تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

۱۰ اشتباه در بهینه سازی سئو سایت که باید از آن اجتناب کرد

۱۰ اشتباه در بهینه سازی سئو سایت که باید از آن اجتناب کرد

بسیاری از مدیران سایت ها دوست دارند به سرعت نتایج بهتری در گوگل کسب کنند. از این رو در بهینه سازی سایت خود عجله می کنند و به سرعت موارد بهینه سازی سایت رو انجام می دهند. در این مقاله قصد داریم به این موارد اشاره کنیم که در راستای بهینه سازی وب سایت ممکن است چه اشتباهاتی رخ دهد.

۱- لینکهایی از منابع غیرمعتبر

لینک‌هایی که به سایت شما اشاره می کند به منزله یک رای اعتماد می‌باشند و در واقع با این لینکها هست که میزان اعتبار و شهرت سایت شما تعیین می‌گردد.

داشتن لینکهایی از منابع مرتبط با بازار هدف خود تایید کننده این موضوع است که شما محتوای با کیفیت دارید.

داشتن یک لینک از وبلاگی معتبر و مرتبط با بازار هدف شما باعث افزایش رتبه و ترافیک چند برابری نسبت به داشتن تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین می‌شود.

بعضی از مدیران سایت ها فکر می کنند هرچه بک لینک بیشتری داشته باشند برای سایت خود مفید است و جایگاه بهتری در گوگل دارند. از این رو به سرعت شروع به لینک سازی خارجی می کنند. البته بک لینک برای سایت بسیار مهم است ولی باید سعی کنید بک لینک با کیفیت بگیرید. یعنی سعی کنید از سایت هایی که اولا در زمینه کاری با شما یکی باشند و دوما از لحاظ تعداد بک لینک بیشتر از شما باشند. این طور بهتر است بگویم یعنی باید از سایت های قوی تر از خودتون بک لینک بگیرید.

در لینک سازی خارجی باید این نکته رو مد نظر داشته باشید سرعت لینک سازی زیاد نباشد. لینک سازی با سرعت بالا برای گوگل خوشایند نبوده است و ممکن است مشکلاتی برای وب سایت شما بوجود آورد.

۲- تمرکز بیش از حد در گرفتن بک لینک

متاسفانه برخی از مدیران سایت ها به جای اینکه روی مشکلات داخلی سایت خود و تولید محتوای با کیفیت در سایت خود کار کنند بیشتر وقت خود را صرف گرفتن بک لینک و لینک سازی خارجی می کنند. ایجاد لینک خارجی و بک لینک گرفتن بیش از حد در مدت زمان کوتاه باعث اسپم شدن سایت شما می شود. من بهتون پیشنهاد می کنم بیشتر روی تولید محتوا کار کنید ولی بک لینک گرفتن را هم فراموش نکنید. برای گرفتن بک لینک های با کیفیت و حرفه ای می توانید از محصول افزایش ترافیک سایت که در آن آموزش های ویژه ای درباره گرفتن بک لینک های معتبر قرار دادم استفاده کنید.

۳- کپی کردن محتوا

سایت های زیادی را می شناسیم که رتبه ی خوبی در گوگل داشتند ولی بعد از مدتی از نتایج گوگل کامل حذف شدند. دلیل آن جز کپی کردن محتوا از سایت های دیگر چیز دیگری نبود. متاسفانه خیلی از مدیران سایت ها فکر می کنند هرچه صفحات وب سایت خود را بیشتر کنند ورودی بیشتری از گوگل دریافت می کنند. این مطلب کاملا درست است ولی به شرط اینکه مطالب دیگر سایت ها را کپی نکنید و دقیقا عین همان را در سایت خود قرار دهید. محتوای کپی به شدت از نظر گوگل بی ارزش بوده است و تهدید جدی برای سایت های محتوای کپی دارد.

سرقت محتوا از رقبای شما غیر قانونی به حساب می‌آید و خوشایند گوگل نمی باشد و سایت شما را جریمه خواهد کرد. ضمن اینکه آن صفحه از ایندکس گوگل خارج می‌گردد ممکن است در حد شدید تر کل سایت شما از ایندکس خارج گردد.

۴- استفاده از محتوای تکراری

بعضی از سایت ها به دلیل کم بودن محتوای خود سعی می کنند صفحات زیادی با محتوای مشابه در وب سایت خود بسازند. یا اینکه محتوای صفحات قدیمی سایت خود را دوباره با همان محتوا در صفحه ی دیگری با عنوان جدید منتشر می کنند که این کار هم اصلا کار درستی نیست. محتوای تکراری همانند محتوای کپی برای گوگل چندان خوشایند نیست و ممکن است وب سایت هایی که محتوای تکراری دارند را جریمه کند.

۵- استفاده بیش از حد کلمات کلیدی

هیچ چیز بدتر از این نیست که ما سایت خود را با تکرار بیش از حد کلمات و عبارات کلیدی پر کنیم و یک وبلاگ ضعیف ایجاد کنیم.
من معتقدم که شما هم از این کار متنفر هستید. در واقع وقتی شما وب سایت خود را پر از کلمات کلیدی تکراری می کنید, در روند رتبه گذاری موتورهای جستجو دستکاری می‌کنید و تلاش می‌کنید این ساز و کار را تغییر دهید.

متاسفانه برخی از مدیران وب سایت ها فکر می کنند استفاده زیاد از کلمات کلیدی برای هر مطلب خود مفید بوده است و در گوگل مطالب سایتشون زودتر ایندکس می شود. ولی باید بدانید با وجود الگوریتم مرغ مکس خوار گوگل استفاده بیش از حد کلمات کلیدی ممنوع شده است. از آن بدتر استفاده از کلمات کلیدی نا مرتبط با موضوع مطلب است.

تکرار بیش از حد یک کلمه یا عبارت رتبه شما را افزایش نمیدهد و تاثیری در بهینه سازی وب سایت نخواهد داشت و اگر هم به صورت موقت صورت بگیرد بعد از مدتی دچار جریمه گوگل خواهد شد.

۶- ناتوانی در خزیدن خزنده های گوگل در وب سایت شما

داشتن سایتی که برای موتورهای جست و جو یعنی گوگل قابل خزش نباشد یکی مهم ترین اشتباهات شما در بهینه سازی سایت محسوب می شود. ممکن است گاهی استفاده از قالب های آماده که مشکلات ساختاری از نظر کدهای HTML و معماری صفحات دارند باعث بروز این مشکل شود. یا استفاده نادرست از برخی از تکنیک های برنامه نویسی و تکنولوژی هایی مثل Ajax و Flash باعث خواهد شد که سایت شما از دید خزنده های موتورهای جست و جو و گوگل پنهان بماند.

۷- استفاده از کلمات مناسب

استفاده از کلمات مناسب در هنگام انتشار محتوا در سایت خود اهمیت بسیار زیادی دارد. همیشه به یاد داشته باشید که مردم مثل شما فکر نمی کنند. برای پیدا کردن کلمات و عنوان های مناسب می توانید از گوگل کمک بگیرید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از مهم ترین اصول بهینه سازی سایت است. به عنوان مثال اگر وب سایتی در زمینه بهینه سازی و سئو دارید به جای استفاده از کلمه بهینه سازی سایت از کلمه سئوی سایت استفاده کنید بهتر است. چون مردم بیشتر با کلمه سئو آشنا هستند.

۸- تگ های متای کلمات کلیدی

عنوان سایت و متا تگ توضیحات یا Description از مهمترین پارامترهای سئوی داخلی سایت است. داشتن صفحاتی با عنوان های خیلی مختصر یا کوتاه، داشتن صفحاتی با عنوان های خیلی طولانی، داشتن صفحاتی با عنوان های تکراری و داشتن صفحاتی بدون عنوان می تواند به سایت شما آسیب بزرگی وارد کند.

وبمسترهای که هنوز از تگ کلمات کلیدی استفاده می‌کنند, باید بدانند که این یک اقدام غیرهوشمندانه است.

چرا که از خیلی وقت است که از نظر موتورهای جستجو استفاده از تگ کلمات کلیدی دیگر تاثیری در سئو ندارد.

در واقع وقتی شما از تگ های کلمات کلیدی استفاده می‌کنید یک فرصت خیلی عالی به رقبای خود می‌دهید که با جستجو در کدهای HTML سایت شما راحت بتوانند کلمات کلیدی‌تان را پیدا کنند.

۹- عدم استفاده از ابزارهایی چون Google Webmaster Tools

وب مستر تولز یکی از اصلی ترین و بهترین ابزارهای گوگل است که شما باید حتما از آن در جهت بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. با درج سایت خود در گوگل وب مستر می توانید به راحتی از امکانات آن استفاده کنید. از طریق این ابزار می توانید تنظیمات سایت خود را مشخص کنید و خطاهایی که گوگل از سایت شما گرفته است را ببینید و یا بر طرف کنید. همچنین می توانید آمار مناسبی از شرایط سایت خود را ببینید. متاسفانه خیلی از وب مسترها از این ابزار بسیار ارزشمند و رایگانی که گوگل در اختیار آن ها قرار داده است استفاده نمی کنند.

۱۰- لینک های شکسته یا Broken Links

لینک های شکسته اشاره به لینک هایی دارد که شما را به هیچ مقصد خاصی هدایت نمی‌کنند.

به عنوان مثال ممکن است شما در متن مقاله خود یک لینک قرار داده باشید که باعث جذب کاربر شود و روی آن کلیک کند ولی پس از کلیک کردن روی آن کاربر به مقصد خاصی هدایت نشود!!!!

دو نوع لینک شکسته وجود دارد که می‌تواند بر روی وبسایت وجود داشته باشد.

لینک‌های داخلی: لینک هایی هستند که شما را از یک صفحه موجود در سایت به صفحات دیگر منتقل میکنند.لینک هایی هستند که شما بیشترین کنترل را بر روی آنها در وب سایت خود دارید.

لینک‌های خارجی: لینک‌هایی هستند که به وبسایتهای دیگر از جمله وبلاگ، اینفوگرافیک و غیره اشاره شده که باید رجوع به یک مقاله شوند؛ به عبارت دیگر با کلیک بر روی این لینک ها از وبسایت کنونی خارج و به وبسایت دیگری وارد می‌شوید.

این فرایند چندان مطلوب گوگل نبوده و ممکن است شما را جریمه کند. علاوه بر این انجام این فرایند باعث از بین رفتن اعتبار سایت شما می‌شود.

در نهایت در بهینه سازی سایت باید به این نکته که بسیار مهم است توجه کنید که تمامی موارد اعم از تولید محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، استفاده از کلمات کلیدی و … نباید با سرعت زیاد یا به صورت خیلی آهسته انجام شود. باید به طور مستمر و متوسط در روز این موارد انجام شود. همیشه کیفیت نسبت به کمیت اهمیت بیشتری داشته است.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفده =