تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

۹ مورد از ادعاهای غیر واقعی درباره سئو

۹ مورد از ادعاهای غیر واقعی درباره سئو

با اینکه در طول سالیان، با تحقیق و آزمایش و خطا اطلاعات خوبی در اختیار متخصصان این فن قرار گرفته است، ولی ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که چه عواملی در رنکینگ موتورهای جست‌وجو موثر هستند. زیرا که تمام الگوریتم های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند.

 

۱- ما الگوریتم می دانیم.

خارج از شرکت گوگل کسی وجود ندارد که الگوریتم های جستجوی گوگل را بداند،ارزیابی سئو پلتفرمی است که صدها نفر ممکن است با آن آشنا باشند ولی راهی وجود ندارد که کسی همه آنها را بداند. هر چند خود گوگل در مورد تعدادی از آنها توضیحات بسیار مختصری داده است اما برای باقی موارد شما باید آنها را از طریق آنالیز های مکرر به دست آورید. همچنین اینکه گوگل در حال به روز رسانی همه این الگوریتم ها به صورت مکرر می باشد و همین امر نیز کار شما را بسیار سخت تر خواهد کرد.کافیست شما در مورد الگوریتم RankBrain گوگل یا همان هوش مصنوعی جدید آن فکر کنید.

 

۲- ما می توانیم رتبه هر سایتی را ارتقاء دهیم.

یکی از مهم ترین جنبه های موفقیت این است که نیاز مصرف کننده را بدانیم و برای زمان جستجو کلمات کلیدی مناسبی تعریف نماییم بسیاری از سئوکاران موفق آنهایی هستند که نیاز کاربران را می دانند و از کلمات کلیدی که رتبه سایت را بالا می برد استفاده می کنند. پس نمی توان توقع داشت که کسی وجود داشته باشد که با همه این رشته ها و نیاز های آنان به خوبی آشنایی داشته باشد

 

۳- سئو همه آن چیزی است که شما نیاز دارید.

سئو یک کانال عده از بازاریابان است اما همه آنها راه های رسیدن سریع به مخاطبان خود را نمی دانند، بیشترین موفقیت کارها با ترکیبی از کانال ها از جمله:تبلیغات،بازاریابی محتوا،بازاریابی رسانه های اجتماعی و …. به دست می آید تحقیقات نشان داده است که این تاکتیک ها اغلب مکمل همدیگر هستند.

 

۴- ما رنک اول در گوگل را تضمین می‌کنیم.

مسلما رنکینگ اول خیلی ارزشمند است و تقریبا همه خواهانش هستند. در همین راستا، تحقیقی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ۹۱.۵ درصد از کل ترافیک به اولین نتیجه جست‌وجو می‌رسد، ۴.۸ درصد به دومین نتیجه و ۱.۱ درصد هم به نتیجه سوم. اما اگر کسی به شما وعده رنکینگ اول را داد، به هیچ وجه کار خود را به دست‌شان نسپارید. هیچ متخصص سئویی نمی‌تواند چنین وعده‌ای به کسی بدهد. در حقیقت، اکثر شرکت های معتبر سئو حتی اعتراف می‌کنند که نمی‌توانند نتایج موتورهای جست‌وجو را تضمین کنند. گوگل در این مورد اخطار داده است، و از آنجا که در سئو حرف اول را موتورهای جست‌وجو می‌زنند، باید به حرف این گوگل گوش کنید — نه به حرف کسانی که می‌خواهند از شما پول بگیرند.

 

۵- لینک های بیشتر، رتبه بهتر!

با وجود تلاش های فراوان گوگل در جریمه کردن سایت هایی که به صورت غیر طبیعی بک لینک دارند اما این روش و فاکتور هنوز یکی از مهم ترین مسائل مرتبط با رتبه سایت ها می باشد.اما امروزه گوگل با دقت و حساسیت بیشتری به سایت هایی که به شما لینک داده است نگاه می کند. و باید این نکته را مد نظر داشته باشید که آنها به راحتی می توانند تشخیص دهند که لینک هایی که شما به دست آورده اید تا چه میزان با ارزش اند و اعتبار دامنه هایی که به شما لینک داده اند نیز بسیار در این امر مهم می باشد.بنابراین از سئو کاران بخواهید برای شما توضیح دهند که از چه سایت هایی و چه دامنه هایی برای شما لینک ایجاد می کنند . زیرا تعداد زیاد و غیر طبیعی این لینک ها باعث می شود شما از سمت گوگل جریمه شوید.

 

۶- سئو سایت شما را در یک ماه درست می‌کنیم.

حتی اگر همین چند ماه پیش کار با اینترنت و کامپیوتر را شروع کرده باشید، قطعا می‌دانید که در همین مدت کوتاه هم اینترنت مدام در حال تغییر بوده است. سئو به نظارت و برنامه‌ریزی مداوم و طولانی مدت آن هم بر اساس تغییراتی که در طول زمان رخ می‌دهند نیاز دارد. همان‌طور که قبلا در الگوریتم‌ها در حال به روز رسانی هستند و گوگل مدام در حال ایجاد تغییر و تحول در الگوریتم‌های خودش می باشد تا بتواند بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

۷- بهینه سازی داخلی سایت.

هنوز هم هستند افرادی که با ابزار مختلف به دنبال رساندن سایت به ۱۰۰٪ هستند اما شاید نمیدانند این ابزار فقط بخشی از فاکتور های محدود را بررسی میکنند تازه اگر درست بررسی کرده باشند و به روز باشند این هم روش دیگری است که با عنوان های مختلفی مطرح میشود بهینه سازی داخلی سایت مفید و باید انجام شود اما این تمام کاری نیست که باید انجام دهید.

 

۸- توسعه یافتن یک ضرورت است.

این مورد کمی پیچیده است، چون برای بسیاری از کسب‌وکارها این جمله صدق نمی‌کند، برای برخی معرفی کردن یک کسب‌وکار محلی در جایگاه‌های بین‌المللی چه سودی می‌تواند برای آن کسب‌وکار داشته باشد؟ قطعا، این کار سبب می‌شود که آن کسب‌وکار محلی پیش چشمان میلیون‌ها نفر معرفی شود، اما وقتی شما نمی‌تواند خدمات شرکت خود را در اختیار همه این افراد قرار دهید، پس لزومی ندارد هزینه زیادی یرای این کر هزینه کنید.

 

۹- همه آنچه که لازم است انجام دهید این است که توصیه های گوگل را دنبال کنید.

این نمیتواند درست باشد! این که باید توصیه های گوگل دنبال شود درست است اما همه چیز همین جا تمام نمی شود و یک متخصص سئو باید تمام عواملی که رتبه سایت را بالا و پایین می کنند را بشناسد. و آنها را با نتایج به دست آمده از تحقیقات دیگران در کنار هم قرار داده تا بتواند بهترین استراتژی سئو را برگزیند.

 

 

اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =