روشهای به اختیار درآوردن شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما

توسط مجید احدی
شبکه های اجتماعی امروزه جایگاه ثابتی را در زندگی مدرن امروزی به دست آورده اند. امروزه حتی برای پدربزرگ و مادر بزرگ های ما غیر معمول نمیباشد که در شبکه اجتماعی فیسبوک برای خودشان پروفایلی داشته باشند. بنابراین این نشان میدهد که امروزه محدودیتهای چندانی برای استفاده از این شبکه های اجتماعی وجود ندارد و هر لحظه به استفاده کنندگان این شبکه های اجتماعی افزوده خواهد میشود.
بنابراین حوزه کسب و کار در شبکه های اجتماعی کاملا بستگی به چشم انداز خود آن شبکه ها دارد. پیاده سازی یک کسب و کار آنلاین موفق تنها بستگی به پیاده سازی ایده ها ندارد, بلکه برگ برنده در تطابق پذیری آن با جامعه و محیط افراد و استفاده کنندگان از آن میباشد
پیاده سازی یک کسب و کار آنلاین موفق تنها بستگی به پیاده سازی ایده ها ندارد بلکه برگ برنده در تطابق پذیری آن با جامعه و محیط افراد و استفاده کنندگان از آن میباشد.
بدون استفاده از یک برند داینامیک و تطابق پذیر کاربران همیشه جدید خواهند بود و وارد سایت شده و از سایت هم خارج میشوند. حتی شبکه های اجتماعی قدیمی و از دور خارج شده هم نمیتوانند کاربران را با کسب و کار شما آشنا نمایند. بنابراین فهمیدن رمز و رازهای شبکه های اجتماعی میتواند کلید موفقیت کسب و کار شما محسوب گردد.
Social Commerce یا SCommerce
هماهنگ سازی فروشگاه های اینترنتی آنلاین و این مدل کسب و کار با شبکه های اجتماعی یک مرحله کاملا منطقی برای هدف دراز مدت شما میباشد و پیاده سازی خوب آن میتواند شما را به مسیر اصلی باز گرداند. امروزه مردم با دستگاه های موبایل و تبلت خود از فروشگاه هایی که ایده های جالبی در آنها وجود دارد بازدید نموده و حتی خریدهای خود را از آنها انجام میدهند. مانند خریدن نرم افزارهای جدید یا موارد دیجیتال که تحویل دادن آنها میتواند سریع باشد.
قرار دادن قابلیتهای خرید و فروش در وب سایت میتواند خریداران و سرمایه گذاران را تشویق نماید. به عنوان مثال فروختن یک تیشرتی که مارک هم باشد میتواند یک فعالیت مستقیم در شبکه های اجتماعی محسوب گردد. قرار دادن دکمه خرید آنلاین و مواردی از این دست در شبکه های اجتماعی مانند Twitter و Facebook میتواند اولین قدم برای فروش محصولات و آشنا نمودن مردم با کسب و کار شما باشد.
SCommerce و قوانین مربوط به آن هرگز حوزه های مختلف و ارائه نمودن آن در این شبکه های اجتماعی را محدود نمیکند. همیشه هم نمیتوانیم محصولات خود را در Facebook یا Twitter به فروش برسانیم چرا که زیر ساختهای آن وجود ندارد. میتوانیم با داشتن یک وب سایت خوب زیر ساختهای آن را پیاده سازی نماییم.
اگر شما در حال حاضر محصول فیزیکی و قابل دسترسی را برای فروش ندارید اصلا مشکلی وجود ندارد. میتوانید تبلیغات آن را در شبکه های اجتماعی آغاز نمایید تا در نهایت با پیدا شدن مشتری کالا را هم برای آن تهیه نمایید.
سریع بودن و چابکی تمام عملیات نیست, اما برای شروع لازم است
روزی که برای معرفی محصول و فعالیت در این شبکه های اجتماعی به دنبال آن بودید فرا رسیده است. سرعت در شبکه های اجتماعی به این معنا میباشد که فروشندگان باید برای فعالیت های سریع قدرت زیادی داشته باشند و خودشان را برای درخواست کالا به تعداد بالا آماده سازند تا با موفقیت آنها را به مشتریانشان تحویل دهند.
محتویات همه چیز هستند
درست نمودن محتویات آنلاین در تمامی این سالها برای یک کسب و کار همه چیز بوده است و همیشه باید پرقدرت بوده و ادامه داشته باشد. در تهیه محتویات آنلاین دقت داشته باشید چراکه کاربران به راحتی بتوانند آن را درک نموده و به آن اطلاعات ایمان داشته باشند. ایجاد نمودن محتویات آنلاین میتواند به معنای فرستادن مطلبی به وبلاگی, ویدئوها, تصاویر, نمودارها, ارسال مطالب در شبکه های اجتماعی, یا چیزی شبه به اینها باشد تا در نهایت کاربران بتوانند به راحتی آنها را در شبکه های اجتماعی خودشان قرار داده و کسب و کار شما را بهتر و موثرتر به دیگران معرفی نمایند.
در انتشار مطالب در وب سایت و درست نمودن آن نهایت دقت را داشته باشید. چراکه بسیاری از مطالبی که در وب سایت های دیگر و حتی شبکه های اجتماعی وجود دارند درست نبوده و بسیاری از آنها حتی اطلاعات غلط را به بازدید کنندگان شما منتقل مینمایند.
پیام های خصوصی میتواند برابر با ارتباط خوب در کسب و کار شما باشد
دادن پیام های اختصاصی به افراد در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و واتس آپ و بسیار از آنها مانند این میباشد که کسب و کارها از مزیت هایی مانند فرستادن مستقیم کاربران به وب سایت و معرفی کسب و کار خود استفاده مینمایند. اگر چه ممکن است محدودیتهای زبان وجود داشته باشد ولی میتوانیم کاربران را به صورت مستقیم با کسب و کار خود آشنا نماییم تا در نهایت این کاربران جذب وب سایت شده و با توجه به سلیقه و علایق آنها کالا ها را به آنها نمایش دهیم.
امکانات خرید را توسط موبایل برای کاربران فراهم نمایید
شرایط را طوری فراهم نمایید تا کاربران برای اولین بار که با کسب و کار شما آشنا میشوند به واسطه دستگاه های موبایل چنین اتفاقی بیافتد. به عنوان مثال ارائه نرم افزارهای موبایل یا ریسپانسیو نمودن وب سایت. ارائه امکانات خرید کالا توسط موبایل میتواند بزرگترین شانس برای کسب و کار و مشتریان شما باشد.
مطالب پیشنهادی

روش هایی جهت حفظ رتبه در موتورهای جستجو
25 مهر 1396