۲۱ روش عالی برای بهینه سازی میزان مخاطبین سایت
توسط مجید احدی
به نظر می رسد که روش های بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت در همه جا وجود دارد و شما در نظر دارید تا تنظیمات طراحی سایت خود را به این منظور تغییر دهید. در هر صورت، مانند دیگر تاجران دارای وب سایت تجارت الکترونیک، می دانید که باید بازدیدکنندگان را به مشتریان وب سایت خود تبدیل کنید و این مورد چیزی است که شما در طول تمرین های متفاوت و مکرر می توانید به دست بیاورید.
خوشبختانه، شما نیاز ندارید تا دوباره مواردی را کشف کنید. خیلی از افراد بخصوص محققان طراحی سایت، روش هایی را امتحان کردند و درست بودن هر یک را اثبات نمودند. در این مقاله ۲۱ مورد از این روش ها را برای بهینه سازی میزان مخاطبین سایت به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در این زمینه موفق شوید.
در هر صورت، قبل از این که پیش روید، باید به یاد داشته باشید که هر طراحی وب سایتی منحصر به فرد است و بنابراین، برخی از این روش ها و توصیه های بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت ممکن است برای شما و یا برخی از وب سایت ها درست عمل نکند. به این ترتیب، حتی امکان دارد باعث ضرر تجارت و برند مورد نظر نیز بشود.
با این اوصاف، راز موفقیت کسب نتایج خوب از بهینه سازی میزان مخاطبین سایت این است که از نرم افزار تست طراحی سایت A/B را استفاده کنیم. این امر به شما اجازه می دهد تا دریابید که چگونه می توانید بازدیدکنندگان را به مخاطبین سایت خود تبدیل کنید.
در ادامه به ۲۱ توصیه بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت می پردازیم که وب سایت های تجارت الکترونیک بارها و بارها استفاده کرده اند و نتایج مثبتی از آن ها گرفته اند:
۱.حذف فیلدهای اضافه از فرم وب سایت.
خیلی خوب می شود تا از خود بپرسید که آیا تمامی فیلد های فرم وب سایت می توانند به نفع وب سایت و تجارت من عمل کنند. برای مثال، آیا این فیلدهای موجود در فرم وب سایت باعث می شوند تا میزان مخاطبین من افزایش یابند و به مشتریان وب سایت تبدیل شوند؟
بسته به نوع تجارتی که دارید، هر فیلد و یا هر بخش در فرم، باید به منظور افزایش فروش وب سایت و یا تجارت عمل کند. یک شرکت از این توصیه بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت استفاده نمود و شمار بخش ها و فیلدهای فرم وب سایت خود را کاهش داد. این امر باعث شد تا میزان مخاطبین و تبدیل آن ها به مشتریان وب سایت شان تا ۱۶۰ درصد افزایش یابد.
۲. استفاده از رنگی که بتواند دکمه های دعوت به عمل وب سایت تان را برجسته نشان دهد.
هیچ رنگ ثابت و خاصی برای دکمه های دعوت به عمل در طراحی سایت وجود ندارد که بتواند همیشه میزان مخاطبین وب سایت را افزایش دهد. راز موفقیت این است که از ترکیب رنگ های متناسبی در طراحی سایت خود استفاده کنید، به گونه ای دکمه دعوت به عمل در میان سایر عوامل موجود در طراحی وب سایت برجسته نمایان شود. به عنوان یکی از توصیه ها و تمرین های بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت، پیشنهاد می شود تا از رنگ هایی برای دکمه های دعوت به عمل استفاده کنید که در هیچ کجای صفحه سایت به کار نرفته است.
به طور خلاصه، در انتخاب رنگ پس زمینه دکمه دعوت به عمل باید دقت داشته باشید و رنگی را انتخاب کنید که میان سایر عوامل موجود در طراحی وب سایت متمایز باشد. بنابراین، زمانی که می شنوید که دکمه دعوت به عمل وب سایتی از سبز به قرمز تغییر رنگ داده است و میزان مخاطبین شان ۵/۳۲ درصد افزایش یافته است، شما می دانید که عامل این موفقیت، کنتراست بین رنگ ها می باشد.
۳.از اسلایدرهای تصویری اتوماتیک استفاده نکنید.
اسلایدرهای تصویری اتوماتیک به نظر جالب می باشند، اما کارشناسانی مانند PEEP LAJA معتقد هستند که این عامل نمی تواند جزو توصیه ها و تمرین های بهینه ساری میزان مخاطبین وب سایت محسوب شود. آن ها بسیار تاکید می کنند که دارندگان طراحی سایت، از این مورد اجتناب کنند. این مورد اثبات شده است که به علت مانع شدن دید و جستجوی کاربران وب سایت، میزان مخاطبین را کاهش می دهند. به جای استفاده از اسلایدرهای اتوماتیک تصویری، می توانید از نوع ثابت آن استفاده کنید. این اسلایدرهای ثابت باعث می شوند تا وب سایت به خوبی در مسیر درستی پیش رود و میزان مخاطبین سایت را افزایش می دهد.
۴. از تصاویر استوک بی ربط در طراحی سایت خود استفاده نکنید.
اگر این تصاویر استوک به طور متناسب و در ارتباط با هدف وب سایت تان استفاده شوند، برای مشتریان وب سایت به خوبی عمل می کنند. اما در غیر این صورت، تصاویر استوک بی ربط هیچ کاری جز کاهش اعتبار وب سایت انجام نمی دهند. مشتریان و کاربران سایت بیشتر با وب سایت هایی احساس راحتی می کنند که برای آن ها مانند یک وسیله است که می توانند به محصولات و سرویس های مورد نظر خود دست یابند. بنابراین، استفاده از تصویر کارمندان واقعی شرکت می تواند بهتر از هر تصویر استوک دیگری، میزان مخاطبین سایت را افزایش دهد.
در یک مطالعه درباره بازاریابی و تجارت، یک وب سایت میزان ثبت نام خود را تا ۳۵ درصد افزایش داد و این موفقیت تنها به دلیل استفاده از تصویر تیم تجاری، در صفحه HOME وب سایت شان حاصل شد، زیرا در این صورت کاربران وب سایت می توانستند به این تجارت اعتماد کنند. هم چنین استفاده از این تصاویر باعث می شود تا کاربران سایت اطمینان حاصل کنند که افراد واقعی، در پشت صحنه این وب سایت فعالیت می کنند.
۵.استفاده از متن متناسب در دکمه های دعوت به عمل.
متن دکمه های دعوت به عمل، باید کاری بیش از هدایت کاربران سایت انجام دهند. برای مثال، باید توسط این مورد به کاربران سایت خود بگوید که بعد از کلیک کردن با چه مواردی رو به رو می شوند و این عملکرد بسیار بهتر از این است که تنها از متن “ثبت نام کنید” و یا “SUMBMIT” استفاده کنید. زمانی که توسط این متن دکمه های دعوت به عمل، توانستید تا برای کاربران سایت خود مشخص کنید که در مرحله بعد چه اتفاقی می افتد، می توانید میزان مخاطبین سایت خود را افزایش دهید.
یک وب سایت میزان مخاطبین خود را تا ۳۱ درصد، توسط استفاده از متن دکمه دعوت به عمل “اکانتی را ساخته و شروع کنید” افزایش داد و این متن بسیار در مقابل “اکانتی را بسازید” بهتر عمل می کند. این امر می تواند بسیار روی میزان مخاطبین و تبدیل آن ها به مشتریان سایت تان تاثیر بگذارد.
۶. باید دکمه دعوت به عمل خود را در بالای صفحه سایت قرار دهید.
به گفته بسیاری از محققین و تاجران با تجربه، استفاده از دکمه ها دعوت به عمل در بالای صفحه وب سایت می تواند نتایج بهتری را به وجود آورد. یک وب سایت این روش را به کار برد و باعث افزایش ۴۱ درصدی در میزان مخاطبین خود شد.
۷. ویدئویی در صفحه اصلی سایت خود بی افزایید.
ویدئوها، یکی از توصیه های موثر در بهینه سازی میزان مخاطبین سایت می باشد که می تواند برای نشان دادن عملکرد محصولات و سرویس های پیچیده برای کاربران و مشتریان سایت عالی عمل کنند. ساده است تا چگونگی استفاده از یک محصولی را توسط یک ویدئو و متن و یا حتی یک تصویر، واضح و مشخص سازید. وب سایت های بسیار وجود دارند که از ویدئوها برای افزایش میزان مخاطبین سایت خود استفاده می کنند.
برای مثال، VIDYARD با استفاده از ویدئویی در صفحه اصلی سایت، توانست در میزان مخاطبین وب سایت خود افزایشی ایجاد کند. در هر صورت، ویدئوها باید در حد ۲ یا ۳ دقیقه باشند. در غیر این صورت، هیچ کس به تماشای آن رغبت نشان نمی دهد.
۸. تیتر واضح و صریح در طراحی وب سایت.
تیتر، یکی از اولین مواردی است که بازدیدکننده در صفحه اصلی وب سایت می بیند. بنابراین، خیلی اهمیت دارد تا تیتری داشته باشید که بتواند میزان مخاطبین وب سایت و تبدیل آن ها به مشتریان سایت را افزایش دهد. هر کلمه در این تیتر ها باید مشخص باشند؛ MOVEXA تیتر سایت خود را واضح تر ساخت و حدود ۹۷/۸۹ درصد میزان مخاطبین خود را افزایش داد، این امر تنها با اضافه نمودن یک کلمه حاصل شد. وب سایت BETTINGEXPERT.COM اثبات کرده است که استفاده از تیتر مناسب، چگونه می تواند میزان مخاطبین سایت را افزایش دهد. این سایت، تیتر خود را تست نمود و باعث شد تا میزان ثبت نام در وب سایت، تا ۱۴/۴۱ درصد افزایش یابد.
۹. موقعیت های اضطراری را در وب سایت خود به وجود آورید.
به بازدیدکنندگان دلیلی ارائه دهید تا همین حالا به فعالیت بپردازند (نه در آینده). می توانید فرصت های محدودی را برای خرید از وب سایت اعلام کنید و این مورد می تواند یکی از روش های بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت محسوب شود. شما با قرار دادن این موقعیت اضطراری، مشاهده می کنید که چقدر بازدیدکنندگان وب سایت تمایل بیشتری دارند تا از سایت شما خرید کنند.
برخی از وب سایت های تجارت الکترونیک از متن ها این چنینی استفاده می کنند “تنها دو عدد از این محصول باقی مانده است”، این گزینه نیز می تواند در بازدیدکنندگان، انگیزه خرید بیشتری ایجاد کند.
۱۰.باید شماره تماس های خود را در طراحی سایت واضح و مشخص بسازید.
اگر بتوانید برای بازدیدکنندگان سایت خود توسط واضح و در دسترس قرار دادن شماره تماس های تان، اثبات کنید که شما از آن چه که نشان می دهید، به آن ها نزدیک تر می باشید، می توانید میزان مخاطبین و مشتریان سایت خود را افزایش دهید. به این ترتیب است که بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت احساس می کنند که شما بسیار در دسترس آن ها هستید و می توانند برای حل مشکل خود، به شما مراجعه کنند و به این وسیله، می توانید اعتبار سایت خود را نیز ارتقاء دهید.
وب سایت OZSCOPE، شماره تماس های خود را در جای متناسب و واضحی از طراحی سایت خود قرار داده اند. این امر باعث شد که میزان مخاطبین شان به طور چشمگیری افزایش یابد.
۱۱. لینک دعوت به عمل موجود در وب سایت شما باید در قالب یک دکمه باشد نه به صورت متنی.
دعوت به عمل مشتریان در قالب دکمه می تواند شما را از خطر از دست دادن آن ها دور نگاه دارد. همیشه دکمه های دعوت به عمل، بهتر از لینک های متنی عمل می کنند.
برند های زیادی وجود دارند که برای افزایش میزان مخاطبین سایت خود، از دکمه ها دعوت به عمل به جای لینک های متنی استفاده می کنند.
۱۲. از یاد نبرید که باید از کلمه جاویی و تاثیرگذار “رایگان” استفاده کنید.
طی تحقیقاتی مشخص شده است که اضافه کردن کلمه “رایگان” در دکمه های دعوت به عمل می تواند تا ۲۸ درصد میزان مخاطبین سایت را افزایش دهد. استفاده از کلمه “رایگان” در خیلی از وب سایت ها بسیار موثر واقع شده است. اگر سایت شما این چنین نباشد، زمان این است که طراحی سایت خود را تحت تست ها و آزمایشاتی قرار دهید.
۱۳. همیشه ارزش و مزیت مواردی که ارائه می دارید را ارتقاء دهید.
ارزش مواردی که در وب سایت تان ارائه می کنید، باید بسیار زیاد باشد تا به این وسیله بتوانید بازدیدکنندگان را به مشتریان سایت خود تبدیل کنید. این مورد یکی از توصیه های بهینه سازی مخاطبین سایت می باشد.
بازدیدکنندگان باید در وب سایت شما به مزیت هایی دست یابند و به این ترتیب است که انگیزه خرید از وب سایت تان را به دست می آورند.
وب سایت Onboardly مثال خوبی در این زمینه می باشد که از این توصیه به کار برده و نتایج خوبی را نیز کسب نموده است. بازدیدکنندگان، ارزش ثبت نام در خبرنامه این وب سایت را بسیار درک می کنند.
۱۴.از رضایت نامه های مشتریان سایت خود استفاده کنید که به نظر غیر طبیعی و ساختگی نیاید.
یکی دیگر از توصیه های افزایش میزان مخاطبین وب سایت این است که از رضایت نامه های مشتریان پیشین سایت استفاده کنید. این رضایت نامه ها باعث می شوند تا فروش محصولات تان افزایش یابد و ارزش آن ها نزد مشتریان سایت بیشتر شود.
هیچ گاه نباید از رضایت نامه های ساختگی استفاده کنید، زیرا هیچ ارزشی برای مشتریان وب سایت ندارد. هم چنین این رضایت نامه های جعلی می توانند باعث کاهش میران مخاطبین وب سایت شوند. باید در استفاده از رضایت نامه ها دقت کنید که نام کامل فرد مورد نظر را به همراه تصویر او در وب سایت خود قرار دهید تا کاربران و بازدیدکنندگان سایت به شما اعتماد کنند.
۱۵. جوایزی را برای مشتریان وب سایت خود مقرر کنید.
اگر وب سایت شما به هر دلیل مشخصی بتواند به مشتریان خود جوایزی را اهدا کند، می توانید افزایش میزان مخاطبین و مشتریان سایت خود را مشاهده کنید. یک وب سایت از این مورد در صفحه اول وب سایت خود استفاده کرد و ۰۵/۷۲ درصد، میزان مخاطبین وب سایت شان افزایش یافت.
وب سایت WEBTOGS از این توصیه بهینه سازی میزان مخاطبین سایت استفاده کرد و جوایزی را در نوار کناری سمت چپ سایت خود نمایان ساخت.
۱۶. باید خود را از رقیبان تجاری متمایز بسازید.
باید سعی کنید تا طراحی سایت شما از سایر وب سایت های مشابه متمایز نشان داده شود. شما باید این مورد را به عنوان یکی از موارد پایه در بهینه سازی میزان مخاطبین سایت در نظر بگیرید.
تمامی کارشناسان در این زمینه به شما اطمینان می دهند که متمایز ساختن خودتان از سایر رقیبان، می تواند بسیار روی بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت شما تاثیر داشته باشد.
۱۷. استفاده از علایم اعتباری و استاندارد در طراحی وب سایت تان
زمانی که طراحی سایت شما مهر اعتبار و استاندارد کسب نمود، باید آن را در معرض دید بازدیدکنندگان و مشتریان سایت قرار دهید. به این وسیله آن ها راحت تر به شما و تجارت تان اعتماد می کنند. استفاده از این مورد به طور چشمگیری می تواند میزان مخاطبین و فروش وب سایت تان را ارتقاء دهد. یک وب سایت این توصیه را به کار برد و باعث افزایش ۲۹/۵۸ درصدی در میزان مخاطبین و مشتریان سایت خود شد.
دیگر مثال های در این زمینه می تواند GLASSDOOR باشد که با نشان دادن علایم و افتخارت استاندارد و اعتباری خود، توانست نظر افراد بیشتری را به خود جلب کند.
۱۸. نشان دادن علایم امنیتی در طراحی وب سایت تان.
این موارد امنیتی در طراحی سایت تان باعث می شوند تا مشتریان با خیال آسوده اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار شما قرار دهند و فروش وب سایت ها، با استفاده از این روش تا ۲۲ درصد افزایش می یابد. این مورد یکی از راه های بهینه سازی میزان مخاطبین سایت است که به احساس آرامش کاربران در وب سایت تان بسیار کمک می کند.
۱۹. افزودن گفت و گوی زنده به طراحی سایت.
وجود گزینه گفت و گوی زنده در وب سایت، یکی از راه های بهینه سازی میزان مخاطبین سایت می باشد که می تواند نتایج بسیار عالی را در بر داشته باشد. اثبات شده است که بازدیدکنندگانی که از گفت و گوی چت استفاده کرده اند، ۱۵ درصد بیشتر از بازدیدکنندگان دیگر به مشتریان سایت تبدیل شده اند.
۲۰. از تصاویر مربوطه و متناسب در طراحی سایت خود استفاده کنید.
باید از این که تنها متن های طولانی را در وب سایت خود قرار دهید، پرهیز کنید. استفاده از تصاویر در طراحی وب سایت می تواند بسیار میزان مخاطبین را افزایش دهد و به هدف تجارت که تبدیل آن ها به مشتریان سایت می باشد، واقعیت می بخشد.
تستی که در وب سایت زیر می بینید استفاده از تصاویر در طراحی وب سایت و تاثیر آن بر بهینه سازی میزان مخاطبین وب سایت را نشان می دهد. همان طور که می بینید، زمانی که تصویر متناسب و مرتبطی به وب سایت اضافه شد، میزان مخاطبین سایت تا ۱۸/۴۰ درصد افزایش یافت.
۲۱. باید به مشتریان خود ضمانتی از قیمت محصولات و سرویس های سایت تان ارائه کنید.
باید اجازه دهید تا مشتریان وب سایت، قیمت محصولات سایت شما را با وب سایت های آنلاین دیگر مقایسه کنند. این امر به آن ها اطمینان می دهد که شما در بازار تجاری و میان رقیبان خود، از قیمت بهتری برخوردار می باشید.
BEST BUY یکی از مثال هایی است که از این روش استفاده نمود و تاثیر آن را در میزان مخاطبین وب سایت خود مشاهده کرد.
در نهایت، اطمینان حاصل کنید که در هر صفحه از وب سایت خود دارای یک دکمه دعوت به عمل می باشید. نباید انتخاب های زیادی را در معرض دید مشتریان سایت خود قرار دهید، زیرا منجر به سردرگم شدن آن ها می شود. تمرین های بهینه سازی مخاطبین سایتی که در این مقاله بیان شد روی متناسب بودن، وضوح و شفافیت، حواس پرتی ها، ضرورت ها و غیره در طراحی سایت نظارت می کند تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. از این روش های بهینه سازی کردن مخاطبین وب سایت استفاده کنید تا به وضوح، تغییرات را در طراحی سایت و میزان فروش و درآمد تجارت خود مشاهده کنید. این تکنیک ها بسیار کاربردی می باشند و شما به راحتی می توانید به کمک آن ها مخاطبین را به مشتریان دایمی وب سایت خود تبدیل کنید. به کمک تکنیک ها بالا، دیگر لازم نیست تا تلاش زیادی را به کار ببرید تا درباره مشتریان سایت خود تحقیق کنید و از آن ها واکنش و بازخورد هایی دریافت کنید. از این رو، یک وب سایتی در اختیار دارید که برای کاربران و مخاطبین خود بسیار جذاب است و میزان مشتریان آن بسیار زیاد می باشد و شما می توانید به این ترتیب، درآمدهای فراوانی را کسب کنید.
مطالب پیشنهادی
روش هایی جهت حفظ رتبه در موتورهای جستجو
25 مهر 1396