تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

طراحی صفحه اول وب سایت و تاثیر آن در افزایش فروش

طراحی صفحه اول وب سایت و تاثیر آن در افزایش فروش

صفحه اصلی وب سایت ها جایی است که بازدیدکنندگان با موارد زیادی از قبیل تبلیغات، پیشنهاد های ویژه، ثبت نام در خبرنامه، رسانه های اجتماعی و غیره رو به رو می شوند. در این صفحات از طراحی سایت باید مواردی وجود داشته باشد که بازدیدکنندگان را به مشتریان وب سایت تبدیل کنند، نه اینکه تنها به تماشای این صفحه بنشینند. یک صفحه اصلی وب سایت می تواند تجربه بهینه ای را برای بازدیدکنندگان به وجود آورد: به آن ها صفحه ای نمایش دهید که راه آسان جستجو کردن در سایت را نشان شان می دهد.

طراحی صفحه اصلی وب سایت چه نقشی در جذب مشتری دارد؟ یکی از راه های ارتباط بین فروشگاه و مشتریان در فضای مجازی، وب سایت است. شما به راحتی می توانید با داشتن یک وب سایت علاوه حفظ مشتریان خود، مشتریان جدیدی را نیز پیدا کنید.مهترین نکته در طراحی وب سایت، طراحی صفحه اصلی است.

صفحه اصلی نقش مهمی در رشد کسب و کار شما دارد. فرض کنید که شما قصد دارید از یک فروشگاه خرید کنید. اول از همه ویترین فروشگاه را بررسی می کنید، اگر چیدمان داخلی آن توانست توجه شما به خود جلب کند، وارد فروشگاه می شوید و خرید خود را انجام می دهید. صفحه اصلی هم نقش همین ویترین دارد.

اگر کاربران شما، طرح صفحه اصلی وب سایت شما بپسندند و به نوعی اعتماد آن ها جلب شود، دیگر قسمت های سایت شما را بررسی خواهند در غیر این صورت در همان وهله اول، سایت شما را ترک خواهند کرد.

طراحی صفحه اصلی وب سایت کار ساده ای نیست. مخصوصا اینکه شما در نظر داشته باشید یک فروشگاه اینترنتی را پیاده سازی نمایید. اگر کاربر نتواند در همان صفحه، با سایت شما ارتباط برقرار کند عملا فروشگاه اینترنتی شما هیچ ارزشی نخواهد داشت و بهتر است که فکری به حال طراحی مجدد وب سایت خود کنید.

این هنر است که یک صفحه اصلی وب سایت را به طور خلاقانه ای طراحی کنیم. یک صفحه اصلی وب سایت بهینه و مفید، صفحه ای است که دارای اطلاعات کافی برای مطلع ساختن بازدیدکنندگان سایت باشد، البته بدون اینکه اثری از احساس خستگی و خروج از وب سایت از ظاهر آن ها پیدا باشد. به طور ایده آل، طراحی صفحه اصلی وب سایت تان باید چند مورد ساده را به بازدیدکنندگان سایت انتقال دهد: جایی که بازدیدکنندگان سایت تان وجود دارند، مواردی که در این صفحه در دسترس آن ها می باشد، و اتفاقاتی که در مراحل بعدی سایت روی می دهد.

شاید وسوسه برانگیز باشد تا هر عوامل و یا مواردی که دوست دارید را در این صفحه از وب سایت تان قرار دهید، اما بهتر است از طراحی ساده بهره بگیرید که دارای جستجویابی ساده و واضح نیز می باشد. هر چه موارد کمتری در طراحی سایت خود قرار دهید، نتیجه بهتری کسب می کنید.

یه صفحه جدا برای صفحه اول بسازید

صفحه اول قراره اولین تأثیرو روی کاربر بذاره پس باید درجه اول باشه.

یه عکس یا ویدئو بزرگ بذارید تا توجه مخاطب رو جلب کنید باید یه عکسی باشه تا مخاطب نتونه ازش چشم برداره و فقط هم باید منحصر به شما و متفاوت از سایت های دیگه باشه.

این تصویر رو با چندتا کلیدواژه ترکیب کنید تا به کاربر بگید چرا اینجاست و سایت شما چی کار می کنه. (این بهترین شانستونه که بتونید کلیک بگیرید)
نکته اینجاست که همه این هارو با هم یکجا داشته باشید. اولین نمایش صفحه باید در اولین نگاه قرار بگیره. باید قالبتون واکنشی باشه تا کل عکس با اولین ورود قابل روئت باشه.

یک نقطه کانونی داشته باشید

وقتی روی یک صفحه مثل صفحه اول سایت کار می کنید باید یک پیام یا نقطه کانونی ایجاد کنید. کاربرهایی که چه شانسی و چه با نیت میان به سایتتون باید همه چیز رو درباره شما متوجه بشن.

یه ایده بصری می تونه به کاربرها نشون بده کجان و شما کی هستید. می تونید عکس ها و متن ها رو به روش های مختلف کنار هم قرار بدید و طرح های جالبی بسازید.
طرح های پیچیده هم خوبن ولی شما با طرح های ساده شروع کنید. هم مده و هم بطور تأثیرگذاری می تونه اطلاعات لازم رو منتقل کنه.

هدفمند بنویسید

صفحه اول سایت بیشتر مثل جلد کتاب می مونه تا صفحه اول رمان. یه عنوان ساده کافیه. هر چند تعداد کلمه ها کمه ولی خیلی کار داره تا بتونید دقیق و شفاف بنویسید.
اهداف سایتتون می تونن راهنما باشن. چرا کاربرها اینجان؟ می خواهید چیکار کنن؟ از این جلد برای ارتباط گیری استفاده کنید و داستان خودتونو تعریف کنید. یادتون باشه که از مزیت های سایتتون هم برای کاربرها بگید.

عوامل حواس پرتی رو به حداقل برسونید

خیلی کاربرها رو تو صفحه اول درگیر مسائل جزئی نکنید. صفحه اول باید ساده و متمرکز باشه.

اگه مطلب زیادی برای گفتن دارید توی صفحات دیگه جاشون بدید. اتفاقا این کار باعث میشه کاربرها بهتر با سایت درگیر بشن و نمیذاره سایت بهم ریخته و سازمان نیافته به نظر بیاد.

مثلا می تونید با یه انیمیشن، رنگ و حروف گذاری جذاب یه حس متفاوت به کاربر القا کنید و مجابش کنید که توی سایت بمونه و بخش های دیگه رو هم ببینه.
نتیجه گیری

بهترین طراحی های سایت باید علاوه بر اینکه اسکرولی هستن واکنشی هم باشن تا با صفحه اول یه تجربه خوبی رو تو ذهن کاربر ثبت کنن.

موارد شگفت انگیزی که بعد از کلیک در وب سایت اتفاق می افتد.

یک بار در یک وب سایت روی دکمه دعوت به عملی کلیک کردم و بعد از آن با مواردی مواجه شدم که ارزش کلیک کردن و صرف وقت را نداشت. از این رو دقت کنید که در این صفحه از وب سایت تان حتما دکمه های دعوت به عمل جذابی را قرار دهید که بازدیدکنندگان سایت ارزش کلیک کردن بر روی آن را درک کنند و موارد شگفت انگیزی را بعد از کلیک کردن به دست آورند. ابتدا مخاطبین مورد نظر سایت خود را مشخص کنید و درباره خواسته ها و علایق آن ها تحقیق و بررسی کنید و سپس برای ساخت این دکمه های دعوت به عمل اقدام کنید.

موارد زیادی را در این صفحه از وب سایت تان قرار ندهید.

نباید از تمام گرایشات موجود در این صفحه از طراحی سایت تان استفاده کنید.

اگر موارد زیادی از جمله لینک، گرافیک، تصویر و غیره را به وفور در این صفحه قرار دهید، مشتریان و مخاطبین وب سایت تان سردرگم خواهند شد. اگر تا جایی که امکان دارد طراحی خود را شلوغ کنید، مطمئن باشید که بازدیدکنندگان مدت زیادی را در سایت شما نمی مانند.

پیشنهادات و تخفیفات ویژه را در قالب مدت زمان محدودی به بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید.

دریابید که چه چیزی درباره محصولات و سرویس های تان می تواند مشتریان وب سایت را شگفت زده کند. به طور مثال، می توانید برای مدت زمان محدودی، تخفیف ۲۰ درصدی از محصولات و سرویس های خود را به مشتریان و بازدیدکنندگان ارائه دهید.

استفاده از کلمات برای زیر فصل ها و متن های سایت.

یک زیر فصل در زیر تیتر، مکان خوبی برای توضیح دادن مزیت های کلیدی مواردی است که در وب سایت خود ارائه می دهید. قرار دادن کلمات زیاد و یا کم در تیتر وب سایت ها، بحث داغ این روزهای طراحان سایت می باشد. من به شخص کلمات کمتر را پیشنهاد می کنم که به راحتی توسط مخاطبین و بازدیدکنندگان سایت خوانده می شود. توجه: نباید ویدئوها و تصاویری که همراه این تیتر و ریز فصل ها در صفحه اصلی وب سایت نمایان می کنید را به طور اتوماتیک پخش کنید. نه تنها این موضوع آزار دهنده است، بلکه صدای بلند و ناگهانی باعث ترس کسانی می شود که در محیط ساکت، وب سایت شما را بازدید می کنند.

استفاده از دکمه دعوت به عمل.

زمانی که یک بازدیدکننده به وب سایت شما راه پیدا می کند و خدمات و محصولات تان را گزینش می کند، اطمینان حاصل کنید که آن ها می دانند که در مرحله بعدی چه اتفاقی می افتد. دکمه های دعوت به عمل را در مکان های واضحی در این صفحه از وب سایت تان قرار دهید. برخی از محققان طراحی وب سایت معتقد می باشند که وجود دکمه “SUBMIT” در صفحه اصلی وب سایت در برابر دکمه های “همین حالا دانلود کنید” و یا “ثبت نام کنید” بسیار نامتناسب اجرا می شود و به خوبی عمل نمی کند. به یاد داشته باشید که دکمه دعوت به عمل شما در صفحه اصلی وب سایت تان باید دارای این ویژگی ها باشد: بزرگ، روشن، برجسته و خیره کننده.

همه چیز را در طراحی این صفحه از وب سایت ساده بسازید.

زمانی که بحث افزایش میزان مخاطبین وب سایت می شود، فقط باید در صفحه اصلی سایت تان از اطلاعات متناسب و ضروری بهره بگیرید. ایده اصلی این است که موارد و عوامل بیهوده و بلا استفاده را از جلو چشم بازدیدکنندگان سایت دور نگاه دارید.

سادگی در طراحی سایت به این معنی است که کلمات و یا تصاویری را در این صفحه از وب سایت قرار دهید که ضروری می باشند. هر چه محتوای کمتری در این بخش قرار دهید، بیشتر می توانید صفحه اصلی وب سایت خود را جذاب بسازید و بازدیدکنندگان به این وسیله ترغیب می شوند تا در سایت شما بیشتر اسکرول کرده و به جستجو بپردازند.

استفاده از رضایت نامه های مشتریان وب سایت.

می توانید اعتبار تجارت و سایت خود را توسط قرار دادن نقل قول هایی از مشتریان وب سایتی که از تجارت با شما خرسند می باشند، ارتقاء دهید. می توانید از رسانه های اجتماعی نیز کمک بگیرید و نظرات درباره پست های تان را در وب سایت خود قرار دهید و به این ترتیب ارزش خود را میان مخاطبین وب سایت بالا ببرید و نام شرکت و برند خود را فراگیر بسازید.

تست کردن، تست کردن.

سرویس ها و محصولات وب سایت تان منحصر به فرد می باشند و البته مخاطبین وب سایت تان هم به تبع بی نظیر خواهند شد. زمانی که بحث صفحه اصلی وب سایت می شود، تست کردن طراحی آن می تواند نتایج خوبی را برای شما رقم بزند. هر چه تست های بیشتری را مانند تست A/B در این زمینه انجام دهید، بهتر می توانید به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید و طراحی وب سایت خود را بهبود دهید. می توانید رنگ و شکل عوامل، تصاویر و ویدئوها و غیره را در صفحه اصلی سایت خود تست نمایید. هر زمان هم که متوجه شدید موردی در صفحه اصلی وب سایت تان نظر بیشتری از مخاطبین را به خود جلب می کند، روی بهینه سازی هر چه بیشتر آن تمرکز کنید.
و اینکه صفحه اول مهم ترین قسمته. مطمئن بشید که حتما خوانا، جذاب و خاص باشه و کاربرهارو جذب سایتتون کنه.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پانزده =