تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

تولید و تغییر محتوا برای افزیش مخاطبین وب سایت

تولید و تغییر محتوا برای افزیش مخاطبین وب سایت

انتخاب موضوع مناسب

قبل از هرچیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود میدانید و تجربه کرده اید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریف تر و دقیق تر باشند مخاطبین مناسب تری نیز خواهند داشت.

هرچقدر کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت تر باشد برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی براحتی در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد. راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.

انتخاب موضوع مناسب مقالات

تا همین چند صد سال پیش “مهندس” واژه ای مستقل و معنادار بود، ولی با گسترش علوم، شاخه های جدیدی به آن اضافه شد تا جاییکه اگر از کسی بپرسید رشته تحصیلی تو چیست و بگوید مهندسی بنظر بی معنی میرسد و در سوال بعدی حتما میپرسید چه رشته ای؟ همین مسئله را میتوان به سایت های اینترنتی تعمیم داد.

اگردر سال های گذشته شما یک سایت دانلود داشتید همه میدانستند که دقیقا چه کاری انجام میدهید ولی امروز اگر بگویید که من سایت دانلود دارم حتما در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید! به مرور زمان عبارت “سایت دانلود” به “سایت دانلود فیلم” یا “سایت دانلود نرم افزار” تبدیل شد و امروز حتی رقابت در عباراتی مانند “سایت دانلود فیلم کلاسیک” یا “سایت دانلود نرم افزار موبایل” نیز دشوار شده است. این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت و در صورتی موفق خواهید بود که در تولید محتوای با کیفیت یک قدم جلوتر از بقیه باشید.

نحوه ارائه محتوا

در بسیاری موارد محتوای مورد نظر شما بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است ارائه آن بصورت متنی، جذابیت زیادی نداشته باشد و یا با توجه به متن کم مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت های بصری میتواند کیفیت محتوای شما را افزایش دهد.

یک راه آسان این است که محتواهای جدید خود را دوباره بازسازی کنید. در این مقاله سه روش وجود دارد که باعث می شود تا محتواهای موجود سایت خود را بازسازی کرده و برای کاربران سایت جذاب تر بسازید:

دوباره محتوای سایت خود را سازمان دهی کنید

ممکن است شما دارای محتواهای ارزشمند، بزرگ و اساسی در سایت خود باشید مانند کتاب های الکترونیک، دستورالعمل ها، گزارشات و تحقیقات. اگر آن ها برای کاربران سایت تان نیز ارزشمند می باشند، به خوبی می توانید آن ها را دوباره سازمان دهی کنید. زمانی که محتوای سایت خود را دوباره سامان دهی کرده و شکل دهید، بهتر می توانید این محتوا را بهینه سازی کرده و برای کاربران سایت جذاب بسازید. محتواهای خود را به موارد کوچک تری تقسیم کنید: می توانید محتوای کتاب الکترونیک تان را به صورت سریالی در وب سایت خود قرار دهید و یا مقاله های جدید را هر چند وقت یک بار در سایت خود منتشر کنید.

می توانید خلاف این کار را نیز انجام دهید: تویت ها، مقاله ها، پست های وبلاگ و یا نظرات موجود در فیس بوک را در یک قسمت بزرگ در سایت جمع آوری کنید. می توانید پاسخ سوالات مشتریان سایت خود را نیز در قالب یک مقاله به آن ها عرضه دارید. می توانید بخش های مختلف کتاب خود را نیز به صورت یک گزارش کلی به مشتریان سایت نشان دهید. هم چنین می توانید از ابزراهایی نظیر STORIFY نیز استفاده کنید تا پست ها و تصاویر سایت تان را در یک تم که متناسب با مخاطبین سایت تان می باشد، قرار دهید تا به راحتی بتوانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

دوباره نوشتن محتوای وب سایت

اگر به طور مداوم محتواهای جدیدی را به وب سایت خود بیافزاید مانند یک درخت همیشه سبز هستید که مشتریان برای دریافت مطالب جدید حتما به شما مراجعه می کنند. این روند باعث می شود تا مشتریان و یا مخاطبین دایمی داشته باشید که بی صبرانه منتظر محتواهای جدید و بروزتان می باشند.

از آنالیزهای وب سایت تان استفاده کنید تا دریابید که کدام محتواها در طراحی سایت توجه بیشتری از مشتریان و مخاطبین سایت را جلب می کند و سپس روی همان محتواها تمرکز کرده و انواع جدیدی از آن ها را بسازید. شما هم چنین می توانید نوشته های سایت خود را دوباره بنویسید و دوباره نگارش کنید تا نقاط ضعف آن ها را برطرف کنید. در این میان می توانید اطلاعات جدید را نیز به آن ها اضافه کنید و یا مثال ها و گزارش های جدید را در آن ها قرار دهید.

تقویت کردن پست و مقاله های وب سایت تان با اطلاعات، لیست، گزارشات و موارد قابل دانلود جدید می تواند موفقیت محتوای سایت تان را تضمین کند و باعث می شود تا افراد بیشتری به بازدید از وب سایت تان ترغیب شوند. شما هم چنین می توانید محتواهایی را مخصوص مخاطبین سایت خود به وجود آورید.

دوباره ساختن محتوای سایت

این مورد بسیار جالب است. ریمیکس کردن محتوای وب سایت تان به معنای دوباره ساختن آن ها به روش جدید است و یا به عبارت دیگر، بیان کردن ایده های اصلی به روش متفاوت می باشد.

برای مثال، ممکن است یک جلسه و یا یک وبینار را ضبط کرده اید و به عنوان یک پست وبلاگ، گفته های موجود در این وبینار را به مخاطبین خود ارائه دهید. یه به عبارت دیگر ممکن است تا مصاحبه ای را انجام داده و به صورت فایل صوتی در وب سایت خود در دسترس مخاطبین قرار دهید. می توانید ویدئوهایی را از گفته های مشتریان در یک تحقیق و بررسی نیز بسازید و به عنوان معرفی محصولات و سرویس های خود در وب سایت نمایان کنید. یا ممکن است تصاویری از شرکت خود را در رویدادهای مختلف تهیه کنید و در قالب یک اسلاید شو نشان دهید.

تمامی این موارد گفته شده ابزارهایی هستند تا محتوای سایت موجود خود را جذاب بسازید و افراد بیشتری را به این وسیله به وب سایت خود جذب کنید. سیستم های آنلاینی نیز مانند پلاگین های وردپرس، BASECAMP و یا DIVVYHQ می توانند روی محتوای سایت شما نظارت داشته و راهکارهایی را ارائه دهند. GOOGLE DOCS نیز می تواند از طریق برنامه ریزی برای انتشار محتوا، به جذب مخاطبین بیشتر وب سایت تان کمک کند. اما به یاد داشته باشید، بهترین ابزار برای ارتقای محتوای سایت نادیده گرفته می شود: بازسازی و احیای محتوای موجود.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =