تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

متا تگ keywords چیست

متا تگ keywords چیست

*** امروزه سئو عواملی متعددی بستگی دارد، یعنی مانند گذشته نیست که با بالا بردن چند فاکتور خاص در سئو نتایج خوبی ببینیم و باید موارد بسیاری را بهینه سازی کنیم تا رتبه سایت ما خوب شود و در موتورهای جستجو مختلف جایگاه مناسبی پیدا کنیم، یکی از این عوامل متاتگ ها هستند که در این مقاله متاتگ keywords را بررسی خواهیم کرد.

 

متا تگ کلمات کلیدی keywords

تگ متا keyword که مشخص کننده کلمات کلیدی است نمایانگر کلمات شاخصی است که در یک صفحه استفاده شده و مرتبط با مطالب صفحه است. کلمات موجود در این متا باید با ( ,) از هم جدا شوند. لازم به ذکر است که گوگل سال ۲۰۰۹ اعلام کرده است که این متا تگ را نادیده می گیرد اما خیلی از وبمستران هنوز هم از آن استفاده میکنند زیرا ممکن است هنوز مورد توجه موتورهای جستجو دیگر باشد. توضیحات کامل را در مقاله اهمیت متا تگ keyword مطالعه کنید.

یکی از متاتگ هایی که در افزایش سئو و بهینه سازی کاربرد دارد متاتگ کلمات کلیدی یا Meta Keywords ها هستند. به کمک این متا می توانید کلمات کلیدی یک صفحه را در اختیار موتور جستجو قرار دهید. در حال حاضر طبق داده های بدست آمده موتور جستجوی گوگل از این مورد صرف نظر می کند ولی دیگر موتورهای جستجو از این Tag استفاده می کنند.

 

< ” …,meta name=”keywords” content=”keyword1, keyword2, keyword3 >

 

به نظر می رسد موتور جستجو از محتوای این برچسب برای فهمیدن محتوای اصلی صفحات هم بهره می گیرد. مثلاً “شیر و جنگل” موتور جستجو می فهمد که شما راجع به شیر جنگل صحبت می کنید.

 

متا تگ کلمات کلیدی و تاثیر آن در سئو سایت

برای بسیاری از ما جالب و حائز است که بدانیم اهمیت و کاربرد متا تگ ها در سئو سایت چیست. در مطالب قبلی درباره متا تگ های مهم در بهینه سازی و سئو سایت صحبت کردیم . متا تگ های بسیاری وجود دارد که درسئو سایت کاربرد دارند و یکی از آن ها که موضوع مطلب ما هم می باشد ، متا تگ keywords است . سوالات متداولی راجب به اهمیت متا تگ کلمات کلیدی در سئو سایت مطرح می شود و بسیاری از وبمستران تلاش می کنند تا کلمات کلیدی مورد هدف سایتشان را در آن قرار دهند. دیدگاههای موتورهای جستجو در این رابطه متفاوت است که به بررسی آنها می پردازیم.

برای یادگیری متا تگ های دیگر مقاله تاثیر متاتگ در سئو سایت را مطالعه نمایید.

دیدگاه گوگل

Matt Cutts ، یکی از مدیران گوگل در بلاگ وبمستر مطلبی را مبنی بر بی تاثیر بودن متا تگ کلمات کلیدی ، در سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر کرد و به بسیاری از سوالات کاربران در این زمینه پاسخ داد.

Matt Cutts: گوگل از متا تگ کلمات کلیدی (keywords) در رتبه بندی نتایج جستجو استفاده نمی کند.

” گوگل به عنوان مشهورترین و پراستفاده ترین موتور جستجو متاهای بسیاری را میشناسد و از آنها استفاده می کند مانند متای توضیحات که در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده میشود اما از متای کلمات کلیدی در رتبه بندی نتایج جستجو استفاده نمیکند در واقع هیچ تاثیری بر سئو سایت نخواهد داشت.

در گذشته صفحات وب فقط براساس محتوایشان رتبه بندی می شدند و عوامل که به نام سئو خارجی سایت شناخته می شوند مانند لینک های ورودی تاثیری در سئو سایت نداشتند. زمانی که متا تگ کلمات کلیدی به مکانی برای نوشتن کلمات غیرمرتبط با محتوا وب سایت تبدیل شد ، گوکل تصمیم به نادیده گرفتن متا تگ کلمات کلیدی گرفت.

Matt Cutts همچنین اضافه کرد که ممکن است گوگل در آینده در تصمیم خود تجدید نظر کند و از تگ کلمات کلیدی استفاده کند ولی احتمال آن کم است. گوگل سالهاست که این تگ را کنار گذاشته است و نیازی به تغییر در سیاست خود نمیبیند.

دیدگاه یاهو

یاهو اعلام کرده است چیزی که در الگوریتم یاهو تغییر کرده این است که ما هنوز متای keywords را ایندکس می کنیم و این متا در رتبه بندی صفحات اهمیت دارد.

کلمات که در هر بخش از مطلب مانند بدنه ، عنوان ، توضیحات و anchor text ها استفاده می شوند تاثیر بیشتری در رتبه بندی خواهند داشت نسبت به زمانی که همین کلمات مجددا در متای کلمات کلیدی ظاهر شوند که هیچ تاثیری در افزایش رتبه بندی مطلب نخواهد داشت. بنابراین استفاده از keyword stuffing در تگ کلمات کلیدی هیچ کمکی به فراخوانی دوباره صفحه و رتبه بندی آن در نتایج جستجو نمیکند.

با این حال هنگامی که هیچ سیگنتا رتبه بندی دیگری وجو نداشته باشد ، کلمات منحصربفردی که که فقط در متای کلمات کلیدی یک مطلب ظاهر شده باشند ، می تواند در فراخوانی دوباره آن استفاده شوند.

به طور خلاصه می توان گفت یاهو از متا تگ keywords به عنوان آخرین راه برای تصمیم گیری در رتبه بندی یک صفحه هنگامی که هیچ عامل رتبه بندی دیگری در صفحه یافت نشود استفاده خواهد کرد.

دیدگاه Bing

بر اساس گفته Duane Forrester ، Bing دیدگاهی مشابه دیدگاه یاهو دارد و اعلام کرده است که keywords meta tag یک سیگنال از هزاران سیکنال رتبه بندی است که ما برای رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنیم ، اما سواستفاده از این متا می تواند تاثیر عکس در سئو سایت داشته باشد.

نکات مهم درباره متاتگ کلمات کلیدی ( Meta keyword tags ) :

  • از کلمات مترادف ( synonyms ) استفاده نمایید.
  • از کلمات منحصر به فرد استفاده نمایید.
  • احتیاجی به تکرار یک کلمه یا عبارت نیست
  • حالت مفرد و جمع کلمات کلیدی را بنویسید.
  • کلمات کلیدی را بیش از سه بار تکرار نکنید و موارد مهم را در ابتدای آن قرار دهید.
  • ***برای مثال کلمه “سئو” را دو بار در متاتگ تکرار نمایید!

  • یک کلمه را میتوان در عبارت های متفاوت استفاده نمود.
  • حتماً به خاطر دارید که گفته شد برخی از کلمات با املایی غلط جستجو می شوند، حالت های رایج غلط املایی کلمات کلیدی خود را در اینجا قرار دهید.

*** البته در گوگل با وجود اصلاح کننده کلمه گوگل تقریبا این مورد زیاد تاثیر گذار نخواهد بود.

***برای مثال در عبارات “سئو وبسایت” و “سئو رایگان” و “آموزش سئو” کلمه سئو تکرار شده است.

آیا شما هم به دنبال بهبود سئو سایت خود هستید؟ آیا از اعمال تغییرات جهت افزایش بهینه سازی وب سایت خود تردید دارید؟ متخصصین سئو ما در گروه طراحی سایت وب شهر آماده مشاوره و انجام سئو شما می باشند.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =