تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب

*** یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در زمینه سئو و بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی مناسب، مرتبط و با کیفیت است.

در انتخاب کلمات کلیدی به خودتان را جای کاربر بزارید و به این فکر کنید که اگر شما دنبال همچنین محصول و یا خدماتی بودید چه واژه هایی را جستجو می کردید… از همان واژه برای سایت خود استفاده کنید البته با شرایط زیر:

هر فردی در نهایت کسب و کارش را گسترش خواهد داد و تحقیقاتی در رابطه با کلمات کلیدی مناسب کسب و کارش انجام خواهد داد و شما سرانجام نیاز به پیدا کردن کلماتی خواهید داشت که برای کسب و کار شما جواب دهد اما مهمترین بخش در باره یک کلمه کلیدی این است که دید خودتان را درباره کسب و کارتان کاملا فراموش کنید و خودتان را به جای مشتریان بالقوه تان قرار دهید.

این پروسه بصورت روتین با طوفان های ذهنی ( brain storming ) و پاسخگویی به چند سوال اساسی آغاز می شود. این مرحله برای ایجاد چشم انداز طبقه بندی شده بسیار مهم است ، چرا که باعث می شود اجزای گوناگون کسب و کارتان را بررسی کنید .با پاسخگویی به این سوال آغاز کنید : چه خدماتی را به مشتریان ارائه می دهید؟

تا حدی که می توانید جامع به موضوع نگاه کنید و لستی از تمامی عباراتی ممکن را که می توانید به عنوان کلمه کلیدی در نظر بگیرید، ایجاد نمایید اما اطمینان حاصل کنید که شما این فرایند را از نگاه مشتری انجام می دهید.

زمانی که شما یک لیست از کلمات کلیدی مستعد (evaluate search volume) را ایجاد کردید مورد بعدی که به آن نیاز خواهید داشت، این است که به کمک ابزارهای بررسی میزان کاربردی کلمات کلیدی تان بررسی کنید چه حجمی از تقاضا برای این عبارت ها و جود دارد یا چه تعداد بار در روز جستجو می شوند یکی از رایج ترین ابزارها ، ابزارهای کلمات کلیدی گوگل هستند (adwords.google.com ).

در خلال انجام این بررسی کلمات کلیدی کاربردی را به دست خواهید آورد که بارها و بارها در روز جستجو می شوند اما هنوز راه درازی باقی مانده است. کلماتی که در دراز مدت و با تحقیق حاصل می شوند کمک فوق العاده ای به سئو شما می کنند و به ما اجازه می دهند تا به دنبال حجم زایدی از کلمات کلیدی با رقابت کمتر برویم که تا حد زیادی به کسب و کار ما مربوط شوند.

برای مثال اگر فروشنده قاب های آیفون باشید و کلمه “قاب آیفون” را انتخاب کنید این گزینه به شدت رقابتی است و تعداد دفعات زیادی در روز جستجو می شود و احتمالا به دست آوردن رنک بالا برای آن سخت است . اما می توانید به لیست کلمات کلیدی دراز مدت نگاهی بیاندازید و کلمه “قاب طلایی آیفون ” را انتخاب کنید که به کسب و کار شما نزدیک و رقابت کمتری خواهد داشت .

اما بخش مهم قضیه اینجاست که شما ممکن است بتوانید هزاران ترکیب مشابه برای سرمایه گزاری دراز مدت بدست آورید که همگی آن ها ترافیک بیشتری را ایجاد کنند . در نهایت شما باید سروسامانی به لیست کلمات کلیدی(categorize by keywords) تان بدهید تا مفهوم و دسته بندی شده باشند.

هیچ روش کاملا درست یا غلطی برای انجام این کار وجود ندارد تنها باید به دنبال راهی باشید که برای شما جواب دهد تا این گروه کلمات را انطور که میخواهید سروسامان دهید .

*** هر فردی به شکلی متفاوت جستجو خواهد کرد و هر چقدر بیشتر جستجو کنید اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد.

کلمات کلیدی را در کجا قرار دهیم

برای تمرکز صفحه بر کلمات کلیدی خاصی, شما می بایست آن را در بخش های مختلف صفحه قرار دهید. جدا از صفحات اصلی سایت که دارای چندین کلمه کلیدی می باشند سایر صفحات می بایست بر روی یک کلمه و جمله کلیدی تمرکز نماید.

پس از آنکه مهترین کلمه کلیدی خود را انتخاب نمودید, می بایست آن را در بخش های زیر قرار دهید:

در عنوان هر صفحه

مهترین مکانی که کلمه کلیدی مورد نظر را می بایست قرار دهید عنوان صفحه می باشد و این مورد برای سئو وب سایت مهترین مسئله می باشد.

نمونه هایی از عنوان بهینه سازی شده برای صفحه اصلی:

*** Electronics, Cars, Fashion, Collectibles, Coupons and More Online Shopping | eBay
*** Shoes, Clothing, and More | Zappos.com
*** Shop clothes for women, men, maternity, baby, and kids | Gap

نمونه هایی از عناوین بهینه سازی شده برای صفحات داخلی:

*** Electronics | eBay
*** Popular Men’s Shoe Styles | Zappos.com
*** Womens Clothes: jeans, tops, skirts, dresses, pants | Gap

عناوین بهینه سازی شده مشخصات خاصی دارند:

از عناوین تکراری خودداری نمایید:

*** هر صفحه از سایت می بایست برای یک کلمه کلیدی بهینه سازی شده باشد پس از کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده ننمایید.
*** عنوان می بایست کمتر از ۷۰ کاراکتر طراحی شود
*** برند را در انتهای عنوان قرار دهید.
*** اصول نقطه گذاری و فاصله گذاری را بین برند و کلمات کلیدی رعایت نمایید

در تگ توضیحات هر صفحه
بخش بعدی که کلمات کلیدی را می بایست در آن استفاده نمایید تگ توضیحات می باشد. این بخش توضیحاتی می باشد که در موتور جستجو نمایش داده می شود, و یا زمانی که صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. این توضیحات می بایست برای کاربران نوشته شود و نه برای موتورهای جستجو, شما حتی الامکان می بایست کلمات کلیدی خود را استفاده نمایید. توضیحات خود را به گونه ای درج نمایید تا کاربر بر روی لینک شما کلیک نماید. توضیحات بهینه سازی شده در حدود ۱۵۰ کاراکتر می باشد. توضیحات بلندتر در گوگل به صورت سه نقطه نمایش داده می شود(…).

در بدنه متن اصلی شما

از کلمه کلیدی خود در حدود ۲-۳ بار استفاده نمایید, یک مورد حتما در پاراگراف اول استفاده نمایید. موتورهای جستجو به مواردی که در ابتدا باشند بیشتر اهمیت می دهند. بهتر از مقاله شما حداقل ۳۰۰ کلمه باشد. سعی کنید در بدنه مطالب از مترادف های کلمه کلیدی نیز استفاده نماید و انجام این موارد در سئو سایت تاثیر بسیار بالایی می گذارد.

استفاده در عناوین صفحه

عناوین, که به صورت “Heading 1, Heading 2, Heading 3″, etc. و یا “H1, H2, H3″ استفاده می شوند برای بخش بندی صفحه مورد استفاده قرار می گیرند.

در عناوین خود مطلب بعدی را توضیح دهید و از کلمات کلیدی نیز استفاده نمایید. این مورد به کاربران و موتورهای جستجو کمک می نماید تا موضوع بخش مورد نظر را بهتر متوجه شوند. این مورد برای کاربران سایت نیز بسیار مناسب می باشد زیرا کاربران به راحتی می توانند تیتر مورد نظر خود را در صفحه بیابند.

در آدرس صفحه

شما می توانید کلمات کلیدی خود را در نام صفحه استفاده نمایید.

استفاده از کلمات کلیدی در نام گذاری صفحه باعث جستجو بهتر صفحه در موتورهای جستجو و همچنین بهتر به خاطر سپردن صفحه برای کاربران می شود.

در Alt تصاویر

استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات تصاویر باعث بهتر جستجو شدن صفحه در موتورهای جستجو می شود. این موردی است که در اکثر سایت ها فراموش می شود پس با درج Alt تصاویر از رقبا پیشی بگیرید.

گروه طراحی سایت وب شهر امیدوار است توانسته باشد با ارائه این مطلب شما را در انتخاب بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان یاری کرده باشد.

*** به سئو وب سایت خود بسیار اهمیت دهید، برعکس گذشته امروزه سئو تشکیل شده از عوامل متعددی است و با انجام و بهبود چند آیتم نمی توانید رتبه خوبی داشته باشید، وب سایت هایی لینک اول خواهند بود که تمامی ملاک های سئو روز را رعایت کنند.

می توانید به صورت رایگان در مورد سئو و بهینه سازی سایت خود و انتخاب کلمات کلیدی مناسب از همکاران متخصص ما در گروه طراحی سایت وب شهر مشاوره دریافت کنید و یا در صورت تمایل سئو و بهینه سازی وب سایتتان را به ما بسپارید و با خیالی آسوده به کسب و کار خود بپردازید!

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شش =