تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

چگونه با رکود اقتصادی در طراحی سایت مقابله کنیم؟

چگونه با رکود اقتصادی در طراحی سایت مقابله کنیم؟

چالش دائمی برای شرکت های کوچک طراحی سایت این است که چگونه در این رکود اقتصادی، تجارت های جدید را جذب کنند و مشتریان وب سایت قدیمی خود را نگاه دارند.

مشتریان وب سایت تمایل دارند که قرادادهای خود را حفظ کنند و تجارت های کوچک تر ممکن است فورا شروع به طراحی وب سایت نکنند.

سطح سرمایه گذاری مشتریان در طراحی وب سایت، باید قیمت آگاهانه تری به خود بگیرد برای اطمینان یافتن از اینکه در این مسیر ثابت قدم می مانیم، باید چه کار کنیم؟

در این جا ۱۰ توصیه برای نجات یافتن از رکود اقتصادی وجود دارد:

۱- با مشتریان وب سایت تان تماس بگیرید
برخی تجارت ها واقعا از اینکه در رکود اقتصادی با مشتریان وب سایت شان در تماس باشند، می ترسند، زیرا نمی خواهند در لیست کاهش هزینه دستمزد و قیمت پروژه شان مورد دیگری را بی افزایند.

اگر برخی قصد انجام کاری را داشته باشند، به هر طریقی آن را انجام می دهند و یک تماس تلفنی از جانب شما ممکن است واقعا بیشتر از تشویق آن ها، باعث می شود که شما را ترک نکنند. با مشتریان قدیمی خود تماس بگیرید، بپرسید که تجارت شان چگونه پیش می رود و بپرسید که اگر بخواهند می توانید به صورت رایگان کمکشان کنید که احتمالا هم آن ها در زمینه وب سایت شان از شما سوالاتی می کنند.

*** آن ها را نسبت به تجارت خود آگاه تر سازید تا بدانند شما برای آن ها پایدار و همیشگی می مانید و همراه آن ها هستید.

۲- ارزش های تان را تقویت کنید
زمانی که مشتریان وب سایت می خواهند بنشینند و درباره طراح وب سایت در خانه یا طراح وب سایت مستقل تصمیم بگیرند، قطعا طراح وب سایت مستقل برنده خواهد شد.

زمانی که یک پروژه طراحی سایت به این ترتیب انجام می شود، هیچ حق اشتغالی، مزایا و دیگر هزینه های اصلی وجود ندارد. اگر آن ها به کارمندان طراحی سایت در خانه بسنده کنند، بروزرسانی ها به موقع انجام نمی شوند.

*** سرویس های شما ارزش هزینه کردن مشتریان وب سایت تان را ندارد، در عوض آن ها در دراز مدت پول خود را پس انداز می کنند.

۳- به قیمت گذاری خود نگاه کنید
اگر شما می بینید که در حال از دست دادن مشتریان خود هستید و هیچ درآمد قابل توجهی از تجارت طراحی وبسایت تان به دست نیاوردید، برنامه قیمت گذاری تان را دوباره بررسی کنید. آیا واضح هستند؟ آیا قیمت تان در رده دیگر شرکت های طراحی وب سایت است؟ یک بررسی سریع از دیگر تجارت های منطقه تان، به شما می گوید که چه چیزی نیاز دارید که دریابید و در برنامه تان عملی کنید.

در حالی که هیچ وقت نباید در قیمت گذاری به رقابت بپردازید، شما تنها باید هر از گاهی برای اطمینان یافتن از اینکه مبلغ پروژه های تان خارج از محدوده دیگران نیست، تحقیقاتی بکنید.

هیچ وقت قیمت تان را پایین ترین حد ممکن قرار ندهید. شما مشتریان وب سایتی نمی خواهید که به دنبال ارزان ترین طراحان وب هستند. اینکه یک قیمت منصفانه و در حد تعادل داشته باشید، دقیقا جایی است که شما می توانید مشتریان بیشتر جذب کرده و درآمد بیشتری کسب کنید.

۴- سودآور باشید
همانند اطمینان یافتن از کسب درآمد، بسیار اهمیت دارد که مطمئن شوید که سرویس های تان بر اساس بازار مربوط به تجارت طراحی وب سایت تان قیمت گذاری شده است. این ماشین حساب نرخ پروژه ها، بهترین معیار برای اینکه بر اساس هزینه های موجود، شخصا چقدر درآمد باید به دست آورید.

اگر شما فکر می کنید که قیمت تان با این برنامه نمی خواند، زمان این است که در قیمت گذاری تان تجدید نظر کنید.

۵- بهترین ارائه سرویس دهی را انتخاب کنید

ما می توانیم توافق کنیم که اضافه نمودن مواردی به سرویس هایمان، صرفه نظر از جنبه اقتصادی، بهترین راه درآمدزایی می باشد.

مطمئن باشید که شما به سرویس های طراحی سایت خود مواردی می افزاید که می دانید قطعا می توانید مهیا کنید؛ برای مثال، اگر شما تنها دارای اطلاعات پایه و اولیه ای از هاست وب سایت دارید، نباید سرویس های طراحی سایت خودتان را به سمت ارائه خدمات هاستینگ هدایت کنید.

فشار مشتریان وب سایت اغلب می تواند ما را مجبور کند که تصمیمات تجاری اتخاذ کنیم که آمادگی کامل برای انجام آن نداریم. به هیچ چیزی که ۱۰۰% با آن آشنایی ندارید، اشاره نکنید.

*** زمان این است که به لیست تان، موارد مربوط به شبکه های اجتماعی را بی افزاید. شما می توانید درباره این موضوع در این مقاله بیشتر بخوانید.

۶- رکود اقتصادی را وارد زمینه بازاریابی تان نکنید

این چنین بازاریابی ها انعکاس این جمله را تقویت می بخشد” هیچ چیز نخرید”، که به این ترتیب تجارت ها با رکود اقتصادی مواجه می شوند.

اشخاصی که طالب سرویس های طراحی سایت هستند، تصمیمات خرید شان را بر مبنای ترکیبی از اعتبار طراح وب سایت، سرویس و قیمت آن ها اتخاذ می کنند. اضافه کردن موارد مبهم تنها باعث جلوگیری از رساندن پیام به مشتری وب سایت می باشد.

۷- از شرکت های بزرگ تر پیروی کنید

*** تجارت های کوچک دوام مالی زیادی برای شروع ندارند، و اولین تلفات را در رکود اقتصادی می بینند.

شما باید مجددا برنامه تان را بر اساس پیروی، و نگه داری مشتریان بزرگ تر مجهز کنید. طراحی یک وب سایت برای یک شرکت تقریبا متوسط، مانند طراحی کردن وب سایت برای یک تجارت کوچک با استثناهای جزئی می باشد.

به یاد داشته باشد که شرکت های طراحی سایت بزرگ تر نسبت به شرکت های طراحی وب سایت کوچکتر، زمان بیشتری از شما نیاز دارند، و بر اساس این موضوع، پیشنهاد قیمت خود را ارائه دهید. از شرکت بخواهید که یک مدیر پروژه را برای شما منصوب کند تا در طول طراحی سایت با آن در ارتباط باشید ، از این رو این طراحی و برنامه ریزی توسط دیگر سهامداران آن شرکت برهم نمی ریزد و تغییر نمی کند.

۸- اتحاد استراتژیک را شکل دهید

** رقابت بین تجارت طراحی سایت معمولا دوستانه است.

با شرکت های طراحی سایت در منطقه تان تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید به یکدیگر کمک کرده و همکاری داشته باشید. شاید شما مهارتی داشته باشید که آن شرکت بخواهد شما را برای سمتی به کار گیرد. آن ها تجربه های بیشتری از شما در زمینه SEO دارند و شما می توانید توسط آن ها سفارش های SEO تان را بهتر کنترل کنید.

تنها مطمئن شوید که مهارت و استعداد های از خود نشان می دهید که هیچ یک از طراح وب سایت دیگر ندارد.

۹- مخارج کلی تان را کاهش دهید

*** یک لیستی از مواردی تهیه کنید که شما اخیرا برای آن ها پرداخت کرده اید که ۱۰۰% برای تجارت طراحی وب سایت تان ضروری نبود.

هزینه های اضافه مانندحق اشتراک مجلات، باید جزو اولین مواردی باشد که باید آن ها را در مخارج زندگی تان کاهش دهید. بعد از آن ها، روی آیتم هایی تمرکز کنید که باعث صرفه جویی در درآمدتان می شود و باعث کمک به محیط زیست نیز می شود، مانند اینکه کارتریج پرینتر خود را به جای خرید یک کارتریج جدید، شارژ کنید.

۱۰- بر کارمندان تمرکز کنید

*** اگر فکر می کنید که تجارت تان در بحران جدی گیر افتاده است، کاهش تعدد کارمندان می تواند بسیار ارزشمند باشد.

در حالی که اخراج ها ممکن است صورت دیگری از عملکرد تجارت های بزرگ باشد، تجارت های کوچک طراحی وب سایت باید روی قوت قلب بخشیدن به کارکنان و پیمانکاران خود تمرکز کنند که برای آن ها به طور مداوم کار کنند تا تجارت شان دچار مشکل نشود. با آن ها صحبت کنید و ببینید که آیا می خواهند در ساعات مختلفی کار کنند و یا کلاس های برای افزایش سطح مهارت شان بروند و یا خیلی چیزهای دیگر.

در حالی که شما توانایی پرداخت هزینه های گزاف را در حال حاضر ندارید، داشتن انعطاف در ساعات کاری و دوره های آموزشی رایگان، بهترین انگیزه برای کارمندان تان است که باعث خوش حالی آن ها و سخت کار کردن برای شما می شود.

اگر شما تنها کارمند موجود در تجارت تان هستید، فراموش نکنید که لحظاتی باید خود را نادیده بگیرید. اکثر طراحان وب سایت در حالت ناراحتی و وحشت هستند، و سعی می کنند تا جایی که می توانند فعالیت داشته و پروژه هایی را قبول کنند. زمانی که زیاد از حد پیش رفته و کار کنید، تلاش تان بی ارزش می شود و کیفیت کاری تان افت می کند.

نتیجه گیری

*** موارد کوچک بسیاری وجود دارد که شما می توانید در صرفه جویی در درآمدتان و ثابت و پایدار ماندن در رکود اقتصادی انجام بدهید.

مهم ترین مورد که می توانید انجام دهید این می باشد که از این فرصت ها برای ارتقاء عادت های خوب تجاری خود استفاده کنید، نظیر توجه کردن به نگه داری مشتریان وب سایت و کاهش هزینه های اضافه در شغل طراحی وب سایت.

کاری که می توانید برای کمک به خود و دیگران در طول رکود اقتصادی انجام دهید، این است که تمامی موارد بالا را رعایت کنید. و زمانی که شرایط اقتصادی به حالت عادی بر می گردد می توانید آن ها را به فراموشی بسپارید.

*** اگر کسب و کار اینترنتی خود را با اصول صحیح شروع کنید هیچوقت با مشکل مواجه نخواهید شد و موفقیتتان تضمین شده است. قبل از شروع هر کاری مشاوره بگیرید. همکاران ما در گروه طراحی سایت وب شهر آماده مشاوره رایگان به تمام عزیزانی که قصد شروع کسب و کار اینترنتی را دارند هستند.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =