و یا سرویسی را ارائه دهید و یا شاید هم فروشگاه الکترونیکی راه می اندازید؟

خیلی از مردم به وب سایت های نمونه یا وب سایت هایی که برای استفاده آسان هستند متوسل می شوند که این امر به شما اجازه می دهد تا وب سایتی را برای خود بسازید و طراحی کنید. در حالی که این موضوع ممکن است برای برخی عملی باشد، اما اکثریت به وب سایتی نیاز دارند که با مناسب نیازهای شان طراحی شده باشد. اما، با وجود آن وب سایت ها، شما به هیچ اطلاعات برنامه نویسی احتیاج ندارید، اما در بعضی مواقع مانع کارتان نیز می شود.

علاوه بر گرفتن دامنه وب سایت، چیزی که شما نیاز دارید تا انجام دهید این است که یک هاست برای وب سایت بیابید. هاست وب سایت، پشتیبانی هایی را برای تان مهیا می کند که برای ساخت وب سایت نیاز دارید و هر وب سایتی باید هاست مناسبی داشته باشد. هاست وب سایت به شما آدرس ایمیل، فضایی برای صفحات وب سایت و دیگر ویژه هایی را ارائه می دهد.

شما نیاز دارید که صفحات وب سایت را خودتان طراحی کنید. اگر شماHTML را بشناسید یا بخواهید که HTML را یاد بگیرید، حتما می توانید این کار را بکنید، اما اگر نمی خواهید خود را عذاب دهید، می توانید شرکت طراحی وب سایتی را به صورت آنلاین بیابید. برای اکثر مردم این مورد، بهترین می باشد. چیزی که نمی خواهید در طراحی وب سایت انجام دهید این است که بدون هدف مشخصی طراحی را شروع کنید.

به عنوان مثال، شما تصمیم می گیرید که وب سایت تان را طراحی کنید و بسازید تا مخاطبان تان را قانع کنید تا وسایل مورد نیازشان را به صورت آنلاین خریداری کنند. کلید اصلی برای افزایش شمار مخاطبان وب سایت تان این است که همان طور که وب سایت طراحی می کنید، کلمات کلیدی را هم برای وب سایت تان تهیه کنید.

چه کسی وب سایت شما را می بیند؟ تصور کنید جستجوهایی به صورت آنلاین برای یافتن سرویس هایی که وب سایت شما تبلیغ می کند، انجام پذیرد. از چه کلماتی استفاده می کنید؟ وسایل نگه داری از سالمندان، نگه داری از کودکان، نگه داری از نوزادان؟ وسایل مراقبت از چمن؟ و ابزارهای دیگر! هر کدام یک از این موارد مانند یک کلمه کلیدی برای وب سایت تان می باشد.

در نظر بگیرید که وب سایت تان ۶ صفحه دارد. کلمات کلیدی که در بالا استفاده کردیم را در نوار جستجو در بالای صفحه وارد کنید. تمام کلمات کلیدی تان را در صفحه اصلی استفاده کنید. زمانی که وب سایت تان بارگیری می شود، این کلمات اولین چیزی هستند که یک بازدیدکننده وب سایت می بیند. بازدیدکنندگان از صفحه اصلی وب سایت تان استفاده می کنند تا بفهمند که وب سایت شما درباره چیست. کلمات کلیدی را در متن های وب سایت پخش کنید تا مرورگر بهتر بتواند این کلمات کلیدی وب سایت را شناسایی کند.

از کلمات کلیدی در عنوان صفحات استفاده کنید و از عنوان صفحات در نوار جستجو استفاده کنید. کلمات کلیدی را در متن های صفحات وب سایت پخش کنید. به این ترتیب جزء اولین وب سایت هایی قرار می گیرید که در نتایج جستجو مرورگر وجود دارد. چقدر لذت بخش است که یک بازدیدکننده بار دیگر به وب سایت شما باز گردد و به سرویس ها و محصولاتی که در وب سایت ارائه می دهید، نیاز داشته باشند.

در وب سایتی که به طور مثال در اینجا با هم فرض نمودیم، شما یک صفحه اصلی در وب سایت می سازید که با موارد که به فروش می رسانید مثل وسایل نگه داری از کودک و سالمندان و وسایل چمن زنی و غیره در ارتباط است. شما نیاز به یک صفحه “تماس با ما” یا “درباره ما” دارید تا ارتباطات تان را با مشتریان وب سایت بسط دهید و به این روش آن ها می توانند محصولات تان را سفارش دهند، سوالات بپرسند یا حتی از وب سایت تان شکایت یا انتقاد کنند.

اگر وب سایت تان شش صفحه دارد، باید در عنوان صفحه از ۵ کلمه استفاده کنید، و ۵ تای دیگر را باید در نوار جستجو قرار دهید. حالا میانگینی از این کلمات کلیدی را در هر صفحه وب سایت قرار دهید. به این صورت تقریبا ۷۱ نفر از طریق مرورگرها می توانند وب سایت شما را انتخاب کرده و وارد آن شوند.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =