تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

چرایی و چگونگی طراحی رسپانسیو ایمیل وب سایت ها

چرایی و چگونگی طراحی رسپانسیو ایمیل وب سایت ها

با رشد روز افزون استفاده از گوشی های همراه، بسیار ضروری است طراحی رسپانسیو را در استراتژی بازاریابی ایمیل نیز وارد کنیم، زیرا زمانی که خبرنامه ایمیل وب سایت ها در دسک تاپ به خوبی نمایان می شود اما در گوشی های همراه به طور متناسبی اجرا نمی شود، باعث لغو اشتراک کاربران در این خبرنامه ها می شود.

با طراحی رسپانسیو ایمیل ها، نه تنها در بازاریابی از طریق ایمیل ها موفق عمل خواهید کرد، بلکه کاربران گوشی همراه بیشتری را نیز به طراحی وب سایت خود جذب می کنید.

چرا حتما باید از طراحی رسپانسیو برای ایمیل های وب سایت خود استفاده کنیم

بر اساس مطالعات اخیر توسط LITMUS، تهیه کننده آنالیز ایمیل ها، حدود ۵۱ درصد از ایمیل های خوانده شده در گوشی های همراه اتفاق می افتد و مردم حدود ۱۵۰ بار در روز گوشی های همراه خود را بررسی می کنند. یک تحقیق انجام شده توسط BLUEHORNET، تهیه کننده راه حل های بازاریابی از طریق ایمیل، آشکار کرده است که اگر ایمیل وب سایت ها برای گوشی های همراه بهینه سازی نشده باشد، حدود ۸۰ درصد از دریافت کنندگان، آن ایمیل را حذف می کنند و ۳۰ درصد از این افراد هم اشتراک خود را برای دریافت ایمیل لغو می کنند. به علاوه، حدود ۶۳ درصد از مشتریانی که این ایمیل ها را در گوشی های همراه خود دریافت کنند و احساس خوبی از آن کسب می کنند، بیشتر تمایل دارند تا خرید هایی از طراحی سایت انجام دهند.

تمامی این تحقیقات نه تنها اثبات می کنند که شمار کاربران سایت در گوشی همراه بسیار بیشتر از دسک تاپ هستند، بلکه شما را آگاه می سازد که مردم بیشتر تمایل دارند تا ایمیل های طراحی سایت را در گوشی های همراه خود بخوانند. در این جا دلایل کلیدی برای بهینه سازی کردن ایمیل طراحی سایت برای گوشی های همراه وجود دارد:

۱- تجربه کاربری ارتقاء یافته

زمانی که برای ایمیل وب سایت خود از طراحی رسپانسیو استفاده کردید، خوانندگانتان توانایی دسترسی به این ایمیل ها را حتی در حال حرکت و در حال رفت و آمد، خواهند داشت. آن ها به راحتی می توانند در طراحی وب سایت شما جستجو کنند و مجبور نیستند تا روی موردی زوم کنند تا بتوانند محتوای ایمیل وب سایت شما را بخوانند. دکمه های دعوت به عمل بزرگ و دارای فضای بیشتر در این ایمیل ها به راحتی به آن ها می گوید باید در کدام بخش ها کلیک کنند تا خرید از طراحی سایت را بدون دردسر انجام دهند. اگر آن ها ایمیل طراحی وب سایت شما را بسیار عالی یافتند، به خواندن باقی مطالب ایمیل ترغیب می شوند و تمایل دارند تا طراحی سایت شما را بازدید کنند.

۲- افزایش میزان مخاطبین طراحی وب سایت

اگر ایمیل های وب سایت و صفحه اصلی طراحی سایت تان برای گوشی های همراه بهینه سازی شده باشد، نیازی ندارید تا نگران میزان مخاطبین خود باشد زیرا طراحی سایت شما هم به صورت دو بعدی و رسپانسیو برای کاربران وب سایت عملی می شود. ایمیل های رسپانسیو علاوه بر افزایش خرید محصولات و سرویس های وب سایت توسط مشتریان و کاربران سایت، باعث می شود تا کاربران با هر ابزاری بتوانند ایمیل و طراحی سایت شما را بازدید کنند و بتواند سفارشات خود را تکمیل سازند. فرقی نمی کند که مخاطبین شما در حال قدم زدن در خیابان هستند و یا در دفتر کار خود حضور دارند، آن ها به وسیله ایمیل های رسپانسیو، همیشه آماده خرید از طراحی وب سایت تان می باشند.

۳- خوانده شدن بیشتر ایمیل های وب سایت

طراحی رسپانسیو، تکنیک قدرتمندتر و موثرتری از طراحی های معمول دیگر می باشد و بهترین راه برای خوانده شدن بیشتر ایمیل های وب سایت تان می باشد. مطالعات اخیر توسط Marketingprofs آشکار ساخته است که ایمیل های رسپانسیو حدود ۲۱ درصد بیشتر از ایمیل ها غیر رسپانسیو خوانده می شوند. به این دلیل، ۱۰۰ درصد بهتر است تا از از ایمیل های رسپانسیو برای طراحی سایت خود به کار ببرید.

۴- فروش های بیشتر از طراحی سایت

زمانی که موفق به جلب نظر مخاطبین وب سایت خود شدید، آن ها تمایل دارند تا بیشتر از دسک تاپ از گوشی همراه خود از طراحی سایت شما خرید کنند. ایمیل های رسپانسیو در تمامی ابزارها به خوبی اجرا می شوند و تاثیر خوبی بر تصمیم خرید کاربران سایت می گذارد. فکر کنید، اگر مشتریان وب سایت شما تصمیم به خرید از سرویس ها و محصولات طراحی سایت تان بگیرند، در حالی که به راحتی در منزل و یا محل کار خود نشسته اند، فرصت خوبی نیست تا موارد بیشتری به آن ها بفروشید؟

۵- کاهش میزان لغو اشتراکات ایمیل ها و Spam کردن آن ها

همان طور که قبلا بیان کردیم، اگر یک ایمیل وب سایت به خوبی در گوشی های همراه نمایش داده نشود، ۳۰ درصد از آن ها تمایل به لغو اشتراک ایمیل در گوشی همراه خود دارند و یا آن ها را به قسمت Spam ایمیل خود هدایت می کنند. با رسپانسیو کردن طراحی ایمیل سایت ها، شما تاثیر فوق العاده ای بر کاربران می گذارید و میزان لغو اشتراکات و یا Spam کردن ایمیل ها را کاهش می دهید.

چگونه ایمیل خود را به صورت رسپانسیو بسازیم

بعد از درک اهمیت طراحی رسپانسیو ایمیل ها، بیاید چگونگی رسپانسیو طراحی کردن این ایمیل ها را نیز یاد بگیریم.

ایمیل های رسپانسیو از Css Media Queries استفاده می کند که به صورت @Media مشهور می باشد و بخش اصلی هر طراحی رسپانسیو می باشد. Media Queries مجموعه بخصوصی از سبک های Css می باشد که مانند جملات If-Then کار می کند. آن ها اندازه صفحه نمایش ابزار مورد نظر را بررسی می کنند و بر این اساس از قاعده خاصی برای نمایش دادن محتوای ایمیل استفاده می کنند. به این دلیل است که در هر اندازه صفحه نمایش، کاربر به راحتی و بدون دردسر می تواند محتوای ایمیل وب سایت را بخواند.

ابزارهای مختلف گوشی همراه ، از Media Queries های گوناگونی استفاده می کند. این مورد به این معنا است که شما نیاز دارید تا صفحه نمایش های مورد نظرتان را مشخص کنید و بر این اساس شروع به طراحی رسپانسیو ایمیل سایت خود کنید. به طور مثال زیر دقت کنید:

این Media Query تفسیر سبک های Css را برای اندازه صفحه نمایش های ۴۸۰ پیکسل و یا حتی کمتر، محدود می کند. هر سبک که شما در تگ Media می نویسید باید با کلمه “Important” همراه باشد. لیستی از Media Queries برای ابزارهای محبوب را در ادامه مشاهده می کنید:

گوشی هوشمند همراه: تصویر
@media only screen and (max-width : 320px)

گوشی های هوشمند همراه: پیش زمینه
@media only screen and (min-width : 321px)

گوشی های هوشمند همراه: تصویر و پیش زمینه
@media only screen and (min-device-width : 320px) and (max-device-width : 480px)

Ipad: تصویر
@media only screen and (min-device-width : 768px) and (max-device-width : 1024px) and (orientation : portrait)

iPads:پیش زمینه
@media only screen and (min-device-width : 768px) and (max-device-width : 1024px) and (orientation : landscape)

iPads: تصویر و پیش رمینه
@media only screen and (min-device-width : 768px) and (max-device-width : 1024px)

iPhone4
@media only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio : 1.5), screen and (min-device-pixel-ratio : 1.5)

iPhone 5: تصویر
@media only screen and (min-device-width : 320px) and (max-device-width : 568px) and (orientation : portrait)

iPhone 5: پیش زمینه
@media only screen and (min-device-width : 320px) and (max-device-width : 568px) and (orientation : landscape)

iPhone 5: تصویر و پیش زمینه
@media only screen and (min-device-width : 320px) and (max-device-width : 568px)

دسک تاپ و لپ تاپ
@media only screen and (min-width : 1224px)

صفحه نمایش های بزرگ
@media only screen and (min-width : 1824px)

ایمیل مشتریان وب سایت که از Media Queries پشتیبانی می کند

متاسفانه، Media Queries توسط تمامی ایمیل های مشتریان وب سایت و کاربران گوشی همراه، پشتیبانی نمی شود. به این دلیل است که باید بدانید که کدام ابزارها، ایمیل های رسپانسیو را پشتیبانی می کنند. مگر این که شما یک لیست کامل از ابزارهای پپشتیبانی کننده Media Query داشته باشید، در غیر این صورت نمی توانید اطمینان حاصل کنید که در تمامی گوشی های همراه، ایمیل ها به حالت رسپانسیو خوانده می شوند.

در این لیست ابزارهایی وجود دارد که پشتیبانی از Media Query را برای هر یک مشخص می سازد

Android 2.1 Eclair
خیر

Android 2.2+
بله

Android 4.0 (Gmail)
خیر

Android 4.0 (Email)
بله

Microsoft Windows Mobile 6.1
خیر

Microsoft Windows Mobile 7
بله

Microsoft Windows Mobile 7.5
بله

Microsoft Windows Mobile 8
خیر

Microsoft Surface
خیر

Apple iPhone
بله

iPhone Gmail, Mailbox app
خیر

Apple iPad
بله

Apple iPod Touch
بله

iOS 6
بله

BlackBerry OS 5
خیر

BlackBerry OS 6/6+
بله

BlackBerry Playbook
بله

Amazon Kindle Fire/Fire HD
بله

Samsung Galaxy S3+
خیر

Palm Web OS 4.5
بله

Yahoo! Mail mobile app (تمامی سیستم عامل ها)
خیر

Microsoft Outlook Exchange android app
خیر

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =