تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

بررسی رنگ کلاه ها در سئو

بررسی رنگ کلاه ها در سئو

در این مقاله از سری مقاله های سئو گروه طراحی سایت وب شهر به بررسی رنگ کلاه ها در سئو و روش های شناخت و اجرای آن ها خواهیم پرداخت.

در طول این سالها برخی از فعالان عرصه سئو در تولید مقدار زیادی محتوای بی کیفیت و اسپم همکاری داشتند. از فعالیت های این دسته از افراد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
فعالیت هایی مانند ارائه محتوای کپی از سایت های دیگر، تولید محتوا پر شده از کلمات کلیدی ، نظرات اسپم در وبلاگ ها ، خرید بک لینک و برچسب گذاری های اشتباه برای بازی دادن الگوریتم گوگل و قراردادن محتوای بی ارزش در نتایج بالای جستجو در رتبه بندی کلمات کلیدی خاص. این اعمال بد هستند اما متاسفانه اتفاق افتاده است. اما گوگل از الگوریتم های خود برای مقابله و کشف فعالیت های این افراد استفاده می کند.

*** تا سال ۲۰۱۱ که گوگل برای اولین بار الگوریتم ضد اسپم خود را بنام پاندا معرفی کرد ، شما می توانستید با خرید بک لینک به نتایج بالا در گوگل برسید و هزاران مطلب با کیفیت پایین منتشر کنید. با بروزرسانی اخیر الگوریتم گوگل ، پاندا و پنگوئن، بسیاری از تکنیک های سئو منسوخ شدند.

هنوز هم نیاز است که بدانید الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند تا مطالب تان را در نمودار جستجوی گوگل قرار دهید. تغییرات به این صورت است که شما باید به دنبال بهینه سازی محتوای سایت مرتبط با کلماتی که کاربران در گوگل جستجو می کنند باشید.

الگوریتم های گوگل در اصل ماشین هایی هستند که سخت در تلاشند تا شبیه انسان فکر کنند. بنابراین سیگنال شبکه های اجتماعی ، اعتبار نویسنده ، و هرنوع معیار تشویق کننده کاربر بخش بزرگی از تصمیم گیری گوگل محسوب می شود که تعیین کند چه کسی در بالای نتایج ظاهر شود. به جای اینکه به دنبال الگوریتم های گوگل و نحوه کار آنها باشید بهتر است کاربران و بازدیدکننده را در اولویت اول قراردهید.

 

سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

کلید موفقیت در سئو ، تمرکز بر کیفیت است : کیفیت بهینه سازی ، کیفیت محتوا و کیفیت برقراری ارتباط و تعامل . با در نظر گرفتن کیفیت به عنوان هدف اصلی خود ، می تواند هم کاربر و هم گوگل و الگوریتم های آن را هر دو با هم در کنار خود داشته باشید.

سئو کلاه سفید به روش های اصولی بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شود که طبق دستورالعمل ها و موازین موتورهای جستجو کار بهینه سازی سایت انجام می گردد و معمولا نتیجه گرفتن از این روش ها در بلند مدت خواهد بود اما نتایج آن دائمی خواهد بود و ریسک ندارد و دچار مجازات های موتورهای جستجو نخواهید گردید در مقابل سئو کلاه سیاه به روش های غیر اصولی بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شوند که معمولا ریسک بالایی دارند و ممکن است وب سایت را دچار مجازات های موتورهای جستجو نمایند و البته روش های کلاه سیاه معمولا سریعتر به جواب می رسند اما ممکن است در آینده وب سایت از نتایج جستجوی موتورهای جستجو حذف گردد.

WHITE HAT SEO یا سئو کلاه سفید یکی از ترفند ها برای ارتقاء رتبه وب سایت می باشد که سعی میشود تا حد امکان از روش های اصولی و مشخص شده برای ارتقاء رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر استفاده شود .

بی شک گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجوگر می باشد که منبع عظیمی از ترافیک را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد گوگل معمولا یک سری از قوانین را در قالب الگوریتم ارائه می دهد که هر مدیر وب سایت با رعایت این قوانین میتواند در یک بازه زمانی حداقل شش ماه به نتیجه برسد .

بعضی از کاربران در این تفکر می باشد که سئو در مدت کوتاهی قابل انجام و قابل نتیجه گیری است در پاسخ به این تقکر باید گفت سئو نیازمند یک بازه زمانی حداقل شش ماه می باشد در سئو کلاه سفید معمولا افراد باید برای یک مدت حداقل شش ماه برنامه ریزی کنند.

*** سئو کلاه سفید معمولا نیاز به یک سری از آموزش ها دارد چرا که برای اجرای سئو وایت شما اول نیازمند انجام یک سری از قوانین می باشد . ***

روش های معمولا برای سئو کلاه سفید:

 

۱- استفاده از متا تگ مناسب

۲- استفاده از توضیحات مناسب برای وب سایت

۳- استفاده از کلمات کلیدی به اندازه کافی

۴- قرار دادن محتویات برای وب سایت به اندازه کافی

۵- ایجاد محتوا به قصد کاربر نه به قصد جلب توجه موتورهای جستجوگر

۶- قرار دادن لینک های داخلی به اندازه کافی

۷- استفاده از تگ های مناسب سئو مانند B/I/H

 

*** موارد بالا در این قسمت بیشتر توضیح خواهیم داد:

انتخاب عناوین و توضیحات مناسب صفحه

انتخاب عناوین مناسب و اصولی برای صفحات وب سایت یکی دیگر از روش هایی که سئو کار کلاه سفید سایت را با آن بهینه سازی می نماید. انتخاب عنوان مناسب تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو و رتبه بندی وب سایت خواهد داشت. موتورهای جستجو موضوع هر صفحه را با استفاده از عنوان صفحه درک می نمایند و در صورتی که عنوان درستی برای صفحه انتخاب نشود علاوه بر آنکه کاربران پس از ورود به سایت ممکن است صفحه را ببندند همچنین ممکن است موتورهای جستجو نتوانند برای کلمه کلیدی مورد نظر شما صفحه شما را بیابند. عنوان صفحه می بایست با محتوای صفحه همخوانی داشته باشد و همچنین برای صفحه می بایست کلمات کلیدی (Meta Keywords) و توضیحات کلیدی (Meta Description) با توجه به محتوای صفحه در نظر گرفته شود.

کیفیت بهینه سازی

سایت خود برای کمک به خزنده های موتور جستجو در درک موضوع محتوای سایتتان با در نظر گرفتن تکنیک های سئو داخلی سایت ، بهینه سازی کنید.

بررسی کلمات کلیدی

در این باره می توانید مقاله ” نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب ” را مطالعه کنید!

سئو کار کلاه سفید کلمات مرتبط و مهترین کلمات کلیدی مربوط به وب سایت را می یابد و از این کلمات استفاده درستی در انتخاب عناوین، کلمات کلیدی، توضیحات، صفحه بندی وب سایت می نماید. این کلمات سپس در تگ های Title, meta description, meta keyword, h1,h2,h3,h4,h5,h6, متون، لینک ها و آلت تصاویر استفاده می گردد. در تولید محتوا نیز برای هر مقاله دو یا سه کلمه کلیدی اصلی مد نظر قرار داده می شود و مقاله با توجه به کلمه کلیدی مورد نظر نوشته می شود.

کد نویسی اصولی صفحات وب سایت

سئو کار کلاه سفید بر روی کد نویسی صفحات تمرکز می نماید تا صفحه طبق اصول ایجاد شده باشد. عنوان صفحات می بایست با تگ H1 ایجاد شده باشد و سایر عناوین و زیر مجموعه های صفحه می بایست با تگ های H2, H3 و … دسته بندی شده باشند و همچنین مطالب در درون پاراگراف ها می بایست قرار گیرند. هر صفحه می بایست عنوان متمایز خود را توسط تگ title داشته باشد و تمامی صفحات می بایست تگ های کلمه کلیدی و توضیحات کلیدی مختص به خود را داشته باشند. کد نویسی طبق استاندارد صفحات وب سایت درک درستی از وب سایت به موتورهای جستجو می دهد و موتورهای جستجو با دید بهتری صفحات وب سایت را ایندکس می نمایند.

کیفیت محتوا

بارها در مورد تولید محتوای با کیفیت و تازه با شما صحبت کردیم و این بار هم تاکید می کنیم که تولید محتوای با ارزش برای کاربران مورد هدف شما ، به اشتراک گذاری و توسعه مطالبتان و همچنین دریافت لینک از دوستداران مطلب را فراهم خواهد کرد. در سئوی کلاه سفید بر تولید محتوای با کیفیت، کامل، جامع در زمینه شغلی مورد نظر تمرکز می گردد. محتوا یکی از مهترین فاکتورها و مسائل در زمینه امور سئو می باشد و در صورتی که سایتی بتواند مطالب مورد نیاز کاربران در زمینه شغلی خود را تهیه نماید می تواند گوی رقابت را از سایر سایت ها برباید و بازدید کنندگان بسیاری جذب نماید.

مقاله ” انتخاب محتوا مناسب ” را حتما بخوانید!

در عملیات سئو کلاه سفید محتوای با کیفیت پادشاه می باشد و سئو کار بر روی ارائه مطالب جدید و پر محتوا در زمینه فعالیت به صورت دوره ای تمرکز می نماید. وجود محتوا در سایت باعث می گردد تا زمانی که کاربری وارد وب سایت شد بتواند مطالب مورد نیاز خود را در وب سایت مطالعه نماید و همین مورد باعث بالا رفتن مدت زمانی خواهد گردید که کاربر در وب سایت می ماند و بالا رفتن مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت باعث بالا رفتن رنک وب سایت در موتورهای جستجو خواهد گردید.

کیفیت تعامل

ایجاد روابط قوی با دیگران در صنعت خود از طریق شبکه های اجتماعی برای توسعه محتوا و بهبود شانس بدست آوردن لینک ورودی با ارزش برای سایت.

بک لینک سازی اصولی

سئو کار کلاه سفید بر روی گرفتن لینک های ورودی درست و اصولی با تعداد و کیفیت مناسب تمرکز می نماید و سعی می نماید لینک هایی از سایت هایی به نحوی دریافت نماید که تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت داشته باشد. تشخصی اینکه یک لینک ورودی به سایت تاثیر مثبت دارد و یا منفی بر عهده سئو کار می باشد و سئو کار سعی می نماید با تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت لینک های ورودی طبیعی از سایت های مرتبط دریافت نماید.

در نتیجه:

سئو کلاه سفید معمولا بدن هیچ فریبکاری انجام میگیرد سئو کلاه سفید را میتوان یک سپرده گذاری بلند مدت فرض کرد که میتواند در آینده به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند .

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

بسیاری از وب سایت ها از سال ۲۰۱۱ متوقف شدند. در روش های کلاه سیاه ، افراد سعی دارند تا با روش های جدید الگوریتم های گوگل را فریب دهند و با روش های غیرمتعارف رتبه خود را در موتور جستجو افزایش دهند. آنها با اعمال و کشف روش های غیرقانونی سعس می کنند تا گوگل را بازی دهند و همچنان جایگاه خود را در صدر نتایج جستجو حفظ کنند. در انتها ضرر این کار از سود آن بیشتر است.

سئو کلاه سیاه معمولا روش های زود بازده در امور سئو هستند که زود به نتیجه می رسند اما همراه با ریسک هستند و ممکن است وب سایت را دچار مجازات های موتورهای جستجو نمایند. این روش برای آنهای مناسب است که قصد حضور کوتاه در وب را دارند و قصد دارند سریع نتیجه بگیرند. سئو کلاه سفید معمولا به روش های زیر انجام می گردد. در روش های کلاه سیاه معمولا وب سایت خیلی سریع به صفحات اول گوگل می رسند و اما ممکن است هر زمان از نتایج جستجوی گوگل حذف گردند و رفع مشکل پس از مجارت شدن ممکن است بسیا مشکل و با صرفه هزینه و زمان بسیار ممکن باشد.

از روش های کلاه سیاه می توان به موارد زیر را بیان کرد:

محتوای پنهان

معمولا یکی از روش هایی که در سئو کلاه سفید مورد استفاده قرار می گیرند قرار دادن بلاک بزرگی از مطالب و کلمات کلیدی به صورت پنهان از دید کاربر در صفحه می باشد تا موتورهای جستجو پس از ورود به وب سایت با حجم بزرگی از محتوا مواجه گردند حال آنکه این روش دیگر کارکردی ندارد. موتورهای جستجو امروزه قادر به تشخیص بخش هایی از صفحه هستند که حتی به صورت شباهت رنگی پنهان شده باشند پس از این روش هیچ وقت استفاده ننمایید.

خرید بک لینک

شرکت در هر نوع طرح و یا مزارع لینک . پرداخت هزینه برای بک لینک از مواردی است که گوگل آن را نقض می کند. این روش ممکن است در آینده مشکلاتی را برای سایت شما به وجود آورد زیرا لینک های ورودی به سایت شما می بایست طبیعی باشد و در صورتی که موتورهای جستجو حس نمایند لینک های ورودی به سایت شما غیر طبیعی هستند و یا آنها را خریده اید ممکن است دچار مجازات شوید.

استفاده بسیار از کلمات کلیدی

در روش کلاه سیاه معمولا برای آنکه میزان استفاده از کلمه کلیدی را در صفحه بالا ببرند از کلمات کلیدی در متن صفحه، توضیحات، کلمات کلیدی و بدنه صفحه به مقدار بسیار استفاده می گردد حال آنکه ممکن است این روش اثر عکس داشته باشد و در بلند مدت باعث در نظر گرفتن مجازات برای وب سایت توسط موتورهای جستجو گردد.

دستیابی به لینک با کیفیت پایین

ایجاد صدها بک لینک با کیفیت پایین مانند ثبت سایت در دایرکتوری ها و ارسال نظرات اسپم. باید بدانید که گوگل این موضوع را میداند.

تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی در بک لینک سازی

یکی از روش هایی که موتورهای جستجو از محتوای یک صفحه سر در می آورند لینک های ورودی می باشد که از سایر سایت ها به صفحه ارجاع داده می شود. یکی از روش هایی که سئو کاران کلاه سیاه از آن برای بالا آوردن کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل استفاده می نمایند آن است که با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر لینک هایی را از سایر سایت ها دریافت می نمایند و در صورتی که موتورهای جستجو نظیر گوگل متوجه این قصد شما شوند و لینک های سایت شما به صورت غیر طبیعی به نظر برسد ممکن است سایت شما دچار مجازات های گوگل گردد. این روش یکی از زود بازدید ترین روش ها برای بالا آوردن وب سایت می باشد اما ریسک بسیار بالایی دارد.

چرخش مقاله

بازنویسی و انتشار دوباره محتوای بی ارزش در سراسر وب . این نوع لینک ها هیچ ارزشی ندارند.

استفاده از نرم افزارهای بک لینک سازی

یکی دیگر از روش های کلاه سیاه استفاده از نرم افزارهای بک لینک سازی می باشد تا تعداد لینک های ورودی به وب سایت افزایش یابد و از این روش رتبه گرفته شود. حتی تعداد لینک های ورودی به سایت شما در یک روز می بایست طبیعی به نظر برسد و در صورتی که در یک روز حجم وسیعی بک لینک به لینک های سایت شما اضافه گردد ممکن است سایت شما مجارات شود.

 

سئو اسپم ، سئو منفی (Negative SEO)

درباره سئو منفی به طور کامل در مقاله ” سئو منفی چه تاثیری بر سایت دارد؟ ” توضیح داده ایم.

فرم های بسیاری از اسپم وجود داردکه رد پای هکرها و سئو غیراخلاقی در آن ها یافت می شود. این مشکل بزرگی برای گوگل است که دائما در تلاش برای فیلتر کردن نتایج جستجو اسپم می باشد. سئو منفی را نیز می توان یکی از اعمال زشت در سئو سایت نام برد که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم. همان طور که بیان کردیم در سئو منفی تکنیک های غیر اخلاقی برای خرابکاری رتبه رقیب در موتورهای جستجو ، استفاده می شود.

شما هم می توانید با انجام تکنیک های سئو اسپم یا منفی که در زیر ذکر شده ، پرچم سئو اسپم را بدست بگیرید و از لیست فهرست و ایندکس گوگل خارج شوید :

  • اکانت و نظرات جعلی: ساخت پروفایل های اجتماعی جعلی و آسیب زدن به شهرت برند آنلاین شما
  • محتوای اسپم: این تکنیک شامل چاشنی کلمات کلیدی (keyword stuffing) ، صقحات doorway (به لغت نامه جامع سئو مراجعه کنید) و یا لینک و متن مخفی می باشد.
  • وبلاگ های اسپم: این وبلاگ ها با محتوای تکراری و دزدیده شده با هزاران صفحه بی ارزش ساخته شده اند. این وبلاگ ها فقط برای کسب درآمد ایجاد شده و هیچ مطلب باارزشی به کاربر ارائه نمی دهند.

مقایسه سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

در زمینه سئو و بهینه سازی سایت نیز کلاه سفید و کلاه سیاه و نیز خاکستری معنای نسبتا مشابه دارند. در سئوی کلاه سیاه و یا به اختصار سئوی سیاه, فرد سئوکار سعی در بالا بردن رتبه سایت مورد نظر در موتورهای جستجو با استفاده از تقلب و تاکتیک هایی که از دید موتور جستجو و خصوصا موتور جستجوی گوگل زیاد خوشایند نیست استفاده می کنند. در واقع در این روش اشخاص طوری سئو سایت را انجام میدهند که موتور جستجو از آن برداشت یک سایت کامل را نماید. اما با هوشمند شدن موتورهای جستجو و تغییر در الگوریتم های موتور جستجوهای بزرگ از جمله گوگل سئو به روش کلاه سیاه دوام چندانی نداشته و نخواهد داشت. این پایان کار نیست. در صورتی که از سئوی سیاه استفاده نمایید و موتور جستجو بتواند آن را تشخیص دهد به احتمال بسیار فراوان از سمت موتور جستجو اخطار خواهید گرفت و هیچ گاه سایت خود را در صفحات بالای موتور جستجو نخواهید دید. لازم به ذکر است این روش می تواند بسیار سریع رتبه سایت شما را بهبود دهد اما به همان سرعت هم ممکن است سایت شما رتبه خود را از دست بدهد.

اما در سمت مقابل سئو سفید قرار دارد. در سئو و بهینه سازی سایت به روش کلاه سفید شخص سئوکار با استفاده از اصول مفید و اساسی اقدام به سئو سایت شما می نماید و سایت شما به خاطر داشتن محتوای مناسب و بهینه شده در جستجوها رتبه مناسب می گیرد. در این روش ممکن است کمی زمان را از دست بدهید اما پس از بدست آوردن رتبه مناسب سایت شما نه تنها پسرفت نخواهد کرد بلکه روز به روز پیشرفت بیشتری خواهد داشت. ضمن اینکه در این روش احتمال دریافت اخطار از موتور جستجو برای سئو سایت نامناسب وجود ندارد و سایت شما در نتایج به رتبه پایداری خواهد رسید.

*** در سئوی کلاه خاکستری نیز کاربر تلفیقی از سئوی سفید و سیاه را استفاده می کند که در این روش نیز می توان نتایج خوبی بدست آورد اما تضمینی برای اخطار نگرفتن وجود ندارد.

در پایان
هرگز با استفاده از روش های سیاه کسب و کار خود را در معرض ریسک قرار ندهید و با استفاده از روش های درست و اصولی سعی نمایید در بلند مدت نتیجه بگیرید.

اگر سوالی در زمینه آموزش سئو و آموزش بازاریابی محتوا دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا کارشناسان گروه طراحی سایت وب شهردر اولین فرصت به صورت دیدگاه یا ارائه مقاله به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین، خوشحال می شویم که پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با کمک شما پایگاهی ایده آل برای آموزش طراحی سایت و سئو ایجاد نماییم.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =