تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

چگونه ارتباط با مشتریان وب سایت و فروش خود را ارتقا دهیم

چگونه ارتباط با مشتریان وب سایت و فروش خود را  ارتقا دهیم

وب سایت هر شرکتی نیاز دارد تا بازدیدکنندگان را به مشتریان سایت تبدیل کند. گفتن این حرف از عمل کردن آن بسیار آسان است و ساختن یک وب سایت عالی که فروش محصولات و سرویس ها را افزایش دهد، آسان نیست.

۱.طراحی ریسپانسیو وب سایت ها.

نه تنها مردم به گوشی های همراه روی آورده اند، بلکه بیشتر وقت خود را نیز صرف این ابزارها می کنند. در حقیقت، ۹۱ درصد از آمریکایی ها در حال حاضر یک گوشی همراه دارند و حدود ۵۶ درصد از آن ها نوجوانان می باشند.

تحقیقاتی از بازاریابی الکترونیک نشان داده است که کاربران گوشی همراه از سال ۲۰۱۲ تا کنون بسیار افزایش یافته اند. مردم از طریق گوشی های همراه خود به بازدید وب سایت و خرید از سایت ها می پردازند. کاربران وب سایت گوشی همراه، حدود ۱۵ درصد از خریدهای اینترنتی و آنلاین را پوشش می دهند و انتظار می رود که این شمار در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نیز افزایش یابد.

آشکار است که ساختن یک طراحی سایت به صورت ریسپانسیو، می تواند آسان ترین راه برای تشویق این نوع کاربران به خرید از وب سایت باشد.

۲.تمرکز روی بخش هایی از طراحی سایت که توجه کمتری به خود جلب می کند.

تحقیقات نشان داده است که مشتریان و کاربران سایت مدت زمان طولانی را صرف جستجو در میان صفحات یک وب سایت نمی کنند. این تحقیقات نیز نشان داده است که ۱۷ درصد از بازدید های صفحات سایت، پایین ۴ ثانیه طول می کشد. این ۴ ثانیه زمان زیادی نیست تا توجه مخاطبین را جلب کنیم و آن ها را به مشتریان وب سایت تبدیل کنیم.
Ferres در این زمینه می گوید: “بیشتر اوقات، توجه یک شخص به یک وب سایت، کمتر از زمانی است که به یک ماهی قرمز نگاه می کند. از این رو هر چه محتوای کمتری در سایت قرار دهید، بیشتر می توانید این افراد را در سایت خود نگاه دارید.”

همیشه در طراحی سایت خود باید دقت کنید تا تنها موارد و اطلاعات مهمی را قرار دهید. از این رو در همان چند ثانیه می توانید مطالب ارزشمندی از تجارت خود را به آن ها نشان دهید.

۳.توجه به ارتقای سئو سایت و بهینه سازی سایت.

از جایی که که گوگل به طور مداوم پارامترهای خود را تغییر می دهد، توجه به سئو سایت و بهینه سازی سایت همیشه برای افزایش میزان مخاطبین و مشتریان یک وب سایت و یا یک تجارت اهمیت داشته است و اهمیت دارد. Ferres پیشنهاد می کند که تجارت ها در وب سایت خود از متا داده ها و نقشه های سایتی استفاده کنند که با گوگل هم خوانی دارد. او هم چنان توصیه می کند تا با ابزار های وب مستر گوگل برای ارتقای سئو سایت و بهینه سازی سایت خود در ارتباط باشید. ایده خوبی است تا بر اساس بازخورد و واکنش های مخاطبین سایت، طراحی وب سایت خود را ارتقاء دهید.

۴.نصب آنالیزگرهای گوگل.

Ferres پیشنهاد می کند تا آنالیزگرهای گوگل را نصب کنید تا منابع و میزان مخاطبین سایت و چگونگی اجرا شدن وب سایت خود را تحت نظارت داشته باشید. اگر شما بدانید که کدام منابع، بیشترین مخاطبین را به وب سایت تان هدایت کرده است و کدام مخاطبین به مشتریان سایت تان تبدیل شده اند، خیلی آسان است تا استراتژی وب سایت خود اراتقاء دهید و به درآمدزایی بیشتری از وب سایت خود فکر کنید.

۵.عواملی که باعث می شود تا مخاطبان به مشتریان وب سایت شما تبدیل شوند را ساده بسازید.

مشتریان واقعی نمی خواهند برای خرید از وب سایت شما، متحمل سختی های فراوان بشوند. همان طور که گفته شد، امروزه کاربران سایت بیشتر از گوشی های همراه برای بازدید وب سایت ها استفاده می کنند که دارای صفحه نمایش کوچک و جستجویابی محدودی می باشد. از این جهت، لازم است پروسه خرید از محصولات و سرویس های وب سایت تان را برای مشتریان خود ساده بسازید، به گونه ای که تنها با یک کلیک بتوانند مواردی را از وب سایت شما به سبد خرید خود بی افزایند. صفحه و پروسه پرداخت هزینه محصولات و سرویس ها را در سایت خود برای کاربران آسان و ساده طراحی کنید.

۶. به کیفیت مواردی که در وب سایت دارید فکر کنید نه به کمیت آن.

شرکت ها نباید وقت خود را روی موارد غیر مرتبط با هدف سایت و تجارت خود صرف کنند و باید روی عواملی تمرکز کنند که می توانند بیشترین درآمد را از آن ها حاصل کنند.
به طور مثال تحقیقات نشان داده است که میانگین زمان پاسخگویی به ایمیل مشتریان وب سایت حدود ۱۷ ساعت است، این درحالی است که باید در اولین ساعتی که ایمیل مشتری به دست شما رسید، به آن پاسخ دهید. از این رو است که می توانید به کیفیت طراحی وب سایت خود بیشتر فکر کنید. با پاسخ دادن سریع به مشتریان، به آن ها ثابت می کنید که آن ها برای شما ارزشمند می باشند، اما این کار را هرگز نمی توانید با قرار دادن عوامل زیاد در وب سایت خود انجام دهید. بنابراین اگر در وب سایت خود موارد کمی دارید، سعی کنید در کیفیت و بهینه سازی آن موارد کوشا باشید، نه این که تنها برای اینکه سایت خود را تخصصی نشان دهید، موارد و عوامل بسیاری را قرار دهید.

۷.شفاف سازی

در توضیحات محصولات و خدمات خود شفاف سازی کنید سعی کنید تمامی اطلاعات صادقانه باشد و به دور از هرگونه بزرگ نمایی آن را ارائه دهید. مثلا اگر فروش یک کیف را دارید عکسی واقعی از محصول خود با مشخصات مقیاس و جنس قرار دهید نه عکسی مشابه.

۸.بازاریابی محتوایی را به یاد بیاورید

متناسب با محصول و خدماتی که دارید تولید محتوای مناسب داشته باشید، این کار باعث میشود در جستجو ها در پیش چشم مشتری بیایید. بازاریابی محتوا یکی از روش های نوین بازاریابی در دنیای امروز محسوب می شود و با تولید محتوای مناسب برای کاربران می توانید اعتماد آنها را به سمت خود جلب نمایید و برند خود را تثبیت کنید. مقالات وب۲۴ در مورد بازاریابی محتوا را می توانید در بخش بازاریابی محتوا مطالعه نمایید.

۹.تعاملات تشویقی و تخفیفی

بسیاری از وب سایت های فروش، برای مشتریان خود تخفیف و پاداش قرار میدهند این کار میتواند در خرید اول اتفاق بیفتد یا روش های دیگری داشته باشد، اما مطمئنا هر عامل تشویقی می تواند به فروش شما کمک زیادی بکند. سعی کنید از عواملی برای تشویق و تخفیف استفاده نمایید که با مخاطب شما همخوانی دارد.

۱۰.اطلاعات مخاطب

همیشه اطلاعات افرادی که وارد وب سایت شما می شوند را بگیرید و حفظ کنید. مانند ایمیل یا شماره تماس. فستیوال ها و اطلاعیه ها را به آن ها بفرستید و با آنها ارتباط مستمر برقرار نمایید.

۱۱.شبکه های اجتماعی

از شبکه های اجتماعی برای ارتباطات و تعاملات با مشتریان طبق اصول خاصی استفاده کنید و آن ها را به وب ساتتان هدایت کنید. مقالات مرتبط با بازاریابی در شبکه های اجتماعی را می توانید در بخش بازاریابی شبکه های اجتماعی مطالعه نمایید.

۱۲.مشاوره دهید

برای محصول و خدمت خود همیشه به مشتری اینترنتی امکان مشاوره دهید و این قسمت را واضح در دید مشتری و کاربران قرار دهید تا احساس خوشایندی داشته باشند و با شما ارتباط برقرار کنند و سعی کنید همواره پاسخ ها را به موقع بدهید.

۱۳.ایجاد عکس العمل در مشتری

هر صفحه ایی که تولید میکنید و برای آن زحمت می کشید آن را همان طور بدون کاربرد منتشر نکنید مثلا اگر در حال معرفی محصولات هستید ما بین آن یک محصول ویژه را با تخفیف لینک دهید تا کاربر عکسالعمل نشان دهد و روی آن کلیک کند ،ذاین کار شاید سبب خرید شود
در مقالات آینده سعی بر آن داریم که تبدیل کاربر به مشتری و مشتری را به مشتری وفادار ارائه دهیم . با نظراتتان ما را جهت ارتقاء همراهی کنید.
امیداوریم که با رعایت نکات فوق بتوانید وب سایت خود را به مرکزی برای ارتباط بهتر با مشتریان تبدیل کنید.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =