تهران، سعادت آباد، خیابان کوهستان،
مجتمع کوهستان، سرو ۴، طبقه ۳ واحد ۲
۲۲۱۳۴۴۹۶ ۰۲۱
۳۶۶۶۸۳۲۸ ۰۲۶
info[at]web-city.ir
support[at]web-city.ir

SERP چیست؟

SERP چیست؟

به صفحه نتایج موتورهای جستجو SERP می گویند که برگرفته و مخفف عبارت Search Engine Results Page میباشد. در اصل به صفحه نتایج حاصل از جستجو SERP گفته می‌شود.

نتایجی که در صفحه موتور جستجو نمایش داده می‌شوند همواره یکسان نبوده و در حال تغییر است. دلیل این مورد می‌تواند به خاطر تغییرات در الگوریتم، به وجود آمدن صفحات و وب سایت های جدید، رقابت موجود بین سایت ها و افت رتبه بندی برخی از آن‌ها باشد. در وافع نتایج به دست آمده از هر جستجو منحصربه‌فرد است ، حتی در زمانی که جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه توسط دو فرد صورت می‌گیرد. زیرا موتورهای جستجو معیارهای فراتر از کلمات کلیدی را برای نمایش نتایج مرتبط تر به کار می‌گیرند. مانند موقعیت جغرافیایی، تاریخچه مرورگر، علایق کاربر و حتی معانی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در صفحه نتایج گوگل علاوه بر نمایش نتایج طبیعی لیست سایت ها ، قسمتی برای نمایش تبلیغات متنی در نظر گرفته شده است. موضوع تبلیغات بستگی به کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربر دارد.

 

SERP تاریخچه و اهمیت آن

در واقع در سال های گذشته مردم بیشتر به دنبال بررسی سه سایت اولی که در صفحه نتابج جستجوی گوگل نشان می داد بودند و بقیه موارد را به ندرت بررسی و کلیک می کردند و تنها به متا تگ ها و توضیحات مختصر بسنده می کردند.

اما در سال های اخیر بررسی ها نشان می دهد که کاربران تمام سایت هایی را که در صفحه اول نتایج جسنجوی گوگل آورده می شود را بررسی می کنند. این موضوع دلایل بسیاری می تواند داشته باشد، اما یکی از دلایل آن افزایش استفاده از تلفن همراه است که به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش آن کاربران مجبور می شوند به صورت عمودی سایت ها را بررسی نمایند.

امروزه گوگل پیش از هر زمان دیگری هوشمند شده است و هر روز هم متدها و روش های جدیدی را در پیش می گیرد. در واقع کسانی برنده هستند که با متدها و قوانین گوگل آشنا باشند و بتوانند خود را با این متدها تطبیق دهند و با توجه به جدال سختی که برای قرار گرفتن در صفحات و رتبه‌های اول موتور های جستجو حاکم است، و آمار های موجود نیز حکایت از این دارد که بیش از ۹۰٪ کاربران فقط صفحه اول موتور جستجو را بررسی می‌کنند و هیچ کاه به صفحه‌ای دوم نتایج رجوع نمی‌کنند. در واقع این حضور در صفحه اول نتایج جستجو از اهمیت ویژه و فوق‌العاده‌ای برخوردار است به طوری که قرارگیری در صفحه اول نتایج موفقیت یک شرکت را تضمین می کند.

 

ابزار SERPmojo

SERPmojo یک اپلیکیشن کاربردی که برای رصد و آنالیز صفحه نتایج موتور جستجو بکار می رود. با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی می توان وضعیت و جایگاه واژه های کلیدی را به راحتی بدست آورد. SERPmojo

 

بهبود SERP

SERP از معیارهای متفاوتی استفاده می کند برای این که شمارا به صفحه اول گوگل برساند. محتوای با کیفیت ، عکس های خاص و غیر تکراری و بسیاری از عوامل دیگر.

یکی از راه های رسیدن به صفحات اول گوگل استفاده درست از کلمات کلیدی است. قبل از این که کلمات کلیدی را انتخاب نمایید، می بایستی از هدف کاربر برای جستجوی یک موضوع منحصر به فرد آگاه باشید.

زمانی که صحبت از بهبود صفحه نتایج موتور جستجو (serp) میشود، میتوان محتوای با کیفیت همراه با استراتژی درست کلمات کلیدی را بسیار موثر دانست. در گام نخست باید استراتژی مناسبی در پیش گرفت:

  • استفاده از کلمات کلیدی ترکیبی می تواند استراتژی مناسبی تا رسیدن به کلمات کلیدی اصلی باشد.
  • موقعیت serp رقبا برای مجموعه‌ای از کلمات کلیدی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت.
  • استفاده از کلمات کلیدی تک سیلابی و چند سیلابی که رقبا در آن ضعیف هستند.
  • تعیین کلمات کلیدی با بیش‌ترین اهمیت معمولاً تک کلمه‌ای با رقابت سنگین.
  • اطلاعاتی درباره ترافیک داده ها،سرعت بارگذاری صفحات سایت.
  • استفاذه از هاست و دامنه مناسب برای سایت.
  • فعایت و محبوبیت در شبکه های اجتماعی.
  • کیفیت لینک های دریافتی
اشتراک

مجید احدی

مجید احدی هستم‌،توسعه دهنده سایت،قبلا در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت داشتم مدتی به کار در حوضه فناوری اطلاعات علاقه مند شدم در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده سایت فعالیت میکنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =