تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

نکته های نهایی برای وبلاگ نویسی

نکته های  نهایی برای وبلاگ نویسی

به محض اینکه ما تصمیم گرفتیم که نوشتن چیز خوبی است، همه تصمیم گرفتن که یک نویسنده بشوند. حتی حالا، اکثر مردم انگیزه یک کتاب را در درون شان حس می کنند. حتی اشخاصی که کتاب نمی خوانند هم می خواهند یک کتاب بنویسند.

و من شرط می بندم که تمام این کسانی که می خواهند ناشر کتاب باشند، حداقل سعی کرده اند که یک وبلاگ بنویسند.

وبلاگ نویسی اندکی فریبنده تر از کتاب نویسی می باشد. زمانی که مردم در ابتدا از راه نوشتن در اینترنت، درآمد کسب می کردند، “وبلاگ نویسی” تبدیل به یک مورد بسیار مخوف شد: یک شعار.
منظورم این است که، اشخاص هزینه های شخصی خود را فقط از طریق نشستن و تایپ کردن به دست می آورند! چه کسی به این کار علاقه ندارد. مانند ناشران اصلی کتاب ، آنها به سرعت فهمیدند که آن چنان که به نظر می رسد، این موضوع آسان نیست. نوشتن هنوز هم یک کار دشوار است. خوانندگان به کیفیت نوشته دقت می کنند.

با این حال، وبلاگ نویسی، مکانی برای خود در دنیای آنلاین مقرر کرده است.

تجارت ها و حرفه ها از آن برای مشخص کردن تخصص شان استفاده می کنند. وبلاگ های بزرگ از حجم مخاطبان خود مستقیما برای افزایش درآمد خود استفاده می کنند. خیلی از مردم این کار را تنها برای تفریح و سرگرمی انجام می دهند؛ در حالی که شبکه های بزرگ خبری، از وبلاگ برای مدیریت اطلاعات خود استفاده می کنند.

ما به دنبال اشخاصی هستیم که تنها بنشینند و تایپ کنند؛ و راهی را پیدا می کنیم که برای این کار به آن ها دستمزد پرداخت کنیم.

ما به دنبال اشخاصی هستیم که تنها بنشینند و تایپ کنند؛ و راهی را پیدا می کنیم که برای این کار به آن ها دستمزد پرداخت کنیم.

از این رو چرا شما باید وبلاگ نویسی کنید؟ این بستگی به شما دارد. در ادامه بخش های مختلفی از وبلاگ نویسی وجود دارد. بیاید تنها تصور کنیم که شما دلیل درست، خوب و خارق العاده ای برای نوشتن دارید. بله، بیاید با این فرض پیش رویم.

سوال عمده بعدی این است که: کجا می خواهید وبلاگ بنویسید؟

این سوال بیشتر از آن چه که فکرش را بکنید، عمده و بزرگ است. زمانی که تصمیم می گیرید که وب سایت تان را کجا قرار دهید، اول فکر کنید چه کسی، چیزی که در این وب سایت قرار می دهید را کنترل می کند. آیا شما تحت کنترل هستید؟ یا آیا برخی شرکت ها زیر نظر هستند؟ چه کسی صاحب اطلاعات و پست هایی است که شما می نویسید؟

شما می بینید که شما می توانید به راحتی یک وبلاگ در MEDIUM، BLOGGER، TUMBLR و WORDPRESS.COM بسازید. اگر شما می خواهید وبلاگ تان را در نیم ساعت اجرا کنید، این موارد ایده های فوق العاده ای برای شما دارند. بیایید به مزیت های این کار نگاهی بی اندازیم:

  • جرئیات طراحی وب سایت کمتر در اینجا دیده می شود. شما می توانید از تم های از پیش ساخته شده استفاده کنید یا اینکه اندکی آن را برای خود تغییر دهید. در وب سایت MEDIUM، تنها یک تم وجود دارد و شما مجبور هستید با همان کار کنید.
  • شما نباید نگران وب سایت و یا مدیریت سرورتان باشید. در این جا تیمی متشکل از اشخاصی وجود دارد که برای شما، روی آن کار می کنند.
  • این برنامه گاهی اوقات توسط شبکه های اجتماعی و امکانات اجتماعی تکمیل می شود. از این رو شما می توانید سریعتر میزان بازدید کنندگان وبلاگ تان را افزایش دهید.
  • اگر در هر چیزی از نظر تکنیکی با مشکل مواجه شوید ، هیچ وقت مقصر این کار شما نیستید.
  • وبلاگ نویسی بر اساس این برنامه، سریع تر خواهد بود.

در هر صورت، شما باید نگاه دقیق تری به شرایط استفاده از خدمات بکنید. زمانی که شما جزوی از این برنامه ها هستید، شما کنترل کاملی روی اطلاعات و پست های وبلاگ شخصی تان ندارید. برخی اوقات هم به شما اجازه داده نمی شود که یک بک آپ مناسبی تهیه کنید.

وبلاگ شما می تواند با سرعت نیز حذف شود؛ که چنین اتفاقی برای مردم تا به حال افتاده است. بدون آگاهی و سوء قصدی ، اطلاعات تان می تواند فاش شوند؛ و این مورد هم تا به حال برای مردم اتفاق افتاده است. اگر شما درآمد کسب می کنید، شرکت هم حق خود می داند که در این درآمد با شما سهیم شود، و در غیر این صورت، می توانند که بخش آنلاین تجارت تان را تعطیل کنند.

منظور من این نیست که این سری اتفاقات برای شما خواهد افتاد. اما در این جا مواقعی است که ما به کنترل بیشتری روی اطلاعات مان نیاز داریم.

مثلا اینکه شما سفارش یک وب سایت را از شرکتی می گیرید و تا زمانی که وب سایت راه اندازی نشده است، هزینه تان را پرداخت نمی کنند.

بیایید اندکی پا فراتر از این مسائل بگذاریم: این موضوع زحمت بیشتری را می طلبد؛ باید مراقبت هایی در نظر گرفته شود؛ رشد یادگیری سریعتری برای تازه واردان و مبتدیان نیاز است؛ شما گاه و بیگاه باید با مردم حرف بزنید( معمولا در بخش فروش یا پشتیبانی).

حالا ما به نکات مفیدی نگاه می اندازیم:

  • آزادی کلی طراحان وب سایت: آیا یک طراحی سفارشی می خواهید؟ این مورد تنها امکانات کمی و محدودی را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید وب سایت را به روش خودتان طراحی کنید( آزادی و استقلالی را به شما نمی دهد).
  • آزادی کلی در مطالب و اطلاعات: در حالیکه شما هیچ مطلب غیر قانونی یا نا متناسبی در وب سایت پست نکرده اید، اکثر میزبان های وب سایت تا زمانی که شما هزینه ها را پرداخت کنید، وب سایت تان را متوقف می کنند.
  • ساختن نام تجاری: ساختن نام تجاری، به جای استفاده از سیستم عامل های محدود( که در بالا ذکر شد)، مدیریت کردن وب سایت سفارشی شما را آسان تر می کند.
  • گمنامی و فراموشی: ممکن است روزی فرا رسد که شما نیاز دارید که شنیده شوید و همه شما را بشناسند، اما این اتفاق نمی افتد. هیچ میزبان وب سایتی از شما در برابر محافظت از اطلاعات تان تلاش نمی کند (مگر تعداد اندکی از میزبانان وب سایت).

بنابراین، آیا شما باید برای ساختن وبلاگ یا برای درخواست ساخت یک وب سایت سفارشی از یک سیستم عامل عظیمی استفاده می کنید؟ همه این ها بستگی به این دارد که شما درباره چه چیزی می خواهید بنویسید، و چه قدر به دیگران اعتماد دارید.

اولین باری که تصمیم می گیرید، زمانی است که باید از همان نقطه شروع به برنامه ریزی کنید.

وبلاگ تان را برنامه ریزی کنید

همانند هر وب سایت دیگری، شما نیاز به یک برنامه قدرتمند دارید. شما برای مطالب، طراحی وب سایت، مدل تجارت(زمانی که مناسب است)، بازاریابی شما (همیشه) و یا هرچیز دیگر نیاز به یک برنامه دارید.

برنامه تنها یک وسیله برای بهره وری نیست، برنامه ها تفکر اصلی و تفکر طراحی وبسایت شما را به نمایش می گذارد. به علاوه، شما می توانید نصف بیشتر مشکلات آینده تان را با یک برنامه درست پیشاپیش حل کنید.

معمولا، زمانی که شما در حال برنامه ریزی برای یک طراحی سایت هستید، برنامه شما نیاز دارد که قابل انعطاف باشد. جدول زمانی باید تنظیم شده باشد. آن دسته ایده های که شما با آن مواجه شده اید برای اجرا کردن و پیاده کردن، باید بهینه سازی شود. شاید شما ایده های بهتری داشته باشید.

حتی اگر شما تنها بتوانید نصف برنامه تان را عملی بسازید، خیلی بهتر است از اینکه حتی یک مورد در برنامه تان را نتوانید انجام دهید.

تم و پس زمینه شما

دقیقا شما مایل به نوشتن چه چیز هستید؟ حتی وبلاگ های منتخب نیز از یک تم فراگیر و همگانی استفاده می کنند. برای وبلاگ تجاری یک نام تجاری بسازید. برای وبلاگ طنز مطالب جالب و خنده دار پست کنید.

وبلاگ های دیگر تم های بخصوصی دارند، مانند: غذا های فست فودی، پروازهای ارزان، فرم خاصی از وب سایت های طنز، ادبیات بخصوص و غیره. فرصت ها و احتمالات تقریبا بی انتها هستند.
می خواهید یک وبلاگ بنویسید که درباره گل های گیاهی ۱۰۰ تومانی می باشد؟ پیش بروید! آن را به شیوه ی مهیجی انجام بدهید، و شما حتی نیاز دارید اطلاعات تان را تقریبا به اندازه یک گیاه شناس بالا ببرید.

کلید اصلی و مهم این جاست که شما به یک تم احتیاج دارید. می تواند این تم مخصوص به شما باشد. شما تنها به این نیاز دارید که مردم را به فکر وا دارید که چه زمانی از چیزهایی که شما دارید، می توانند استفاده کنند. و وبلاگ شما برای این منظور مکان مناسبی است.

اهداف شما

چرا وبلاگ نویسی می کنید؟ چه چیزی می خواهید بگویید؟ چرا باید هر کسی مراقب باشد؟ چه کسی از مطالب شما سود می برد؟ و چگونه سود می برد؟

” هیچ کس به این توجه نمی کند که شما چه چیز می خواهید بگویید، مگر اینکه شما آن ها را به راه های مختلف به وبلاگ تان علاقه مند کنید و کاری کنید که از مطالب شما سود ببرند.”

هیچ کس به این توجه نمی کند که شما چه چیز می خواهید بگویید، مگر اینکه شما آن ها را به راه های مختلف به وبلاگ تان علاقه مند کنید و کاری کنید که اصل مطالب شما سود ببرند. خوب، شما می توانید مشهور بشوید، اما این یک موضوع مجزا می باشد. از این رو شما برای چه چیزی وبلاگ می نویسید؟

آیا شما به مشتریان وب سایت تان کمک می کنید که راحت تر از محصولات شما خرید کنند؟ آیا شما می خواهید مردم را سرگرم وبلاگ تان کنید؟ آیا شما سعی می کنید به آن ها بنا به دلایلی ها انگیزه ببخشید؟ آیا می خواهید چیز های بفروشید؟ آیا به سادگی درباره موضوع خاصی اطلاعات جمع آوری می کنید؟

اگر شما می خواهید شناخته شوید، خوب، گروه های پشتیبان یا انجمن های بزرگی برای این کار وجود دارند. اما همه در اینترنت دوست شما نیستند. در چنین مواردی، نادیده گرفتن شما توسط برخی، تنها چیزی است که می توانید به آن امید داشته باشید.

از این رو، تصمیم بگیرید، که می خواهید خوانندگان تان چه نتیجه ای از خواندن وبلاگ و مطالب تان بگیرند. اطلاعات، مطلب طنز، درس زندگی، یادگیری یا هر چیزی که می خواهد باشد، تنها اطمینان سازید که این مطالب برای آن ها ساخته شده است و برای آن ها مفید است.

حضار و مخاطبان شما

بیشتر برای چه اشخاصی می نویسید؟ مبتدیان و تازه واردان حرفه تان؟ کارشناسان یا متخصصین؟ علاقه مندان معمولی؟ یا طرفداران ویژه؟

این موضوع این چنان که به نظر می رسد آسان نیست. حتی در مکان های کوچک یا بزرگ، مخاطبان مختلفی وجود دارد.

بیایید این گونه تجسم کنیم که شما درباره نمایش های تلویزیونی مانند X-FILE می نویسید.( بله، وبلاگ های وجود دارد که مخصوصا نمایش های تلویزیونی می باشد که تا زمانی که پخش می شود در این وبلاگ قرار دارد). شما می توانید انتخاب کنید که مردم را به تماشای سریال ها راهنمایی کنید. یا شما می توانید درباره سرباز ها، مطالب طنزی بنویسید.

شما هم چنین می توانید برای هر دو مورد بنویسید و یا درباره بهترین موضوع هایی که دوست دارید، بنویسید؛ اما من شرط می بندم که شما دوست دارید درباره موضوعات مختلف در وبلاگ تان بنویسید.

در یک وبلاگ تجاری، شما مجبور هستید که هم برای مشتریان وب سایت قدیمی و هم جدید تان بنویسید. وبلاگ شخصی، تنها برای اشخاصی است که به یک یا دو موضوع در وبلاگ شان بسنده می کنند( مگر اینکه شما خیلی مشهور شده باشید).

برنامه کاری شما

بله، شما تنها می توانید از WORDPRESS استفاده کنید. WORDPRESS بسیار عالی است؛ در این جا موارد بسیاری وجود دارد و اکثر آن ها منابع رایگانی دارند.

زمانی که شما می توانید از یکی از انواع WORDPRESS استفاده کنید، می توانید هر چه که می خواهید، انجام بدهید. اغلب اوقات خیلی خوب است که با یک سیستمی شروع کنید که ویژگی مورد نظر شما را دارد.

در هر صورت، شما به چه ویژگی های نیاز دارید؟ آیا شما می خواهید وبلاگ تان ویژگی های بسیار ساده ای داشته باشد؟ یا اینکه می خواهید تنها به چند پست برای جذب مخاطب بسنده کنید؟ یا اینکه می خواهید مانند تصاویر و طرح های یک مجله خوب، صفحه اصلی تان را طراحی کنید؟

هم چنین درباره تجربه های نویسندگی و تجربه های روزنامه ای فکر کنید. چه تعدادی از مردم در وبلاگ شما پست می گذارند؟ آیا با CMS هایی موافق هستند که به HTML و فرمتWYSIWYG بستگی دارند، یا آیا شما روش دیگری را انتخاب می کنید؟ چه ویژگی های مشترکی را دوست دارید؟

هر چه که می خواهید در وبلاگ تان بگذارید، برخی سیستم عامل های هستند که این موضوع را از هر حالتی برای شما آسان تر می سازد. من در ادامه نرم افزار های وبلاگ مختلفی را اضافه می کنم. این موضوع دقیقا جایی است که شما روی اینکه چگونه مردم را مجذوب تجارت تان کنید، فکر کرده اید. یک بخش امنیتی در وبلاگ تان وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم، اما کار اصلی از همین جا شروع می شود. شما می خواهید یک میزبان مشهور و معروف را انتخاب کنید، و با دقت شرایط خدمات و سیاست های حفظ حریم خصوصی شان را بخوانید. چقدر تلاش می کنید که اطلاعات تان شخصی بماند؟ آن ها از چه سیستم عاملی برای سرور های شان استفاده می کنند؟

جستجو و تحقیقاتی کنید که مشخص می کند که چگونه میزبان شما در شرایط سخت هم عمل می کند، و خدمات رسانی به مشتریان شان چگونه است.
اگر شما یک وبلاگ ناشناسی بسازید، خوب، هیچ میزبانی قبول نمی کند که روی وبلاگ شما کار کند. شما نیاز دارید درباره موضوعی تحقیق کنید که به شما کمک کند که هویت تان را مخفی نگاه دارید.

موارد زیادی برای انتخاب میزبان در زیر وجود دارد و این مورد مانند یک موضوع عظیم به نظر می رسد.

جدول زمان بندی شما

این چیزی است که بستگی به شما، زمانی که دارید و مخاطبان تان دارد. و شما به یک جدول زمانی نیاز دارید.

برای باز کردن این موضوع، من هیچ وقت در این بحث وارد نبودم و مهارت نداشتم. هنوز هم جدول زمان بندی چیزی است که هر وبلاگ نویس خوب به نظر می رسد که با آن موافق است. نتایج این موضوع، در این جا وجود دارد، و پست گذاشتن در وبلاگ تان بر اساس یک جدول زمان بندی خوب در الویت لیستی باید قرار بگیرد که تمام کارهای که باید بکنید را در آن جا نوشته شده است.

من وبلاگ های کمی را دنبال می کنم( معمولا وب سایت های طنز)، و خیلی خوب است که بدانید که من روی این وب سایت ها برای الهام گرفتن موارد جدید حساب می کنم تا در مواقع مناسب در وبلاگم قرار دهم.

اگر خوانندگان تان در یک یا دو منطقه زمانی وجود داشته باشند، شما ممکن است بخواهید بر اساس زمان پست گذاشتن، وبلاگ تان را برنامه ریزی کنید. این برنامه ریزی بستگی به این دارد که آن ها چه کسانی هستند و بررسی کردن تمامی این عوامل نیاز به زمان های زیادی دارد و به GOOGLE ANALYTICS نیاز است.

این موضوع آنقدر ها هم بد نیست
خوبه، شما چیزهای زیادی از برنامه ریزی وبلاگ یاد گرفته اید. اگر شما احساس کرده اید که شما می توانید کارهای انجام بدهید، من شما را مقصر نمی دانم.

” وبلاگ نویسی یک پروژه در دست راه اندازی و در حال پیشرفت می باشد، و خیلی چیزها تغییر می کند و یا تکامل می یابد و ممکن است شما با این موارد مطابقت یابید. شما نمی توانید همه چیز را پیش بینی کنید، اما شما می توانید خود را برای یک شروع قدرتمند آماده سازید.”

حقیقت این است که، زمانی که شما طرز فکرتان درست باشد، پروسه انجام کار طولی نخواهد کشید( به استثنای انتخاب میزبان که ممکن است یک مدتی طول بکشد). با قدرت و با مهارت های تان کار کنید. اولین باری که شروع به نوشتن می کنید، نباید بیشتر از ۲ پاراگراف باشد.

قطعا، نباید بیشتر از یک صفحه باشد.

هر یک از مراحل پروسه کاری خود را ننویسید، اگر می خواهید این کار را انجام بدهید، تنها تصمیمات نهایی را قید کنید؛ و فایل را برای دیدن منابع و تجدید نظر ها در دسترس بگذارید.

وبلاگ نویسی یک پروژه در دست راه اندازی و در حال پیشرفت می باشد، و خیلی چیزها تغییر می کند و یا تکامل می یابد و ممکن است شما با این موارد مطابقت یابید. شما نمی توانید همه چیز را پیش بینی کنید، اما شما می توانید خود را برای یک شروع قدرتمند آماده سازید.

یک سیستم عامل و یک میزبان وب سایت را انتخاب کنید

خوب، باید درباره سیستم عامل وبلاگ مفصلا صحبت کنیم. حالا، همان طور که ملاحضه نمودید، من می خواهم روی وب سایت خود کنترل کامل داشته باشم. این کنترل را کامل تر کنید. اساسا، به این معنا است که از منابع آزادی استفاده کنید.

استفاده از منابع آزاد نرم افزار ها( OSS) به این معنا است که شما به طور قانونی حق این را دارید که وارد وب سایت شوید، به قسمت های مختلف وب سایت سر بزنید و هر کاری که می خواهید را انجام دهید. هیچ کس دیگری به جز شما نمی خواهد این کار را انجام بدهد. بسیار پیچیده است و اگر این کار را اشتباه انجام بدهید، همه چیز خراب می شود.

هنوز، خیلی خوب است که حق چنین کاری به شما داده می شود. مجوز گرفتن استفاده نرم افزار از برخی اشخاص به این منظور است که آن ها به شما می گویند چه کاری اجازه دارید انجام بدهید و چه کاری اجازه ندارید انجام بدهید. اکثر نرم افزارها، امروزه متعلق به کسی نیست و فقط باید مجوز گرفته شود.

محصولات OSS امنیت بیشتری دارند( اما نه همیشه). این به این دلیل است که هر کسی که به آن ها نگاه کند موارد امنیتی را به وضوح تماشا می کند. به عنوان مثال، منابع آزاد نرم افزارهای وبلاگ نویسی اغلب دارای بروزرسانی های ضروری برای امنیت بیشتر می باشند. اگر دارای نرم افزار های جاسوسی، مخفیگاه های باشید، هرکسی می تواند به وبلاگ شما راه یابد و به کل دنیا درباره آن بگوید. بخش آزاد OSS برای شفافیت هر چه تمام تر این موضوع وجود دارد. در دنیای که شرکت های کمی می خواهند که شما بفهمید چه کارهای با اطلاعات شما می کنند، این موضوع بسیار اهمیت دارد.

به چه ویژگی مهمی نیاز دارید؟

خوب، این موضوع اندکی جالب به نظر می رسد. دقیقا می خواهید که بینندگان تان چه چیزهایی را ببینند؟ در بخش قبلی، من درباره طرح های یک مجله و پست های مربوطه صحبت کردم، اما موارد بیشتری وجود دارد که باید ملاحضه کنید:

چه مسیری را دوست دارید که پیش ببرید؟

وبلاگ های معمولی، همه چیز را بر اساس دسته بندی ها، آرشیو زمانی یا هردو سازمان بندی می کند.

این موضوع برای وبلاگ های عظیم با اطلاعات فراوان مفید است.

نظرات و مباحث
برخی وبلاگ ها توسط نرم افزار” نظریات شخص سوم “مانند برنامه DISQUS کامل می شود و برخی دیگر به “سیستم نظریات”معمولی در CMS شان وابسته هستند و هنوز هم برخی وجود دارند که سعی می کنند درکل این بخش نظرات را حذف کنند.

برنامه GHOST هیچ بخش نظرات و پیشنهاداتی ندارد. WORDPRESS تجهیزات فراوانی برای نظریات و پیشنهادات در نظر گرفته اند. انتخاب شما هر چیزی که باشد، یک سیستم عاملی مربوط به انتخاب شما وجود دارد.

ارتباط با شخص سوم

این ارتباطات می تواند به سادگی مانند به اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی باشد و می تواند همه جانبه مانند ورود به صفحه FACEBOOK و TWITTER خودتان باشد.

توسط WORDPRESS، و دیگر سیستم عامل های مانند این، این ارتباط می تواند نسبتا ساده باشد، و از آن به خاطر پلاگین هایش تشکر می کنیم. اما بقیه سیستم عامل ها کارهای معمولی را انجام می دهد.

طبیعتا، خدمات ارتباط با شخص سوم به این معنا است که شخص سوم داده های تان را وسعت بیشتری می بخشد و این چیزی است که باید نگران آن باشید.

به دنبال چه تجربه های از نوشتن و اصلاح مطالب هستید؟

من ناشران WYSIWYG را از قبل ذکر کرده ام. خوب، تقریبا تمامی CMS هر دوی این تجربه ها را به شما می دهد. اگر شما با وب سایت های زیادی کار کرده باشید، شما با محدودیت های شان آشنا می شوید. من شخصا عاشق وبلاگ نویسی در MARKDOWN هستم جایی که تنظیمات GHOST را به بهترین وجه برایم ممکن می سازد.

در هر صورت، جایی که من شروع به وبلاگ نویسی با یک نویسنده دیگر می کنم، من BOLT را انتخاب می کنم. BOLT شاید زیاد مشهور نیست، اما من فکر می کنم که خصوصیت های مشترک بهتر و بیشتری از WORDPRESS یا GHOST دارد. و این مورد می تواند MARKDOWN را به طور پیش فرض به کار گیرد.

نرم افزار های پیشنهادی

تا کنون من سه نرم افزار وبلاگ نویسی را نام برده ام. بیایید درباره این سه مورد مفصل صحبت کنیم.

شاید شما بپرسید که چرا فقط باید به این سه نرم افزار توجه کنم. من در این سه مورد صحبت می کنم زیرا من شخصا آن ها را امتحان کردم.

WORDPRESS

این سردسته تمامی نرم افزارهای وبلاگ نویسی نیست، اما این روزها می توانند یک نرم افزار خوب و محبوب باشد. اشخاص کمی یادشان هست که قبل از WORDPRESS چه نرم افزارهای آمده بود.( من تصویر ذهنی خیلی ضعیفی از نرم افزاری که نامش “B2” را به یاد می آورم و بعد از آن فکر کنم “B2EVOLUTION” بود. و برخی هم می گویند برنامه ای به نام “LIVE JOURNAL” وجود داشت).

WORDPRESS به دلایل منطقی استاندارد است. آن دارای ویژگی های زیاد، انعطاف پذیر و به عنوان پایه و بنیادی برای وبلاگ نویسی به کار می رود. بیشتر از آن چه که انتظارش را دارید دارای پلاگین های می باشد.

اما این نرم افزار اشکالاتی نیز دارد. این نرم افزار برای یک وبلاگ ساده، واقعا عظیم است. در این مواقع می توان از نسخه های قدیمی PHP این برنامه که کمی وسعت و سرعت آن را کم می باشد، استفاده کرد. و برخی از طراحان وب سایت نیز سعی در سازگاری با این برنامه دارند.

چیزی که خیلی بد است، این می باشد که کدهای عظیم این برنامه با آسیب های مهمی رو به رو می شود. من معتقد هستم که تیم WORDPRESS خیلی پا برجا نمی ماند، و آپدیت های امنیتی به زودی برای این برنامه به وجود می آید. در هر صورت باعث نمی شود که پلاگین های شان از این حیث آسیب بینند.

WORDPRESS یک نرم افزار عظیم و همه کاره است؛ برنامه ای که سرعت زیادی به دنبال خود دارد. به من نگید که من اشتباه می کنم، شما می توانید به WORDPRESS سرعت ببخشید.
شما می توانید هرچه می خواهید توسط این برنامه بسازید، اما به یاد داشته باشید که هزینه هایی را نیز شامل می شود.

GHOST

GHOST جدیدتر، قابل اعتمادتر می باشد و تنها یک کار انجام می دهد: وبلاگ نویسی. این برنامه طبق VODEJS ساخته شده است و سریع می باشد. توسط متخصصین طراحی شده است و بسیار زیبا است. من هیچ نقص امنیتی از آن نشنیده ام.

من به تازگی طراحی وب سایتی را با کمک آن به اتمام رساندم و عاشق این برنامه هستم. نوشتن در برنامه GHOST به شدت ساده است.

در هر صورت، این تمام چیزی بود که انجام می دهد. طرح های وجود دارد که بروزرسانی های
PLUGIN SYSTEM را در این برنامه راه بی اندازند اما هم اکنون چنین چیزی وجود ندارد. این موضوع به این معنی است که پیچیدگی های در ساختار خود دارد که هم اکنون خیلی جالب به نظر نمی رسد.
اما خدای من، این برنامه واقعا به بهترین نحو برای وبلاگ نویسی به شما کمک می کند.

BOLTCMS

BOLT می تواند برای وبلاگ سازی به کار رود. هم چنین برای منتشر کردن و گسترش دادن برخی چیزها نیز به کار می رود. این برنامه برخلاف دو نرم افزار قبلی برای گروه ها و برای تجارت به کار می رود.

نیاز دارید که ساختار وبلاگ تان را سفارشی بسازید؟ CMS در این راه به شما کمک می کند.

بله، پلاگین های نیز وجود دارد. آن ها نیز دارای منابع آزادی هستند.

میزبانی یا هاستینگ

زمانی که موقع این موضوع می رسد، و از آن جایی که تمامی میزبان وب سایت ها یکسان نیستند، باید دقت بسیاری کنیم.

شما ممکن است میزبان های زیادی با درجات مختلف ارائه سرویس دهی به مشتریان وب سایت را بیابید. قطعا، من می توانم تمامی نام های بزرگ این صنعت را برای شما لیست کنم، اما در این جا مسئله ای نیز وجود دارد: اکثر چیزهای که شما پیدا می کنید، اطلاعات ذهنی می باشد.

به دنبال میزبانی باشید که سخت افزارها را توسط خود نگاه می دارد. سرورهای میزبان، کامپیوتر های بزرگی می باشند. حتی اگر بابت محصولات یا وب سایت تان به شما هزینه های پرداخت نمی شود، هیچ گاه به دنبال میزبان های وب سایت رایگان نباشید.

اگر شما داری شمار مخاطبان زیادی هستید، دیگر احتیاجی به این ندارید که بدانید این میزبان های رایگان چه کاری انجام می دهند.

برخی میزبان ها به شما امکان می دهد که به سادگی ارتقاء یابید.

من با یک شرکت میزبانی کار می کردم که هر زمان که با آن ها در تماس می شدم سریع خودشان را در دسترس من قرار می دانند. من ماهی ۵ دلار در ماه به آن ها می دادم، اما این موضوع باعث نشد که از پاسخ دادن سریع به من و انجام دادن کارهای من دریغ کنند.

روش کار، همه چیز است، به خصوص در مواقع بحرانی. گاهی ناچارا بحران هایی نیز به وجود می آید.

دقیقا به چه چیزی نیاز دارید؟

طبق خواسته های تان، میزبانی را انتخاب کنید. چه CMS را اجرا می کنید؟ و هر PHP بر اساس CMS باید متناسب با میزبان باشد، اما تمامی برنامه ها مانند GHOST را پشتیبانی نمی کنند.
شما باید روزانه یک بک آپ بگیرید. هر میزبان خوبی خودکار باید روزانه از تمام سایت هایش بک آپ بگیرند، اما برخی این کار را نمی کنند.

سپس، از اینکه به جلو حرکت کنید، نهراسید. اگر میزبان یا هاست شما چیزی که شما می خواهید را به شما نمی دهد، آن را کنار گذاشته و از آن صرفه نظر کنید. وب سایت تان را به یک هاست یا دامنه دیگر انتقال بدهید، و از نوع شروع کنید.

مگر اینکه شما یک وبلاگ ناشناس را بسازید، در این صورت بحث میزبان یا هاست زیاد نگران کننده نیست.

مبانی طراحی وبلاگ

حالا، تنها چیزی که باید درباره طراحی وبلاگ بدانید این است که نباید در این مورد خیلی خیال انگیز باشید. شما می خواهید که طراحی وبلاگ تان خوب به نظر برسد، اما این چیز خیلی پیچیده ای نیست.

وبلاگ ها به معنی انجام یک کار می باشد، و این یک کار این گونه می باشد: که در برابر چشم بینندگان تان آخرین و بروز ترین مطالب را بگذارید. این تمام چیزی است که باید انجام داد. شما مهارت این را یافته اید که تقریبا یک وب سایت شایسته ای را طراحی کنید.

“بیشتر از هر چی، شما می خواهید که مردم از خواندن، دیدن، تماشا کردن چیزی که شما در وب سایت می گذارید لذت ببرند.”

حالا، اگر شما می خواهید اشخاص برای مدتی طرفدار وب سایت شما بمانند، نگاه کنید که چه چیزی دارید، و به عقب برگردید، برخی کارهای دیگری است که باید انجام بدهید.

اهدافUX و نگرانی ها

بیشتر از هر چی، شما می خواهید که مردم از خواندن، دیدن، تماشا کردن چیزی که شما در وب سایت می گذارید لذت ببرند. هیچ محدودیتی در استفاده از انیمیشن و رنگ وجود ندارد که باعث شود یک متن و مطلب خسته کننده به نظر برسد.

در هر صورت، اگر آسان نیست که به این شرایط دسترسی پیدا کنید، حتی بهترین مطالب نیز آسیب می بیند. از این رو، مانند هر شخص دیگری، شما در صفحه وب سایت خود جدید ترین اخبار را می گذارید.

اما چه می شود که یک خواننده قبل از اینکه از مطلبی خوشش بیاید، این مطالب را پیدا کند ولی به خاطرش نماند که کجا این مطلب را برداشته است؟خیلی خوب می شود که آن ها این موضوع را به یاد آورند و به دوستان شان هم نشان بدهند.

شما معمولا می خواهید که مطالب تان حتی مطالب قدیمی تان به آسانی یافت شود.

مسیر یابی و تشکیلات

شما مسیر خود را به درستی انتخاب می کنید. حالا، برای اکثر وبلاگ ها طبقه بندی ها و آرشیو داده ها در SIDEBAR، در پایین صفحه وجود دارد که می تواند شما را به اهداف تان برساند. این یک راه حل قدیمی است، اما هم چنان یک راه حل مفید و موثر می باشد.

به همین ترتیب، دارندگان وبلاگ هوشمند، تجهیزات متنوع برای جستجوی را ارائه می دهند. زمانی که مردم به وبلاگ شما دوباره سر می زنند، به این دلیل است که می خواهند چیزهای بیشتری از شما ببینند یا اینکه به دنبال یک چیز بخصوص در وب سایت شما هستند. این موارد بخصوص را، به راحتی در دسترس شان قرار دهید این گونه آن ها عاشق شما می شوند.

درباره آن دسته از طبقه بندی ها

خیلی هم سخت نیست که بخواهید با این طبقه بندی ها کنار بیاید. این طبقه بندی ها مطالب و مفاهیم تان را متناسب می کنند. از طریق DVD ما این کار را آسان تر انجام می دهیم. تنظیمات گوناگون، زمینه ها، تکنولوژی ها و منابع مرتبط به طراحی وب سایت، به طور وسیعی برای ما مشخص و طبقه بندی شده اند.

آیا این موضوع به HTML مرتبط است؟ یا به CSS؟ یا این موضوع یک مقاله طراحی تئوری محور می باشد؟

یک طبقه و یا یک گروه را انتخاب کنید، و سپس کارها را انجام بدهید. موضوعات دیگر به این جزئیات و با این تفضیلات طبقه بندی شده نیستند. شما باید دقت کنید که آیا بیشتر از یک گروه برای پست گذاشتن احتیاج دارید، یا به جای آن از TAG ها استفاده می کنید، یا هر دوی آن ها.

امتحان کنید

در هر شرایطی، زمانی که مسیر خود را تعیین کردید، آن را امتحان یا تست کنید. آیا شما برای تست کردن آن در لابراتوار هزینه می کنید، یا اینکه تنها روی دوستان و خانواده تان امتحان می کنید، از این رو برخی آزمایشات را لزوما باید انجام دهید.

این بزرگ ترین و مهم ترین چیزی است که می توانید امتحان کنید. خوانندگان مخصوص یا ویژه که مطالب شما را دوست دارند، در کنار اینکه به دنبال مطالبی که می خواهند می گردند، مطالب مناسب و مرتبطی را نیز قرار می دهند.

قابلیت خواندن

مطمئن شوید که مطلب شما خوانا و قابل خواندن است. برای هر یک از خوانندگان ویژه که علی رغم وجود فونت سبز در بالای پس زمینه صورتی، هم چنان شما را دنبال می کنند، این مورد را بیشتر اجرا کنید. یا اینکه TAB را ببنید و از تصاویر استفاده کنید.

من در اینجا نمی خواهم اصول تایپو گرافی را توضیح دهم، این بحث مربوط به جای دیگری است. تنها مطمئن شوید که هرجور که طراحی وب سایت تان چه از طریق نمونه یا یک طراحی سفارشی تکمیل شده است، متن برای مدت زمان طولانی قابل خواندن باشد.

در اینجا مقادیر حیرت انگیزی از تم ها وجود دارد که برای یک متن اصلی می توانید از آن استفاده کنید، بنابراین بسیار عالی به نظر می رسد.
تم های از پیش ساخته شده یا طراحی سفارشی؟

خوب، به یاد آورید من درباره کنترل روی کار ها چه چیزی به شما گفتم؟ این موضوع برای من مربوط به حوزه طراحی وب سایت می باشد. من به یک مشکل برخوردم.

اگر شما سفارش طراحی وب سایت خوبی داشته باشید، هنوز بهترین مورد است که می توانید داشته باشید. این طراحی وب سایت متعلق به شما است. و بسیار منحصر به فرد است. اگر شما دارای برند هستید، طراحی وب سایت سفارشی می تواند بسیار مناسب باشد و یا حتی برند یا نام تجاری جدید ساختن نیز بهتر از تم های از پیش ساخته است.

مشکلی که در طراحی وب سایت سفارشی وجود دارد، گرانبها بودن آن است. اگر شما یک طراح وب سایت یا برنامه نویس وب هستید، زمانی را باید صرف کنید تا این پروژه را به درستی انجام دهید. اگر شما طراح وب سایت یا برنامه نویس وب نیستید، هم زمان و هم هزینه های را باید تقبل کنید.

“اگر شما یک طراح وب سایت یا برنامه نویس وب هستید، زمانی را باید صرف کنید تا این پروژه را به درستی انجام دهید. اگر شما طراح وب سایت یا برنامه نویس وب نیستید، هم زمان و هم هزینه های را باید تقبل کنید.”

برای یک فرد معمولی که اولین وبلاگ خود را راه اندازی می کند، استفاده از تم از پیش ساخته شده بهترین ترفند است. حتی اگر این تم ها رایگان نباشند، حداقل از نمونه طراحی شده سفارشی ارزان تر است.

اصلی ترین مشکل این است که وب سایت شما با بقیه بسیار متفاوت است. این مورد ذاتا چیز بدی نیست، اما گاه و بیگاه باعث سردرگمی افراد می شود.

به علاوه، بعد از آن، ایجاد تغییرات در برخی از ابعاد وبلاگ تان بسیار سخت و دشوار می شود. برای مثال، زمانی که تم های WORDPRESS در اینجا وجود دارد که روابطی را با مدیر وب سایت ایجاد کند و تجهیزاتی برای سفارشی ساختن طراحی مهیا می کند، این تم ها به طرز باورنکردنی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. بله، به طور قابل توجهی، تم های غلط و اشتباه، روند جذب مشتریان به وب سایت تان را کاهش می دهد.

” درباره تم WORDPRESS باید آگاه باشید که شما دچار سردر گمی می کند… این سردر گمی باعث می شود که روند اتصال به اینترنت هم کند پیش رود.”

درباره تم WORDPRESS باید آگاه باشید که شما دچار سردر گمی می کند… این سردر گمی باعث می شود که روند اتصال به اینترنت هم کند پیش رود.

اکثر وبلاگ نویسان معمولا این دو گزینه را با هم ادغام می کنند. آن ها با تم های از پیش ساخته شروع می کنند و در نهایت به سمت طراحی سفارشی تم ها پیش می روند.

طرح

برای اکثر اشخاص، طرح پایه، احتمالا آسان ترین قسمت طراحی یک وبلاگ می باشد. منظورم این است که، شما پست های تان را در اینجا قرار می دهید. اگر شما می خواهید در طرح تان شگفت انگیز عمل کنید، شما می توانید از یک MOSONRY-STYLE LAYOUT یا دیگر موارد استفاده کنید.

اگر شما وبلاگ نمی سازید اما یک شبکه اخبار یا وب سایت مجله ای را می سازید، همه چیز برای شما سخت و دشوار خواهد شد. از آن جا که این دسته از وب سایت ها مانند نمایشگاهی است که از پست های اخیر تا تمامی طبقه بندی ها و گروه ها را دربر دارد، طرح ها آن ها بسیار با مهارت می باشد.

برای اکثر وبلاگ نویسان، این موضوع یک مسئله و مشکل نیست. این موضوع به اندازه کافی برای اینکه شما را هم چنان برای نوشتن مشتاق نگه دارد، سخت می باشد، ولی برای یافتن راه هایی که آن همه اطلاعات را به نمایش بگذارید، دشوار نیست.

از این رو، وقتی صحبت از طرح می شود، ما خودمان را با مواردی که در ابتدای این مقاله ذکر کردم، نگران می کنیم: جهت یابی و خوانا بودن مطالب. بقیه ماجرا این وبلاگ نویسی به طرح وبلاگ بر می گردد. به یاد داشته باشید که در ابتدا و انتهای هر صفحه به خوانندگان تان برای فهمیدن منظور مطلب، راهنمایی های بکنید و بدین ترتیب به خوبی می توانید پیش بروید.


قسمت واقعی وبلاگ نویسی

برای اکثر مردم، سخت ترین قسمت وبلاگ نویسی، بخشی است که باید بنشینند و شروع به نوشتن کنند. من دروغ نمی گویم، من هم جزوی از این اشخاص هستم.

خوب، برای باز نمودن قضیه، زمانی که برای انجام کاری به شما هزینه هایی پرداخت می شود، در ابتدا انجام آن کار بسیار آسان است. اگر اشخاصی به شما برای نوشتن یک وب سایت که از پیش بسیار شلوغ و مملو از مطالب بوده است، هزینه هایی پرداخت کند، در ابتدا خیلی آسان است که بنشینید و شروع به تایپ کردن بکنید.

زمانی که تازه شروع به این کار کرده اید، و به آمار GOOGLE ANALYTIC نگاه می کنید، این گونه احساس می کنید که بدون دلیلی منطقی، ساعات کاری تان را هدر می دهید.

معمولا هر شخصی به شما خواهد گفت که این کار را انجام بدهید. خیلی توصیه خوبی است، اما در برخی مواقع این توصیه کافی نیست. شما باید این کار را به نحو احسن انجام بدهید. خوشبختانه، در این جا راه هایی وجود دارد که شما را با انجام این کار مطابقت می دهد.

مهارت نوشتن خود را همین حالا بسیار ارتقاء دهید

وب سایت COPYBLOGGER را بخوانید.

خوب، از یک دوره مبتدی در گرامر شروع کنید. اگر از دیکته کلمات مطمئن نیستید از وب سایت GOOGLE WORD استفاده کنید. در این جا اشخاصی وجود دارند که حتی اگر مطالب به خوبی بیان نشوند نیز به شما احترام می گذارند. افرادی هم هستند که نظرات معنا دارای در پایین مطالب می گذارند.

من دوباره می گویم: اینترنت دوست واقعی شما نیست. بهترین راه برای نشان دادن اینکه ایده شما برای خوانندگان ارزش دارد این است که، به خوبی آن را در وب سایت بنویسید.
البته، دو راه وجود دارد که در نویسندگی مهارت یابید:

۱.با نوشتن زیاد.

۲.با خواندن زیاد.

اولین مورد که بسیار آشکار است، اما شمار حیرت انگیزی از مردم از دومین مورد چشم پوشی می کنند. بخوانید. زیاد بخوانید. مقاله های را بخوانید. کتاب بخوانید. تبلیغات را بخوانید. زمانی که شما همه ی این کارها را کردید، روی این که مطالب از چه راهی برای فهماندن منظور خود استفاده کرده است، تمرکز کنید.

به کتاب های گویا و شنیداری گوش فرا دهید، و به حالتی که خواننده مطالب را بیان می کند دقت کنید، مخصوصا روی جاهای که مکث می کند، تمرکز کنید. یاد بگیرید که چگونه افکارتان را با جملات و پاراگراف ها وفق بدهید.

زمان خاصی را برای انجام این کارها بگذارید، و سپس خواهید فهمید که صحبت کردن تان واضح تر و شفاف تر از روز قبل می شود( نه اینکه تنها بهتر بنویسید).
داشتن یک لحن خوب برای انتقال مفهوم بسیار سخت است

من باید به شما بگویم که، همه اشخاص شما را به خوبی درک نخواهند کرد، حتی اگر بتوانید به زبان انگیلیسی ( یا دیگر زبان ها) به خوبی بنویسید.

برخی مردم یا اکثریت مردم، بیشتر توسط لحن صحبت یا لحن نوشتن به همراه ساختار گرامری با موضوع ارتباط برقرار می کنند. این چنین افراد، ارتباطات دیگر اشخاص را هم به شیوه خود تفسیر می کنند.

من یک مکالمه زنده در اینجا قرار می دهم که بهتر بفهمید:

آنها: بستنی می خواهید؟ بستنی شکلاتی می باشد.

من( در حالی که از بازی های ویدئویی خسته شده بودم): بله ممنونم

آن ها: شما از بستنی خوشتان نمی آید یا شکلات؟

من( در حالی که از این سوال گیج شده بودم): البته از هر دو خوشم می آید. من نگفتم هیچ کدوم را دوست ندارم.

آن ها: اما این گونه به نظر می رسید، به نظر می رسید که شما شکلات یا بستنی یا پیتزا را دوست ندارید.

من( در حالی که هم چنان گیج شده بودم، و حالا موضوع پیتزا چه بود؟):؟؟؟؟؟؟

من: شما دارید کاری می کنید که از صحبت کردن کلمه به کلمه خودم شک کنم.

آن ها: شما پیتزا دوست ندارید. چه جوری به شما اعتماد کنم؟

شاید این مکالمه اندکی اغراق آمیز باشد، اما مطمئنا مقصود مرا فهمیدید.

در نوشتن، این موضوع سخت تر خواهد بود. شاید شما فکر کنید،” خوب، خیلی سخت است که مخاطب را متوجه کنایه و طعنه موجود در متن کنید”، درست است، اما مشکل خیلی بیشتر از این حرفا است.

عبارات، و حتی کلمات مفرد می توانند مفاهیم احساسی برای یک خواننده باشد. این ممکن است از درک نادرست یک کلمه و یا از تجربه های گذشته ناشی شود. بحث این جا است که شما چه چیزی می نویسید و خوانندگان تان چگونه درک می کنند، واقعا دو موضوع کاملا مجزا است، حتی اگر نوشته های شما از نظر عملی درست باشد.

درک آن ها از پست موجود در وبلاگ تان می تواند بسته به استفاده از یک کلمه، حوصله خواننده در آن زمان، تجربه های اخیر، و دیگر عوامل، متغیر باشد. حتی اگر شما تلاش به شفافیت موضوع هم بکنید این قضیه حل نخواهد شد.

آماده این باشید که در نظرات، خودتان را شرح دهید.

وبلاگ منظم
نباید دروغ گفت، من خیلی در این مورد خوب عمل نمی کنم. البته به این معنی نیست که این راه مفید نیست. وبلاگ منظم، شمار زیادی از مردم را به سمت شما سوق می دهد، و این شمار زیاد به معنای خوانندگان بیشتر است.

اگر شما مانند من هستید، و نمی توانید یک عادت نوشتن را ادامه دهید، از روش های زیر کمک بگیرید:

هر روز شمار مشخصی از کلمات را بنویسید
در ابتدا شمار کلمات کم باشد. مثلا حدود ۵۰ تا ۱۰۰ عدد کلمه کافی است. شما می توانید این کار را با یک پاراگراف کم شروع کنید. مانند هر استراژدی دیگر، این مورد شاید برای هر کسی صدق نکند، اما برخی مردم با انجام دادن درست این کار، موفق شدند.

هر روز زمانی را به نوشتن اختصاص دهید

من این روش را شخصا امتحان نکردم. شما یک مدت زمان خاصی را مشخص می کنید تا هر روز اندکی بنویسید و این روش را ادامه دهید. شما مجبور نیستید که هر روز پستی بگذارید، تنها بنویسید و هر وقت که آمادگی داشتید بفرستید.


از سیستم دوستانه استفاده کنید

من به تازگی با مجموعه افرادی که مشابه من فکر می کردند کار کرده ام و عادت های کاری خود را بهبود دادم، و پروژه خود را اجرا کردم و انجام دادم. ما هر هفته یکدیگر را بررسی می کردیم که تا چه حدی پیشرفت کرده ایم.

ما گاهی از نرم افزار google hangout استفاده می کردیم. هر یک ساعت یا بیشتر ما دوباره بررسی می کردیم. داشتن افرادی که شما را برای تعهدی که داشته اید کمک کند بسیار عالی می باشد.

چند رسانه ای

عکس ها و ویدئو ها. منظورم این است که، با وجود هدف مشخص تصاویر موجود در وبلاگ، و ویدئو های وبلاگ، مردم تنها فکر می کنند که این عکس ها زیبا هستند. مردم بیشتر تمایل دارند که وارد وب سایت هایی بشوند که شامل عکس های رنگارنگ می باشد.

واقعا به همین راحتی است. این موضوع مانند چشم برداشتن از تلویزیون زمانی که برنامه مورد علاقه تان را پخش می کند، سخت و دشوار است.

تنها زمانی که میخواهید پست تان را با تصاویری انگیزه ببخشید، مطمئن شوید که این تصاویر مرتبط با نوشته هستند و شما مجاز به استفاده از این تصاویر هستید.

استفاده از ویدئو ها بسیار آسان است. اگر وب سایتی مانند YOU TUBE می باشد، شما برای قرار دادن ویدئو تان در وبلاگ آزاد هستید. اما تصاویر نسبت به این ویدئو ها پیچیده تر هستند.
زمانی که دچار شک و تردید هستید، از یک عکاس یا یک مدل یا هر دو سوال کنید و راهنمایی بخواهید.

بازاریابی کردن و ارتقاء دادن وبلاگ تان

خوب، از این رو شما وبلاگ خود را آماده کردید، شما مطالبی را هم در آن دارید و حالا می خواهید اشخاص درباره آن اطلاعات داشته باشند. تقریبا همه ی اشخاص؟ نه همه کس. درسته؟ تنها اشخاصی که واقعا به چیزی که شما می خواهید بگوید، علاقه مند هستند.

بازاریابی آسان نیست، و این مهارت هر کسی نیست. گاهی اوقات، حتی با وجود پول و تیم های که دارند ، حتی شرکت های بزرگ این کار را اشتباه انجام می دهند.

در اکثر مواقع، تنها شما در این قضیه حضور دارید. خیلی خوبه. این جایی است که هر کسی شروع می کند.

من منظورم فقط این است که شما باید با روش و تاکتیک های خود وفق بیابید. شما نمی توانید مطمئن باشید که همه وبلاگ شما را می بینند و امیدوار باشید که بهترین روش های که شرکت های بزرگ استفاده می کنند را درمی یابید. شما باید تنها افراد صحیحی را پیدا کنید.

شما نیاز دارید دسته ای از مردم را بیابید که درباره این که شما چه چیزی می خواهید بگویید، دقت دارند و به آن ها ثابت کنید که ارزش وقت گذاشتن آن ها را دارید.آن ها زندگی و ودوستانی دارند. آن ها هم کار می کنند. آن ها سرگرمی هایی مانند بازی های ویدئویی دارند و خانواده و فامیل هایی دارند. دوباره می گویم آن ها بازی های ویدئویی دارند. شما باید با این موضوع رقابت داشته باشید.

شما باید مطالبی بنویسید که به اندازه کافی برای آن ها مهیج باشند که دست از سرگرمی خود برداشته و برای خواندن مطالب شما وقت بگذارند. این اولین قدم است. باقی مراحل برای مربوط به نمایش گذاشتن می باشد.

با مرورگر ها شروع کنید

بله، اینجا جایی است که من می خواهم درباره SEO صحبت کنم. ولی نمی خواهم درباره ترفند های SEO حرف بزنم. این موارد در اینجا عملی نیست. یا حتی اگر عملی هم باشند، خیلی کارساز نخواهند بود.

به علاوه، اگر بخواهید خوانندگان تان را از دست بدهید، در اینجا هیچ راهی بهتر از این نیست که با دروغ روابط تان را شروع کنید. اگر آن ها در وبلاگ شما چیزی که می خواهند را پیدا نکنند به سرعت آن جا را ترک می کنند و هرگز بار دیگر به وبلاگ تان سر نمی زنند.

تنها درباره موضوع مورد نظرتان بنویسید. درجایی که گذاشتن کلمات کلیدی مربوط به موضوع تان عادی است، آن ها را قرا بدهید و در هر صفحه ازTAG های مربوطه استفاده کنید.

خیلی مهم است که TAG ها را در وبلاگ تان که بیشتر ویدئو و تصاویر هستند، بگذارید. مرورگر ها،شاخص های تصاویر و عکس را بدون ذره ای توضیحات نمی توانند تشخیص بدهند.

سپس تنها صبر کنید که وب سایت تان شناخته شود و وبلاگ نویسی را ادامه دهید. یا اینکه اگر وبلاگ شما به تازگی دارای نام تجاری شده است، شما می توانید به صورت دستی وب سایت تان را برای شناخته شدن به مرورگر های مختلف ارسال کنید. این موضوع روند شناخته شدن تان را سرعت می بخشد.

در این جا مورد دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید، اما ابتدا باید بنویسید. اولین بار که شما حجم زیادی از مطالب را داشتید که روی آن ها کار کنید، این راهنمایی SEO را نیز بررسی کنید:

SEO BASICS: COMPLETE BEGINNER, GUIDE TO SEARCH ENGINE OPTIMIZATION

این راهنمایی بهترین جزئیات را به شما ارائه می دهد. اگر شما می خواهید مسائل دیگر را هم جستجو کنید، این وب سایت دارای تعداد کمی از لینک های دیگر نیز می باشد.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی. زمان هایی وجود دارد که من تعجب می کنم که این موضوع ضد و نقیض هست یا خیر. جدا از مسئله زبانی ملل ها، شبکه های اجتماعی می توانند حجم زیادی از خوانندگان را برای وبلاگ تان به ارمغان بیاورد، ولی ممکن هم است این اتفاق نیافتد.

در هر صورت، مردم ساعت ها و ساعت ها از زندگی شان را صرف TWITTER، FACEBOOK،LINKEDIN و حتی GOOGLE PLUSE می کنند. اگر آن ها شما را دنبال کنند، شما هر روز می توانید مطالب تان را در معرض دید آن ها قرار دهید. مردم اغلب این وب سایت ها را زمانی جستجو می کنند که اغلب خسته هستند، ولی باز هم می تواند شروع خوبی باشد.

به علاوه، این بهترین راه مستقیم صحبت کردن با خوانندگان تان می باشد.

در شبکه های اجتماعی از تصاویر استفاده کنید.

اگر می توانید این موضوع را مدیریت کنید، برای هر پستی که می گذارید یک عکس همراه با لینک بگذارید. در سیر نامحدود متن ها و پاسخ ها و اکنش ها، تصاویر بسیار قابل توجه هستند.
من توصیه می کنم که در وبلاگ خود تنها از یک عکس ثابت استفاده کنید. شما از یک عکسی که سر دسته تمامی تصاویر است، برای هر پست وبلاگ خود استفاده می کنید. درست است؟
بیش تر از یک بار برای پست های تان لینک قرار دهید

در حالی که مردم ممکن است لینک ها را گم کنند، خیلی خوب است اگر شما بیش تر از یک بار در هر پست وبلاگ تان، لینک قرار دهید. واکنش ها در شبکه های اجتماعی بسیار سریع می باشد و این یک امر ضروری است.

هر روز، از لینک در پست ها استفاده کنید. سپس در هفته این کار را دو بار تکرار کنید. سپس برای مدتی لینک را نگذارید. من به این طریق می خواهم به شما بگویم که قسمت های قدیمی وبلاگ خود را تازه و زنده نگاه دارید.


با مردم صحبت کنید

شما درست خوانده اید. انگیزه دادن به مردم به خواندن چیزی که شما می خواهید بگویید، بسیار مهم است. شما نباید به مردم بگویید که” وبلاگ من را بخوانید”. مردم از این قضیه خوش شان نمی آید، پس این کار را نکنید.

مطلب و مفاهیم همه چیز است. در اینجا دو مفهوم وجود دارد که شما می توانید وبلاگ خود را بدون اینکه باعث آزار کسی شوید میان مردم ارتقاء دهید.

در جامعه حضور بیابید

خوب، در جامعه مربوط به وبلاگ تان حضور بیابید. وبلاگ شما موضوعاتی دارد. شما تنها کسی نیستید که به این موضوع اهمیت می دهید.

در انجمنی حضور بیابید و یا اینکه به طور منظم از برنامه GOOGLE PLUSE استفاده کنید. یک یا چند جامعه را بیابید که می توانید به راحتی در مورد احساسات تان صحبت کنید، منابع تان را به اشتراک بگذارید و با آن ها خوش بگذرانید.

سپس، زمانی که مناسب است، یکی از پست های وبلاگ تان را برای آن ها بفرستید. یا از آن ها بخواهید درباره پست های تان نظر بدهند. آشکار است که شما از دوستان جدید تان هم غافل نمی شوید؛ اما از این نترسید که کارتان را به اشتراک بگذارید و ممکن است این شانس وجود داشته باشد که آن ها کارتان راببینند و با دیگر دوستان شان به اشتراک بگذارند.

موضوع اصلی این جاست که مردم دلایل زیادی دارند که برای چیزی که شما می دانید و می خواهید بگویید ارزش قائل شوند.

در میان این جوامع لینک هایی قرار دهید

نتیجه پیوستن به این جوامع این است که باید لینک های را در میان آن ها نیز قرار دهید. صبر کنید، صبر کنید، شما هنوز نیاز دارید که با هر پست در وبلاگ تان، لینک قرار دهید.

نه تنها این مورد یک راه آسان به آنها می دهد تا شما را پیدا کنند، بلکه به SEO شما نیز کمک می کند. اما در اینجا مسئله ای وجود دارد: اگر لینک ها مرتبط باشند می تواند به شما کمک شایانی کند.

اینکه گاه و بیگاه همراه پست های تان، لینک قرار بدهید، ایده بسیار خوبی می باشد. اگر می خواهید که مردم و مرورگر ها شما را جدی دنبال کنند، باید در مباحثی و گفت و گو هایی شرکت کنید.

یک پست دعوت نامه ای برای وبلاگ دیگر خود بگذارید و لینک وب سایت تان را قرار دهید. نظراتی بنویسید، اگر جای مناسبی است، URL وب سایت تان را قرار دهید( هیچ گاه در میان نوشتن نظرات تان، لینک وب سایت تان را قرار ندهید، بسیار ایده قدیمی است). در تمامی اکانت های شبکه های اجتماعی تان، لینک را در آخر پست ها قرار دهید. آن ها بعد از این که واکنش شما را در شبکه اجتماعی دیدند، لینک وب سایت تان را نیز می بینند.

تا زمانی که گذاشتن لینک وب سایت به موضوع و مفهوم مطالب مربوط باشد، ایده خوبی است، وگرنه اعتماد شما را از بین می برد.

کسانی که در ابتدا وارد وبلاگ شما شدند را فراموش نکنید

شما می خواهید که مردم بارها و بارها به سمت شما بازگردند. مخاطب جذب کردن یک موضوع اساسی است.

چگونه به منظور جذب آن ها بازاریابی می کنید؟ در شبکه های اجتماعی با آن ها تعامل داشته باشید. آن ها را عضو یک خبرنامه کنید. اکانت مربوط به خود را در این خبرنامه بسازید. و حتما در سیستم نظرات و پیشنهادات شرکت کنید.

در هر صورت این کار را بکنید و همیشه در دسترس باشید. خواندن یک وبلاگ باید دوستانه و صمیمانه باشد. این ها اشخاص واقعی هستند، سپس شما باید تلاش های بسیار کنید تا با آن ها به بهترین شکل ارتباط داشته باشید.

امنیت پایه وبلاگ

مگر اینکه شما یک کارشناس برنامه ریز باشید و به تنهایی سرور خود را اجرا کنید، در این صورت می توانید کترل کاملی روی امنیت تان نداشته باشید. حتی اگر شما یک کارشناس باشید، امنیت یک مسئله دشوار است. همیشه دفاع کردن از خود بسیار دشوار است و هیچ ربطی ندارد که در دنیای دیجیتال مواظب خود نباشیم. این خطر همه جا ما را تهدید می کند.

شما باید به این موضوع توجه کنید. بحث کلی راه اندازی وبلاگ همراه با هاست یا میزبان تان نیازمند کنترل بیشتری می باشد، و این کنترل مربوط به امنیت شما می باشد.

آیا این موضوع نگران کننده است؟ بله. امنیت بر کامپیوتری که به اینترنت متصل است، می تواند قضیه ی پیچیده ای باشد. مخصوصا برای برخی از ما که در هیچ چیز تخصص نداریم. خیلی خوب است که امنیت تان را به دست افراد حرفه ای بسپارید. درست است؟

البته این موضوع همیشه ممکن نیست.

در آخر، اشخاصی که به امنیت شما توجه دارند، شاید گاهی مجبور شوند که دسترسی به اطلاعات تان را با زور و جبر یا بدتر از این ها توسط جنایت کارانی، فاش کنند. اگر شما کار اشتباهی انجام ندهید، نباید مشکلی ایجاد شود.

متاسفانه، دولت های سراسر جهان، گاهی اوقات مقصر بی عدالتی و جنایت های ناحق دربرابر بشریت هستند. و مجرمان…. آن ها روش هایی دارند تا مردم را به حرف وا دارند.

به علاوه، دلیل دیگری برای ناشناس بودن نیز وجود دارد. برای مثال، برخی وبلاگ خود را درباره مطالب مناسب و معقولی می نویسند و می خواهند در این شغل شان ثابت قدم بمانند. ننگ های اجتماعی مردم را مجبور می کنند که هویت خود را حتی زمانی که هیچ کار اشتباهی انجام ندادند، مخفی نگاه دارند.

اما حقیقت این جاست که مردمی که واقعا می خواهند این کار را بکنند و دارای منابع کافی نیز می باشند؛ شما نمی توانید جلوی آن ها را بگیرید.

به یاد داشته باشید که، امنیت چیزی نیست که شما خودتان را از مزاحمان دور نگاه دارید. اگر یک سرور توسط بلایای طبیعی آسیب بینند، شما باید از داده یتان مراقبت کنید.

هاست یا میزبانی امن

نیازهای هاست وب سایت شما، همان طور که در بالا ذکر شد، بستگی به سیستم عاملی دارد که انتخاب می کنید، اما اگر شما به دنبال امنیت بیشتر هستید، شما نیاز دارید که عمیق تر به این موضوع بنگرید. شما هم چنین نیاز دارید که اندکی بدبینانه عمل کنید.

ببینید، هیچ هاست یا میزبان غیر امنی به شما نمی گوید که امنیت آن ها واقعا وحشتناک است. آن ها دلایل زیادی برای این کار دارند. مثلا، افرادی که دارای پرسنل مناسبی نیستند، به شما می گویند که کارمندان شان بهترین هستند و هر کسی در شرکت ممکن است این را نیز باور کند.

طبیعتا، هیچ کس از مسیر خود خارج نمی شود تا به شما بگوید که چگونه آن ها برای شما امنیت به ارمغان می اورند. این موضوع باعث مشکلاتی می شود. آنها هم چنین از کلمات اختصاری برای اینکه به شما نشان بدهند از چه تکنولوژی های و نرم افزار های مطمئنی استفاده می کنند، برای شما به کار می برند.

من به شما راه های توصیه می کنم که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد:

  • آیا URL آن ها با “HTTPS’ شروع می شود؟ و مطمئن شوید که “S” بین آن حتما وجود دارد. آن ها عینا و ظاهرا به این معنی هستند که هاست و میزبان شان امن می باشد.
  • آیا شما SSL، STFP یا SSH را دیده اید که اعلام شود؟ این ویژگی به تنهایی امنیت هاست وب سایت آن ها را مشخص نمی کند، اما نشان می دهد که آن ها سعی در امن بودن دارند.
  • آیا آن ها سخت افزار های سرور را خود اداره می کنند؟ اکثر فروشندگان نمی توانند این کار را برای امنیت شان انجام بدهند. به سراغ منابع شان بروید.
  • آیا آن ها دارای سیستم بک آپ گیری می باشند؟ آیا آن ها به صورت دستی یا اتوماتیک برای کاربران نشان بک آپ می گیرند تا به آن ها امکان دانلود داده های شان را بدهند؟
  • از چه سیستم اجرایی استفاده می کنند؟ موارد LINUX و UNIX مانند CENTOS یک شروع خوب می باشند.
  • آیا تمامی برنامه های شان بروز شده می باشند؟ نرم افزار های قدیمی جزو نرم افزار های غیر امن می باشند.

به این موارد نگاه کنید. در اینترنت به دنبال تجربه های اشخاص با هاست هایی که داشته اند، باشید. مخصوصا زمان هایی این تجربه ها را دنبال کنید که با مشکل مواجه شده بودند، و ببینید که چگونه با این شرایط کنار آمدند. آیا آن ها در کنار عمل کردن، مسئولیت های خود را نیز رعایت کردند؟ یا اینکه آن ها تنها افرادی را اخراج کردند و انتظار داشتند که همه چیز خوب پیش رود؟ آیا آن ها سخت افزار یا تجربه ای از کار کردن با آن ها دارند تا حملات به سرویس ها و خدمات را اداره کنند؟

به صورت ناشناس وبلاگ بنویسید

اگر شما می خواهید به صورت ناشناس وبلاگ نویسی کنید، متوجه شوید که میزبان و هاست وب سایت شما کجا سرور های فیزیکی خود را قرار داده است.

اشخاص معمولا به شما می گویند که یک شرکت هاستینگ بومی را انتخاب کنید. اگر اشتباهی به وجود آمد، شما به آن ها دسترسی دارید و می توانید آن ها را مجبور به رفع ایراد کنید.

در هر صورت، زمانی که هویت شخص تان و حتی امنیت تان یک مسئله و مشکل شده است، دوری کردن از این موضوع بهترین راه حل است. خوشبختانه، برای اکثر مردم در دنیا، این موضوع یک مشکل اصلی نیست، اما برای برخی مردم_ متاسفانه، شما می دانید منظورم چه کسانی هستند_ وبلاگ نویسی می تواند زندگی آن ها را نیز تهدید کند. میزبان و هاست وب سایت را خارج از مرز ها انتخاب کردن، ممکن است به این معنی باشد که مدت زمان بیشتری طول می کشد که صفحه اصلی بالا بیاید، اما برای زنده ماندن، ارزشش را دارد.

میزبان و هاست وب سایت را خارج از مرز ها انتخاب کردن، ممکن است به این معنی باشد که مدت زمان بیشتری طول می کشد که صفحه اصلی بالا بیاید، اما برای زنده ماندن، ارزشش را دارد.
شما باید توسط واسطه های با هاست خود در ارتباط باشید. بسته به شرایط شما یک وکیل، حسابدار یا حتی یک شخص بشر دوستانه هم می تواند به عنوان یک واسطه عمل کند. زمانی که یک دامنه برای وب سایت تان می خرید، همین کا را انجام بدهید.

به دنبال هاست های باشید که دارای تاریخچه درخشانی از مراقبت از مشتریان و سابقه درخشانی از هویت شان هستند.

امنیت CMS

امنیت برای CMS موضع متفاوتی است، و امنیت برای این سیستم ها می تواند بسیار ساده تر، یا بسیار پیچیده باشد. این تماما بستگی به این دارد که ان ها چگونه ساخته شده اند.

برای مثال، WORDPRESS را درنظر بگیرید. ده سال گذشته اولین بار تولید شد و سپس بروز رسانی هایی را متحمل شد وتغییرات زیادی در برنامه نویسی خود به وجود آورد.

در میان این موارد، گروه WORDPRESS در حال اضافه کردن ویژگی هایی بودند و در حالی که ویژگی های قبلی شان را هم چنان شایسته نگاه می داشند، سعی در بروز رسانی نرم افزار داشتند. این به معنای امنیت می باشد.

من نمی خواهم که WORDPRESS را تخریب کنم، این مورد برای تمامی نرم افزار ها اتفاق افتاده است. سازندگان WORDPRESS امنیت های پایداری را به وجود آوردند. بله این یک امتیاز خوب است. این موضوع به این معنا است که آسیب ها حل می شوند و متخصصین به این موضوع دقت دارند.

کاربران نیز به این موضوع دقت دارند. اگر شما خود را بروز شده نگاه دارید، و خود را مانند WORDPRESS و امنیت آنها تعلیم دهید، شما می توانید وب سایت تان را از حملات مزاحمین دور نگاه دارید.
برنامه GHOST نیز به این چالش های امنیتی برخورد، اما به سرعت آن ها را بر طرف کردند.

بهترین راه حل زمانی که با چنین مشکلات ذکر شده ای رو به رو می شوید این است که از بک آپ تان استفاده کرده و وب سایت تان را دوباره راه اندازی کنید و منتظر بروز رسانی باشید تا مشکلات تان را حل کند.

منابع

علوه بر مواردی که گفته شد، این منابع نیز وجود دارد:

Anchor CMS

Pagekit

Concrete5

Textpattern

HTMLy

Wagtail CMS

guide to blogging and editorial calendars

work as a freelance writer.

۷ Ways to Simplify Complex Content While Maintaining Sophistication and Nuance

A Brief Guide to Fixing Your Old, Neglected, and Broken Content

How to Immediately Become a More Productive (and Better) Writer

The 7 Essential Elements of Effective Social Media Marketing

An Anonymous Blogger Tells All

۵ Reasons to Blog Anonymously (and 5 Reasons Not To)

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =