تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

۷ توصیه که شما را نسبت به بقیه طراحان وب سایت مستقل متمایز می سازد؟

۷ توصیه که شما را نسبت به بقیه  طراحان وب سایت مستقل متمایز می سازد؟

جمعیت طراحان وب سایت مستقل روز به روز افزایش می یابد. در اواسط سال ۲۰۱۵ بیشتر از ۵/۱۵ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا به صورت مستقل شروع به کار کردند و شرکتFAST COMPANY گزارش می دهد که این شمار در سال ۲۰۲۰ به ۶۰ میلیون نفر خواهد رسید.

در حالی که این شمار ممکن است برای شما مفید باشد و می توانید شغل طراحی سایت مستقل را برگزینید، اما مشکلی هم وجود دارد: بازار کار طراحی وب سایت مستقل به شدت شلوغ می شود. برای موفق ماندن، خیلی مهم است تا راهی را برای متمایز بودن در میان این همه جمعیت بیابید.

۱.در دسترس باشید
چگونه با مشتریان وب سایت خود در تماس می شوید؟ مشتریان وب سایت چگونه شما را می یابند؟
به عنوان طراح وب سایت مستقل، باید روی اولین تاثیراتی که بر مشتریان وب سایت می گذارید، بسیار کار کنید. شما باید به راحتی در دسترس مشتریان وب سایت خود باشید. به این معنی نیست که ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان سایت خود باشید، بلکه به راحت جستجو کردن شما باز می گردد. مردم باید شما را به راحتی بیابند و با شما ارتباط یابند:
در وب سایت خود راه های ارتباطی، نمونه کار و دیگر ابزارهای آنلاین تان را قرار دهید. یک آدرس ایمیل (یا فرم تماس) ضروری است، اما توسط رسانه های اجتماعی هم می توانید این کار را بسط دهید.
شماره تلفن تان هم در وب سایت بگذارید. در حالی که خیلی از طراحان وب سایت شماره تلفن خود را در وب سایت نمی گذارند، اما شما باید آن را حتی در بیزنس کارت و قسمت امضای ایمیل تان هم قرار دهید تا ارتباط مشتریان امکان پذیر شود.
در یک روز کاری سعی کنید که به تمام تلفن ها و ایمیل ها پاسخ دهید. اگر توجه کمتری به این موضوع داشته باشید، ارتباط کمتری را هم با مشتریان وب سایت خود خواهید داشت.
سعی کنید در وب سایت های شبکه اجتماعی حضور فعالی داشته باشید. با مردم در تعامل باشید؛ شما هرگز نمی دانید که چه کسی در آینده مشتری وب سایت شما خواهد بود.

۲.یک برند متمایز بسازید
شما نیاز به یک برند دارید. به عبارت دیگر، خود شما یک برند هستید.
در ارتباطات تان با مشتریان وب سایت، از لحن صحبت و سبک قاطعی به کار ببرید تا نشان دهید که چه کسی هستید، چگونه کار می کنید و به این ترتیب آن ها تصویری از برند وب سایت شما را در ذهن خود ترسیم می کنند. از رنگ و تایپوگرافی مناسب در بیزینس کارت، وب سایت و ایمیل تان استفاده کنید.
زیاد روی این موضوع فکر نکنید، شما نباید به دنبال یک اسم بامزه برای برند خود باشید. از اسم واقعی تان استفاده کنید و شعار ساده ای انتخاب کنید که به اندازه کافی شما را به مشتری وب سایت تان معرفی کند. اولین بار که برند خود را ساختید، آن را در وب سایت، بیزینس کارت و حتی شبکه های اجتماعی که فعال هستید، به کار ببرید.

۳. در انتخاب مشتری وب سایت تان با وسواس عمل کنید
این مورد یک رازی است که مدت ها طول کشید تا آن را درک کنم و اما شما با تجربه هایی که من دارم، می توانید به زودی یاد یگیرید: تنها با مشتریان وب سایت و پروژه هایی کار کنید که دوست دارید. به برخی اشخاص و پروژه “نه” بگویید.
زمانی که به عنوان طراح وب سایت مستقل تازه شروع به کار کرده باشید و می خواهید برای خود اعتبار به دست آورید، این “نه” گفتن اندکی سخت است، اما مشتریان وب سایت نامناسب هیچ کاری جز ابطال وقت برای تان انجام نمی دهند. روابط با این چنین مشتریان وب سایتی خیلی خوب پیش نمی رود و همین موضوع باعث می شود که اشتیاقی به ادامه کار با این مشتریان و مشتریان وب سایت آینده خود نداشته باشید (به من اعتماد کنید).

۴.خودتان را به عنوان یک متخصص طراحی سایت معرفی کنید
هیچ چیز یک مشتری وب سایت را بیشتر از اینکه بفهمد شما یک متخصص در طراحی وب سایت هستید، متقاعد به انتخاب نمی کند. این تخصص می تواند به یادگیری و تحصیلات باشد یا وبلاگ نویسی و یا پادکست. در هر صورت باید امکانی را فراهم آورید که کسانی که به سرویس و تخصص تان نیاز دارند، شما را بیابند.
به این موضوع فکر کنید: مهیا کردن دوره های آموزشی برای مشتریان وب سایت خود می تواند بر اعتبار تان به عنوان طراح وب سایت مستقل بی افزاید.
این اعتبار می تواند به روش های مختلف برای شما سود داشته باشد. مشتریان وب سایت ممکن است از دوره های آموزشی تان برای مشکلات ساده خود استفاده کنند. به این ترتیب، شما می توانید تخصص تان را به مشتریانی که می خواهند بداند که شما چه کارهایی می توانید بکنید، نیز نشان دهید. شما برای معرفی تخصص تان در زمینه طراحی سایت نیز می توانید مشاوره بدهید و یا در کنفرانس ها و همایش هایی شرکت کنید.

۵. از قوانین تجارت و کسب و کار پیروی کنید
عملکرد ها و قوانین خوب تجارت باید بخشی از برنامه تان باشد. به صورت آنلاین یا درکتاب های این قوانین را مرور کرده و یاد بگیرید.
به این ترتیب، دستورالعمل و اصولی را در پروژه طراحی سایت خود بسازید:
ساختار قیمتی منصفانه و صحیحی بسازید. آن را ارزیابی کنید و تغییراتی را هر زمان که نیاز است، در آن اعمال کنید.
جدول زمانی را برای ارائه پروژه طراحی سایت تهیه کنید. به فرصت های محدود فکر کنید و فرض کنید که مهلت ارائه پروژه تان در انتهای هر روز می باشد ( فرض کنید که مهلت ارائه پروژه طراحی سایت تان تا ساعت ۵ هر روز است و حداقل نیم ساعتی را به بررسی پروژه بپردازید).
از قراردادها در پروژه طراحی وبسایت خود استفاده کنید. این قرارداد نباید خیلی هم پیچیده باشد. این مورد شامل هر چیزی است، از کسی که حق کپی رایت را داشته باشد تا شرایط پرداخت و ضمانت و غیره.
درحالی که اکثر موارد بالا، مواردی است که باید طراحان وب سایت مستقل توجه داشته باشند، اما ممکن است این موارد در هر زمینه ای و برای هر تجارتی کاربرد داشته باشد: شما باید قوانین را در شغل خود بخصوص زمینه طراحی وب سایت، اجرا کنید.

۶.روی سرویس دهی به مشتریان وب سایت فکر کنید

همیشه حق با مشتری است.

شاید این جمله کاملا درست نباشد، اما هر شغلی مخصوصا طراحی وب سایت باید مشتری وب سایت خود را راضی نگاه دارد. خیلی خوب است که در کنار انجام پروژه طراحی وب سایت مشتریان، پیشنهادات و نکاتی را به آن ها آموزش دهید و همیشه به یاد داشته باشید که این پروژه معلق به آن ها است.
اگر فکر می کنید که نمی توانید برخی کارهای یک مشتری وب سایت را انجام دهید به قسمت سوم این مقاله دوباره رجوع کنید.

۷. رفتار خوبی را با مردم داشته باشید
به عنوان طراح وب سایت مستقل، خیلی مهم است که رفتار خوبی را با مردم به خصوص مشتریان وب سایت داشته باشید.
مشتریان وب سایت می خواهند در همه چیز دخالت داشته باشند و دوست ندارند که بشنوند که قسمتی در پروژه طراحی سایت، نمی تواند انجام پذیرد. هیچ کس نمی خواهد ببیند که شما با مشتریان و یا حتی رقیبان خود بدرفتاری می کنید.
اما زمانی که بحث حضور برند تان می شود، شما باید شخص مثبت و با اخلاق و رفتار مناسبی باشید. شما به این روش دوستان و مشتریان وب سایت زیادی را پیدا خواهید کرد. به یاد داشته باشید که، شما هرگز نمی دانید که کدام یک از افرادی که امروز با آن ها در تعامل هستید، در آینده در سر راه تجارت تان قرار می گیرد و عامل درآمدزایی شما در زمینه طراحی وب سایت مستقل می شود.

نتیجه
روشی که شما با افراد دیگر چه به صورت فیزیکی و چه به صورت آنلاین در ارتباط می شوید، باعث می شود که مشتریان وب سایت واقعی، متوجه شما شوند و به شما جذب شوند. بهترین راه برای اینکه در این جمعیت از طراحان وب سایت مستقل متمایز باشید این است که در کاری که انجام می دهید استادانه و با مهارت عمل کنید و طراحی وب سایت را به بهترین وجه ممکن به پایان برسانید. طوری رفتار کنید که همه بخصوص مشتریان وب سایت شما را یک متخصص در طراحی وب سایت فرض کنند.
شاید مدتی طول بکشد تا این روش ها را در زمینه طراحی وب سایت مستقل خود به درستی اجرا کنید، اما نتیجه تلاش خود را به زودی خواهید دید.

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =