تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

چگونه پروژه های بیشتری بگیریم؟

چگونه پروژه های بیشتری بگیریم؟

الان ساعت ۱۱:۲۰ روز سه شنبه است و من و همسرم در حال کار کردن در کافی شاپ مورد علاقه مان در کنار دفتر کارمان هستیم. او مشغول پاسخگویی به ایمیل هاست و من در حال رصد افرادی هستم که مشغول بکارند و در فکر ایجاد راهی خلاقانه برای معرفی این مقاله که چگونه می توان تبادل با طراحی هوشمند را افزایش داد. مقداری قهوه می نوشم و فکر می کنم بجای خواندن در مورد استعاره های زیبا که کافی شاپ ها چگونه می توانند همانند وب سایت ها باشند شما ترجیح می دهید که در مورد تجارت و استراتژی های مرتبط با محتوا از من بشنوید.

ما به همه مشتریان می گوییم که محتوا مهم ترین موضوع است. اما وقتی وارد سایت ما می شوند کمبود هایی دارند. حال نظر شما را به ایده هایی جلب می کنم که با استفاده از آنها می توانید طراحی های زیبایی انجام داده و در نهایت به نتایج مطلوبی دست یابید.
در این مقاله از سلسله مقاله های طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی سایت و آموزش های مربوط به طراحی وب که در داخل شرکت طراحی سایت وب شهر برای شما تهیه شده است قصد داریم شما را با این ترفندها آشنا نموده تا در نهایت موفقیت های بیشتری را در زمینه طراحی های خود داشته باشید.

۱ – مشتریان ایده آل خود را بیابید
شاید اولین قدم در ایجاد یک وب سایت سودمند صرفا روشن نمودن کامپیوترتان نباشد. در واقع دیدی درست از بهترین مشتریان وبسایت اولین قدم است. اگر شما قصد طراحی سایت خود را دارید و یا می خواهید انجام آنرا به شرکتی بسپارید بجای آنکه به دنبال بهترین مشتریان باشید، در مورد بهترین مشتریان، مشتریان خود تحقیق نمایید. مشتری طراحی سایت ایده آل کیست؟ تعریف شما از این فرد چیست؟
الان زمان آن رسیده است که اندکی در مورد خواسته های مشتریان وب سایت ریز بین شوید و بیاندیشید که آنها چگونه و در کجا زمان خود را سپری می کنند و چه چیزی برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. به جای آنکه محصول نهایی که وب سایت طراحی شده باشد مورد ستایش خیل عظیمی از افراد باشد بکوشید تا آنجایی که ممکن است تجلی گر اهداف شما باشد.
به من اعتماد کنید، اگر این کار را بدرستی انجام دهید بازخورد خوبی خواهد داشت. الان دارم در کافی شاپ دور و بر را نگاه می کنم و می توانم شخصیت هایی که اطراف ما بر روی میز نشسته اند را برانداز کنم که در حال حاضر منتظر چه کسانی هستند و این را هم می دانم که آنها به دنبال آن دسته از افرادی که من و Jared به دنبالشان هستیم نیستند.

Church Media کار برجسته ای برای مشتریان هدف انجام داده است. این می تواند قدرت تصور پذیری را نشان دهد که تعداد زیادی از کلیساها و وزراتخانه ها با بودجه های مطلوب وجود دارند و چیزی که اهمیت دارد این است که بتوان از قدرت ارائه مطلب طراحی سایت در این زمینه بهره برد. محدود نمودن کاربران با پروژه هایی که از ۷۵۰۰ دلار شروع می شوند ممکن است نادرست بنظر آید، اما اگر نگاهی به پروژه های این چنینی بیاندازیم متوجه می شوید که هدفمندی کار درستی است.

بعلاوه آنها از میان پروژه هایی که به آنها ارائه می شود به سراغ آنهایی می روند که در تکمیل نمونه کارهایشان به آنها کمک کند. پس اگر شما هدفمند باشید آنها به سراغ شما خواهند آمد. اگر چه که اکثر پروژه هایی که آنها برای انجام آن اقدام می کنند تم دینی و مذهبی دارد اما در کنار آن وب سایت هایی با موضوعات دیگر را هم در دست دارند. نویسندگان و خیرین مثال های خوبی در این رابطه هستند که در ارتباط با اخبار Church Media می باشند. آنها مواردی در طراحی سایت و اخبار را می یابند که به آنها می قبولاند Church Media بهترین راه حل برای کار و درآمدزایی است.

۲ – ارزش ایده های خود را معیین نمایید
حالا شما مشتریان ایده آل طراحی وب سایت خود را یافته اید و وقت آن رسیده است تا ارزش ایده های خود را بررسی مجدد نمایید.در حقیقت منظور از این مورد این است که شما چه محصولات و سرویس هایی را ارائه می دهید و چرا مشتریان ایده آل شما باید از شما خرید نمایند؟ باید نقطه قوت خود را در جهت ارتقای خواسته های کاربر مشخص نمایید، و در این جهت محصول و یا سرویس خود را شایسته خرید و استفاده نمایید.

سرتیتر و تیتر CrashPlan’s نمونه خوبی برای بهره بری بی نظیر کاربر وب سایت در رسیدن به خواسته هایش است. آنها می توانستند در مورد تکنولوژی هایی که در وب سایت شان به کار رفته بنویسند اما این کار را نکردند. به جای آن کوشش خود را بر روی این مورد متمرکز نمودند تا خواسته کاربرانی که برای نیازهای خود دست به جستجو میزنند را برآورده کنند.

هدف سرتیتر و تیتر برقراری یک اتصال فوری است، و وظیفه دیگری ندارند، پس از توضیحات و پرداختن به جوانب پرهیز نمایید. هدف گیری آنها رسیدن به جایگاه برتر است و آن هم به معنای بهبود سطح زندگی مشتریان است. اگر بخواهیم نگاهی به علاقمندی های آنها بیندازیم باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که برقراری ارتباط مردم با پرسیدن “چرا” است نه “چه”.
نقش زمان در ارزش گذاری ایده ها بسیار مهم است. بایستی در اولین فروش دقت زیادی به جملات صحیح و دقیق در صفحه اصلی سایت خود داشته باشید تا بتوانند نکات مورد نظر شما را بصورت مشخص به خواننده القا کنند. هم چنین استفاده از زبان رایج در این بازار کسب و کار نیز دلیلی است بر حرفه ای بودن شما در این عرصه.

۳ – نقاط ضعف آنها را برطرف نمایید
نکته دیگری نیز وجود دارد که شما در زمانی که با تیترها در وب سایت خود مشغول هستید باید در نظر بگیرید: تشخیص نقاط ضعف. چه چیزی مشتریان وب سایت شما را ناراحت می کند؟ آیا مشکلی وجود دارد که محصول و یا خدمات شما بتواند آنرا برطرف نماید؟ اینجاست که باید نقاط ضعف را یافته و پاسخی برای برطرف نمودن آنها بیابید.
اینجاست که شما حرفه خود را دریافته اید و می دانید که وظیفه شما برطرف کردن مشکلی است. نیازی به ارائه جزئیات برای برطرف نمودن مشکل نیست و شما باید دست به کار شده و این مشکل را بر روی صفحه وب مشتری بصورت کارآمد و عملی برطرف نمایید زیرا جایی بهتر از این پیدا نخواهید کرد.

نگاهی به صفحه اصلی سایت FreshBooks بیندازید. آنها مشکلات و نقاط ضعف را برطرف نموده اند. آنها اجزا وب سایت را به گونه ای طراحی نموده اند که زمانی که مشتریان هدف وارد می شوند براحتی می توانند به آنچه که نیاز دارند دست یابند. در حقیقت تمامی نیازهای آنها بصورت برجسته و شاخص در سایت دیده می شود و بدین ترتیب مالکین وب سایت می توانند براحتی به درآمد زایی خود بپردازند.

۴ – اعتراضات آنها را به حداقل برسانید
به عنوان یک دانشجوی بازاریابی در سالهای اخیر به یاد می آورم که یکی از اساتید در مورد ناهماهنگی های شناختی و لحاظ کردن آن در بازاریابی توضیحاتی را ارائه نمود و از ما خواست تا زمانی را به یاد بیاوریم که خرید بالایی کرده ایم و احساس خود را بعد از این مورد بیان نماییم.
خوشبختانه ما تجربیاتی در زمان خرید داشته ایم. بصورت مثال زمانی را به یاد بیاورید که خرید های بسیاری کرده اید و از این بابت احساس گناه می کنید و یا حصرت می خورید که ای کاش کالاهای دیگری را خریداری می نمودید.
این مورد استرس و اضطراب مشتریانی را نشان می دهد که از وب سایت شما خرید می کنند. آنها در یک فرایند خرید از سایت شما قرار می گیرند، که شامل بررسی، انتخاب و در نهایت خرید محصول می باشد. و این مورد هر بار برای آنها اتفاق می افتد. اما شما اینجایید تا نگذارید این مشکل برقرار بماند و برای آن راه حلی بیابید.
به حداقل رساندن این مشکلات و اعتراضات کاری سخت و دشوار نیست و تنها کافی است که شما با مشتریان خود در نهایت صادق برخورد نموده و بیان دارید که خرید و بهره مندی از وب سایت شما تا چه حد می تواند برای آنها ساده و آسان و بی خطر باشد و تمامی این موارد را در سایت خود دنبال نمایید.

Scribd ساختاری عالی و واضح در این زمینه ارائه داده است. در اینجا به شما این امکان داده شده است که شما بدون هیچ دغدغه ای می توانید خرید نمایید و تا ۱۴ روز نیز فرصت دارید که در مورد آن فکر کنید و در صورتی که آنرا نپسندیدید مرجوع نمایید. هزینه ۸.۹۹ دلار در ماه بعد از دوره آزمایشی در تیتر صفحه به وضوح قابل مشاهده بوده و در هر دستگاهی قابل خواندن است. همچنین در نگاه اول کاربر وب سایت متوجه می شود که بایستی در وب سایت ثبت نام نماید و در این روند نیازی به وارد نمودن اطلاعات شخصی نمی باشد بلکه می تواند با اطلاعات کارت اعتباری خود مرحله ثبت نام را انجام دهد.

۵ – اثبات اجتماعی هدف نهایی است
بهترین مشتریان شما از سمت مشتریانی به سایت شما معرفی می شوند که پیشتر سابقه فعالیت در سایت شما را داشته اند. در حقیقت پیشنهاد زبانی در بسیاری از تجارت ها رایج و کار آمد است. در واقع در هر زمان و با هر فردی که برای تجارتی فعالیت می نمایید باید به بازاریابی و معرفی شبکه ای آن توجه کنید. یکپارچه سازی فرایند اثبات اجتماعی در سایت شما ساختاری است اساسی برای رسیدن به محدوده ای فراتر از خواسته های مشتریان شما.
در این جهت شما می توانید از تعدادی از مشتریان که از سایت شما راضی بوده اند نظر سنجی نمایید تا بتوانند راهنمایی باشند برای سایرین که از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. در این راستا حتی می توانید از افراد راضی عکس هایی تهیه نموده و بر روی وب سایت قرار دهید تا خود موج مثبتی برای سایرین باشد.

در ضمن در صورت امکان سعی نمایید تا اطلاعات دیگری را که به ارائه بهتر خدمات و یا محصولات شما می انجامد ارائه دهید. Zirtual این کار را انجام داده و تجربه مشتریان خود را در جهت اثبات کیفیت خدمات خود بر روی وب سایت قرار داده است. در حقیقت این شرکت از مشتریان خود خواسته است که توضیح دهند که استفاده از خدمات آنها چگونه توانسته است بر روی زندگی آنها تاثیر بگذارد.

آیا برخی از مطبوعات محبوب در مورد خدمات شما مطلبی ارائه داده اند؟ آیا با برخی از آنها کار کرده اید؟ از آنها در جهت اثبات کسب و کار خود به مشتریان بهره ببرید. در واقع Zendesk از این مورد بهره برده است. آیا اگر Google، New York Times و یا Wired بگویند که شما بی نظیرید، دیگر نظر افرادی مثل من مهم است؟

باید توجه داشته باشید که اثبات اجتماعی از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است. شما می توانید از محققان BrightLocal بخواهید که به نتایج خوبی از نظر سنجی از مشتریان که از تعاملات آنلاین بهره برده اند رسیده اند. تحقیقات آنها در سال ۲۰۱۳ نشان داده است که ۷۹ درصد از مشتریان به دیدگاه های آنلاین همانگونه که در دنیای واقعی موردی را مطرح می کنند، اعتماد نموده اند.
در اینجا بهترین راه حل آن است که از مشتریانی که از خدمات شما استفاده نموده و راضی بوده اند بخواهید تا نظرات خود را در سایت شما ثبت کنند. اگر هم ایمیلی از یک مشتری راضی دریافت نموده اید به آن پاسخ داده و بگویید که از شنیدن این موضوع بسیار خوشنودید و در صورت رضایت مشتری یک لینک به صفحه فیسبوک خود بدهید. زمانی که بازخوردهای خوبی دریافت می نمایید آنها را اظهار نمایید تا در زمینه اثبات اجتماعی به موفقیت بزرگی دست پیدا نمایید.

نتیجه گیری
در نتیجه تکنیک های بی نظیری برای درج محتوا در وب سایت وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به وب سایت خود جلوه دهید. پس مشتریان ایده آل خود را بیابید، به آنها برای برطرف نمودن مشکلاتی که به دلیل آنها با شما ارتباط برقرار نموده اند، بپیوندید. اعتراضاتشان را به حداقل برسانید و اثبات اجتماعی برای وب سایت خود را نیز از یاد نبرید. بعلاوه اندکی از خود نیز در سایت محتوا قرار دهید تا این مورد در ذهن کاربر بوجود آید که این وب سایت توسط یک انسان ایجاد و مدیریت می گردد.
تمامی این موارد را در تمامی سایت های خود طراحی و پیاده سازی نمایید و در نتیجه شما انبوهی از شرایط مطالعاتی را دارید که از ویژگی های آنها هیجان زده خواهید شد.
** در کل با فعالیت در طولانی مدت و ارزش گذاری برای کارهای خود به نتیجه های خوبی دست خواهید یافت.

اشتراک

حمیدرضا عباسی

حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 7 =