تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

نحوه جذب مشتری برای خرید محصولات و خدمات

نحوه جذب مشتری برای خرید محصولات و خدمات

آیا تا به حال شده که پروژه طراحی وب سایت، را برای مشتریان خود به اتمام برسانید و سپس از خود بپرسید که چگونه می توانم کار بیشتری را سایت خودم انجام دهم؟ و یا شاید ممکن است با خودتان فکر کنید که الان باید ، دنبال مشتری دیگری باشم.

بسیاری از مشتریان ارزشمند، افرادی هستند که با شما می مانند و مثل ، خیلی از افراد دیگر نیستند که با شما همکاری بیشتر نداشته باشند. اما ، شما چگونه می توانید ، این مشتریان را تبدیل به مشتریان همیشگی و پابرجا در وب سایت خود کنید؟

من در این مقاله، قصد دارم تا تجربیات خودم را در اختیار شما گذاشته و به شما کمک کنم تا مشتریان وب سایت خود را به سمت فروش محصولات و خدمات خود در وب سایت ، جذب کنید آنها ، سراغ وب سایت دیگری نروند.

آیا سیب زمینی سرخ کرده ، دوست دارید؟
در سطح اصولی طراحی سایت، قسمت جذب مشتریان برای فروش بیشتر محصولات و خدمات، نقش بسیار مهمی را در بردارد. اگر همه کارمندان رستوارن های fast food یاد بگیرند تا از مشتریان خود بپرسند که “آیا شما تمایل دارید تا من برای شما سیب زمینی سرخ کرده هم بیاورم، ۲۰% آن ها ، قبول می کنند و آن ها با این کار می توانند ، خط فروش تجارت را بالا بیاورند.

اما ، شما چگونه از این روش ، برای طراحی سایت خود و جذب مشتریان، استفاده می کنید؟

در ابتدا ، شما باید، مسائل وب سایت خود را تشخیص دهید و سپس ، سوالات زیر را از مشتریان وب سایت خود بپرسید.

بزرگترین مشکل شما در تجارت چیست؟ این سوال، به شما کمک می کند تا خدماتی را برای مشتریان خود ارائه دهید که بتوانند به حل مشکلات تجارت آنلاین شما کمک کنند.

از طرفی دیگر ، شما می توانید ، یک سری اطلاعات راجع به مشکلات مشتریان بدست آورید. شما می توانید ، با آنها صحبت کرده و اطلاعات مورد نظر خود را جمع آوری کنید.

زمانی که شما مشکل را شناسایی کردید، نگاهی موشکافانه به جعبه ابزار مهارت ها انداخته و سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا شما، به همان روش که دوست داشتید ، مارک تجاری خود را دریافت کردید؟ سعی کنید تا آن ها را به چالش بکشید و توضیحات بیشتری را از آن ها بگیرید. بعد از آن ، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه طراحی مارک تجاری آن ها را به بهترین نحو انجام دهید.( بله ، من فهمیدم که شما می خواهید، مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود ، جلب کنید و این لوگوی طراحی شده برای شما ، شبیه به لوگوی شرکت های حقوقی و یا بانک ها می باشد. من می توانم لوگوی شما را بهتر طراحی کنم تا متناسب با سلیقه مشتریان شما باشد).
  • آیا شما تمایل دارید تا دربالاترین رتبه در گوگل ، قرار بگیرید؟ من فکر نکنم که مشتری و یا حتی تجارتی ، جواب منفی به سوال من بدهد. اگر شما طراحان وب سایت حرفه ای هستید، می دانید که چگونه وب سایت آن ها را به صورت بهینه طراحی کنید تا رتبه ی آن ها را در گوگل بالا ببرید.
  • آیا شما دوست دارید تا جلوی ویروس ها و هکرهایی که در وب سایت شما ، خلل و مزاحمت ایجاد می کنند را بگیرید؟ اگر مشتریان شما ، پاسخ منفی بدهند، شما طراحان وب سایت ، باید آن ها را از وضعیت امنیت وب سایت ، آگاه سازید.
  • آیا من می توانم وب سایت شما را حفظ کنم؟ مشتریان تمایل دارند تا شما ، وب سایت آن ها را حفظ کنید. آن را مرتبا به روز رسانی کرده و مطمئن باشید که هر چیزی ، درست پیش می رود. شما طراحان وب سایت می توانید بسته های حفظ وب سایت را در اختیار مشتریان وب سایت خود قرار دهید و یا نرخ ساعتی خود را برای آن ها ارزیابی کرده و به آنها بگویید که هر هفته و یا هر ماه ، وب سایت آن ها را به روز رسانی می کنید.
  • بعد از اینکه شما پی بردید که چگونه مسائل وب سایت خود را حل کنید ، حالا ، باید از مهارت های طراحی وب سایت خود استفاده کرده و مشتریان را به سمت فروش خدمات و محصولات در وب سایت خود ، جلب کنید.

  • آیا شما ، طراح قابل اعتمادی می باشید؟
    مشتریان حق دارند که بفهمند که شما طراحان وب سایت ، فرد قابل اعتمادی می باشید یا خیر. شما ، طراحان وب سایت ، باید رابطه خود را با مشتریان وب سایت خود، قوی تر کنید.

در وهله اول ، شما بهتر است که راجع به دنیای خارج از حیطه تجارت، با آن ها صحبت کنید. اگر شما بفهمید که چه چیز هایی مشتریان شما را خوشحال می کنند و یا آنها از دیدن ، چه چیزهایی به وجد می آیند و به چه مسائلی، ارزش می نهند، آن وقت می توانید بدون هیچ مشکلی، خدمات و محصولات وب سایت خود را به آنها عرضه کنید.

همیشه شما طراحان وب سایت، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای جلب مشتریان به سمت خدمات و محصولات در وب سایت خود، باید اعتماد آن ها را جلب کنید و با آنها در ارتباط باشید. از برقراری ارتباط با مشتریان خود، نهراسید.

اما من می دانم که شما به دنبال کسب درآمد بوده و هدف شما، ایجاد رابطه ای قوی با مشتریان نیست. این روابط، پایه تجارت شما بوده و شما نباید از این روابط ، غافل شوید.

محصولات و خدمات، فقط ابزار می باشند
کارشناس فروش Zig Ziglarمعروف به شما پیشنهاد می دهد تا زمان جذب مشتری به سمت وب سایت خود و فروش محصولات، ازمحصولات و خدمات، فقط به عنوان، ابزار استفاده کنید. هدف اصلی شما، جذب مشتری و توجه وی به سمت خدمات وب سایت خود می باشد. دوباره من به حل مسائل و مشکلات توجه می کنم و به شما خاطر نشان می کنم تا مسائل و مشکلات را بشناسید.

برای جذب مشتریان به سمت خدمات خود در وب سایت، فرآیند ساده و آرامی را در پیش بگیرید.شما باید بدانید که چه سوالاتی را باید از مشتریان خود بپرسید، همچنین باید شنونده خوبی هم باشید. اگر شما، این مهارت ها به کار ببرید، خود مشتریان، جذب خدمات و محصولات وب سایت شما خواهند شد.

به این سناریو، توجه داشته باشید

******************
شما: آقای جونز، قبل از اینکه بخواهید تشریف ببرید، من می خواهم محصولاتی را به شما پیشنهاد می دهم که کیفیت بسیار بالایی دارند.
مشتری: متشکرم، اما من جایی قرار دارم. حرف شما، در ذهن من باقی خواهد ماند
شما: متشکرم
کاری خیلی ساده و بی دردسری بود. درسته؟ شما، اصلا مشتریان خود را مجبور به خرید نکرده و آنها، ممکن است در آینده ، به سراغ شما بیایند. چرا که صحبت های شما، در ذهن آنها هک شده است. شاید هم به سراغ شما نیایند. اما مشکل کار کجاست؟ شما باید ، قبل از شناسایی مشکلات، بر روی محصولات و خدمات خود تاکید داشته باشید و فروش را فراموش نکنید.
حالا به این سناریوتوجه کنید:
شما :آقای جونز، قبل از این که تشریف ببرید، می خواهم از شما بپرسم که چه مسئله ای از مارک تجاری شما، شما را خسته کرده و مرتبا ، ذهن شما را مغشوش می کند؟
مشتری: من به شما گفته بودم که رنگ طراحی را نمی پسندم
شما : لطفا بیشتر توضیح بدهید
مشتری: من دوست دارم تا مارک تجاری من ، رنگ حرفه ای داشته باشد و من فکر می کنم که این رنگ، در خور مارک تجاری من نیست.
شما : آیا از این مسئله آگاهید که این رنگ در نظر گرفته شده برای مارک تجاری شما، رنگ گرم و هیجان آوری است؟
مشتری: حالا که شما، این گونه فکر می کنید، پس حتما همین طور است. آیا امکان دارد تا رنگ مارک تجاری ما را حرفه ای تر کنید؟
شما: بله حتما. من کارشناس توسعه مارک های تجاری هستم و با اصول کار آشنایی دارم. مارک تجاری، نمایه شرکت شما می باشد و من مطمئنم که مارک تجاری، باید لوگویی داشته باشد تا در ذهن افراد، باقی بماند. پس من باید از رنگ متناسب برای طراحی این لوگو ، در نمایان کردن شرکت شما ،استفاده کنم. من ، تمایل دارم تا شما را با یک سری راهبردهای مربوط به شناسایی مارک تجاری آشنا کنم. شما با انجام این راهبردها می توانید ، با مشتریان خود صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. چرا که مارک تجاری شما، باید جایگاه ویژه های را در ذهن مشتریان شما ، به خود اختصاص دهد.
مشتری: بله، واقعا این کار، عالی است.شما از، چه زمانی، کار را شروع می کنید؟

*******************
من در اینجا، یک مثال ساده برای شما آوردم و شما ، خیلی راحت دیدید که چگونه می توانید مشکلات را شناسایی کرده و بدون اینکه، محصولی را بفروشید، با استفاده از مهارت های خود،مشتریان را به سمت خدمات وب سایت خود، جذب کنید. اصولا، خود مشتریان نمی دانند که چه می خواهند و هدف آنها ، از طراحی وب سایت چیست. چرا که آنها، به مشکلات خود، پی نبردند. این وظیفه شما، طراحان وب سایت است که با پیدا کردن مشکلات مشتریان خود و پرسیدن سوالات دقیق و مرتبط، محصولات و خدمات وب سایت خود را به مشتریان، بفروشید.

شما باید به خاطر داشته باشید که نباید قبل از پیدا کردن مشکلات و حل آنها ، بر روی خود و پیشنهادات خود، تاکید داشته باشید.با انجام این کار، مشتریان، از پیشنهادات شما استفاده کرده و به سمت وب سایت شما روی می آورند.

مقاوت های بی فایده
لطفا در کار خود مقاومت کنید. منظور من از مقاومت، مقاوت در مقابل مشکلات مشتریان و نه محصولات وب سایت شما می باشد. اگر شما مرتبا و با اصرا زیاد، محصولات خود را به مشتریان عرضه کنید و مشکلات انها را نادیده بگیرید، شک نداشته باشید که آنها ، از این کار شما، به ستوه می آیند.
همه ی مشتریان می دانند که هدف شما چیست و شما در نظر دارید تا چه کاری برای آنها انجام دهید. شما طراحان وب سایت، از چه طریقی می توانید مشکلات آنها را حل کرده و زندگی را برای آنها ، آسان تر کنید؟ هرچقدر که شما با مشکلات مشتریان خود، آشنایی بیشتری داشته باشید، آنها بیشتر به ارزش رابطه با شما، پی خواهند برد.

خواه شما از مشکلات واقف باشید، خواه نباشید، آنها این مشکل را برای شما حل می کنند. آنها مشکلات و مسائل شما را حل می کنند، اما راجع به موضوعات خاص مد نظر شما، اطلاعی ندارند.آنها به جای این که به شما بگویند تا بر روی “تبلیغات ما کلیک کنید “، به حل مسائل شما، کمک کرده و به شما یاد می دهند تا بر مشکلات وب سایت خود، فائق آیید. آنها یک سری پیشنهادات در اختیار شما قرار می دهند تا محصولات و خدمات بیشتری را در وب سایت خود بفروشید. سپس آنها ، تبلیغاتی را به شما نشان می دهند که به درد اطلاعات وب سایت شما بخورد.
شما ، چه رویکردی را پیشنهاد می دهید؟ آیا شما دوست دارید تا وبلاگ های بسیار زیادی را برای مشتریان خود، طراحی کنید؟ مطمئنا، مشتریان، وبلاگ های زیادی را نمی خواهند.
مجددا به شما می گویم تا برای فروش محصولات و خدمات خود ، مشتریان را تحت فشار قرار ندهید.

مشتریان من، احساس راحتی ندارند
موضوع این نیست که مشتریان شما، احساس ناراحتی می کنند، مهم این است که شما باید خودتان را جای مشتریان وب سایت خود بگذارید.
شما طراحان وب سایت باید، به نقطه نظر خدمات خود توجه کرده و از اهرم هایی برای بهینه سازی محصولات خود در وب سایت استفاده کنید.

بعد از اینکه از مشتریان خود، یک سری سوال پرسیدید وبه مشکل آنها ، پی بردید، حالا باید چشمان خود را باز کرده و سعی کنید تا با استفاده از مهارت های خود، توجه مشتریان را به سمت محصولات و خدمات وب سایت خود، معطوف کنید. همچنان نباید بر روی محصولات خود، پافشاری کرده و به اجبار بخواهید تا مشتریان را به سمت محصولات خود بکشانید.

در عوض شما باید، با مشتریان خود، ارتباط برقرار کرده و طوری با آنها برخورد کنید که آنها ، شما را به چشم دوست خود ببینند و نه یک معامله گر. با این روش می توانید، مشکلات آنها را پیدا کنید. شما باید شنونده خوبی باشید و سعی کنید تا زندگی را برای مشتریان سایت خود، راحت تر کنید.
در این زمان، همه چیز برای شما آشکار شد و ما، شما را با مسائل آشنا کردیم. الان ، شما می توانید مشتریان را به سمت فروش محصولات و خدمات خود جلب کنید، بدون این که آنها، از کار شما سر دربیاورند.

نتیجه گیری
من امیدوارم که توانسته باشم ، با قرار دادن تجربیات خود در اختیار شما، به شما یاد بدهم که چگونه می توانید با داشتن ارتباطی قوی با مشتریان، آنها را به سمت وب سایت خود، سوق داده تا محصولات وب سایت خود را به راحتی ، به آنها عرضه کنید. شما با خواند مقاله من، حتما یاد گرفتید که می توانید با پرسیدن سوالات واضح و دقیق، این روابط را تقویت کنید.

اما به خاطر داشته باشید که جذب مشتریان برای فروش محصولات در وب سایت، مربوط به شما نیست، بلکه به مشتریان شما بر می گردد.

*** در بازار رقابتی و سخت امروز باید سعی کنید که محصولات و خدمات خود را با شرایط منحصر به فرد ارائه دهید تا مشتری “با پای خود سراغ شما بیاد”، بهترین راه و روش برای جذب مشتری در حال حاضر استفاده از همچنین روش هایی می باشد.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =