تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

جلب توجه بیشتر مشتریان

جلب توجه بیشتر مشتریان

یک سوالی که من همیشه از خودم می پرسم این است که: ” چگونه مشتریان آینده نگری را برای قرار دادن در نمونه کارم بیابم؟” این موضوع از حرفه های جدید، قدیمی و کارآمد استخراج می شود. این روزها، رقابت های بسیار وجود دارند. با فرض اینکه یک تجارت نیازمند به طراح وب سایت، طراحان تصاویر یا عکاس باشد، چگونه در جستجو های وب این رقابت همیشگی بماند؟

آیا به طور مثال شنا کردن یک ماهی همراه گروه دیگری از ماهی ها نسبت به تنهایی شنا کردن توجه یکسانی جلب می کند؟

راهی که معمولا ما انجام می دهیم

یکی از دوستان من درباره مقاله منتشر شده اش در یکی از کتاب های مرجع برای طراحان عکس و طراحان وب سایت با من صحبت می کرد. من متعجب شدم.

– من پرسیدم: ” آیا هنوز این کتاب های مرجع آن مقاله را دارد؟”

– او جواب داد: ” آن ها بسیار گران هستند و یک سال طول می کشد تا چاپ شود.”

” هر ساله زمان هایی وجود دارد که شما باید نفر اول خرید این کتاب ها با مبلغ ۷۵۰$ باشید که از این تنها مبلغ کمی به هر کتاب اختصاص داده می شود”

برای مدت زمانی من کاملا پذیرفتم که یک کتاب را نمی شود یافت مگر اینکه تبلیغ شود، یا اینکه برخی اشخاص ادعا می کنند در بخشی از کتاب مرجع هستند، یا شایعه ای که یک کتاب هم چنان چاپ می شود. مانند خیلی اشخاص دیگر، من فکر می کردم که اینترنت، صرفه نظر از تجارتی که دارد، این مجموعه کتاب های چاپ شده گران قیمت را در اختیار مردم قرار می دهد.

من در تعداد کمی از این کتاب های مرجع حضور داشتم. هر ساله زمان هایی وجود دارد که شما باید نفر اول خرید این کتاب ها با مبلغ ۷۵۰$ باشید که از این تنها مبلغ کمی به هر کتاب اختصاص داده می شود، و هم چنان که این کتاب ها چاپ می شوند و به هزاران کارگزاران هنر فرستاده می شود، در طول این یک سال بابت آن هزینه ایی نیز پرداخت می شود. مشکلاتی با این دسته از کتاب ها وجود دارد:

  • برخی افراد خلاق مشهور می شوند، اما نه برای کاری که انجام می دهند، بلکه به این دلیل است که آن ها برای صفحات متعددی که هر ساله باید در آن حضور داشته باشند، هزینه می کنند. این موضوع اهمیت بیشتری از استعدادهایی دارد که آن ها را در این چاپ ها پایدار نگه می دارد.
  • عکاسان و طراحان تصویری که توسط عوامل برجسته در کتاب نمایش داده می شوند، ۵۰% تا ۷۵% از هزینه صفحه مورد نظر را به منظور در لیست قرار گرفتن و چاپ شدن نام شان پرداخت می کنند.
  • همگی کارگزاران هنر همیشه در نمایندگی های یکسانی قرار ندارند؛ آن ها مشاغل شان را تغییر می دهند و یا اینکه بازنشسته می شوند. ناشران کتاب ادعا می کردند که لیست شان را بروز رسانی می کنند. به عنوان یک کارگزار هنر و یک فرد خلاق ، من هرگز کتابی دریافت نکردم، حتی زمانی که من از آن ها تقاضا کردم که از هر ناشری یک نمونه برای من بفرستند.
  • برخی از کتاب ها از تجارت فراتر می روند. برخی از ناشران کتاب اعتقاد دارند که کاندید شدن برای جایزه طراحی، بهترین راه برای پایدار ماندن میان دیگر ناشران می باشد. این موضوع ممکن است درست یا غلط باشد.

برنده شدن جایزه در واقع همه چیز نیست
چه کسی برندگان جایزه را می بیند؟ برندگانی که در میان دیگر ناشران در جشن می نشیند اغلب اشخاصی هستند که با دیگران زیر لب زمزمه می کنند که لایق این جایزه نیستند. و کار برجسته شما در کتاب برندگان منتشر می شود و محترمانه از شما درخواست می شود که هزینه چاپ را بپردازید، به علاوه ۲۰ هزینه های فرعی دیگری وجود دارد که شما باید برای داشتن بخشی از آن کتاب بپردازید.

مشتریان آینده نگر به ندرت “”جایزه+ برنده+ وب سایت+ طراحی وب سایت””” را جستجو می کنند

بنابراین، دیگر طراحان وب سایت دست شما را به نشانه رضایت می فشارند و تنها بخش از پول جلد آن را پرداخت می کنند. آیا اشخاص که این خدمات خلاقانه را می خرند به این موضوع توجه می کنند؟ آیا مطرح کردن “جایزه طراحی” در تبلیغات شما این نظرات را بیان می کنند که: ” من برای شما خیلی ارزشمند هستم”، من کاملا آماده شنیدن تقاضاهای مشتریان می باشم”، من هیچ وقت خارج از اعتقاداتم عمل نمی کنم”، یا ” من شانس رقابت با گروهی از هم سالانم را داشتم که طراحی مناسبی بلد نبودند، در حالی که این امر برای من ۱۰۰$ هزینه برداشت؟”

مشتریان آینده نگر به ندرت””جایزه+ برنده+ وب سایت+ طراحی وب سایت”””” را جستجو می کنند. جایزه طراحی برای آن دسته کسانی است که می خواهند روی دیگر طراحان تاثیر بگذارند: اینان بیشتر اشخاصی هستند که طرفدار خدمات طراحی نیستند و شما را بابت اینکه فکر می کنید از آن ها بهترید، تحقیر می کنند.

ناراحت نباشید. شاید شما یک روزی در چنین شرایطی قرار بگیرید. آن ها را با مهارت تان و توان تان برای کار کردن با یک مشتری مبهوت سازید. حتی اگر یک مشتری طراحی سایت بازگردد به خودی خود یک جایزه می باشد. این یک جایزه است که به شما هزینه پرداخت کنند و نیاز نباشد که هر هفته اصلاح شوند.

وب سایت شما و حضور شما کشف می شود
شما یک وب سایت بی نظیر دارید! این موضوع حتی در “۲۰ طراحی وب سایت برجسته” و در برجسته ترین طراحی وبلاگ نمایان شده است. متاسفانه، طراحان وب سایت دیگری وجود دارند که این مطلب را ببینند ولی در این جا چیزی وجود دارد که مورد علاقه شماست_ جستجو کردن. اگر یک مشتری آینده نگر “طراحی وبسایت برجسته” را جستجو کند، شما یک رتبه بالا در کشف شدن توسط این جستجو ها خواهید داشت. اگر آن ها ” طراحی وب سایت” را جستجو کنند، شما هم چنان شانس دیگری دارید اینکه حدود ۹۸۶ نفر بر اساس این جستجو ها به سمت شما باز می گردند.
در این جا یک سوال همیشگی وجود دارد “من یک وبسایت دارم، اما چه طوری دیگران را به مشاهده آن جذب کنم؟”. این سوال باید این گونه باشد: چگونه من اشخاص مطلوبی را به مشاهده وب سایتم جلب کنم؟ برخی اشخاص اعتقاد دارند که به انداره کافی از دیگر طراحان وب سایت پروژه دریافت می کنند، و این موضوع ممکن است برای عکاسان و طراحان تصویر نیز صدق کند. اما اگر یک طراح سایت بخواهد به شما پروژه ای بدهد، به این دلیل است که شما لوگو های بهتری خلق می کنید، سرعت وب سایت را بالا می برید، و آن ها ممکن است بخواهند ۱۰% از هزینه را دریافت کنند( و در برخی موارد بیشتر از ۱۰%) و نیز به اشخاص دیگری امکان دهند که با این پروژه ها ارتباط برقرار کنند.

****
شما می توانید تبلیغات را در FACEBOOK (که برای دوستان من کارساز نبود)، LINKEDIN (که بیشتر مربوط به تجارت هاست)، تبلیغ های برجسته یا در وبلاگ های مناسبی و نشریات آنلاین قرار دهید. این موضوع ممکن است به بودجه نیاز داشته باشد…. گاهی اوقات به یک بودجه بسیار بالا.
شبکه های اجتماعی ارزانتر یا رایگان هستند ولی چه طوری می خواهید با افراد مناسبی ارتباط برقرار کنید؟ در این جا یک شبکه زنده و کارت بیزینس، پیوستن به گروه های LINKEDIN برای شروع تجارت وجود دارد. کلمه های رایج، طرفداران صفحه FACEBOOK، گروه های GOOGLE+ و دیگر وب سایت ها هستند که ممکن است برای بخش اعظمی از جمعیت مخاطبان، URL شما را در صفحه خود قرار دهند.
اگر شما در مقام خریدار یک طراحی وب سایت مستقل، طراحی تصویر و عکاسی باشید، شما خواهید فهمید که چگونه مهارت های صحیح را پیدا کنید و در کدام مکان ها بیشتر دیده شوید.

****

حالا فهرست های تازه بسازید
آیا نمونه کارهای رایگان وب سایت انتخاب خوبی است؟ آن ها یک فهرست مرجع تخصصی مانند آن دسته کتاب های گرانی است که قبلا عرض کردم. آیا اشخاص می خواهند به منظور استفاده تخصصی از این وب سایت ها ، آن ها را جستجو کنند؟ نه دقیقا. این وب سایت ها به جستجو های اجازه می دهد که شامل مهارت ها و موقعیت ویژه می باشد که می تواند رقابت بیشتر با اطرافیان تان نسبت به به رقابت در سطح جهانی معنا دهد.

“سه عمل برای فروش یک خانه مدنظر است…موقعیت، موقعیت، موقعیت! این موضوع برای نمونه کار وب سایت نیز صدق می کند”

به عنوان یک کارگزار هنر، من شاید برای یافتن مهارت های جدید در کتاب مرجع خیلی ضعیف باشم، اما من هم چنان یک فایلی از ایمیل های تبلیغاتی از طراحان وب سایت مستقل مانند فایل BOOKMARK از نمونه کارهای وب سایت، نگه می دارم. از زمانی که این نمونه کار ها پدیدار می شوند، داشتن صفحات نامحدوی از کتاب مرجع زیاد مطلوب به نظر نمی رسد. زمانی که مرورگر شروع به یافتن افراد خلاقی می کند که به اندازه کافی درباره CEO و هر کلمه کلیدی دیگری اطلاعات دارند، این امر برای آن دسته کسانی که از استعداد های بومی خود برای یافتن این کلمات به کار می برند، بسیار آسان است.
اما کلمه “بومی” در اینترنت به سیاره زندگی ما باز می گردد.

در مسیری که، قدرت نمونه کار وب سایت ها مانند قدرت SEO و تبلیغات می باشد، این موضوع توسط اشخاصی که سایت را منبع اصلی خود قرار می دهند به طور گسترده ای کاربردی می باشد. اگر بتوانید بخشی از آن نمونه کار هم باشید، در پیشرفت شان سهیم خواهید بود.

آن ها هم چنین خیلی از مشکلاتی را که طراحان وب سایت ممکن است در زمینه طراحی نمونه کارشان داشته باشند، کاهش می دهند. داشتن یک مجموعه اشکال و طراحی برای اشخاصی که از سایت استفاده می کنند، راحتی و آسودگی را به ارمغان می آورند. این موضوع به این معنی است که ما به طور عقلانی در این باره اندیشیده ایم.

در املاک خانگی، سه عمل برای فروش یک خانه مدنظر است…موقعیت، موقعیت، موقعیت! این موضوع برای نمونه کار وب سایت نیز صدق می کند. در همه جا حضور داشته باشید.

در این جا هیچ دلیلی نیست که شما نمونه کارتان را در هر سایتی به جز سایت مرجع قرار دهید. این یک روش اتفاقی برای رسیدن به هر چیزی است، اما این امر تا زمانی که شما بتوانید برای بروز شدن و داشتن مطالب جدید و تازه تخصص یابید، صدق می کند.

نتیجه گیری
این هدف وب سایت شما است که انتخاب های بیشتری را می طلبد. همان طور که خیلی ها می دانند، چیزی که خیلی از افراد خلاق درباره نمونه کار وب سایت، یا کتاب فراموش می کنند این است نمونه کارشان نیاز دارد مانند یک داستان توسط اشخاصی که از خلاقیت ها استفاده می کنند، خوانده شود. بیشتر افراد خلاق می خواهند طرز فکر شما را بدانند، بنابراین یک نمونه کار که مسیری میان مفهوم اصلی و نتیجه نهایی نمایان می کند، برای اشخاصی سودمند خواهد بود که می خواهند بدانند شما چگونه از مهارت های خود استفاده می کنید.

برای دارنده یک تجارت، دیدن روند پیشرفت کار بسیار جالب و هیجان انگیز می باشد. البته، اگر برخی اشخاص که می خواهند کارهایی بیشتری از شما ببینند، نمونه کارتان را که شبیه یک کتابخانه و منبعی از پروژه تان می باشد، نمونه کار لوگوها، یا نمونه کار وب سایت تان را برای آن ها ارسال کنید. از آنجا که شما می توانید هرچه قدر که ممکن است نمونه کار طراحی سایت داشته باشید، چرا نباید زمانی که ضروری است از سایت مرجع ارزان، برنامه ای از نمونه کار رایگان،و حتی PDFها استفاده کنید؟

یک جنبه مفید درباره نمونه کار رایگان وب سایت این می باشد اگر آن ها با نمونه کارتان کار نکنند با حذف کردن آن ها به جای اینکه دوباره برای آن ها طراحی کنید یا عکس های بیشتری را اضافه کنید، چیزی از دست نمی دهید. اولین شخصی باشید که ۱۰۰ نمونه کار در وب سایت دارد. تنها چیزی که برای شما ارزش دارد، زمان است.

*** اگر به دنبال جلب مشتری هستید حتما مطالب بالا را رعایت نمایید، و می توانید مقاله های بیشتری را در بلاگ گروه طراحی سایت وب شهر دنبال کنید.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفده =