تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

روش هایی جهت حفظ رتبه در موتورهای جستجو

روش هایی جهت حفظ رتبه در موتورهای جستجو

حتماً شما هم تلاش زیادی جهت قرار گرفتن در رتبه‌های نخست نتایج موتورهای جستجو انجام داده‌اید ولی این پایان کار نیست بلکه حالا نیاز هست که جایگاهتان حفظ کنید زیرا الگوریتم ها مدام در حال تغییر هستند و حتما باید اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارید.

۱- وب‌سایت خود را همواره به روز کنید

به روز رسانی محتوای سایت به طور منظم همواره از مهم ترین عوامل موثر در سئو می باشد و این که سایت و محتوای آن نیازی به به روز رسانی ندارد یکی از اشتباهات رایج است زیرا الگوریتم‌های جستجو همواره به بررسی همزمان کیفیت مطالب و تازه بودن آن ها می‌پردازند.

در این به روز رسانی ها باید از عکس و ویدئو در محتوای وب‌سایت استفاده کنید. همچنین انجام تغییرات و بهبود ظاهر سایت نیز می‌تواند کمک کند.

۲- سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید

اکثر وب‌سایت‌ها از سرعت پایینی برخوردار هستند بخصوص بر روی موبایل که بیشتر جستجوها بر روی موبایل صورت می‌گیرند در حالی که سرعت وب‌سایت یکی از قدیمی‌ترین فاکتورهایی است که موتورهای جستجو و به‌خصوص گوگل آن را در رتبه‌بندی وب‌سایت در نظر می‌گیرند گوگل از وب مسترها خواسته است تا سرعت بارگذاری صفحات وب را به کمتر از یک ثانیه برسانند. با این حال اگر شما نمی‌توانید زمان بارگذاری را به زیر یک ثانیه برسانید، بهتر است حداقل سرعت سایت را به این زمان نزدیک کنید.

با استفاده از راهکارهای زیر سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید.

  • فشرده‌سازی کدها و عکس‌های موجود در سایت
  • استفاده از یک سرویس میزبانی با سرعت بالا
  • استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

۳-افزایش لینک‌های باکیفیت

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که وب مسترها در مورد لینک‌ها انجام می‌دهند اهمیت دادن به تعداد لینک‌ها به‌جای کیفیت لینک‌ها است.

اگر شما جایگاه مناسبی برای یک کلمه کلیدی در موتورهای جستجو دارید دیگر نیازی نیست که لینک‌های زیادی را به آن صفحه اضافه کنید ساخت لینک‌های زیاد و نامرتبط با موضوع سایت باعث می‌شود تا موتورهای جستجو وب‌سایت شمارا در لیست سیاه خود قرار دهند موتورهای جستجو می‌خواهند که کاربران جهت مشاهده مطالب مفید و مرتبط به سایت شما وارد شوند.

۴- استفاده صحیح از لینک‌های خارجی و داخلی

برخلاف تصور عموم، لینک‌های داخلی می‌توانند مهم‌تر از تبادل لینک باشند.

ارسال لینک به سایت‌های معتبر و مرتبط با سایت شما باعث می‌شود که گوگل ارتباط وب‌سایت شمارا با سایر وب‌سایت هم‌ردیف شما شناسایی کند. همیشه به خاطر داشته باشید که صفحات خارجی که به آن‌ها لینک می‌دهید، مطالب مفید و معتبری را در اختیار کاربرانتان قرار دهد. به‌طور مثال اگر وب‌سایت شما در مورد یکی از ورزش‌ها خدماتی را ارائه می‌دهد شما نباید به یک وب‌سایت دانشگاهی غیر مرتبط لینک بدهید.

در مورد لینک‌های داخلی، هر زمان که شما مطلبی را به یک مطلب مرتبط دیگر در وب‌سایت خودتان لینک می‌کنید، تأثیر بسیار زیادی را بر روی بهبود جایگاه کلمه کلیدی موردنظرتان خواهد داشت. زمانی که لینک‌های داخلی به‌درستی انجام شوند، موتورهای جستجو بهتر با محتوای سایت شما آشنا خواهند شد. ضمن اینکه کاربران زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری خواهند کرد و مطالب بیشتری را مطالعه خواهند کرد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همانند لینک‌های خارجی نباید در استفاده از لینک های داخلی افراط کنید.

۵-فعالیت و به‌روزرسانی شبکه‌های اجتماعی

این‌که شبکه‌های اجتماعی چه مقدار بر روی رتبه موتورهای جستجو تأثیر دارند مشخص نیست اما آنچه که مشخص است، وجود شبکه‌های اجتماعی خوب باعث می‌شوند تا وب‌سایت شما در موتورهای جستجو دارای اعتباری بیشتر شوند. گرفتن لینک از صفحات اجتماعی باعث می‌شود که شما به یک وب‌سایت معتبر لینک شده باشید.

هرچقدر مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر موردپسند قرار بگیرند و بازنشر شوند، باعث می‌شود کاربران بیشتری از وب‌سایت شما بازدید کنند.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

نوشته های پیشنهادی

دیدگاه ها

  1. طراحی و توسعه سایت : آبان ۱۰, ۱۳۹۶ at ۷:۵۷ ب.ظ

    خیلی خوب بود ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =