تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

چگونه رتبه الکسا را بهتر کنیم؟

چگونه رتبه الکسا را بهتر کنیم؟

امروز در سری مقاله های سئو در گروه طراحی سایت وب شهر در مورد الکسا و نحوه بهبود رتبه در الکسا صحبت خواهیم کرد.

همه کسب وکارهایی که از بازاریابی آنلاین استفاده می کنند، دوست دارند نرخ تبدیل خود را از همین طریق بهبود ببخشند. در حال حاضر، روش های مختلف و متفاوتی برای جذب ترافیک هدفمند برای یک سایت وجود دارد. برخی از این روش ها می تواند برای وب سایت جایگاه خوبی در نتایج موتورهای جستجوگر به همراه داشته باشد و برخی دیگر باعث ایجاد ترافیک سنگین می شود. در هر دو روش، هدف دستیابی به موفقیت های مالی است.

در حالیکه رتبه بندی بالاتر در گوگل برای بیشتر کسب وکارها تنها روشِ شناخته شدن در میان رقبای دیگر است اما افراد دیگری نیز وجود دارند که معتقدند موقعیت بهتر در رتبه بندی الکسا، ممکن است مانند رتبه بندی در گوگل، تاثیر بسیار خوبی بر روی تجارت داشته باشد.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا تخمینی از درصد محبوبیت وب سایت شما نسبت به سایت های مرتبط با موضوع سایت شما می باشد. رتبه الکسا به این سوال پاسخ می دهد: در مقایسه با سایت های دیگر ، عملکرد سایت من چگونه است ؟
توجه کنید که رتبه الکسا یک اندازه گیری نسبی است یعنی رتبه سایت فقط به ترافیک سایت بستگی ندارد ، بلکه تغییرات ترافیک سایت های دیگر هم در آن موثر خواهد بود.

Alexa یک سیستم رتبه بندی است که توسط سایت Alexa.com تنظیم شده است و در اصل با بررسی یک سایت، تعداد بازدید کنندگان آن را مشخص می کند. الگوریتمی که الکسا برای رتبه بندی سایت از آن استفاده می کند، بسیار ساده است. این الگوریتم بر اساس ترافیک کاربرانی که در بازۀ زمانی ۳ ماهه تولبار الکسا را بر روی مرورگرهای خود نصب کرده اند، جمع آوری می شود.

این ترافیک بر اساس پارامترهای مختلفی همچون دسترسی و بازدید از صفحات سایت محاسبه می شود. دسترسی (Reach) به تعداد کاربرانی اطلاق می شود که در طول یک روز به یک سایت خاص مراجعه می کنند. بازدید از صفحه نیز همانطور که از نامش پیداست، تعداد دفعاتی است که یک صفحه خاص در سایت توسط کاربران الکسا بازدید می شود. البته سایت الکسا قبلاً هم اعلام کرده است اگر بازدید کننده ای در طول روز چندین بار از یک سایت با آدرس یکسان بازدید کند، همۀ این بازدیدها یک Pageview حساب می شود.

*** اولین مرحله در فرایند رتبه بندی، محاسبۀ دسترسی و تعداد بازدید از صفحات به صورت روزانه برای تمامی سایت های موجود در اینترنت است. رتبه الکسا بر اساس میانگینی از دسترسی و تعداد بازدید صفحات در یک دورۀ سه ماه به دست می آید.

 

*** می توانید از این لینک ” بررسی رتبه الکسا ” رتبه سایت خود را در الکسا چک کنید.

الکسا چگونه داده های سایت را دریافت می کند؟

الکسا دارای پنل داده ای بزرگی از ترافیک میلیون ها وب سایت در سراسر جهان، دارد. الکسا براساس این نمونه داده ها ، تعداد بازدید کنندگان همه وب سایت ها را در سراسر اینترنت تخمین می زند. جمع آوری اطلاعات و تخمین رتبه ، محسابات پیچیده ای است که شامل شناسایی و نادیده گرفتن ترافیک های جعلی سایت ها نیز می باشد.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود ؟

هر روز ، الکسا میانگین روزانه بازدیدکنندگان و بازید صفحات هر سایت را در طول سه ماه گذشته ، تخمین می زند. سایتی که بالاترین میانگین از ترکیب بازدیدکننده و بازدید صفحات را داشته باشد بالاترین رتبه را خواهد گرفت. اما اگر وب سایتی در طول سه ماه گذشته بازدید یا بازدیدکننده ای نداشته باشد ، رتبه ای کسب نخواهد کرد.

رتبه الکسا چگونه کار می کند؟

کار با الکسا بسیار ساده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به وبسایت الکسا (Alexa.com) مراجعه کنید و تولبار الکسا را دانلود کنید. این تولبار یک تابع جستجو را در اختیار شما قرار می دهد اما در نهایت رتبۀ جهانی سایت را به شما نمایش می دهد.

تولبار الکسا نه تنها اطلاعات را نمایش می دهد، بلکه اطلاعات موجود را به سرور مرکزی ارسال می کند. بنابراین هر زمانی که با مرورگری که الکسا تولبار بر روی آن نصب شده است صفحه ای از یک سایت را باز می کنید، اطلاعاتی برای سرور ارسال می شود. این اطلاعات در برگیرندۀ IP و صفحه ای است که شما از آن بازدید کرده اید. چنین داده هایی از تمامی کاربران اینترنت که تولبار الکسا را نصب کرده اند، جمع آوری می شود.

در سیستم رتبه بندی الکسا هرچقدر عدد بدست آمده کوچکتر باشد، بهتر است. بیشتر افراد معتقدند اگر سایتی در میان ۱۰۰۰۰۰ رتبه بالایی رنکینگ باشد، این موضوع بدین معنی است که آن سایت از ترافیک بالایی برخوردار است. همچنین، سایت الکسا رتبه سایت شما در کشوری که در آن قرار دارید را نیز نشان می دهد.

تعداد بازدیدکنندگان سایت چگونه بر رتبه الکسا آن تاثیر می گذارند؟

هرچه تعدا بازدید کنندگان سایت بیشتر باشد ، رتبه الکسا کاهش خواهد یافت. کاهش یافتن رتبه الکسا به معنای ارتقای جایگاه شما نسبت به سایت های رقیب می باشد. در رتبه بندی الکسا هر چه رتبه سایت کمتر باشد ، سایت جایگاه و رتبه بالاتری خواهد داشت.

چگونه رتبه الکسا را بهبود دهیم ؟

در این مقاله از وب شهر می خواهیم به روش های افزایش رتبه الکسا براساس راهنمایی که یکی از کارشناسانش در بلاگ الکسا منتشر کرده است ، اشاره کنیم. بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که چگونه می توانند رتبه الکسا سایت را افزایش دهند؟
برای آنهایی که با رتبه الکسا آشنا نیستند میتوان آن را اینطور تعریف کرد : رتبه الکسا یک معیار واحد است که گزارشی از عملکرد سایت شما نسبت به تمامی سایت های دیگر را نمایش می دهد. به طور کلی می تواند قدرت و اعتبار سایت را در رتبه الکسا خلاصه کرد. نادیده گرفتن و عدم توجه به آن می تواند به ارزش کسب و کار شما لطمه وارد کند. قبل از اینکه به راههای افزایش رتبه الکسا اشاره کنیم ، بهتر است درک کاملی از این که رتبه الکسا چیست و چگونه کار می کند ، داشته باشید.

بهبود رتبه الکسا

اگر دوست دارید رتبه بندی خود در سایت Alexa را افزایش دهید کافیست مراحل زیر را مد نظر داشته باشید:

  • ابتدا تولبار الکسا را دانلود و نصب کنید. سپس سایت خود را بازدید نمایید.
  • ابزار Alexa Widget را در سایت خود قرار دهید. این کار کاربران را تشویق می کند آن را بررسی کنند و هر کلیکی که بر روی آن انجام شود، به عنوان یک بازدید محاسبه خواهد شد.
  • محتوای مفید و با کیفیت ایجاد کنید. آن را در انجمن های وبمسترها و شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. ایده اصلی این است که بازدید کننده بیشتری از سرتاسر وب به دست آورید. اگر این افراد تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود نصب کرده باشند رتبه بندی شما نیز بالاتر می رود.
  • پست هایی را در مورد الکسا بنویسید. شما می توانید از این طریق لینک هایی برای صفحات سایت خود ترافیک به دست آورید و این لینک ها به بهبود رتبه بندی کمک می کند.
  • سعی کنید مقالات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.
  • سایت خود را برای کلمات مرتبط با الکسا بهینه سازی کنید.
  • دوستان خود را در مورد تولبار الکسا آگاه کنید و از آنها بخواهید تولبار را بر روی مرورگر خود نصب کنند و سپس از سایت شما بازدید نمایند.
  • از ریدایرکت الکسا استفاده کنید. این موضوع به این معنی است که http://redirect.alexa.com/redirect? را جلوی آدرس سایت خود قرار دهید. در این صورت الکسا بازدیدکننده هایی که تولبار الکسا را نصب نکرده اند نیز محاسبه می کند.
  • زمانی که در انجمن وبمسترها پستی را منتشر می کنید، آدرس سایت را در امضای خود قرار دهید. احتمال نصب تولبار توسط این افراد بسیار زیاد است.

و اما توضیحات بیشتر درباره موارد بالا:

تولید محتوای جذاب و تازه و بروز که ارزش واقعی یک محتوا را برای کاربران فراهم کند. محتوایی که این اهداف را به همراه نداشته باشد در جذب مخاطب موفق نخواهد بود. هنگامی که کاربران یک منبع ارزشمند و آموزنده پیدا می کنند ،برای دنبال کردن مطالب آینده و به اشتراک گذاری مطالب فعلی و لینک دادن به سایت شما ،تشویق می شوند.در واقع این بازدیدکنندگان بالقوه هستند که به مشتری تبدیل می شوند. محتوای با کیفیت از گوگل هم پاداش دریافت می کنند ؛ به این دلیل که محتوای با ارزش در ارائه نتایج سریع تر و بهتر به کاربر به آنها کمک خواهد کرد.

درخواست دریافت لینک از سایت های مرتبط . این تکنیک که با عنوان لینک های ورودی یا بک لینک ها شناخته می شود ، به موتورهای جستجو برای پی بردن به ارزش و اعتبار سایت شما کمک می کند. این تکنیک باید به همراه تولید محتوای تازه و جذاب همراه باشد زیرا اگر این لینک ها بازدیدکننده ای را به سایت شما دعوت کنند اما بازدیدکنندگان دلیلی برای ماندن و گردش در سایت شما پیدا نکنند ، هیچ نتیجه ای از این کار نصیبتان نخواهد شد.

لینک های داخلی ، از طرف دیگر لینک دادن از یک پست به پست های دیگر موجود در سایت از عوامل موثر به شمار می رود. این لینک ها بسیار ارزشمند هستند زیرا بازیدکنندگان را به سراسر سایت هدایت می کنند و آنها را برای ماندن و رجوع به مطالب مرتبط دیگر راغب می کنند. باز هم تاکید می کنیم استفاده از استراتژی تولید محتوای درجه یک که توسط لینک های داخلی دست در دست هم دارند را فراموش نکنید.
لینک های خارجی و داخلی ، هر دو به موتور جستجو در درک محتوای سایت شما و اندازه گیری ارزشی که برای کاربر فراهم می کنید ، کمک می کند. اما لینک سازی بیش از حد می تواند اعتبار و خوانایی سایت را کاهش دهد و موتورهای جستجو را وادار به جریمه و تنبیه کردن سایت کند.

پیدا کردن کلمات کلیدی که برای رقبا ترافیک بیشتری را فراهم می کنند و بهینه سازی سایتتان بر اساس آنها . با بررسی کلمات کلیدی و عملکرد رقبایتان می توانید بفهمید که مخاطبان شما چه کلماتی را جستجو می کنند. در واقع بررسی کلمات کلیدی به شما یاد می دهد که چگونه در محتوای سایت خود به زبان مشتریانتان سخن بگویید تا بهتر و بیشتر آنها را جذب کنید.

پیاده سازی بهترین روش های سئو در وب سایت . سئو استراتژی بسیار مهمی ست که سزاوار است مقدار قابل توجهی از وقت خود را به آن اختصاص دهید. سئو تنها مربوط به بهبود و ارتقای حضور وب سایت نمی باشد ؛ بلکه این استراتژی سایت شما را برای مشتریانتان که با برند شما در ارتباط هستند واضح تر و پررنگ تر می سازد . سایت شما بدون تجربه کاربری خوب امید کمی در حفظ بازدیدکنندگان و تبدیل آن به مشتری خواهد داشت.

*** مقاله وب سایت خوب از نظر گوگل را حتما بخوانید!

ویژگی مرتبط : Keyword Difficulty Tool

استراتژی بازاریابی رقبای خود را درک کنید و یاد بگیرید چگونه کار کردند. چندین دلیل وجود دارد که چرا موضوعات رقبای خود را تحلیل می کنید، اما به طور خلاصه تجزیه و تحلیل رقابتی ، باعث تحلیل سایت خودمان برای چارچوب اصلی آن می شود. بنابراین ، شما یک درک شفاف از اینکه چه معیار هایی مهم هستند ، چه استراتژی هایی کار می کنند و به شما اجازه می دهد که روند صنعت را پیش بینی و شناسایی کنید. همه ی این زوایا کمک می کند که استراتژی کلی خود را انجام دهید و به شما اجازه میدهد که بیشتر در مورد تصمیم های کسب و کار آگاه شوید که تاثیرمثبتی بر موقعیت شما در بازار کسب و کار می گذارد.

ویژگی مرتبط : Competitive Intelligence Tools

دنبال کردن سئو بهترین شیوه در سایت شما می تواند باشد. سئو یک استراتژی خیلی مهم است که مقدار قابل توجهی از وقت و توجه شما را می طلبد. اما سئو فقط در باره بهبود ارتقا و دید وب سایت شما نیست . آن همچنین در باره ی بهتر شدن سایت شما برای مشتریان تان است که با رابط نام تجاری و برند شما از آن استفاده می کنند. بدون یک تجربه کاربری خوب شما امید کمی برای نگه داشتن بازدید کننده یا ایجاد مشتری خواهید داشت.

ویژگی مرتبط : SEO Audit Tool

منابع بی شماری برای یادگیری سئو وجود دارد اما الکسا یک پشته بازاریابی که شامل تحقیق کلمات کلیدی ، هوش رقابتی و ابزار تحلیل قسمتی از برنامه پیشرفته ما را ارائه می دهد. شما دستورالعمل های خاص را یاد بگیرید که چطور رتبه در موتورجستجو ، قابلیت استفاده ، عملکرد صفحه ، بک لینک و … را بهبود دهید و روی بهبود رتبه الکسا تاثیر بگذارید.


مزایای رتبه بندی الکسا

  • ترافیک الکسا را می توان به عنوان یک ابزار رقابتی هوشمند به کار برد اما شما باید این حقیقت را در نظر داشته باشید که در آن حجم نمونه مخاطبان بسیار کوچک است. تنها کافیست آدرس سایت رقیب خود را در بخش Compare Sites وارد کنید و تلاش های بازاریابی خود را با سایر رقبا بسنجید.
  • برخلاف پیج رنک گوگل، در سیستم رتبه بندی الکسا هر چقدر عدد بدست آمده کوچکتر باشد بهتر است.
  • این گزینه به وبمسترها و تبلیغ کنندگان کمک می کند پتانسیل واقعی بازاریابی را در سایت خود مشاهده کنند. هرچقدر رتبه الکسای سایت شما بهتر باشد، افراد تمایل بیشتری برای خرید فضای تبلیغات در سایت شما خواهند داشت.
  • صفحات شخصی یا وبلاگ ها نیز همانند سایت های معمولی در نظر گرفته می شوند و به روش یکسان مورد مطالعه و بررسی الکسا قرار می گیرند. آنها حتی علامت متمایز (*) را نیز دریافت می کنند.
  • از آنجایی که رتبه بندی الکسا اطلاعاتی را در مورد سایت در اختیار شما قرار می دهد پس یک ابزار خوب برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر خواهد بود.

معایب رتبه بندی الکسا

  • همه افرادی که از اینترنت استفاده می کنند، تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود نصب نکرده اند، بنابراین ممکن است سایتی میلیون ها بازدید کننده داشته باشد و ترافیک قابل توجهی را به سمت خود بکشد اما در الکسا مورد بررسی قرار نگیرد.
  • بیشتر سئو کاران معتقدند که الکسا ابزار دقیقی نیست و ترافیک الکسا به شدت می تواند تحت تاثیر سایر موارد قرار گیرد.
  • همه Subdomain ها به صورت جداگانه رتبه بندی نمی شوند. حتی زیر صفحاتی که در داخل یک دامنه قرار دارند نیز رتبه بندی جداگانه ای نخواهند داشت. ترافیک کلی برای دامنه سطح بالا محاسبه می شود.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردیم، مزایا و معایبی در مورد رتبه بندی الکسا وجود دارد. نتیجه گیری در مورد رتبه بندی الکسا این است که بیشتر افراد آن را تنها برای تبلیغات مستقیم، با ارزش و مفید می دانند. از آنجایی که رتبه بندی یک سایت در الکسا بر اساس تعداد بازدید کنندگانی که تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود نصب کرده اند و از یک سایت خاص بازدید می کنند محاسبه می شود،

نتایج بدست آمده در بیشتر مواقع نادرست است. با این حال این گزینه می تواند برای سایت هایی که ترافیک بالایی دارند در جذب کاربر هدفمند مفید باشد زیرا الکسا بر روی ترافیک تمرکز دارد. به عنوان یک استراتژی درآمدزایی از طریق اینترنت، می توان چنین نتیجه گرفت که رتبه بندی الکسا راه حل مناسبی است.

اگر سوالی در زمینه آموزش سئو و آموزش بازاریابی محتوا دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا کارشناسان گروه طراحی سایت وب شهر در اولین فرصت به صورت دیدگاه یا ارائه مقاله به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین، خوشحال می شویم که پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با کمک شما پایگاهی ایده آل برای آموزش طراحی سایت و سئو ایجاد نماییم.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =