تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

۱۵ توصیه برای ساختن یک برند شخصی قدرتمند در تجارت آنلاین

۱۵ توصیه برای ساختن یک برند شخصی قدرتمند در تجارت آنلاین

با این حجم از رقابت در هر صنعتی، تصویری که از خود می‌سازید و برند شما، برای جذاب و برجسته نشان دادن شما به مخاطب، نقش مهمی را بازی می‌کند. بدون یک برند قدرتمند، رقابت برای شما سخت خواهد شد. برای ساختن یک تصویر متقاعدکننده و به یاد ماندنی، چه چیزی نیاز است؟ در اینجا چند توصیه برای ساختن یک برند شخصی قدرتمند اشاره می‌کنیم.


۱- کار کردن روی موارد مشارکتی و ترویج مباحث

اگر می خواهید تجارت و طراحی وب سایت تان در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد، مشارکت و دسترسی به مخاطبین وب سایت تان باید هدف اصلی شما باشد. به اشتراک گذاری مطالب، تشویق به ارائه نظرات و واکنش ها و درخواست از مردم برای ارائه پیشنهادات- همه این موارد برای ساخت برند مردمی و برای اینکه مردم احساس کنند که بخشی از این برند می باشند، الزامی است. آن ها شروع به شناختن تجارت و طراحی سایت تان می کنند.

۲-پاسخ به مردم به طور مستقیم

مردم می خواهند که با شما و طراحی سایت تان مشارکت یابند و شما نیز باید با آن ها مشارکت و تعامل یابید. زمانی که به طور مستقیم به مردم پاسخ می دهید، شما با احترام با آن ها رفتار می کنید و برند تان را دارای شخصیت و واقعی گرایی می کنید.
همان طور که GRAY VAYNERCHUK یک بار گفته بود، “هر ایمیل و نظر در وبلاگ خود را برای ادامه حیات تجارت تان پاسخ دهید.”
من همیشه سعی می کنم تا تمامی ایمیل هایم را پاسخ دهم، البته شاید برخی شما فکر کنید که این موضوع امکان ندارد که واقعیت داشته باشد.

۳-جلوه بصری خوبی از تجارت و طراحی سایت خود نمایان کنید

از تصاویر (نوار کناری و صفحه درباره ما را در طراحی وب سایت من مشاهده کنید) و ویدئوه ها (TED TALK مرا مشاهده کنید( استفاده کنید تا به مردم موارد بیشتری از برند و تجارت خود در طراحی سایت نشان دهید. شاید نگاه اجمالی به این قضیه برای شما خسته کننده به نظر برسد، اما این موارد بصری پنجره ای از دنیای تجارت تان به دنیای بیرون است.

۴- نشان دادن وضوح و شفافیت پیام خود در طراحی سایت و تجارت خود

اینکه برند شما نمایانگر چه چیزی است و چه مواردی را انجام می دهد، ممکن است برای مخاطبین تان جالب و شگفت انگیز باشد. شفافیت و صراحت در برند و طراحی سایت خود به مرم اجازه می دهد تا واقعا بدانند و درک کنند که برند و تجارت تان در چه زمینه ای فعالیت می کند.

۵- یک وبلاگ برای طراحی سایت و تجارت خود بسازید

دیگر روش عالی برای نشان دادن برند مردمی و شخصی خود این است که وبلاگی بسازید و آن را به طراحی سایت و تجارت خود ارتباط دهید. این مورد می تواند یک وبلاگ تجاری باشد، و محتوای موجود در آن می تواند بیشتر به موارد شخصی تجارت و طراحی سایت تان ارتباط یابد، مانند اخبار مربوط به کارکنان شرکت، بروزرسانی ها و هر چیز دیگری که تجارت و طراحی سایت تان را برای مردم شفاف سازی کند.

۶- از محتوا برای ساختن برند خود استفاده کنید

بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط درگیر شناساندن برند خود هستند و در حالی‌که شرکت‌های بزرگ با تصویرهای منفی‌ای که از آن‌ها نشان داده می‌شود مبارزه می‌کنند، شرکت‌های کوچک به دنبال دیده شدن هستند. در نتیجه، اولین کار شما، ساخت برندی است که نظرها را به خود جلب کند. سریع‌ترین راه برای انجام این کار تولید تعداد زیادی محتوای خوب است. تبلیغات هیچ‌گاه جایگزین این قضیه نمی‌شود. حتی بهترین تبلیغات نیز باید به چیزی اشاره کنند. اگر تمام چیزی که شما دارید، برگه‌های فروش شماست، نخواهید توانست برند قدرتمند خود را ایجاد کنید. شما این کار را با محتوا انجام می‌دهید، از قبیل:

• پست‌های وبلاگی
پست گذاشتن به طور مداوم باعث می‌شود افراد از اطلاعات سودمند بهره برده و تخصص شما تثبیت شود. در مورد عناوین و کلمات کلیدی محبوب تحقیق کنید تا زمانی که مردم در مورد این اطلاعات جستجو می‌کنند، سایت شما را پیدا کنند.

• شبکه‌های اجتماعی
تعداد محدودی از شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که مخاطبان شما در آن فعال هستند. این شبکه‌ها می‌تواند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، لینکداین، اسنپ چت و … باشد. به طور مداوم پست‌های متنی، لینک‌ها، تصاویر و محتواهای مربوط دیگر را به اشتراک بگذارید. با طرفداران خود در ارتباط نزدیک بوده و به سوالات و نظرات آن‌ها پاسخ دهید.

• ویدئوها
یکی از بهترین راه‌ها برای ساختن برند خود، ایجاد یک کانال ویدئویی است. حتی یک کلیپ وب کم ساده نیز می‌تواند در راستای ارتباط شما با مخاطبتان، بسیار کمک‌کننده باشد. از این ویدئوها استفاده کنید تا خودتان و اعضای تیمتان را معرفی کنید، افراد را راهنمایی کنید که چگونه از محصولات شما استفاده کنند، دفتر، فروشگاه و فضا و تجهیزات خود را نمایش دهید. به خصوص پخش زنده نیز راه مؤثری برای دسترسی به افراد در فضای مجازی است.

۷- یک لیست ایمیل درست کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی اینترنتی است. اما در حال حاضر از گذشته مؤثرتر است. این روش یک مزیت متمایز نسبت به اغلب استراتژی‌های اینترنتی دارد چرا که این لیست شخصی شماست. زمانی که نام و آدرس ایمیل افراد را داشته باشید، می‌توانید هر زمان که اراده کردید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. دیگر به این موضوع وابسته نیستید که آن‌ها شما را از طریق موتورهای جستجو و صفحه‌ی فیسبوک پیدا کنند. از طرف دیگر ایمیل راه قدرتمندی برای ارتقای وبسایت، وبلاگ، صفحات محصول‌ و صفحات شبکه‌های مجازی است.
ایمیل یک پلت فرم ایده‌آل برای برندینگ است. با ابزارهای بازاریابی از قبیل MailChimp یا Aweber قادر خواهید بود قالب‌های حرفه‌ای ایجاد کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا تصویر دلخواه خود را بسازید. از طریق ایمیل می‌توانید بر روی زمان ارسال، لحن بیان موضوع و اینکه چه پیشنهاداتی را ارائه دهید، تصمیم‌گیری کنید. برای مقاصد برندینگ، اطمینان حاصل کنید که ایمیل‌های شما بیش از حد جنبه‌ی تبلیغاتی نداشته باشد و به این منظور اطلاعات کمک‌کننده و جالب زیادی را در آن‌ها قرار دهید.

۸- لحن بیان ثابتی داشته باشید

برای ساختن یک برند قدرتمند لازم است تا در تمام پلت فرم‌هایتان ثبات خاصی داشته باشید. این موضوع بسته به ترجیح و سلیقه‌، ماهیت حرفه‌ و نوع مخاطب هدف شماست. برای مثال، آیا لحن بیان شما حرفه‌ای / رسمی، دوستانه / غیر جدی و یا طنزآمیز است؟ هم‌چنین می‌توانید شعار فروش و ارائه خدمت منحصر به خود را در نظر گرفته و بر اساس آن لحن بیان خود را انتخاب کنید. آیا شما خود را به عنوان بهترین، ارزان‌ترین، سریع‌ترین، باحال‌ترین و یا جدید‌ترین معرفی می‌کنید؟ این مسأله لحن بیان شما را مشخص می‌کند.

سازگاری و ثبات برند به این معنی است که ظاهر و لحن بیان شما در وب سایت، مقاله‌ها، ویدئوها، شبکه‌های اجتماعی و جاهای دیگر یکسان باشد. برای مثال اگر حرف‌ها و کلماتتان حرفه‌ای و بیزینس مآبانه باشد اما در فیسبوک استیکرهای خنده‌دار به اشتراک می‌گذارید، سازگاری ندارید. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد هر کس در تیم شما در یک جبهه قرار دارند حتی اگر در حوزه‌های مختلف (برای مثال طراحی وب، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی، روابط عمومی و …) مشغول به فعالیت باشند.

۹- آگاهی خود را از مشتری‌ها و صنعتی که نماینده‌ی آن هستید افزایش دهید

  • ضروری‌ترین نیاز مشتریان من چیست؟ آن‌ها با چه مشکلاتی روبرو هستند؟
  • نزدیک‌ترین رقیبان من چه کسانی هستند؟ چه نقاط قوت وضعفی مرتبط با این حرفه‌ را دارا هستند؟ چه استراتژی‌ای این توازن را به نفع من تغییر خواهد داد؟
  • مهم‌ترین توسعه و پیشرفت‌ها در این حرفه چه چیزهایی هستند؟ آیا احتمال این وجود دارد که به زودی تکنولوژی‌های جدید اختلال عمده‌ای در روند کار ایجاد کنند؟ اگر این‌طور است، زمان آن رسیده که با این تغییرات همراه شد یا به دنبال گزینه‌های جایگزین گشت.

یک برند موفق نه در انزوا بلکه در متن صنعت و در ارتباط با مشتریانش تداوم می‌یابد. اگر شما در ارتباط مستقیم با نیازها و اولویت‌های مشتریانتان نباشید، نمی‌توانید یک برند موفق بسازید. هم‌چنین باید خود را با پیشرفت‌ها و توسعه‌های اخیر مربوط به حرفه‌ی خود، به روز نگه دارید. این امر مشاهده و مراقبت فعالیت شرکت‌های رقیب را نیز شامل می‎شود. در اینجا به برخی سوالاتی که باید به طور مداوم از خود بپرسید اشاره می‌کنیم:

مشتری‌ها از چه مزایا و سرویس‌هایی قدردانی خواهند کرد؟ این می‌تواند شامل کوپن‌ها، یک برنامه‌ی وفاداری، حمایت گسترده‌تر مشتری و یا تضمین قوی‌تر باشد.

۱۰- شهرت خود را مانیتور کنید

اگرچه هدف شما ایجاد یک تصویر مشخص برای برند شخصی‌تان است، اما چیزی که اهمیت دارد این است که دیگران چگونه شما را می‌بینند. معمولاً بین تصویری که ارائه می‌شود و چیزی که در واقعیت مردم از آن چهره و یا حرفه می‌بینند تفاوت وجود دارد. تنها راه برای اینکه بدانید دیگران چه فکری در مورد حرفه‌ی شما می‌کنند این است که شهرت خود را از نزدیک مانیتور کنید. شما لازم است هر زمان که کسی چیزی در موردتان گفت، فارغ از اینکه مثبت، منفی یا خنثی باشد، بدانید.

ابزارهای مانیتورینگ برند زیادی از جمله Google Alerts وجود دارد. هم‌چنین آمار کامنت‌هایی که در مورد شما در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها، وبلاگ‌های شخصی و یا هرجای دیگری گذاشته می‌شود داشته باشید. بسیار مهم است که زودتر از شکایت‌ها و اختلاف‌نظرها آگاه شوید. زمان خود را با بحث کردن با افرادی که به قصد توهین وارد می‌شوند، هدر ندهید. با این حال، اگر کسی نگرانی برحقی داشت یا حرفه‌ی شما را به شکل نامناسبی جلوه داد، حتی به نظرات در سایت‌های دیگر، به سرعت پاسخ دهید. برای مثال اگر بحثی در ارتباط با خودتان در وبلاگی دیگری یافتید، هیچ اشکالی وجود ندارد که با یک نظر وارد بحث شوید. همیشه در حال مانیتور و محافظ شهرت خود باشید.

۱۱- تلاش کردن

اگر از وب سایت هایی نظیر TWITTER و FACEBOOK برای پست گذاشتن محتوای خود استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که تلاش و زمان زیادی را صرف ساخت محتوای با کیفیت برای برند خود کرده اید. محتوای سایت و برند که به نظر به طور اتوماتیک تهیه شده است، توسط مردم چشم پوشی می شود و هیچ کسی به آن جذب نخواهد شد.

یک برند مردمی، برندی است که می تواند مردم را بیشتر با تجارت و طراحی وب سایت همراه کند. این همراهی و به اشتراک گذاری و بسط این همیاری و همراهی بسیار ضروری است، مخصوصا برای برندهای کوچک تر. اجازه دادن به مردم برای مشاهده کردن بخش تجاری و مردمی برند و طراحی سایت تان، می تواند بسیار شگفت انگیز باشد.

۱۲- داشتن هویت قدرتمند از تجارت و طراحی سایت تان

صراحت در گفتار در طراحی سایت و تجارت، چیزی است که برای استراتژی بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی اهمیت دارد. زمانی که درباره یک برند شخصی و مردمی فکر می کنید اگر یک شخص واقعی این برند و تجارت (طراحی سایت) را اجرا می کند، باید به نحوه دیده شدن تجارت و طراحی سایت در جامعه نیز فکر کنید، نه اینکه تصور کنید که سیستم عاملی است که تنها نیاز دارد تا موارد و داده ای بروزی در ان قرار داده شود.

۱۳- پیشبرد محصولات و یا سرویس های تجاری در طراحی وب سایت

هدف اصلی شما به عنوان یک تاجر این است که در جهت پیشبرد محصولات و سرویس های تجارت خود در طراحی سایت عمل کنید، اما نباید این مورد جزء اولیت های تان باشد. زمانی که مردم طراحی سایت و تجارت شما را درک نمودند، سپس می توانید نگران تبلیغات و بازاریابی طراحی سایت خود باشید. بر اساس اهداف برند سازی، هدف اصلی جذب مردم به تجارت و طراحی سایت می باشد نه اینکه بخواهیم مواردی را به مردم بفروشیم.

۱۴- ارتباط و تعامل با مردم و مشتریان

چه باور کنید یا خیر، به راحتی می توانید برای بازاریابی و تبلیغات تجارت و طراحی وب سایت خود، با مردم در تعامل و ارتباط باشید. می توانید داده های شخصی در وب سایت های نظیر FACEBOOK و LINKEDIN از مردم بیابید و از این طریق می توانید کاربران و مخاطبین تجرات و طراحی سایت خود را مشخص کنید. اختصاص دادن زمانی برای ارسال پیام شخصی به طرفداران و فالورها و حتی ارسال پیام در گروه ها، نشان دهنده ویژگی های بسیاری می باشد: استفاده از نام ها نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

هم چنین، اگر از تبلیغات FACEBOOK استفاده نمی کنید، حداقل از ابزارهای مدیریت تبلیغات FACEBOOK برای تجارت و طراحی سایت خود به کار ببرید، مانند QWAYA. هم چنین می توانید درباره چگونه بهینه سازی کردن تصاویر برای این تبلیغات نیز مطالبی فرا بگیرید.

۱۵- مشارکت در تجربه ها

FACELBOOK و LINKEDIN دارای گروه ها، رویدادها و دیگر ویژگی های اجتماعی مختلف دیگر می باشند که باید به آن ها بپیوندید تا در معرض دید مردم قرار گیرید. این مورد به این معنا نیست که در این گروه ها فعال باشید (گرچه این مورد بسیار پیشنهاد می شود)، بلکه به این مفهوم است که تمایل خود را برای ارتباط داشتن در محیط های اجتماعی نشان دهید. اگر در این مکان ها حضور داشته باشید، مردم شما را بیشتر از مواقعی که در این شبکه های ارتباطی اجتماعی حضور ندارید، می شناسند.

برای درک بیشتر این موضوع، مثالی از صفحه طرفداران FACEBOOK، پروفایل شخصی، گروه LINKEDIN و صفحات اشتراکی و مشارکتی دیگر در این سیستم عامل مهیا نمودم. من در همه این موارد شرکت نمی کنم، اما در پروفایل من نمایش داده می شود تا در مواقع لزوم برای ارتباط با مردم از آن ها استفاده کنم.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =