تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

مواردی که دیگر نباید در طراحی سایت خود استفاده کنید

مواردی که دیگر نباید در طراحی سایت خود استفاده کنید

مهم ترین نقش یک طراح وب سایت این است که بداند که باید چه کاری انجام دهد. هر موردی که در طراحی سایت مشتریان تان انجام می دهید باید دارای هدف و عملکرد عالی باشد. گاهی اوقات ما عواملی را در طراحی سایت خود قرار می دهیم که متناسب نیستند و بسیار هم قدیمی می باشند و نوع جدید و بهتری از آن وجود دارد که می توانیم در طراحی وب سایت خود قرار دهیم.

حال زمان این است که به اشتباهات رایج و قدیمی در طراحی وب سایت ها بپردازیم. این عوامل در طراحی سایت بسیار قدیمی هستند و برای موفقیت طراحی وب سایت بسیار مضر می باشند و امنیت وب سایت ها را به خطر می اندازند. ابتدا نگاه می کنیم که چرا این موارد از دور خارج شده اند و سپس به موردی که می توانید جایگزین آن کنید، می پردازیم.

آیکون رسانه های اجتماعی در تیتر وب سایت

این آیکون ها باید به جذب بازدیدکنندگان توسط شبکه های مختلفی اجتماعی کمک کنند، نه این که باعث خروج آن ها از وب سایت شود. حتی اگر یک بازدیدکننده با هدف خاصی وارد وب سایت تان شد، نباید موارد این چنینی در تیتر باعث بازگشت آن ها از وب سایت شما شود.

به جای این مورد باید چه کنید

شما باید به جای دکمه های لینک شبکه اجتماعی، به پلاگین های رسانه های اجتماعی در وب سایت خود روی آورید. این امر باعث می شود تا بازدید کنندگان تان به صفحه اجتماعی وب سایت تان رجوع کنند و بدون اینکه از صفحه خارج شوند فعالیت های مورد نظرشان را انجام دهند. این مورد باعث می شود تا بازدید کنندگان سایت تان را به جای که می خواهید، هدایت کنید.

شما می توانید این آیکون ها را در فوتر و یا نوار کناری سایت نیز قرار دهید. این موارد نباید خیلی چشمگیر باشد. این موارد تنها باید برای کاربران وب سایتی واضح باشند که به جستجوی آن هستند.

تصاویر استوک آشکار

تصاویر بزرگ و تمام صفحه در طراحی وبسایت ها یک گرایش بزرگ هستند و برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وب سایت استفاده می شوند. متاسفانه، تصاویر استوک کلیشه ای تاثیر معکوسی دارد. کاربران سایت از تصاویری که بارها دیده اند، صرفه نظر می کنند و ممکن است از وب سایت شما خارج شوند و به این ترتیب است که میزان مشتریان وب سایت تان کاهش می یابد.
به جای این مورد باید چه کنید.

شما انتخاب های زیادی در این جا دارید.

  • اولین انتخاب این است که خود از دوربین های موجود در تلفن همراه تان که امروزه در تمامی موبایل ها موجود است، استفاده نمایید و تصاویر خلاقانه ای بگیرید، کاربران سایت به این مورد پاسخ و واکنش مناسبی می دهند.
  • انتخاب دوم، برگزیدن تصاویر استوک با دقت فراوان می باشد. استفاده از تصاویر استوک با کیفیت و گران قیمت می تواند کاربران را به طراحی سایت تان جلب نماید.

یک تصویر کم کیفیت که زیبایی دارد بهتر از تصویر با کیفیتی است که بارها دیده شده است.

شرکت ها و وب سایت هایی وجود دارند که تصاویری استوکی ارائه می دهند که بسیار بی نظیر و زیبا هستند. یکی از این سایت ها که با اسکرول کردن می توانید تصاویر را مشاهده بفرمایید، INSTAGERAM می باشد.

لینک های ایمیل

لینک ایمیل در وب سایت ها باعث می شود تا کاربران سایت با اعضای تیم طراحی وب سایت مورد نظر تعامل داشته باشند.
معمولا زمانی که لینک ایمیل را باز می کنید، وارد صفحه مربوط به ارسال ایمیل نمی شوید. من حتی از برنامه APPLE MAIL نیز در این زمینه استفاده کردم و در هر صورت مجبور به ترک این صفحه شدم. تنها کاری که می توانستم انجام دهم این بود که روی لینک ایمیل، راست کلیک کنم و آن را ذخیره نمایم و در بخش ارسال ایمیل خود جای گذاری کنم.
نیازی به گفتن نیست، اما این مورد می تواند تجربه بدی را برای کاربران وب سایت رقم بزند.
لینک ایمیل ها می تواند توسط ربات ها آسیب ببیند و به صورت SPAM در صفحه ایمیل مشتریان وب سایت نمایان شود.

به جای این مورد باید چه کنید

شما حتما به عنوان طراح وب سایت، چند بار فرم ایمیل را برای وب سایت ها طراحی کرده اید. از این رو از این تکنیک در هرجا از وب سایت که نیاز به آدرس ایمیل دارد، استفاده کنید. در صفحات “ارتباط با ما” می توانید این فرم کوچک را برای ایمیل قرار دهید تا مشتری سایت آن را پر کند و برای تایید شدن به آدرس ایمیل شان، پیام فرستاده شود. این امر مزیت های زیادی را در بر دارد:

  • فرم های ایمیل در وب سایت می تواند به آسانی تحت نظارت قرار بگیرد
  • ایمیل هایی که از طریق این فرم ها ارسال می شود توسط GOOGLE MAIL APP می تواند فیلتر شود
  • شما می توانید بخش های بخصوصی را در این فرم قرار دهید تا مخاطبین سایت تان پر نمایند

اگر به هر دلیل باید آدرس ایمیل در وب سایت تان وجود داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که به صورت لینک در طراحی وب سایت تان قرار نگرفته است و از این رو پیام های شما به بخش SPAM آدرس ایمیل مشتریان هدایت نمی شود.

متن های مشتری محور

یکی از بهترین عواملی که می توانید در پروژه های طراحی سایت قرار دهید، متن های تجاری و بازاریابی متناسب می باشد. مشتریان وب سایت از سایت ها برای اهداف تجاری استفاده می کنند و به وب سایت هایی جذب می شوند که برایشان شگفت انگیز باشد.

وب سایت و محتوای آن باید به گونه ای باشد که کاربران سایت را، به مشتریان وب سایت تان تبدیل کنند. آن ها باید بدانند که چرا این وب سایت و محصول یا سرویس های آن برای وی مفید است؟
با قرار دادن یک تیتر در فضای خالی زیاد نمی توانید کاربران سایت را به محتوای وب سایت خود جلب نمایید. به مثال زیر دقت کنید:

به جای این مورد باید چه کاری انجام دهید؟

چه محتوای وب سایت توسط یک طراح وب سایت مهیا شود یا توسط مشتری وب سایت، فرقی ندارد، در هر صورت باید مزیت های محصولات و سرویس های خود را به کاربر سایت معرفی نمایید. این مزیت نباید یکی از ویژگی محصولات و یا سرویس های سایت و یا اغراق کردن درباره آن ها باشد. شرکت و وب سایت باید برای کاربران سایت مشخص کند که به چه ترتیب می توانند نیازهای مشتریان را تحقق ببخشند.

به جای استفاده از ” کیفیت محصولات، کیفیت سرویس ها و نوآوری ها از سال ۱۹۴۹” می توانید از این جمله استفاده کنید: ” آیا از پرداخت هزینه ها برای رسیدن به نیازهای خود خسته شده اید؟ پکیج با کیفیت چاپ افست با حداقل ترین تعداد سفارشات، به نظر شما چگونه است؟”

این مورد به مشکل اصلی مشتری وب سایت اشاره می کند و سپس آن را رفع می نماید؟

دکمه ها با پس زمینه خالی برای دعوت به عمل ها

این دکمه ها که به “دکمه های روح” مشهور است، نمونه ای از موارد قدیمی در طراحی وب سایت ها می باشد. در این مورد یک متن کوتاه در یک دکمه مستطیل شکل بدون هیچ پس زمینه ای قرار می گیرد: این موارد شمار کلیک کردن کاربران را در وب سایت کاهش می دهد.

مشکل این گزینه ها این است که همیشه به عنوان یک دکمه توسط کاربران سایت شناخته نمی شوند. تجربه های بی نظیر کاربران سایت نشان داده است که این دکمه ها باید قابل کلیک و واضح باشند، در حالی که این دکمه ها چنین عملکردی را در طراحی وب سایت تداعی نمی کنند.

به جای این مورد باید چه کنیم

دکمه های موجود در طراحی وب سایت شما باید دارای طرح و سبک باشد. به موارد زیر در این زمینه دقت کنید:

  • رنگ: رنگی که در این دکمه های استفاده می کنید باید با پس زمینه طراحی سایت و سایر بخش های وب سایت تان همخوانی داشته باشد. نباید این موارد را ثابت نگاه دارید، برای جلب توجه کاربران وب سایت باید این موارد را به صورت POP-UP نمایش دهید.
  • شکل: مستطیلی که گوشه های گردی دارد برای دکمه های قابل کلیک در وب سایت بسیار عالی عمل می کند. این گوشه های گرد نظر کاربران را به متن CTA این دکمه جلب می نماید.
  • متن: از کلماتی در این دکمه های دعوت به عمل یا CTA استفاده کنید که کاربر به راحتی بتواند تصمیم بگیرد که می خواهد روی آن کلیک کند یا خیر. برای مثال، کلمه “دریافت کنید” بهتر از ” خرید کنید” می باشد.

در حالی که دکمه ها با پس زمینه خالی برای گزینه های دعوت به عمل شما در طراحی سایت مناسب نیست، اما برای دکمه های دعوت به عمل ثانویه بسیار کاربرد دارد. این مورد وزن بصری کمتری از دکمه دعوت به عمل اصلی دارا می باشد تا کاربران ابتدا بیشتر به CTAاولیه و اصلی توجه کنند و سپس به این دکمه های ثانویه دعوت به عمل روی آورند.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =