تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

۱۰ نکته برای بالا بردن میزان بازدید وب سایت تان

۱۰ نکته برای بالا بردن میزان بازدید وب سایت تان

وب سایت های زیادی وجود دارند که در طول روز مورد بازدید چندین هزار نفر قرار میگیرند اغلب این سایت ها به دلیل محتوی جذابی که دارند یا اطلاعات و اخبار بیشتر مورد بازدید هستند گاهی اوقات ممکن است کاربران حتی برای چند ثانیه وارد وب سایتی بشوند اما محتوی جذاب آن باعث شود که آنها کاربر دائمی این وب سایت ها بشوند.

چند توصیه در این مقاله وجود دارد که می توانید برای موفق شدن در این زمینه از آن ها بهره ببرید.

۱- محتوی به روز

کاربران همیشه به دنبال مطالب مورد علاقه خود هستند مثلا اگر در زمینه ی تبلیغات و محصولات وب سایتی دارید باید روزانه آن را به روز کنید تا کاربران هم روزانه پیگیر محتوی وب سایت شما باشند مثلا مطالب قدیمی تر همیشه باید آرشیو بندی بشوند و اولویت با مطالب جدیدتر باشد. چون مخاطب با دیدن تاریخ درج مطالب تصمیم میگیرد که مطلب را بخواند بنابراین همیشه مطالب خود را به روز کنید.

۲- فرمت نوشتاری جذاب

سعی کنید برای جذب مخاطب از فونت های ساده و کسل کننده استفاده نکنید استفاده از فونت های فانتزی و متنوع باعث جلب توجه میشود همچنین سعی کنید از رنگ های مختلف برای جذابیت بیشتر استفاده کنید انیمشنها نیز باعث جذابیت وب سایت میشود و آن را از یکنواختی بیرون می آورد.

۳- استفاده از مطالب مرتبط

مطالب وب سایت شما با عنوان سایت شما باید مرتبط باشد اگر در زمینه ی تکنولوژی، آموزش، هنر، مطبوعات و… فعالیت میکنید باید در همان زمینه ها مطلب گذاری کنید و همیشه هم سعی کنید به روز ترین خبرها را در حوزه ی تجارت و فعالیت خود روی وب سایت قرار دهید چون مخاطبی که به وب سایت شما مراجعه میکند میخواهد مطالب مورد نظرش را بخواند بنابراین همیشه سعی کنید مرتبط با موضوع کاری یا وب سایت تان مطالب بگذارید.

۴- وب سایت را خودتان بازدید کنید

همیشه به عنوان یک کاربر وارد وب سایت خود شوید و از دید یک کاربر به آن بنگرید نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنید مثلا برخی از وب سایت ها صفحه آرایی زیباتری دارند یا مثلا برخی وب سایت ها از طریق گوشی ها و تبلت ها به راحتی قابل دسترس نیستند بنابراین اگر مثل یک کاربر وارد وب سایت تان شوید بهتر میتوانید نقاط مثبت و منفی آن را پیدا کنید.

۵- دسترسی آسان به مطالب

وجود لینکهای سالم و دسترسی راحت تر به آن ها جزء امتیازهای یک وب سایت محسوب میشود اینکه کاربر برای دسترسی به یک مطلب لازم نباشد که لینک های پی در پی را دنبال کند تا به مطلب مورد نظر برسد این ها همه جزء نکات مثبت یک وب سایت خواهد بود که کاربر سریع مطلب مورد نظرش را بخواند و در کمترین زمان بیشترین استفاده را از محتوی وب سایت شما داشته باشد.

۶- انجام تست هایی برای بررسی کاربردی بودن طراحی وب سایت

بر اساس Darryl Stevens، رئیس شرکت طراحی سایت Digitech، شما باید هر چیزی را در طراحی سایت مورد آزمایش قرار دهید و در این امر نباید تست A/B را فراموش کنید. او تاکید می کند که “تست ۵ ثانیه ای” را برای بررسی طراحی کلی سایت تان نیز باید اجرا کنید. از صفحه سایت خود اسکرین شات تهیه کنید تا بتوانید به ارزیابی سایت خود بپردازید. در این زمینه می توانید از افراد دیگری نیز بخواهید تا نظرشان را درباره طراحی و یا عوامل موجود در وب سایت ارائه دهند.

۷- هرچه موارد کمتری در وب سایت باشد، بهتر عمل می کند

زمانی که بحث طراحی وب سایت می شود، باید طراحی را ساده بسازید. برخی سیستم عامل های طراحی سایت، قرار دادن تعداد زیادی تصاویر، دکمه های دعوت به عمل، تب های جستجو و فرم ها را تا جایی که امکان دارد برای تان ساده می سازند، اما داشتن موارد بسیار نمی تواند مخاطبین سایت را به مشتریان وب سایت آینده تان تبدیل کند. مردم وب سایت ها را بازدید می کنند تا بتوانند هدف سایت را به سرعت درک کنند و به راحتی بتوانند در محتوای طراحی سایت جستجو کنند، اما اگر طراحی سایت شما مملو از موارد گوناگون باشد، این امر برای آن ها بسیار سخت می شود.

۸- قرار دادن یک دکمه دعوت به عمل در هر صفحه از وب سایت

دکمه های دعوت به عمل بسیار برای بازدیدکنندگان سایت اهمیت دارند تا بتوانند از این طریق مشتری سایت شما شوند، از این رو باید دکمه های دعوت به عمل فراوانی در صفحات سایت قرار دهیم؟ اشتباه است. قرار دادن تعداد زیادی از این دکمه ها باعث می شود تا مشتری سایت سردرگم شود. یک دکمه دعوت به عمل در هر صفحه از وب سایت می تواند بهترین راه ترغیب کاربران سایت به انجام عملکردی هایی در طراحی سایت باشد.

۹- تصویر و ویدئو

بیشتر کاربران از طریق نمای بصری جذب یک وب سایت می شوند. آن ها عاشق تصویر و فیلم می باشند که این امر باعث می شود تا در زمان خود صرفه جویی کنند، زیرا بدین وسیله در کوتاه ترین زمان محصولات و سرویس های سایت را درک می کنند و می شناسند. تصاویر و ویدئوها باعث می شوند تا کاربر در طراحی وب سایت احساس راحتی کند و بیشتر تمایل به خرید از سایت داشته باشد.

کاربران سایت ترجیح می دهند تا قبل از اینکه وارد مرحله پرداخت وب سایت شوند، به طور بصری مواردی از محصول یا سرویس را ببینند و گوش دهند. تا جایی که می شود این امر را برای آن ها فراهم سازید تا کاربران بتوانند تجربه شگرفی از محصولات و سرویس های شما به دست بیاورند و درباره این تجربه با دوستان و اطرافیان خود صحبت کنند.

۱۰- استفاده از موارد و اسناد اجتماعی

زمانی که یک شخص به دنبال یک محصول و یا سرویس جدید می باشد، اولین کاری که می کنند این است که از دوستان و منابع مورد اعتمادی درخواست می کنند که اگر توصیه یا پیشنهادی در این زمینه دارند به آن ها ارائه دهند. شما می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید تا بتوانید میزان مخاطبین سایت خود را ارتقاء دهید.
بهترین فرم اسناد اجتماعی این است که گفته ها و تجربیات مشتریان، لایک ها و به اشتراک گذاری ها را در وب سایت خود در معرض نمایش بگذارید. این موارد باید در زمان های صحیحی در وب سایت قرار بگیرد تا کاربران و مخاطبین سایت بتوانند به راحتی آن ها را مشاهده کنند. قرار دادن چنین موارد و اسنادی در برابر کاربران وب سایت تان، یکی از بهترین مواردی است که می توانید برای جلب نظر کاربران سایت و تبدیل آن ها به مشتریان وب سایت خود به کار ببرید.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =