تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

چگونه با مشتریان از راه دور کار کنیم؟

چگونه با مشتریان از راه دور کار کنیم؟

شما به عنوان یک طراح ، مطمنا یا در دانشگاه یا به به صورت تماس آنلاین و چهره به چهره ، کار با مشتریان را یاد گرفته اید. در این مورد ، بالاخص زمانی که شما در خانه کار می کنید ،باید خود را برای برقراری ارتباط با مشتریان از راه دور آماده کنید. این روند کاری کمی متفاوت از کار با مشتریان محلی می باشد.

زمانی که کار تجاری خود را حتی به عنوان یک طراح شروع می کنید ، قطعا به یک وب سایت نیاز دارید. این امر ، مسئله ای اجتناب ناپذیر است و شما به روش های مختلف می توانید به مشتریان از راه دور دسترسی یابید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. تبلیغات محلی ، شما را به سمت مشتریان محلی می کشاند ، اما وب ، کاملا جهانی است. بدین معنا که اگر سایت شما به خوبی طراحی شده باشد ، پس به خوبی می توانید از طریق سایت خود با دیگر سایت ها ارتباط برقرار کنید و حتی مردم آمریکا نیز به راحتی می توانند با شما تماس داشته باشند. من تحت هیچ شرایطی به مکان مشتریان خود توجه نمی کنم، به نظر من ، کار با آن ها و پرداختی های به موقع بسیار مهم می باشند.

اگرچه، یک سری قوانین وجود دارند که شما باید آن ها را در کار با مشتریان راه دور ، مدنظر داشته باشید…
در این مقاله از سلسله مقاله های طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت که در شرکت طراحی سایت وب شهر برای شما فراهم شده است بنا است تا این ترفندها و تکنیک ها را به شما بگوییم تا در نهایت شما به عنوان طراح سایت استاتیک و طراحی سایت داینامیک و یا حتی گرافیست بتوانید با مشتریان خود از راه دور ارتباط برقرار نمایید و موفقیت های کسب و کار خود ار بهبود ببخشید.

۱- ارتباطی سریع و آسان
برقراری ارتباط خیلی هم سخت نیست. ارتباطات می توانند به واسطه تلفن یا فکس انجام شوند. حال ، ابزار زیادی وجود دارد که می توان از طریق آن ها به صورت چهره به چهره با مشتریان ارتباط برقرار کرد. من به نوبه خود از Skype استفاده می کنم. من می توانم صفحه نمایش خود را به اشتراک گذاشته و یا حتی از صفحه نمایش دیگران استفاده کنم. این روش ، روش بسیار مناسبی برای صحبت با دیگران در زمان واقعی می باشد.

مرتبا ایمیل خود را چک کنید
من می دانم که شما در در فایل های دریافتی خود زندگی نمی کنید اما باید به طور منظم ، ایمیل هلی خود را چک کنید. آیا تا به حال برای شما پیش آمده که برای کسی ایمیلی ارسال کنید و بعد از دو روز ، پاسخ ایمیل شما را داده باشد؟ زمانی که فرد روند کاری شما را به تاخیر می اندازد ، به نظر من بدترین کار ممکنه را انجام داده است.

نکات ایمیلی برای کاربران راه دور
آیا تا به حال با حجم زیادی از ایمیل های در هم بر هم رو به رو شده اید؟ اگر من دو سال گذشته ، ۲ پروژه برای شما ایمیل کرده باشم ، ممکن است که شما فقط یکی از آن ها را دریافت کرده باشید. در غیر این صورت ممکن است پروژه دیگر من به دست فرد دیگری افتاده باشد و واقعا این مسئله ، برای من فجیع و نا امید کننده می باشد. حجم زیادی از ایمیل ها با حجم زیادی از تفکرات و سوالات را با ایمیل خود ارسال نکنید. این مسئله می توانند مشتریان شما را ترسانده و آن ها را نگران کند و زمان زیادی از وقت آن ها را برای پیدا کردن ایمیل درست هدر می دهد. در اینجا یک سری نکات ایمیلی برای ارتباطات آسان تر با مشتریان راه دور، به شما پیشنهاد می دهیم:

  • از ارسال ایمیل های طولانی در ایمیل خود اجتناب کنید.
  • اگر شما تمایل دارید تا ایمیل طولانی ارسال کنید، پس می توانید برای سهولت ارتباط ، ایده ها را در لیست های مشخص شده ای تقسیم بندی کنید.
  • برای سهولت در انجام کار ، از صحبت های خود عکس بگیرید.
  • از ارسال مطالب غیر ضروری یا اطلاعات شخصی اجتناب کنید.

برای برقراری تماسی سریع اصلا به خود شک راه ندهید
در بعضی مواقع ، تماس بگیرید. بله فقط همین ! یک تماس سریع ! برای پرسیدن سوالات و پیشبرد پروژه ها ی خود در مسیر نهایی ، برقراری تماس را به تاخیر نیندازید. صرفا به Skype یا ایمیل خود اکتفا نکنید.از تلفن همراه برای موضوعات ضروری و بهره وری کامل استفاده کنید.

آنچه که می خواهید انجام دهید را در وب انجام دهید
من میدانم که این کار، کاری گیج کننده است. اجازه دهید تا مطلب را برای شما شفاف سازی کنم. به خاطر داشته باشید که خلاصه ای از طراحی ها و مطالب را برای مشتریان خود ارائه دهید. همچنین نسبت به مشتریان راه دور خود نیز اطمینان حاصل کنید. آن ها کیفیت پایین تری از خدمات را نسبت به مشتریان داخلی دریافت نمی کنند. برای آن ها ، پرسش نامه ارسال کرده یا راجع به تجارت ، از طریق Skype با آن ها مصاحبه کنید. مزیت استفاده از این برنامه ، این است که شما می توانید خلاصه ای از مصاحبات را ضبط کرده و بعدا در مواقع ضروری به آن ها مراجعه کنید.ا این کار بسیار مفید است. چرا که دقیقا شما را در مسیر پروژه قرار می دهد.

۲- پرداختی ها را به صورت مرحله ای جمع آوری کنید
همه ما خواستار پرداختی می باشیم و دوست داریم پول خوبی را در بیاوریم. انجام کار خوب برای مشتری بدون پرداختی ، نا امید کننده ترین کار می باشد. شما می توانید با روش های مرحله ای ، جلوی این اشتباه را بگیرید.

مراحل
برای پرداختی های خود برنامه ریزی داشته باشید و یک سری وقفه های زمانی در طی انجام پروژه در نظر بگیرید. شما به مراحل اولیه پرداختی ها نیاز دارید و تعهد این پرداختی ها در طول انجام پروژه ، با توجه به زمان های مختلف انجام می شود. من برای اثبات صحبت خود ، چند دلیل ارائه می دهم. برای انجام این مرحله ، شما مجبورید تا روند کاری خود را به صورت فعال حفظ کنید. شما نباید وقت خود را برای طراحی چیزی تلف کنید که شما را به مسیر اشتباه می کشاند. در نظر گرفتن وقفه های زمانی در طول انجام پروژه ، ۲۵% کار است و به شما این اطمینان را می دهد که کار شما بدون پرداختی نخواهد بود. اگر شما تمایل به به ادامه کار دارید ، پس باید از مشتریان خود پرداختی دریافت کنید.

قرارداد ها
عقد قرار داد ، کاری چالش برانگیز است و انتخاب های زیادی هنگام بستن قرار داد وجود دارد. شما می توانید کپی از قرار داد خود را به مشتریان خود فکس کنید که به نظر، کار جدیدی نمی باشد. این مسئله برای شرکت هایی که فکس ندارند، مشکل ساز خواهد بود.

یک سری راه حل های آنلاین برای جمع آوری امضاهای اینترنتی وجود دارد که در دسترس مشتریان راه دور قرار می گیرد. چون شما به صورت آنلاین کار می کنید ، لزوما به این معنا نیست که شما هر قرارداد یا توافق نامه ای را نادیده گرفته اید. همیشه از خود دفاع کنید. شما می توانید با استفاده از Adobe ، این موضوع را بررسی کنید. این ، روش بسیار جالبی برای حل این مسئله می باشد.

وب سایت ها و فایل ها
قانون طلایی طراحی این را میگوید ، کار را بدون دریافت پرداختی ها به طور کامل تحویل ندهید. مشتریان تمایل ندارند که به شما بدهکار باشند. البته آن ها در انجام پرداختی های خود هیچ عجله ای نداشته، هرچند که می دانند به شما بدهکارند. من میدانم که این کار ، کار بسیار بدی است و انجام پروژه ها را مطمنا به تاخیر می اندازد.

گروه طراحی سایت وب شهر با تجربه کار با مشتریان گرامی در کشورهای دیگر و شهرستان های مختلف آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی در تمام نقاط می باشد.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =