تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

معرفی و آموزش سئو محلی

معرفی و آموزش سئو محلی

امروزه داشتن سئو خوب و رتبه خب معنایی متفاوت با گذشته دارد، در حال حاضر سایت رتبه خوبی خواهد داشت که تمام موارد مربوط به سئو رو به خوبی انجام دهد، یکی از این موارد سئو محلی هست که در این مقاله از دسته سئو در گروه طراحی سایت وب شهر به معرفی و آموزش سئو محلی می پردازیم.

سئو محلی – Local SEO چیست؟

سئو محلی (local SEO) یا بهینه سازی محلی به این معناست که گوگل بر مبنا مکان جغرافیایی کاربران و سوابق جستجوی آنها نتایج جستجو خود را نمایش می دهد. سئو محلی برای کسب و کارهایی که می خواهند در جستجو محلی گوگل پیشرفت داشته باشند مناسب است.

چگونه در سئو محلی موفق باشیم؟

بطور حتم کسب لینک های مناسب و واقعی از سایت های مرتبط و با هدف گذاری روی عباراتی که در آنها به مکان جغرافیایی شما اشاره شده تاثیر بالایی بر سئو محلی سایت شما خواهد داشت ولی در این بخش به مواردی که باید در محتوای سایت و ساختار کلی آن رعایت کنید اشاره خواهیم کرد.

نکات سئو محلی local SEO وب سایت

قرار دادن نام شهر و منطقه جغرافیایی در محتوای سایت

یکی از اقدامات مهم در جهت پیشرفت سئو سایت و افزایش بازدید و رتبه سایت درج نام شهر و منطقه جغرافیایی در محتوای سایت است.

ایجاد و تأیید صفحه + Google محلی خود

یک صفحه کامل از اطلاعات دقیق موقعیت مکانی و محلی کسب و کار خود ایجاد کنید و آن را تایید کنید. اگر اطلاعات شما در بیش از یک صفحه ثبت شده است، اطلاعات تکراری را حذف کنید . در صفحه خود کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و حرفه خود بنویسید و روزانه چندین مطلب انتشار دهید و به کاربران اجازه دهید تا نظرات خود را درمورد آنها درج کنند. دقت کنید که اطلاعاتی که در صفحه گوگل پلاس خود وارد کرده اید با آدرس وارد شده در سایت مطابقت داشته باشد.

درج موقعیت کسب وکار در فوتر سایت

اطلاعات مکانی سایت را در تمامی صفحات سایت ثبت کنید . بهترین مکان که در تمامی صفحات سایت تکرار می شود فوتر سایت است. درج آدرس دقیق در فوتر موجب جلب اعتماد کاربران و برقراری راحتتر ارتباط با شما خواهد شد.

استفاده از شماره تلفن محلی در آدرس سایت

گوگل بخوبی قادر به تشخیص آدرس موقعیت جغرافیایی موجود در محتوا سایت است . استفاده از شماره تلفن نیز در پیشرفت سئو محلی شما بی تاثیر نیست. دقت داشته باشید که حتما کد شهر را هم بنویسید.

اضافه کردن نقشه از محل کسب وکار خود به وب سایت

یک نقشه از سایت خود با جستجوی محل کار خود در گوگل مپ و درج لینک آن ایجاد کرده و از آن در سایت استفاده کنید.

دریافت بک لینک معتبر حاوی نام مکان جغرافیای

از سایت های معتبر و مرتبط با کسب و کار خود لینک هایی حاوی نام مکان جغرافیایی (با در نظر گرفتن نام تجاری و برند شما ) دریافت کنید. درج آدرس ، شماره تلفن دقیق در این سایت ها نیز موثر است.

پاسخ به سوالات زیر میتواند راهنمای خوبی برای شناخت عوامل موثر بر سئو محلی باشد:

۱- آیا نام، آدرس وتلفن من در تمامی صفحات وبسایت درج شده است؟

روبات های گوگل قابلیت درک شماره تماس و آدرس شما را دارند، به همین دلیل یکی از بهترین فضاهای سایت جهت درج اطلاعات تماس فوتر سایت است که در همه جا تکرار میشود.

۲- آیا هر صفحه از سایت موردنظر از یک محتوای منحصر به فرد برای توضیح یک محصول یا توضیح درباره یک سرویس دهی با بیان جزئیات آن برخوردار است؟

به بیان دیگر محتوای سایت شما نباید تکراری و غیر مفید بنظر برسد، هر صفحه از سایت باید به تنهایی ارائه دهنده مفاهیم و مطالب مشخصی باشد که در بخش های دیگر سایت تکرار نشده است.

۳- آیا وبسایت من در سایت های دایرکتوری محلی معتبر قرار گرفته شده است؟

نکته بسیار ظریف در این بخش مربوط به اعتبار و ارزش سایت های دایرکتوری است. قراردادن لینک سایت خود در هر سایت یا مجموعه ای به معنی پیشرفت شما در نتایج گوگل و یا بهبود سئوی محلی نخواهد بود و تنها سایت های معتبر میتوانند موجب پیشرفت شما شوند، چیزی که به راستی در فضای اینترنت ایران به سختی یافت میشود.

۴- آیا لینک سایت شما در سایت هایی که محتوای شما را کپی کرده اند قرار گرفته است؟

سایت های بسیاری هستند که محتوای خود را تولید نمیکنند بلکه با جمع آوری اطلاعات از اینترنت خوراک محتوایی خود را تامین میکنند. بهتر است همیشه به این سایت ها توجه کنید و مطمئن شوید که لینک شما را بعنوان مرجع مقاله درج نموده اند زیرا بر سئوی کلی سایت و سئو محلی شما بسیار تاثیرگذار است.

اگر به هر دلیل لینک شما درج نشده است از مدیر سایت درخواست کنید که این کار را انجام دهد و یا مقاله شما را از روی سایت خود حذف نماید. در غیر اینصورت میتوانید این کپی برداری را به اطلاع گوگل رسانده و از سایت مورد نظر شکایت کنید.

۵- آیا افراد نظرشان را درباره این سایت بیان کرده اند؟

اگر شما یک صفحه مشخص برای سایت یا تجارت خود در گوگل پلاس ایجاد کرده باشید، کاربران قادر خواهند بود نظراتشان را در مورد کیفیت خدمات شما در آن فضا بیان کنند. یکی از کلیدی ترین پارارمترهای موثر بر سئو محلی همین نظرات کاربران در صفحه گوگل پلاس شماست. شما میتوانید از دوستان یا مشتریان خود درخواست کنید تا نظرشان را مستقیما در صفحه گوگل پلاس برای شما بیان کنند.

۶- آیا این وبسایت کیفیت لینک شدن در سایت های دیگر رادارد؟

مردم معمولا فراموش می کنند که اعتبار سایت شما به عنوان یک فاکتور در رتبه بندی محلی قرار می گیرد. شما برای افزایش اعتبار سایت خود نیاز دارید که سایت های دیگر به شما لینک کنند، پس یک راه برای این کار پیدا کنید. پیشنهاد وبسیما به شما تولید محتوای با کیفیت است.

موارد ذکر شده برای بهبود سئو محلی بسیار ساده بنظر میرسند و شاید شما همه آنها را تاکنون میدانستید، پس میتوانید با رعایت این اصول ساده و صرف کمی وقت سایت خود را در نتایج گوگل بالا برده و همچنین خود را برای کاربران محلی آماده کنید.

اشتباهات رایج در سئو محلی

به همان راحتی که انجام مراحل درست می تواند به روند بهبود رتبه سایت شما کمک کند، برداشتن قدم های اشتباه می تواند رتبه سایت شما را پایین آورده و حتی در بعضی مواقع باعث جریمه سایت شود. در این بخش توجه شما را به برخی از اشتباهات رایج در سئو محلی جلب می کنیم:

۱- استفاده نکردن از کد تلفن شهر

نام، شماره تلفن و آدرس از فاکتور های مهم در رتبه بندی جستجوی محلی هستند. اگر هنگامی که شماره تماس خود را در سایت قرار می دهید کد شهر را در آن لحاظ نکنید، یک فاکتور موثر در بهبود روند سئو محلی را از دست داده اید.

۲- عدم درج آدرس شرکت

گوگل بسیار هوشمند است و آدرس های پستی را بخوبی می شناسد. اگر در صفحه تماس خود از نقشه گوگل یا تصاویری برای نمایش کروکی استفاده میکنید، حتما آدرس خود را بصورت متنی نیز درج کنید تا روبات های گوگل قادر به درک آن باشند.

۳- کامل نکردن صفحه پروفایل در گوگل پلاس

هرچند که خود گوگل انکار می کند اما عاشق صفحاتی است که اطلاعاتشان کامل است .
Google+ یک فرصت بسیار مناسب برای ایجاد یک صفحه اجتماعی برای کسب و کار شماست. شما باید یک صفحه پروفایل ایجاد کنید و تمامی اطلاعاتی که از شما خواسته شده را در آن پاسخ دهید. زمینه کاری خود را به دقت تعیین کنید و تصاویری که تمایل دارید در نتایج گوگل دیده شوند را در این صفحه بارگذاری کنید.

۴- استفاده از کلمات کلیدی اشتباه

آیا تابه حال درباره پیشنهاداتی که تضمین می دهند رتبه سایت شما را بالا ببرند و در غیر اینصورت پول شما را پس می دهند چیزی شنیده اید؟ این روش تنها با هدف گذاری روی کلمات کلیدی نامناسب یا کم جستجو بازدهی خواهد داشت.

در این روش شرکت ها به شما کلمات و عباراتی را پیشنهاد میدهند که رقابت در آنها بسیار کم است. مثلا نام شرکت یا سایت خودتان! این کلمات عموما تعداد جستجوی کمی در ماه دارند و درست به همین دلیل است که کس دیگری روی آنها سرمایه گذاری نکرده. پس در انتخاب کلمات کلیدی هدف دقت کنید.

۵- نادیده گرفتن سرعت سایت

گوگل عاشق این است که بهترین نتیجه را برای جستجوگران فراهم کند. سایت شما باید به سرعت بالا بیاید و تجربه خوبی را برای کاربر فراهم کند. با در نظر گرفتن سئو محلی یا حتی بدون آن، سال ۲۰۱۴ سالی است که در آن بالا بودن سرعت سایت و فراهم کردن محیطی کاربرپسند اهمیت زیادی دارد.

۶- استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی

اگر به روزهای اولیه ی حضور سئو محلی برگردیم متوجه می شویم که استفاده بیش از اندازه از یک کلمه کلیدی رتبه سایت را درموتور جستجو بالا می برد. طولی نکشید که گوگل متوجه این بازی شد و تاثیر آن را از بین برد. امروزه همچنان افراد فکر می کنند که استفاده بیش از اندازه کلمه کلیدی رتبه سایتشان را بالا می برد در صورتی که در بسیاری موارد حتی باعث کاهش رتبه سایت آنها می شود، بنابراین از انجام چنین کاری خوددراری کنید.

۷- عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجو فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارند که از جمله آنها میزان به اشتراک گذاری مطالب است. به اشتراک گذاری مطالب (بیش از همه در Google+ و بعد از آن در facebook) از فاکتور های مهم گوگل در سئو محلی است.

************

۱۰ دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

۱- بطور متوسط ۶۴ درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند

۲- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود ۵۸ درصد رشد داشته است.

۳- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.

۴- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.

۵- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.

۶- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.

۷- تنها ۱۰ درصد از کسب و کارها محل خود را در Google palce ثبت کرده اند.

۸- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.

۹- حدودا خوانندگان روز نامه های محلی بین ۴۰ تا ۸۰ درصد افت داشته اند.

۱۰- حدود ۷۰ درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.

 

** میتوانید با رعایت این اصول ساده و صرف کمی وقت سایت خود را در نتایج جستجو محلی گوگل بالا برده و خود را برای کاربران محلی نمایش دهید.

*** سئو مجموعه از کارها در کنار هم می باشد و اگر اکثر این کارها را انجام ندهید رتبه خوبی نخواهید داشت. پس برای داشتن رتبه خوب به تمام موارد اهمیت دهید!

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =