تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

محتوا مناسب سئو در وردپرس

محتوا مناسب سئو در وردپرس

در این مقاله از سری مقاله های سئو و طراحی سایت گروه وب شهر به بررسی محتوا مناسب سئو در وردپرس خواهیم پرداخت.

یکی از بهترین راه هایی که به وسیله ی آن می توانید پست های پربازدید سایتتان (چه جدید و چه قدیمی) را همچنان پربازدید نگاه دارید، این است که آنها را از نظر سئو برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

اما چطور باید یک مطلب مناسب از نظر سئو نوشت؟
تولید و انتشار محتوا براساس تکنیک های سئو یا تولید محتوای بهینه چیست ؟

ایجاد یک مطلب در فضای اینترنت که با در نظر گرفتن معیار های سئو , را تولید محتوای بهینه می گویند . که در این آموزش بیشتر قصد داریم به تمام نکاتی که شما را به رسیدن به هدفتان کمک میکند بپردازیم تا به راحتی شما بتوانید بهترین مقاله را در کسب و کار خود تولید و انتشار دهید .

برای اکثر وبمستران و مدیران وب سایت ها سخت است که زمان و انرژی خود را برای تولید و انتشار مقالات حرفه ای و کامل با وجود سایت‌های کپی کننده و یا کاربران سارق محتوا، بگذارند.

*** در دراز مدت، تنها موتورهای جستجو می توانند به جذب بازدید برای پست های قدیمی سایت ها کمک کنند.

در این مطلب نکاتی را مطرح می کنم که به وسیله ی آن می توانید پست هایی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس بنویسید که از نظر سئو بهتر باشند و نتایج بهتری در جستجوها به دست آورند.

محتوا مناسب سئو در وردپرس

چگونه در وردپرس یک مطلب مناسب از نظر سئو بنویسیم؟

من روی نوشتن این متن وقت زیادی گذاشتم و همانطور که احتمالا می دانید ما نویسندگانی داریم که روزانه در حال کار کردن بر روی مطالب وب سایت هستند.
گاهی اوقات ممکن است کیفیت پست ها و مطالب کاهش پیدا کند که تا حدی طبیعی است و ممکن است بر اثر یک اشتباه علمی رخ دهد.

از نظر موتورهای جستجو هر یک پست از سایت شما شبیه به یک صفحه ی وب جداگانه است و شما می توانید هر صفحه را به طور جداگانه براساس کلمات کلیدی مورد نظرتان از نظر سئو بهینه سازی نمایید.

وقتی در حال نوشتن مطالبتان هستید، می بایست به چند نکته توجه کنید. ممکن است که وقتی در حال استخدام یک نویسنده ی جدید برای وب سایت خود هستید، یک سری نکات ثابت را در همان ابتدای کار به او گوشزد کنید؛ نکاتی که مثل یک چک لیست ثابت هستند و در تمام پست ها می بایست مورد توجه قرار گیرند. ما هم قرار است در این پست به موارد مربوط به چنین چک لیستی بپردازیم.

 

۱- در مورد کلمات کلیدی خود فکر کنید

شما باید کلمات اصلی که بر اساس آن می‌خواهید رتبه‌بندی داشته باشید را مشخص کنید. محتوای مقاله شما باید هم نسبت به عنوان مقاله بهینه شود و هم نسبت به کلمات کلیدی که رقابت بر سر آن است. مطمئن شوید که تحقیقات صحیح و اصولی در مورد کلمات کلیدی انجام شود.

***در چند خط مقاله خود از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید

یکی از نکات مهم در تولید محتوای بهینه وردپرس توضیحات چند پاراگراف اول مقاله میباشد . لازم است در پاراگراف اول مقاله خود از مهم ترین عنوان و کلمات کلیدی مهم مربوط به مقاله خود درج نمائید تا نتایج بهتری را در موتور های جستجو کسب نمائید .

۲- عنوان پست و عنوان متای پست

ابتدا بایستی تفاوت بین عنوان پست و عنوان متا را متوجه شوید.

عنوان پست: عنوانی است که کاربران در سایت شما برای مطلب مشاهده می کنند.
عنوان متای پست: عنوانی است که موتورهای جستجو به کاربران در نتایج جستجو نمایش می دهند.

همانطور که احتمالا می دانید اگر عنوان متا برای پستتان انتخاب نکنید، گوگل عنوان پست را به نمایش می گذارد.

  • بسیار مهم است که شما از کلمات کلیدیتان در عنوان پست استفاده کنید.
  • همچنین در نظر داشته باشید که عنوان پست نباید بیش از ۶۶ کاراکتر باشد.
  • عنوانی را انتخاب کنید که کاربران در موتور های جستجو به دنبال مقاله شما میگردن .

۳- توضیحات متای پست meta description

تقریبا تمام افزونه های سئو به شما اجازه می دهند توضیحات متای پست را خودتان تعیین کنید. توجه داشته باشید که توضیحات متا نقش تاثیرگذاری در رتبه بندی نتایج گوگل دارد.

شما می بایست طی ۱۵۶ کاراکتر توضیحات متایی تعیین کنید که ضمن دربرداشتن کلمات کلیدی مورد نظر شما، به اندازه ی کافی جمله محور باشد تا ضمن کمک به بهبود در نتایج جستجو، کاربران را نیز ترغیب به کلیک کردن روی لینک شما کند.
از آنجاییکه توضیحات متا از ارزش بالایی برخوردار است، توصیه می کنم در صورتیکه تابحال به تعیین توضیحات متای پست هایتان توجه نمی کردید، برگردید و پست هایی که تاکنون نوشته اید را نیز تصحیح و توضیحات متای آن را اضافه نمایید.

با نوشتن توضیحات متا می توانید اطمینان حاصل کنید که هر پست سایت شما ظرفیت سرازیر کردن حداکثر مقدار ممکن بازدید به سایت شما را داراست و درواقع یکی از فاکتورهای پست سئو وردپرس را انجام داده اید. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، گوگل هر پست یا صفحه از سایت را به صورت یک صفحه ی جداگانه می بیند و این قابلیت بهینه سازی هر صفحه از سایت را برای یک کلمه کلیدی خاص به شما می دهد. توضیحات متا ظرفیتی بسیار مناسب برای گنجاندن کلمات کلیدی است.

۴- در مقاله خود از تگ های H1 تا H6 استفاده کنید

استفاده از تگ های هدینگ، و به طور خاص h1، h2 و h3 به متن کمک بسیاری می کند.

به طور پیش فرض، قالب هایی که از نظر سئو در وضعیت مناسبی قرار دارند، عنوان سایت را در تگ h1 قرار می دهند. پس ما باید در متن پست از تگ های h2 و h3 استفاده کنیم. توجه داشته باشید که این تگ ها هرچه از h1 به سمت h6 پیش می رویم، اهمیت و تاثیر کاهش یافته پیدا کرده و میزان مجاز برای استفاده از آن در یک صفحه وب افزایش پیدا می کند.

این تگ ها همانطور که مشخص هست برای عنوان به کار برده میشه و این تگ ها براساس ارزش مرتب سازی میشودند بدین صورت که تگ H1 بیشترین ارزش را دارد که به عنوان ، عنوان صفحه استفاده میشود و تگ های H3 , H2 و… به ترتیب از ارزش کمتری برخوردار هستند که تگ H6 کمترین ارزش را دارد ، همچنین ما در هرصفحه از برخی از این تگ ها به تعداد محدودی میتوانیم استفاده نمایید.

آموزش و تعداد استفاده از این تگ ها رو میتوانید در جدول زیر مشاهده بفرمایید

تگ عنوان – heading tag مکان مناسب استفاده بهترین تعداد بکار بردن

  • تگ H1 — عنوان اصلی مقاله یا مطلب — ۱ بار
  • تگ H2 — عناوین داخلی مطلب بین — ۲ تا ۵ بار
  • تگ H3 — زیر عنوان های داخلی مطلب تا — ۶ بار
  • تگ H4 — عنوان برای منوها یا عنوان نظرات — بدون محدودیت
  • تگ H5 — عنوان برای منوهای سایت — بدون محدودیت
  • تگ H6 — عنوان برای فوتر (footer) سایت — بدون محدودیت

۵- در مقاله خود حتما از یک تصویر استفاده کنید

برای اینکه مقاله شما برای موتور های جستجو بهینه باشد حتما از یک تصویر با جزئیات (alt و title) استفاده کنید چرا این تصاویر کمک شایانی به مقاله شما در اولویت های گوگل میکنه و پارامتر خوبی در نتایج جستجو میباشد .

گوگل نمی تواند محتوای تصاویر را تشخیص بدهد! گوگل از طریق نوشته ها موضوع تصویر را حدس می زند.

برای اینکه از فهم گوگل از محتوای تصاویر وب سایتتان مطمئن شوید، می بایست از عنوان و متن جایگرین مناسب برای تصاویرتان استفاده نمایید. بسیاری از مدیران هنگام قرار دادن تصاویر در مطالب سایتشان، از اسامی چون “image001.jpg” استفاده می کنند که از نظر سئو اصلا خوب نیست. وقتی در حال تعیین نام تصویر هستید، سعی کنید از اسمی استفاده کنید که با محتوای تصویر همخوانی داشته باشد.

به طور مثال اگر تصویری از پیشخوان وردپرس می گذارید، استفاده از نام “پیشخوان” به تنهایی جالب نیست و بهتر است از اسم کامل “پیشخوان-وردپرس” استفاده نمایید.

مقاله ” افزونه های بهینه سازی تصاویر در وردپرس ” حتما مطالعه کنید!

در مورد سئوی تصاویر، استفاده از افزونه هایی که نام فایل را به عنوان متن جایگزین تصویر در متن مطالب جایگذاری می کنند می تواند مناسب باشد. شما می توانید با مطالعه مقاله ” افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس ” به راحتی مناسب ترین افزونه برای کار خود را استفاده کنید!

ما نتیجه ی خوبی از استفاده از کلمات کلیدی در نام تصویر دیده ایم. بنابراین توصیه می کنم شما هم از کلمات کلیدی مهم نیز در نام تصاویر استفاده کنید.

۶- لینک دادن به مطالب در مقاله با معیار های سئو

یکی از مهم ترین معیار های تولید محتوای بهینه لینک دار کردن کلمات کلیدی در مقاله بصورت بولد به صفحه اصلی و مقالات قبلی میباشد . ایجاد لینک در بین مقالات و مطالب ، وبسایت را یک پارچه می کند و در نتیجه تعداد کلیک های مطلب افزایش پیدا خواهد کرد و برای بازدید وب سایت نیز بسیار مفید خواهد بود.
شما باید به گوگل بگویید که مقاله بنیادی جدید شما (همان مقاله‌ی انتخابی برای مقاله‌ی اصلی پس از ویرایش مراحل قبل) به‌ عنوان مقاله‌ای با اهمیت در سایت شما است . فراموش نکنید که حتماً از سایر مقالات به مقاله بنیادی لینک بدهید (لینک سازی داخلی).

حتما بخوانید : ” نحوه لینک سازی داخلی

۷- پیوندهای داخلی و عنوان لینک

توصیه می کنم وقتی در حال نوشتن متن پست سئو وردپرس هستید، کلماتی از متن را به مطالب پیشین سایتتان لینک کنید. این موضوع باعث می شود کاربران سایت شما مدت زمان بیشتری را در سایت بمانند و با مراجعه به پست های قدیمی سایت، باعث می شوند موتورهای جستجو مجددا آن پست ها را ایندکس کنند.

این کار نهایتا موجب کاهش بانس ریت ( bounce rate/نرخ پرش ) سایت می شود که یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو می باشد.

وقتی از لینک های داخلی در سایت استفاده می کنید، می بایست عنوان لینک را نیز وارد نمایید. وقتی می خواهید به یک کلمه لینک بدهید، وردپرس علاوه بر آدرس، امکان تعیین عنوان پیوند را نیز برای شما فراهم می کند. بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با لینک در این بخش استفاده نمایید. برای این کار نیز می توانید از افزونه های موجود وردپرس از جمله SEO Smart Links استفاده کنید.

 

۸- به دنبال محتوایی باشید که کاربر آن را دوست دارد

یکی از بهترین روش برای کسب اطمینان از اینکه کاربران از محتوای شما رضایت داشته باشند , از روش‌ها و ابزار های برای فید بک مقالات خود استفاده کنید بطور مثال “امتیاز ستاره ای مطالب” .

۹- کلمات مزاحم را از آدرس پست حذف کنید

بعضی کلمات اصطلاحا کلمات مزاحم (متوقف کننده/stop words) خوانده می شوند. خاصیت این کلمات این است که از نظر سئو برای استفاده در آدرس صفحات مضر هستند. پس توصیه می شود از آنها در تعیین آدرس پست ها اصلا استفاده نکنید که تنها نتیجه اش کاهش فضای محدودیت کاراکترهای آدرس و کاهش رتبه در نتایج گوگل است. پس چه کنیم؟ بهترین کار استفاده از کلمات کلیدی در انتخاب آدرس پست است.

برخی از کلماتی که مزاحم هستند و بهتر است از آنها در آدرس صفحات سایتتان استفاده نکنید، عبارتند از:

  • بهتر
  • اگر (و انواع حروف اضافه دیگر)
  • تنها/فقط
  • اعداد به حروف
  • و…

به عنوان مثال وقتی در حال نوشتن متنی با عنوان “ افزونه های بهینه سازی تصاویر وردپرس ” هستیم، آدرس صفحه ی پست به صورت پیش فرض (با فرض متناسب بودن تعداد کاراکترهای مجاز) به صورت “https://www.web-city.ir/-افزونه-های-بهینه-سازی-تصاویر-وردپرس/” در می آید. در این مثال، کلمه ی “های” کلمه ای اضافی و مضر محسوب می شود. برای تغییر آدرس پست کافیست روی آدرس کلیک کرده و آنرا به عبارتی که دارای کلمات کلیدی و عاری از کلمات مزاحم است تغییر دهید.

نکته مهم: هرگز آدرس پستی را پس از انتشار تغییر ندهید. برای تغییر آدرس تا زمانیکه گوگل هنوز مطلب را ایندکس نکرده است فرصت دارید.

چک لیست نهایی

به عنوان چک نهایی محتوای پست، می توانید از این چک لیست استفاده کنید. تمام نکات ذکر شده در این متن را به اختصار در ادامه پیدا می کنید.

  • گنجاندن کلمات کلیدی در عنوان پست برای خوانندگان و در عنوان متای پست برای موتور های جستجو
  • نوشتن محتوای مناسب همراه با کلمات کلیدی در بخش توضیحات متا
  • استفاده از کلمات کلیدی در انتخاب متن جایگرین برای تصاویر
  • در مقاله خود حتما از یک تصویر استفاده کنید
  • استفاده از لینک های داخلی با استفاده از عنوان مناسب برای پیوند
  • انتخاب مناسب آدرس پست و حذف کلمات مزاحم از آن
  • استفاده مناسب از تگ های هدینگ و گنجاندن کلمات کلیدی در آنها
  • کلمات مزاحم را از آدرس پست حذف کنید

مقاله های خود را بازنویسی نمایید. از نظر ساختار سئو بررسی کنید، گسترش بدهید و مطمئن شوید مقاله کاملاً به‌روز است. بهتر است مقاله ها را به‌طور منظم بازنویسی و گسترش دهید و همیشه آن را به‌روز نگه‌دارید.

حتما بخوانید: ” چگونه برای سایت محتوای مناسب تولید کنیم؟

مسلما نکات مهم در نوشتن متن پست برای بهبود سئو، به همین ها ختم نمی شود. اما چه نکات دیگری را سراغ دارید که می تواند به بهبود سئوی پست ها کمک کند؟ خوشحال می شویم نظرتان را در بخش نظرات این مطلب بیان کنید.

اگر سوالی در زمینه آموزش سئو و طراحی سایت دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا کارشناسان گروه طراحی سایت وب شهر در اولین فرصت به صورت دیدگاه یا ارائه مقاله به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین، خوشحال می شویم که پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با کمک شما پایگاهی ایده آل برای آموزش طراحی سایت و سئو ایجاد نماییم.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 8 =