تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

موفقیت در طراحی سایت

موفقیت در طراحی سایت

من اصلا تمایلی ندارم تا راجع به کلماتی که شما در طراحی وب سایت استفاده کردید،صحبت کنم. شما طراحان وب سایت باید بدانید که برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود، باید کلمات را به گونه ای برای کاربران وب سایت خود به تصویر بکشید تا ارزش وب سایت خود را بالا برده و شما باید به آن ها نشان دهید که شما با استفاده از این کلمات ارزشمند می توانید محصولات را در وب سایت و با ترفند های بازریابی بفروشید.

من به عنوان طراحی وب سایت، برای ارائه نظرات خود به کاربران وب سایت، اصلا از کلمات پیچیده استفاده نمی کنم. بالعکس من با استفاده از کلمات اصلی در عین حال ساده، عقاید خودم را به آن ها تفهیم می کنم.

من در این مقاله تمایل دارم تا مرحله به مرحله، به شما نشان دهم تا با تصویر کشیدن کلمات در ارائه نظرات خود بتوانید ، به صورت خیلی کارآمد طراحی بهینه وب یا سئو سایت خود را به آن ها ثابت کنید.

قدرت ارائه ایده ها
تفاوت بین شرکت Apple و Dell چیست؟ من در جواب می توانم بگویم که به ظاهر, آن ها هیچ تفاوتی با هم ندارند. هر دو شرکت های کامپیوتری هستند که اهداف یکسانی را برای عرضه خدمات به مشتریان دنبال می کنند. اما چرا افراد ، پول بیشتری به شرکت اپل می دهند؟ خوب، مطمئنا کیفیت محصولات و نبود ویروس و سهولت استفاده از آن، خیلی بهتر از شرکت Dell می باشد. اما آیا واقعا این پارامترها، دادن هزینه های بالاتر را توجیه می کنند؟ پاسخ من این است که شرکت اپل، قدرت واژگانی عالی دارد و ایده ها و پیشنهادات خود را خیلی مشخص به مشتریان ارائه می دهد. آن ها بر این باورند که مشتریان فقط یک کامپیوتر ساده نمی خرند، آن ها در اصل کامپیوتر شرکت اپل را خریداری می کنند و این ، تفاوت بارز اپل با Dell است.

شرکت اپل بیان قوی ای برای ارائه خدمات شرکت خود دارد و از همان لحظه که شما به فروشگاه ها پا می گذارید، احساس می کنید که بهتر از شرکت اپل وجود ندارد و کیفیت محصولات و خدمات آن بالاتر است. این شرکت به گونه ای خدمات خود را برای مشتریان بازاریابی می کند که آن ها حاضر می شوند هزینه های بیشتری را برای خرید کامپیوترهای اپل پرداخت کنند. اما حقیقت این است که اپل و Dell هر دو یک کیفیت را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

اپل ، فقط یک مارک تجاری نیست، اپل شرکتی است که قدرت بیان قوی ای دارد. تولید کنندگان ماشین و لباس ، هر دو به یک شکل، کار می کنند. اما آن چه که آن ها را در عرصه تجارت موفق می کند، بازاریابی با بیان قوی می باشد. تولیدکننگان شلوار لی هم در این زمینه بسیار قوی می باشند.

۷ ثانیه اول ، خیلی مهم است
آیا شما می دانید که ۷ ثانیه اول، چقدر برای جذب مشتریان مهم است؟ حتی برای مصاحبه ها،جلسات و ارائه ایده ها و پیشنهادات، نقش بسزایی دارند. شما طراحان وب سایت برای این که در ارائه خدمات وب سایت خود برای مشتریان، موفق باشید و مشتریان زیادی را به سمت وب سایت خود جذب کنید، باید ۷ ثانیه اول ارتباط با آن ها را مد نظر قرار دهید. این ۷ ثانیه، نقش اساسی در جذب مشتریان و در نتیجه موفقیت وب سایت شما ایفا می کند. ما در اینجا یک سری نکات را برای کمک به شما در این زمینه ، در اختیار شما قرار می دهیم.

در جلسات خود با مشتریان، خیلی به موقع حضور به هم رسانید و خیلی شیک لباس بپوشید
توجه داشته باشد که پارامتر زمان ، یعنی سر وقت حاضر شدن و همچنین پوشیدن لباس های شیک، منجر به جذب بیشتر مشتریان و در نتیجه موفقیت طراحی سایت شما طراحان خواهد شد. البته شما طراحان وب سایت ، نباید طوری لباس بپوشید که با آن ها راحت نباشید.

اعتماد به نفس داشته و همیشه سرحال و شاداب باشید
زمانی که مشتریان بفهمند که شما اعتماد به نفس کافی ندارید، مطمئنا کنار می کشند. در ضمن به خاطر داشته باشید که شما طراحان وب سایت باید به اندازه کافی بخوابید تا همیشه سرحال باشید. کاربران وب سایت، تمایلی به دیدن طراحان خسته ندارند.

همیشه لبخند بزنید و اگر کسی به شما نوشیدنی تعارف کرد، حتما قبول کنید
همیشه لبخند بزنید و اگر کسی به شما نوشیدنی تعارف کرد، حتما قبول کنید. لبخند باعث می شود که شما به مشتریان خود، روی خوش نشان دهید. در ضمن خوردن نوشیدنی را هم از یاد نبرید. شما طراحان وب سایت نباید با دهانی خشک با مشتریان وب سایت خود صحبت کنید.

در جلسه همه کارها را با برنامه ریزی دنبال کنید
هدف نهایی ارائه بر مبنای ساختاری است که شما می توانید از طریق آن ، ارزش کار طراحی وب سایت خود را بالا ببرید. هیچ وقت سعی نکنید که ایده ها و عقاید خود را در یک صفحه گذاشته و در اختیار مشتریان خود قرار دهید. این کار باعث می شود تا آن ها برای کار شما ارزش قائل نشوند. شما باید برای سازمان دهی کارهای خود، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • فرمت
  • فرمت برگه های ارائه شما باید به صورت چاپ شده باشد. من سعی می کنم تا مطالب مورد نظر را روی Ipad خودم نشان دهم، اما خوب کار نمی کند. شما طراحان وب سایت بهتر است از وسیله ای برای نشان دادن مطالب خود استفاده کنید تا کاربران هم به راحتی بتوانند مطالب وب سایت شما را ببینند.

    هر فردی تمایل دارد تا از مطالب وب سایت شما کپی بگیرد. مطالب را طبقه بندی نکنید و آن ها را به هم گیره زده و در اختیار مشتریان خود قرار دهید. آن ها با انجام این کار میبینند که ارائه شما چقدر ارزشمند و انعطاف پذیر است.

  • کاور
  • ارائه مطالب شما باید کاور داشته باشد. مطالب را به صورت کاور شده در اختیار کاربران وب سایت خود قرار دهید و در مرحله اول طراحی وب سایت، انتظارات خود را بیان کنید. در ضمن تاریخ زدن و گذاشتن لوگوی شرکت خود را بر روی برگه ها فراموش نکنید.

  • صفحه تماس با ما
  • این صفحه با کاربران وب سایت شما می گوید که اگر سوالی داشتند می توانند از شما بپرسند و خیلی راحت با شما در ارتباط باشند.

  • مروری بر مفاهیم صفحات
  • زمانی که قرار است راجع به بیان کلمات و مطالب خود صحبت کنید، باید از قبل ، آن ها را مرورکرده و مورد ارزیابی قرار دهید. فقط از ۳ مفهوم واضح برای ارائه های خود استفاده کنید. اگر مفاهیم وب سایت شما زیاد باشد، کاربران وب سایت نمی توانند با آن ها کنار آمده و نمی توانند راجع به این مفاهیم تصمیمات درست بگییرند. هر مفهوم، یک صفحه بازبینی دارد و این صفحه طوری طراحی شده که مفهوم را به خوبی توضیح می دهد. شما باید نطرات و ایده های خود را در صفحات قرار داده و توجه داشته باشید که مهم ترین صفحه، صفحه مارک تجاری وب سایت شما می باشد.

  • اصول طراحی
  • زمانی که مفاهیم وب سایت خود را مورد بازبینی قرار دارید، الان دیگر وقت آن رسیده تا اصول طراحی وب سایت خود را برای مشتریان وب سایت توضیح دهید. اصول طراحی شامل ایده ها ، بافت جملات، نظرات و تصاویر و نقل قول ها می باشد و به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید طراحی وب سایت خود را ارائه دهید. شما طراحان وب سایت باید خیلی درست کار کنید تا کاربران وب سایت ، نظر مساعدی به طراحی وب سایت شما نشان دهند.

  • طراحی
  • این صفحه، طراحی وب سایت شما را نشان می دهد. شما نباید این صفحه را خیلی رنگ رنگی و تزئین کنید. حتی بهتر است از صفحه نمایش های خیلی ساده و نه متنوع استفاده کنید. این ارائه شماست که نقش بسیار مهمی را در طراحی وب سایت شما بازی می کند. اگر فکر می کنید با این طراحی های ساده نمی توانید خدمات وب سایت خود را به مشتریان عرضه کنید، پس تلاش اضافه نکنید تا طراحی های پیچیده تری را به آن ها اضافه کنید. مطمئن باشید با انجام این کار، فقط وقت خود را تلف کردید.
    در اینجا یک استثناء وجود دارد که مربوط به طراحی واکنشگرا می باشد. شما طراحان وب سایت می توانید اول طراحی را به شکل های مختلف نشان دهید و یک نمونه از طراحی واکنشگرا در وب سایت خود را در اختیار کاربران وب سایت قرار دهید.

  • طراحی های بیشتر

این صفحه، صفحه خیلی واجبی نیست، اما شما می توانید نشان دهید که طراحی وب سایت شما در زمینه های مختلفی انجام شده است.البته باز هم بسته به مارک تجاری وب سایت شما، می توانید از این صفحات استفاده کنید.

کیفیت طراحی وب سایت شما مهم است نه کمیت
همیشه شما طراحان وب سایت باید به کیفیت مطالب وب سایت خود توجه داشته باشید. شما طراحان باید تا آن جایی که امکان دارد، یک مفهوم و نه چند مفهوم را برای کاربران خود به صورت بهینه، توضیح دهید.
خواه مشتریان شما از شرکت های کوچک و یا شرکت های بزرگ باشند، شما طراحان بهتر است که فقط از یک فرمت استفاده کنید که این چند سال در دست داشتید. تنوع پروژه ها و طراحی ها هم نباید فرمت مطالب شما را تحت تاثیر قرار دهند. من این اصل را از یکی از خرده فروشان جهانی یاد گرفتم.

اهداف طراحی وب سایت
من فقط یک هدف را برای طراحی وب سایت خود در نظر گرفته ام و چند سال است که هدف خودم را تغییر ندادم. هدف ارائه ایده ها و پیشنهادات ، استفاده از یک مفهوم است و مشتریان با شنیدن ارائه پیشنهادات شما، اهداف طراحی وب سایت را به خوبی درک می کنند. اگر کاربران نتوانند هدف بهینه سازی وب سایت شما را درک کنند، مطمئن باشید که با دست خود طراحی وب سایت خود را از بین بردید.

از نظرات خود دفاع کنید
یکی از بدترین کارهایی که طراحان وب سایت انجام می دهند این است که پیاپی ، نظرات و ایده های خود را به مشتریان وب سایت بیان می کنند و اصلا به آن ها فرصت نمی دهند تا راجع به طراحی شما صحبت کنند. در اصل از مشتریان وب سایت، بازخوردی نمی گیرند و نمی دانند که نظر آن ها راجع به طراحی وب سایت مورد نظر چیست.
طراحان وب سایت باید از ایده ها و نظرات مشتریان وب سایت استفاده کنند و اگر آن ها باید بتوانند زمانی از گفته های خود دفاع کنند که مشتریان ، مخالفت خود را از طراحی وب سایت ، اعلام می دارند.

تنظیم صورت جلسه
من باید برای ارائه نظرات خود، دستور جلسه ای را تنظیم کنم تا مشتریان در جریان کار من قرار گیرند. من حتی قسمتی را هم برای پرسش پاسخ کنار گذاشتم. این قسمت برای من خیلی مهم است.چرا که من با ایده ها و بازخورد مشتریان وب سایت خود آشنا شده و می توانم از طریق این پیشنهادات، وب سایت خود را به صورت بهینه ای طراحی کنم. من باید نیاز های آن ها در طراحی وب سایت درک کنم و تا آن جایی که امکان دارد ، نیاز های مشتریان وب سایت خودم را برآورده سازم.

توجه داشته باشید که شما باید ایده ها و مطالب اصلی را برای مشتریان وب سایت توضیح دهید
طراحان وب سایت باید به این نکته توجه داشته باشند که به جای نشان دادن طراحی و فونت و رنگ، باید ایده ها و نظرات خود را در زمینه بهینه سازی وب سایت در اختیار کاربران قرار دهند.

*** شما باید ایده های خود را بر مبنای حقایق بیان کنید.

شما نباید از مشتریان خود اجازه بگیرید، طراحی وب سایت شما به همین شکل است و تغییر نمی کند
شما باید ایده های جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهید. نه این که از همان ایده های قبلی طراحی وب سایت خود که برای آن ها تکراری است، استفاده کنید. طراحان وب سایت باید به این نکته توجه کنند که این ارائه، راجع به طراحی لوگو نمی باشد، بلکه هدف آن، ارائه ایده هایی است که شرکت طراحی وب سایت را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیایید به مثال قبل برگردیم. وجه تمایز شرکت اپل با iPhoneچیست؟ چرا که این شرکت ویژگی طراحی های خود را تغییر داده و از مشتریان خود اجازه نمی گیرد که فلان محصول را طراحی کند یا خیر. در اصل ، این شرکت به ما می فهماند که نظر مشتریان ، نمی تواند طراحی های آن را تحت تاثیر قرار دهد.
هر زمان که شما راجع به ایده های خود صحبت می کنید، به راحتی می توانید اهداف خود را در گفتمان خود بگنجانید و از آن ها برای پیشبرد اهداف طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

توجیه ایده های طراحی وب سایت خود در برابر مخالفت ها
همیشه طراحان وب سایت در زمینه طراحی وب سایت خود با یک سری مشکلات و مخالفت ها دست و پنجه نرم می کنند. آن ها باید مخالفت های وارد به طراحی های خود را مد نظر قرار داده و به دنبال راه حلی برای رویارویی با آن ها باشند. شما طراحان وب سایت باید قبل از تشکیل جلسه، به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است مشتریان ، با ایده های شما مخالف باشند. اگر مشتریان سوالات پیچیده ای پرسیدند، شما می توانید از افراد دیگر بپرسید که نظر آن ها راجع به این مشکل چیست. از ایده های افراد استفاده کرده و سعی کنید آن ها را حل کنید. شما نباید به خاطر ایده های مخالف، با مشتریان خود چالش کنید.

هرچه اعتماد به نفس شما بیشتر باشد، بهتر می توانید مشکلات را حل کنید. هدف طراحی وب سایت شما، استفاده از این ایده ها برای توسعه وب سایت می باشد.

یک طراح خوب وب سایت باید مراقب کارهای خود باشد و کاملا چشمان خود را به روی مسائل مربوز به طراحی وب سایت باز کند. من حالا می فهمم که چرا طراحان وب سایت ، روزها و ساعت ها وقت می گذارند تا ارائه های خود را قبل از جلسات، مورد باربینی قرار دهند و در نتیجه آن ها می توانند پیش بینی کنند که مشتریان در کجا، مخالفت خود را بیان می کنند. پس طراحان وب سایت با توجه به این امر، می توانند از عهده حل مسائل برآیند.

عکس العمل های منفی
اگر شما طراحان نتوانستید مشتریان وب سایت خود را توجیه کنید، چه اتفاقی می افتد؟همیشه توجیه ایده ها و قانع کردن مشتریان ، به خوبی صورت نمی گیرد و جواب نمی دهد. ممکن است مشتریان، با شنیدن توجیهات شما قانع شوند، ممکن است قانع نشوند.

اگر دیدید که راه حل های شما جواب نمی دهد، شروع به پرسیدن یک سری سوالات از مشتریان وب سایت خود کنید. شما باید از این قضیه مطمئن شوید که سوالات شما، ذهنیت آن ها را در طراحی وب سایت تغییر می دهد. از مشتریان وب سایت خود بخواهید تا راجع به ایده ها و اهداف و نیازهای خود با شما صحبت کنند.

*** اگر آن ها اهداف شما را درک نکنند ، لطفا این قضیه را درک کنید. چون خیلی طبیعی است.

نتیجه گیری از جلسات
در آخر جلسه یعنی زمانی که جلسه تمام شود و شما ایده های خود را در اختیار مشتریان وب سایت قرار دادید، از آنها بخواهید تا اگر مسئله ای برای آن ها مبهم است و سوالی دارند را خیلی راحت از شما بپرسند. شما باید به مشتریان خود این اطمینان را بدهید که مشکلات را در جلسه بعدی حل کرده و نیازهای مشتریان را در راستای اهداف طراحی وب سایت خود قرار می دهید. اگر مشتریان بخواهند جلسه را ترک کنند، لطفا از آن ها خواهش کنید که تا آخر جلسه منتظر مانده و ایده های خود را برای پیشبرد طراحی وب سایت، در اختیار شما طراحان قرار دهند.

*** البته ارائه مطالب و بیان ایده ها در جلسات، زمانی طاقت فرسا می شوند که هم فضا مناسب نباید و هم شما، زمان را مد نظر نگیرید. شما طراحان وب سایت بهتر است که خودتان را بمور کنید و محیطی را برای جلسات خود در نظر بگیرید که از همان ابتدا ، مشتریان را جذب کنید. شما می توانید برای نشان دادن رغبت خود برای بیان ایده ها، یک جا ننشینید و راه بروید.

*** قبل از طراحی وب سایت خود حتما از متخصصان در این زمینه مشاوره بگیرید. همکاران ما در گروه طراحی سایت وب شهر آماده مشاوره رایگان به شما می باشد.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =