تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

جستجویابی های ضعیف طراحی وب سایت ها

جستجویابی های ضعیف طراحی وب سایت ها

جستجویابی های طراحی سایت، یکی از جزئیاتی است که نباید درباره آن سهل انگاری کنید. اشتباهات در این زمینه می تواند باعث شود تا تاثیر منفی بر سئو سایت و بهینه سازی سایت تان و یا به عبارت دیگر باعث پایین آمدن رتبه بندی وب سایت تان در نتایج مرورگرها می شود. در هر صورت با انجام عملکردهایی نیز می توانید از این شرایط دوری گزیند.

خیلی ساده است تا طراحی سایت خود را مملو از عواملی نظیر موزیک، کلیپ، ویدئو، تصویر و لینک قرار دهید، اما تنها با اقدامات اندکی می توانید مخاطبان طراحی سایت کنونی تان را خشنود و راضی کرده و مخاطبین سایت بیشتری نیز به تعامل با طراحی وب سایت تان دعوت و تشویق کنید. با دقت زیاد روی بررسی طراحی سایت، می توانید اطلاعات بی شماری را بدون اینکه باعث سردرگمی بازدیدکنندگان وب سایت تان شوید، در طراحی سایت تان ایجاد کنید.

مکان منو جستجویابی در طراحی سایت ها

مخاطبین طراحی سایت انتظار دارند تا منوی عمودی که به سمت پایین باز می شود را در قسمت چپ و یا یک منوی جستجویابی افقی را در بالای صفحه نمایش وب سایت ببینند. قرار گیری جستجویابی در مکان های معمولی باعث می شود تا کاربر با طراحی سایت احساس آشنایی کند و ساده تر از آن استفاده کند. به عنوان نتیجه، بازدیدکنندگان وب سایت تان می توانند صفحات بیشتری از طراحی سایت تان مشاهده کنند و در موزیکی و یا ویدئویی که در طراحی وب سایت تان قرار دارد، غرق در فکر و احساس شوند. طراحی و مرتب سازی منو جستجویابی در طراحی وب سایت می تواند بر اساس شکل و اندازه های مختلفی باشد، اما در هر صورت عاملی است که نباید نادیده گرفته شود. منوهای جستجویابی ضعیف می تواند بازدیدکنندگان سایت را سردرگم کند و آن ها را به خروج از طراحی سایت تان ترغیب کند.

محتوای متنی در طراحی سایت

محتوای متنی طراحی سایت تان را به حداقل برسانید. این مورد شامل بیوگرافی، توضیحات از آلبوم و یا شعرها و یا موارد دیگر و یا بررسی رسانه ها در طراحی سایت تان می باشد. استفاده از کلمات و متن های زیاد در طراحی وبسایت می تواند به سرعت بازدیدکننده وب سایت تان را خسته کند و باعث شود که تصمیم به خروج از طراحی سایت را بگیرند. توضیحات صریح و کوتاه کلید اصلی در طراحی سایت ها می باشد. اگر احساس می کنید که نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری درباره عاملی در طراحی سایت تان باید وارد کنید، به صفحاتی از طراحی سایت لینک گذاری کنید که بازدیدکننده در صورت تمایل روی آن کلیک کند و محتوا و اطلاعات متنی زیادی را در آن جا مطالعه نماید. بازدیدکنندگان وب سایت که تمایل به خواندن اطلاعات بیشتر دارند، در این صفحات بیشتر حضور می یابند، این در حالی است که باقی بازدیدکنندگان طراحی وب سایت غرق موارد و محتواهای متنی زیاد در طراحی سایت نمی شوند.

به طور کلی، کاربران سایت به طراحی وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند تا با عوامل موجود در طراحی سایت تان تعامل برقرار کنند نه اینکه از داستان زندگی شما باخبر شوند. به عنوان راهی برای جذب مخاطبین بیشتر، به توضیح دو یا سه خطی از هر عامل در طراحی سایت خود بسنده کنید تا کاربران سایت نیز درک بهتری از هدف و پیام طراحی وب سایت تان داشته باشند.

منوهای کشویی

منوهای کشویی می توانند زمانی که بازدیدکننده طراحی سایت در حال جستجو کردن در وب سایت تان می باشد، عامل منفی به حساب آید. منوهای کشویی ممکن است واقعا بازدیدکننده سایت را به صفحات مربوطه ترغیب کند. با قرار دادن لینک های زیاد در صفحه اصلی وب سایت، شما کیفیت طراحی سایت تان را کاهش می دهید. با قرار دادن آیتم های کم در این منوها، بازدیدکنندگان سایت نیز از آیتم های مهم نمی توانند چشم پوشی می کنند. هر زمان که یک آیتم را از جستجویابی حذف نمودید، باقی موارد برجسته تر و مهم تر نمایان می شوند.

سئو سایت و بهینه سازی سایت (SEO)

GOOGLE و دیگر مرورگرهایی را به یاد دارید که نمی توانند مطالب موجود در تصاویر را بخوانند، اما به راحتی عوامل متنی را زیر نظر دارند؟ مهیا کردن محتواهای متنی مطابق با هدف طراحی سایت تان می تواند بر سئو سایت و بهینه سازی سایت تان و یا رتبه بندی وب سایت در مرورگرها بسیار تاثیر گذار باشد.

جستجویابی وب سایت تان فرصت مناسبی برای اثبات داشتن محتواهای مربوطه به GOOGLE و دیگر مرورگرها می باشد. صفحه اصلی وب سایت معمولا نقش بیشتری را در سئو سایت و بهینه سازی سایت در بر دارد. لینک های بیشتری در این صفحه از وب سایت وجود دارد (البته در مقایسه با صفحات سایت داخلی). اگر صفحه اصلی وب سایت تان دارای لینک های بی شماری باشد، بر سئو سایت و بهینه سازی سایت تان اثر منفی خواهد داشت.

حرف آخر

هدف شما این است که پیام طراحی وب سایت خود را به زیبایی به بازدیدکنندگان سایت نشان دهید، نه اینکه اوقات سخت و دشواری را در هنگام مشاهده وب سایت تان برای کاربران فراهم آورید. منوهای جستجویابی باید توصیفی باشند تا بازدیدکننده سایت دقیقا بداند که وقتی روی موردی در طراحی سایت کلیک نمودند، چه اتفاقی می افتد. به بازدیدکنندگان سایت خود کمک کنید تا دریابند که چگونه می توانند توسط این منوهای جستجویابی در سایت تان به مطالبی که در طراحی وب سایت می خواهند، می توانند دسترسی داشته باشند. اگر کاربران سایت به راحتی در طراحی وب سایت تان به جستجو بپردازند و به راحتی منوهای جستجویابی را درک کنند، قطعا به طراحی سایت شما باز خواهند گشت و از تجربه خود با دیگران نیز سخن خواهند گفت. از این رو شما می توانید منظر مخاطبین سایت بیشتر باشید و درنهایت افزایش شمار مشتریان طراحی وب سایت خود را به وضوح مشاهده کنید. از این رو میزان درآمد تان نیز در این طراحی سایت با جستجویابی ساده نیز ارتقاء می یابد که هدف کلی و نهایی تمامی طراحی وب سایت ها می باشد. با استفاده از موارد بالا می توانید در این زمینه بسیار موفق شوید. لذت ببرید.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 7 =