تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

تفاوت بین لینک‌های داخلی و خارجی

تفاوت بین لینک‌های داخلی و خارجی

استفاده از تفاوت موجود میان لینک سازی داخلی و خارجی به عنوان یک قسمت بسیار مهم از برنامه بازاریابی و سئو محسوب میشود . در واقع لینک‌های داخلی و لینک‌های خارجی هر کدام می‌توانند برای بهبود سئو مورداستفاده قرار بگیرند.

 

لینک‌ های داخلی (Internal)

لینک‌های داخلی تنها به داخل طراحی سایت شما اشاره می‌کنند و یا به‌عبارت‌دیگر تنها کاربران را به مطالب درون سایت خودتان ارجاع می‌دهند. برای مثال نوار منوی موجود در صفحه شما شامل تعداد زیادی لینک‌های داخلی است و همچنین لینک‌هایی که از داخل یک صفحه وب‌سایت شما به محتوای صفحه دیگری از وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند نیز مثال دیگری از لینک‌های داخلی هستند.

 

لینک‌های خارجی (External)

لینک‌های خارجی لینک‌هایی هستند که از یک دامنه (Domain) خاص به یک دامنه کاملا مجزا ارجاع می‌دهند. مثل لینک‌هایی از وب‌سایت شما که به طراحی وب‌سایت دیگری ارجاع می‌دهند تا به کاربران صفحاتی را نشان دهند که می‌توانند در آن‌ها اطلاعاتی مضاف بر آنچه شما در اختیار آن‌ها قراردادید پیرامون مسئله موردنظرشان به دست آورند. به لینک‌هایی که از سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند نیز لینک‌های خارجی گفته می‌شود البته این لینک‌ها معمولا بانام لینک‌های دریافتی (inbound) ذکر می‌شوند تا با مفهوم لینک‌هایی که از سایت شما به دیگر سراچه‌ها ارجاع می‌دهند اشتباه گرفته نشوند.

 

لینک‌های داخلی چهارچوب اصلی سئوی شمارا تشکیل می‌دهند.

لینک‌های داخلی مزایای زیادی برای سئوی شما دارند. زمانی که اسپایدر های موتورهای جستجو سایت شمارا پیدا می‌کنند آن‌ها لینک‌ها را دنبال می‌کنند تا بتوانند سایر صفحات وب‌سایت شمارا کشف کنند، تا بتوانند در یک بازدید صفحات مرتبط بسیاری را درباره مطلب مورد جست‌وجو شناسایی کرده و آرشیو کنند.

البته شما می‌توانید به صفحات وب‌سایت خودتان لینک ندهید و منتظر بمانید تا موتورهای جستجو آن‌ها را خودبه‌خود پیدا کنند. مطمئنا آن‌ها صفحات وب‌سایت شمارا پیدا خواهند کرد اما این مسئله ممکن است هفته‌ها و یا حتی ما ه ها طول بکشد زیرا موتورهای جستجو با توجه به نرخ روزافزون ایجاد مطالب و صفحات جدید بسیار پرمشغله هستند.

علاوه بر این لینک‌های داخلی ساختار وب‌سایت شمارا شکل می‌دهند. یک ساختار لینک دهی داخلی منطقی هم ازلحاظ دیداری جذاب‌تر است و هم تاثیرات مثبت بسیاری دارد. این کار کمک می‌کند تا محتوای درون وب‌سایت شما سازمان‌دهی پیدا کنند و همچنین به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند که بتوانند اطلاعات موردنظرشان را به‌سرعت پیدا کنند. ایجاد یک منوی مرتب و یک نقشه سایت مختصر می‌تواند هم به کاربران و هم به اسپایدر ها کمک کند تا بتوانند مطالب را به‌سادگی در سایت شما پیدا کنند.

 

لینک‌های خارجی (inbound) می‌توانند بر میزان بازدید از سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشند.

دریافت لینک از سایت‌های دیگر یک منبع اصلی جذب بازدیدکنندگان و هدایت ترافیک به طراحی سایت شما می‌باشد و علاوه بر این موجب بهینه‌سازی سایت شما برای یک الگوریتم بسیار اساسی موتور جستجو گوگل نیز می‌گردد. البته این مسئله وابسته به کیفیت وب سایتی است که به شما لینک داده است، در برخی مواقع زمانی که یک وب‌سایت به وب‌سایت شما لینک می‌دهد بد بودن محتوای آن می‌تواند نتایج منفی برای شما داشته باشد.

برای تقویت و بهبود لینک‌هایی که به وب‌سایت شما ارجاع می‌دهند باید محتوای سایت خود را باکیفیت‌تر کرده و مطالب غنی و مرتبطی را در سایت خود قرار دهید. به سایت‌های دیگر پیشنهاد بدهید که در طراحی سایت آن‌ها یک پست میهمان یا guest post ایجاد کنید و در آن به وب‌سایت خودتان لینک بدهید. یکی دیگر از راه‌هایی که با آن می‌توانید نرخ لینک‌های داخلی و یا همان inbound link های خود را بهبود دهید آن است که در سایت خود اینفوگرافیک هایی که در آن‌ها با کدهای HTML لینک‌هایی جاسازی‌شده است را در سایت خود قرار دهید تا سایر سایت‌ها بتوانند آن‌ها را کپی کرده و مورداستفاده قرار دهند و همچنین می‌توانید به وب مستر ها پیام بدهید و از آن‌ها بخواهید که به وب‌سایت شما لینک بدهند و بسیاری راه‌های دیگر…

 

ابزارهای مرتبط با لینک سازی خارجی

MozBar: تولبار سئوی MozBar معیارهای مرتبط را در مرورگر نشان می دهد . این مورد به هنگام گشت و گذار نیز معیارهای مرتبط را نشان خواهد داد.

Open Site Explorer: یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک و شناسایی میزان محبوبیت لینک است که به شما اجازه می دهد هر سایتی را مقایسه کنید.

Ahrefs: این ابزار یکی از کامل ترین ابزارهای برای تحلیل وب سایت ها، تحلیل بک لینک ها و اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و … است.

Ranksignals: رنک سیگنالز می تواند بک لینک های ساخته شده رقبا را به شما نشان دهد و به این ترتیب می توانید با بررسی دقیق رقبایتان استراتژی لینک سازی دقیق بچینید.

 

لینک های آسیب دیده را کشف کرده و آن ها را اصلاح کنید

یکی از مشکلاتی که می‌تواند موجب تضعیف سئوی  وب سایت شما گردد لینک‌های آسیب دیده یا مخدوش شده است. لینک‌های مخدوش شده لینک‌هایی هستند که دیگر به‌درستی کار نمی‌کنند. برای مثال زمانی که صفحه‌ای که یک لینک به آن اشاره می‌کند حذف‌شده باشد و یا به محل دیگری انتقال‌یافته باشد آن لینک دیگر نمی‌تواند به‌درستی کار کند و کاربران را به محلی که در نظر دارد هدایت کند، به چنین لینک‌هایی لینک‌های مخدوش شده می‌گویند.

شناسایی و اصلاح چنین لینک‌هایی اهمیت بالایی دارد. برای شناسایی این لینک‌ها در وب‌سایتتان می‌توانید از ابزارهایی همچون Broken Link Checker استفاده کنید. این ابزارها به‌صورت رایگان قابل‌دسترسی هستند و به‌سادگی وب‌سایت شمارا اسکن می‌کنند و لینک‌های مخدوش شده را شناسایی کرده و شمارا از محل آن‌ها آگاه می‌سازند. سپس شما می‌توانید به صفحاتی که این لینک‌ها در آن‌ها قرار دارند بروید و آن‌ها را حذف یا تعمیر کنید.

لینک‌ها تنها بخشی از صدها پارامتر موثر در رتبه‌بندی هستند و تعداد پارامترهایی که بر اساس آن‌ها گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را رتبه‌بندی می‌کنند بین بسیار زیاد است؛ اما باید به خاطر داشته باشید باوجوداینکه لینک‌ها تنها بخشی از پارامتر های موثر هستند اما در عین حال بسیار با اهمیت می‌باشند. باوجودآنکه ساخت لینک‌ها زمان‌بر است و نیاز به تلاش بسیاری دارد اما ترافیکی که به وب سایت شما هدایت می‌کند ارزش تمام این تلاش‌ها و زحمات را خواهد داشت.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =