تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

۲۰ موردی که به افزایش میزان مخاطبین وب سایت شما کمک میکند

۲۰ موردی که به افزایش میزان مخاطبین وب سایت شما کمک میکند

برای اینکه بازدید کنندگان را به مشتریان وب سایت خود تبدیل کنید، باید توجه آن ها را به طراحی سایت و محتوای آن جلب کنید. در ادامه توصیه های را به شما ارائه می دهیم که می توانید به کمک آن ها، میزان مخاطبین وب سایت تان را افزایش دهید.

زمانی که بازدیدکننده وب سایتی وارد سایت شما می شود، باید بلافاصله احساس امنیت و آرامش کند. بنابراین، باید روی بازار تجاری و مخاطبین مورد نظر وب سایت خود تحقیق کنید تا بتوانید نیازها و خواسته های آن ها را دریابید. می توانید پیشاپیش به آن ها نشان دهید که چه نیازهایی دارند و راه حل های تحقق بخشیدن به آن ها را نیز باید در سایت خود نمایان کرده و عملی سازید. شما تنها در این مرحله چند ثانیه بیشتر فرصت ندارید تا بر مخاطبین سایت خود تاثیر بگذارید. شاید این مدت زمان برای شما کافی باشد تا به بازدید کنندگان سایت خود نشان دهید که شما چه کسی هستید و چه مواردی را به مخاطبین سایت خود ارائه می دهید.

۱-مشخص کردن عوامل فروش محصولات وب سایت که بیشترین توجه را به خود جذب نموده است

تمامی محصولات و سرویس های سایت شما دارای عوامل قدرتمند برای فروش می باشند که به طور یکسانی برای مشتریان سایت اهمیت ندارد. تمامی این عوامل را در تبلیغات موجود در رسانه های اجتماعی و در وب سایت خود تست کنید و دریابید که کدام یک از آن ها بیشتر باعث افزایش میزان مخاطبین سایت می شود. زمانی که بهترین عامل را یافتید، می توانید بر اساس آن، برنامه ریزی بازاریابی خود را تقویت کنید.

۲-طراحی صفحه اصلی سایت

می توانید طراحی صفحه اصلی سایت را در دو مرحله تست کنید. مرحله اول شامل تست صفحات مختلف سایت و انتخاب بهترین صفحه سایت می باشد که بیشترین توجه مشتریان سایت را به خود جلب می کند. سعی کنید تصاویر را در برابر محتوای متنی، در هر صفحه از سایت با هم مقایسه کنید.

مرحله دوم شامل به کار بستن تغییراتی در صفحه انتخاب شده می باشد تا اطمینان حاصل شود این طراحی نسبت به تمامی صفحات سایت، جذاب تر و کامل تر می باشد. به این ترتیب می توانید در جذب کاربران تان به این صفحه از وب سایت، بیشتر موفق شوید. شما باید زمان زیادی را روی بهینه سازی عوامل موجود در این صفحه از وب سایت صرف کنید.

۳-دکمه های دعوت به عمل در صفحه اصلی سایت

اکثریت بازاریابان بر اساس این سوال “می خواهم مشتریان در صفحه اصلی سایت چه کاری انجام دهند” دکمه های دعوت به عملی را انتخاب می کنند. در حالی که بازاریابان باهوش بر اساس این سوال ” کدام یکی از عملکردهای مشتریان در صفحه اصلی سایت، برای تجارت سودمند خواهد بود” به انتخاب دکمه های دعوت به عمل می پردازند. تست کردن دکمه های دعوت به عمل می تواند نتایج منحصر به فردی برای تجارت و یا یک وب سایت به ارمغان بیاورد.

۴-تیتر واضح و صریح در طراحی وب سایت

تیتر، یکی از اولین مواردی است که بازدیدکننده در صفحه اصلی وب سایت می بیند. بنابراین، خیلی اهمیت دارد تا تیتری داشته باشید که بتواند میزان مخاطبین وب سایت و تبدیل آن ها به مشتریان سایت را افزایش دهد. هر کلمه در این تیتر ها باید مشخص باشند؛ MOVEXA تیتر سایت خود را واضح تر ساخت و حدود ۹۷/۸۹ درصد میزان مخاطبین خود را افزایش داد، این امر تنها با اضافه نمودن یک کلمه حاصل شد. وب سایت BETTINGEXPERT.COM اثبات کرده است که استفاده از تیتر مناسب، چگونه می تواند میزان مخاطبین سایت را افزایش دهد. این سایت، تیتر خود را تست نمود و باعث شد تا میزان ثبت نام در وب سایت، تا ۱۴/۴۱ درصد افزایش یابد.

۵-متن های موجود در صفحه اصلی وب سایت

اطمینان حاصل کنید که مکان قرار گیری متن ها را در صفحه اصلی سایت مورد آزمایش قرار می دهید: رضایت نامه های مشتریان سایت را کجا قرار می دهید؟ در کدام بخش به آنالیز مزیت ها و ویژگی های محصولات سایت خود می پردازید؟ چه تیترهایی در بالای صفحه سایت به کار می برید تا توجه بیشتری از مخاطبین را جذب کنید؟

۶-توجه به کاربران گوشی همراه در برابر کاربران دسک تاپ

مقایسه کنید که چه میزان از بودجه بازاریابی تان را روی ابزارهای مختلفی مانند گوشی همراه، تبلت، لب تاپ، دسک تاپ و غیره صرف کرده اید و سپس آنالیز کنید که این بودجه در کدام ابزارها بیشتر برای شما سود داشته است، و در کدام ابزار باعث ضرر شما شده است.

۷- روی مخاطبین سایت بر اساس میزان جستجو و مدت زمانی که در وب سایت حضور داشتند، نظارت کنید

کیفیت مخاطبین سایت خود را از راه های مختلف آنالیز کنید و بر اساس مدت زمان و میزان جستجوی این مخاطبین در وب سایت، تصمیم بگیرید که کدام گروه از آن ها ارزش بیشتری برای تجارت شما دارند. از این رو می توانید بنا بر خواسته ها و نیازهای آن ها، استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنید.

۸-افزودن دکمه چت و گفت و گو

خیلی از بازدیدکنندگان سایت ممکن است ترجیح دهند تا قبل از تصمیم گیری درباره خرید محصولات، با صاحبان وب سایت و یا تجارت صحبت کنند. نصب نرم افزارهای چت در وب سایت تان تقریبا ارزان است و باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتری به خرید از وب سایت خود ترغیب کنید.

۹-صفحات اصلی سایت خود را برای مناطق مختلف جغرافیایی بهینه سازی کنید

مخاطبین سایت تان در کدام مناطق حضور دارند؟ مناطق جغرافیای آن ها را دریابید و صفحات مخصوص به آن ها را به وجود بیاورید.

۱۰-افزایش مخاطبین سایت توسط بازگردندان کاربران

روی کاربران وب سایتی سرمایه گذاری کنید که وب سایت شما را بازدید کردند، به اندازه کافی وقت خود را صرف وب سایت شما نمودند، اما از وب سایت شما خرید نمی کنند. آن ها ترجیح می دهند تا محصولات شما را با دیگر محصولات موجود در بازار مقایسه کنند. می توانید برای بازگردندان این افراد از پیشنهاد های ویژه ای مانند تخفیف دادن به آن ها، استفاده کنید. صفحه پرداخت سایت را بررسی کنید و تعداد قسمت های موجود در فرم وب سایت را کاهش دهید و خرید از سایت تان را در یک مرحله خلاصه کنید.

۱۱-پروسه پرداخت محصول در وب سایت

پروسه پرداخت هزینه محصول و سرویس وب سایت تان را ساده بسازید تا باعث منصرف شدن مشتریان سایت خود نشوید.

تست کردن، بهترین روش برای بهبود میزان مخاطبین یک وب سایت می باشد. در حالی که متدهای زیادی وجود دارد که می توانید توسط آن ها تست کنید،این پروسه شاید آسان و سریع نباشد، اما ارزش سرمایه گذاری کردن و اختصاص دادن زمان را دارد و دراز مدت باعث موفقیت یک تجارت می شود.

۱۲-نیازهای مخاطبین سایت خود را تحقق ببخشید

بازدید کنندگان، مشتریان اختیاری و احتمالی می باشند که به دنبال یافتن مواردی هستند و به همین دلیل هم وارد وب سایت شما شده اند تا به چیزهایی که می خواهند دست یابند. به سوالاتی نظیر “این وب سایت برای من چه مواردی را ارئه می دهد؟” پیش از این که پرسیده شوند، پاسخ دهید.

۱۳-طراحی وب سایت خود را ساده بسازید

باید به بازدید کنندگان سایت کمک کنید تا آن چه که به دنبال آن می باشند را در سایت شما بیابند و شما باید راه دسترسی به این موارد را برایشان ساده بسازید. از این که عوامل زیادی را در طراحی وب سایت خود قرار دهید، پرهیز کنید که باعث می شود سردرگمی های زیادی برای مخاطبین سایت به وجود بیاید.

۱۴-اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که شما چه محصولاتی را می خواهید در وب سایت خود به فروش برسانید، سپس باید اطلاعاتی را درباره آن ها و چگونگی استفاده از آن ها در اختیار بازدید کنندگان سایت قرار دهید. این اطلاعات باعث می شود تا بازدید کنندگان بیشتری به وب سایت جذب شوند و حتی تصمیم به خرید کردن بگیرند.

۱۵-با مشتریان وب سایت خود در ارتباط و تعامل باشید

می توانید در طراحی سایت خود از دکمه “چت آنلاین” استفاده کنید. به این روش شما می توانید تعاملات و ارتباطاتی را با مخاطبین سایت خود، بدون این که نیاز به ثبت نام آن ها در وب سایت باشد، برقرار کنید. شما از موارد دیگری مانند وب سایت های شبکه اجتماعی نیز می توانید کمک بگیرید.

۱۶-درباره قیمت محصولات خود صادق باشید

درباره ارائه قیمت محصولات و سرویس های خود صریح و واضح صحبت کنید و نباید قیمت آن ها را از مشتریان سایت خود مخفی بسازید.

۱۷-شرایط پرداخت متنوعی را در دسترس مشتریان سایت خود قرار دهید

شاید همه مخاطبین و مشتریان سایت از این که بخواهند اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار وب سایت شما قرار دهند، احساس خوبی نداشته باشند. مشتریان وب سایت باید گزینه های پرداختی متنوعی را رو به روی خود داشته باشند تا از میان آن ها مناسب ترین مورد را انتخاب کنند. PAYPAL، انتقال بانکی، پرداخت درب منزل و غیره، از جمله این روش های پرداختی می باشد.

۱۸-ارسال رایگان بار برای مشتریان وب سایت

زمانی که مخاطبین و مشتریان سایت با گزینه “ارسال رایگان بار” مواجه شوند، تمایل بیشتری برای خرید کردن دارند و کمتر تمایل دارند تا پروسه پرداخت را رها کنند.

۱۹-سبد خرید را در طراحی وب سایت خود قابل مشاهده بسازید

رها کردن پروسه خرید و یا سبد خرید در وب سایت توسط مشتریان، می تواند تا ۷۵ درصد به درآمد تجارت آسیب وارد کند. به این دلیل است که باید مسیر پرداخت محصول و یا سرویس ها را برای مشتریان سایت خود واضح بسازید که برجسته نشان دادن سبد خرید، یکی از راه های ترغیب مشتریان به ادامه خرید از وب سایت می باشد.

۲۰-اطلاعات تماس را در وب سایت در دسترس مشتریان و مخاطبین سایت قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس تان در جایی از طراحی سایت قرار گرفته است که مشتریان و مخاطبین سایت به سادگی می توانند آن ها را ببینند. این مورد باعث می شود تا مشتریان وب سایت درک کنند که در پشت پرده این وب سایت، اشخاص واقعی حضور دارند، از این رو بیشتر و راحت تر به وب سایت شما اعتماد می کنند.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =