تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

کدام بهتر است سئو یا تبلیغات کلیکی

کدام بهتر است سئو یا تبلیغات کلیکی

پرسشی که شاید همه ی موسسان شرکت ها و مشاغل با آن رو به رو هستند این است که برای جذب ترافیک بیشتر به سمت وب سایت خود بهتر است از کدام یک از روش های تبلیغاتی استفاده کنند از روش بهینه سازی موتورهای جستجوگر (سئو) یا تبلیغات کلیکی (PPC) با این دو روش می توانید ترافیک را به سمت وب سایت خود روانه کنید ولی هر کدام نقاط قوت و نقاط ضعفی هم دارند که لازم است در نظر گرفته شود.

بهینه سازی (سئو) در مقایسه با تبلیغات کلیکی (PPC) از آنجایی که به صورت ارگانیک انجام می شود نتایجش در طولانی مدت بهتر است و هزینه کمتری هم دارد ولی در مقابل کسب و کارهای نوپا و تازه کار به سختی می توانند در شروع کار با سئوی ارگانیک بالا بیایند و موفق شوند و تبلیغات کلیکی گزینه بهتری برای آنهاست چون در زمان کمتری مسیر بیشتری را طی میکنند اگر به درستی انجام شود.

 


مزایا و معایب ترافیک از طریق بهینه سازی (سئو)

مزایا:

آگاهی: قرار گرفتن در موتورهای جستجو باعث بیشتر دیده شدن شما از سمت کاربران و شناساندن برند شما میشود.
اعتبار و اعتماد: اگر برای کلمه های کلیدی مرتبط با کارتان و عبارات طولانی تر که توسط کاربران جستجو میشوند در رتبه خوبی در موتورهای جستجو قرار بگیرید این مسئله تأثیر مثبتی برای برند شما خواهد داشت. کاربران با دیدن برند شما در نتیجه جستجوی خود کم کم به شما اعتماد کرده و مشتری شما خواهند شد و همین باعث افزایش اعتبار شما میشود. از طرفی بسیاری از کاربران تبلیغات را نادیده گرفته و به سراغ نتایج ارگانیک میروند و به آن ها اعتماد میکنند.

ترافیک وب سایت: قرار گرفتن در رتبه خوب در نتایج موتورهای جستجو باعث بیشتر دیده شدن و افزایش ترافیک سایتتان میشود.
پرداخت به ازای کلیک (CPC): ترافیک ارگانیک هزینه ای ندارد. در واقع سئوی ارگانیک در طول زمان و با تلاش های بسیار اتفاق می افتد که ممکن است هزینه هایی هم داشته باشد ولی مجبور نیستید به طور مرتب مبلغ مشخصی را برای هر کلیک پرداخت کنید.

هزینه: با اینکه سئو کاری زمان بر و هزینه بر است ولی باز هم در مقایسه با روش های دیگر بازاریابی از نظر هزینه به صرفه تر میباشد.

تداوم و پایداری: بر خلاف تبلیغات کلیکی، نتایج سئوی ارگانیک معمولاً ماندگار هستند و نیازی به پرداخت پول برای تداومشان ندارند.

بهبود CTR: درصد زیادی از کاربران معولاً بر روی نتایج ارگانیک در موتورهای جستجو کلیک میکنند. البته استثنا هم در بعضی موارد وجود دارد ولی در اکثر مواقع وب سایتی که در نتیجه سئو در رتبه خوبی قرار گرفته بیشتر از وب سایتی که با تبلیغ بالاست کلیک دریافت میکند.

برتری استراتژیک: بالا آمدن و رسیدن به رتبه خوب از طریق سئو و به صورت ارگانیک کار آسانی نیست و سریع اتفاق نمی افتد. ولی به محض اینکه بتوانید از این طریق سایت خود را به صدر نتایج جستجو برسانید دیگر رقیبانتان نمیتوانند به راحتی با شما رقابت کنند. و این یک برتری استراتژیک در بین رقبا برای شما ایجاد میکند.

در کنار این مزایا، سئو معایبی هم دارد. در بسیاری موارد فرآیند بهینه سازی یک سایت به سرعت اتفاق نمی افتد به خصوص اگر رقابت در زمینه کاری شما و کلمات کلیدی مورد نظرتان زیاد باشد.

همچنین برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه باید محتوای باکیفیت هم تولید کنید. ولی تمام کسب و کارها امکانات و منابع تولید محتوا را ندارند و همین مشکل ساز میشود. روش هایی مثل لینک سازی هم نیاز به استراتژی و برنامه ریزی و راهنمایی متخصصین دارند.

 

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی (PPC)

مزایا:

محل قرارگیری در صفحه: تبلیغات کلیکی همیشه در بالای نتایج ارگانیک قرار میگیرند بنابراین احتمال دیده نشدن آن ها تقریباً صفر است.

متن تبلیغات: در متن تبلیغات خود میتوانید آدرس صفحه، شماره تلفن، آدرس، قیمت و اطلاعات بسیاری را برای جذب مشتری قرار دهید.

تبلیغ محصولات: اگر قصد تبلیغ محصولات خود را دارید گوگل این امکان را به شما میدهد که محصولاتتان را به صورت تصویری تبلیغ نمایید. این کار باعث جلب توجه کاربر و افزایش نرخ کلیک میشود. این ویژگی برای نتایج ارگانیک وجود ندارد.

بودجه: در تبلیغات کلیکی میتوانید تعیین کنید که چه مقدار بودجه برای آن اختصاص دهید و آن را مدیریت کنید.

هدفمند بودن: شما می توانید مشتری های ایده آل و مورد نظر خودتان را با استفاده از محدود کردن تبلیغاتتان از لحاظ جغرافیایی، مشخص کنید و مکان هایی که مایل هستید تبلیغات شما در آن ها دیده شود انتخاب نمایید. برخی پلت فرم ها به شما امکان انتخاب سن و یا جنسیت مشتری های هدف را نیز می دهد.

ترافیک سریع: در این روش می توانید تقریبا به محض راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود، تبلیغاتتان را در صدر نتایج موتور های جستجوگر قرار دهید.

گرفتن بازخورد: اگر میخواهید محصول یا خدمات جدیدتان را تست کنید میتوانید یک کمپین کوتاه مدت تبلیغات کلیکی برای آن محصول یا خدمات راه اندازی کنید و ببینید که چه فیدبک هایی دریافت میکنید.

بازاریابی هوشمند: در روش تبلیغات کلیکی میتوانید متوجه شوید که کدام کلمات کلیدی از طریق کاربران جستجو میشوند و چه کلمه هایی باعث افزایش CTR میشوند. این اطلاعات همچنین میتواند در بهینه سازی سایت هم استفاده شود. مثلاً وقتی ببینید که چه کلماتی بیشتر جستجو میشوند میتوانید راجع به آن ها محتوا تولید کرده و در سایت قرار دهید.

هزینه: علیرغم باور عمومی، تبلیغات PPC اگر به درستی مدیریت شوند میتوانند کم هزینه باشند. همچنین گوگل این امکان را میدهد که با انجام برخی بهینه سازی ها و رعایت بعضی موارد هزینه ها را به مقدار بیشتری کاهش دهید.

معایب:

اگر تبلیغات کلیکی (PPC) شما به طور مناسب و صحیح تنظیم نشده باشند، می توانند برایتان هزینه های گزافی در بر داشته باشند و در نهایت منجر به پایان یافتن بودجه شما شود زیرا تبلیغات PPC نیاز به پرداخت هزینه مستمر دارند و به محض اینکه پرداخت قطع شود این تبلیغات هم متوقف میشوند.

نیاز به بهینه سازی مداوم: تبلیغات کلیکی طوری نیستند که آن ها را فقط تنظیم کرده و سپس به حال خود رها سازید چرا که کمپین های تبلیغات کلیکی نیازمند بهینه سازی مداوم و آزمودن تبلیغات هستند تا از صحت عملکرد آن ها، اطمینان کامل حاصل شود.

 

سئو یا تبلیغات کلیکی

سئو یا تبلیغات کلیکی همانطور که در ابتدا گفتیم پاسخ به این سؤال تنها با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت یک کسب و کار امکان پذیر است.
یک کسب و کار محلی کوچک با رقابت کم میتواند با هزینه ای معقول و از طریق سئو خودش را در صدر نتایج ارگانیک جستجو قرار دهد.
در مقابل، یک سایت جدید با رقبای سرسخت برای بالا آمدن از طریق بهینه سازی با مشکلات زیادی روبرو میشود و زمان زیادی هم نیاز خواهد داشت.

بنابراین باید هدف و استراتژی مشخصی برای سئو و تبلیغات کلیکی خود در کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشید.

 

سئو به همراه تبلیغات کلیکی

ایده آل ترین روش در نظر گرفتن هر دو روش میباشد. هر دو این روش ها مزایا و معایبی دارند و در صورت استفاده در کنار هم می تواند بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

 

مزایای استفاده ترکیبی از هر دو روش در کنار هم:

  • تجربه ثابت کرده است در مورد کسب و کارهای رقابتی و در سطح گسترده بهتر است که ترکیبی از سئو و تبلیغات کلیکی به کار برود.
  • کلمات کلیدی جدید و اطلاعات گرفته شده از تبلیغات کلیکی میتواند در بهینه سازی سایت استفاده شود و به آن سرعت بخشد.
  • تست کردن کلمه کلیدی مورد نظر توسط تبلیغات کلیکی قبل از انجام بهینه سازی بلند مدت بر روی آن
  • کلمات کلیدی هزینه بر یا با نرخ تبدیل پایین میتوانند از تبلیغات کلیکی به سئو منتقل شوند.
  • افزایش اعتبار و آگاهی مشتری از برند از طریق بهینه سازی قوی به همراه تبیلغات کلیکی.
  • بالا رفتن ترافیک کلی سایت با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب در تبلیغات کلیکی.
اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

دیدگاه ها

  1. ممنون اطلاعات کاملی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =